Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 14 Lut 2009 18:38
    brzo2a
    Poziom 18  

    Witam

    Niestety ponownie mam problem ze swoim pojazdem.
    Został zamontowany nowy zbiornik paliwa, taki sam jak był wczesniej, przewody podłączone na wzór wcześniejszego i teraz:
    Zbiornik ma cztery otwory:
    1.Wlew paliwa dochodzący w bok zbiornika na wysokości 4/5
    2.idący obok wlewu cienki wężyk (chyba odpowietrzenie)
    3.otwór na pływak
    4.króciec na samej górze zbiornika

    Do króćca na samej górze dochodzil luźny przewód paliwowy lecz po natankowaniu samochodu do pełna z tego węża wylewał się olej napędowy, postanowiłem zatkać ten otwór z myślą że jest nie potrzebny.
    Wg, mnie odpowietrzenie zbiornika to ten cienki przewód idący obok wlewowego - czy mam rację?

    W załączeniu rysunek podglądowy
    Moje pytanie brzmi do czego jest ten króciec na samej górzy zbiornika, czy jego zaślepienie może spowodować jakieś niebezpieczne konsekwencje?

    Pozdrawiam
    Bartosz

  • #2 14 Lut 2009 18:40
    emeryt2
    Poziom 42  

    Czy to czasami nie powrót.

  • #3 14 Lut 2009 18:42
    brzo2a
    Poziom 18  

    Do pływaka dochodzą dwa przewody paliwowe, wyjście i powrót.

  • #4 14 Lut 2009 18:51
    emeryt2
    Poziom 42  

    Ten obok wlewu to odpowietrzenie w czasie tankowanie paliwa.

  • #5 14 Lut 2009 19:00
    brzo2a
    Poziom 18  

    więc ten króciec to odpowietrzenie "wogule"
    Co grozi w związku z zatkaniem tego króćca? albo inaczej jak on powinien być podłączony?

    BTW emeryt Czy nie uważasz że podczas tankowania mam odkręcony korek i odpowietrzenie jest zbędne? tak na logike?

    Prędzej bym pomyślał że w uno wychodziły jakieś dwa "modele" pływaków ktore nie miały powrotu i wtedy powrót paliwa podłącza się pod ten króćiec, bardziej logiczne?

  • #6 14 Lut 2009 19:10
    emeryt2
    Poziom 42  

    Są dwie szkoły logiki , starożytna i nowoczesna prof. Kotarbinskiego.
    Sprawdz, włóż pipę do wlewu i przytkaj dziurkę tego odpowietrznika , będziesz miał odpowiedz.

  • #7 14 Lut 2009 19:16
    brzo2a
    Poziom 18  

    No dobrze, przekonałeś mnie to była moja myśl nie ma powodu do obrazy. :)
    Czy wiesz może jak powinien być podłączony przewód odpowietrzenia?(ten króciec u góry zbiornika) podjerzewam że po jego zatkaniu w baku powstawać będzie podciśnienie/ciśnienie co nie jest porządane tym bardziej że zbiornik jest metalowy.
    Jakieś porady? sugestie?

  • #8 14 Lut 2009 19:26
    emeryt2
    Poziom 42  

    Kolego Brzo2a , ja się nigdy nie obrażam , jestem bezpośredni i chciałbym aby inni się też nie obrażali . Nie dotyczy to Ciebie. Masz rację może to być odpowietrznik , jeżeli piszesz,że była tam jakaś rurka elastyczna, zobacz , czy n ie była czasami podłączona do tego właśnie odpowietrznika przy wlewie./gdzieś po drodze/.

  • #9 14 Lut 2009 19:30
    brzo2a
    Poziom 18  

    Własnie w tym sęk że nie była, leżala luźno na zbiorniku.
    Czy ciekła wcześniej? nie wiem, zbiornik wymieniłem zaraz po zakupie samochodu bo był jak sitko.
    Sprawdzę jeszcze czy po odkręceniu korka wytwarza się jakieś ciśnienie w zbiorniku czyli będę nasłuchiwać czy będzie "sssss"

  • #10 14 Lut 2009 20:09
    emeryt2
    Poziom 42  

    Sam wymieniałeś , czy w prywatnym ASO? Mogli właśnie nie włożyć odpowiednio tego "odpowietrznika'.

  • #11 14 Lut 2009 22:24
    brzo2a
    Poziom 18  

    Wymieniałem sam, wcześniej do tego króćca dołączony był przewód paliwowy o długości ok 1m który leżał luźno na zbiorniku.
    Prawdopodobnie już wcześniej był źle zamontowany i leciało z niego, ale tego nie stwierdze bo zbiornik wymieniałem zaraz po zakupie samochodu.

    Sprawidziłem: po otworzeniu klapki jest "ssss" wiec to napewno odpowietrznik bo przed jego zatkaniem tego nie było.

    Teraz pytanie czy można z tym jeździć? czy zbiornik nie wessie sie do środka? :)

    Czy nie ma zaworów do tego typu spraw? które wpuszczają do środka powietrze a nie wypuszczają na zew.

  • #12 15 Lut 2009 02:13
    Sztomel
    Poziom 34  

    skoro miałeś odpowietrzenie na zewnątrz to już wiesz co jest grane, trzeba go wyprowadzić na zewnątrz obok korka wlewu paliwa, powinien być obok korka otwór na odpowietrzenie, bo inaczej będzie "ppssssst" i dupa blada po przejechaniu krótkiego odcinka drogi,
    dobrze myślisz - trzeba tylko myśl wprowadzić w życie.

  • #13 15 Lut 2009 08:55
    brzo2a
    Poziom 18  

    Ssss jest to fakt, ale auto jeździ normalnie.
    Tylko teraz pytanie czy jak go poprowadzę obok korka to czy podczas tankowania do pełna gdy zbiornik się dość szybko napełnia olej nie wystrzeli z tej rurki? pod ciśnieniem?

    PS. obok korka już jest jedno odpowietrzenie: wlewowe, czy obok niego powinno iść jeszcze jedno?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty