Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf III tdi AHU 96rok -problem z regulatorem kąta wtrysku

lortprodisz 18 Lut 2009 00:13 9182 7
  • #1 18 Lut 2009 00:13
    lortprodisz
    Poziom 9  

    witam,mam problem z uruchomieniem zimnego silnika tdi o symbolu ahu -z autem nie miałem nigdy żadnych problemów-przy -26 zapalał na dotyk ,silnik jest w idealnym stanie ,nie bierze oleju.
    usterka objawia się tym ze silnik podczas rozruchu próbuje zaskoczyć -można kręcić rozrusznikiem w nieskończoność.po podłączeniu pod vaga błędów nie było.zacząłem szukać i okazało się że w momencie rozłączenia przewodu od elektrozaworu regulatora kata wtrysku auto zapala bezproblemowo .po 3 minutach pracy,zgaszeniu i ponownym podłączeniu przewodu regulatora kąta wtrysku i usunięciu błędu z komputera silnik zapala od dotknięcia .wtryskiwacze mam sprawdzone,kompresja prawidłowa,świece żarowe ok,powietrza w paliwie nie dostaje .

    czy podczas rozruchu zimnego silnika regulator kąta wtrysku powinien działać????????

    do dyspozycji mam polskiego vaga 2,5 wiec za dużo nie pomierzę

    proszę o wskazówki jak zlokalizować usterkę

  • #2 18 Lut 2009 01:29
    Sztomel
    Poziom 34  

    lortprodisz napisał:
    czy podczas rozruchu zimnego silnika regulator kąta wtrysku powinien działać????????


    nie, N108 działa dopiero po odpaleniu silnika i jest sterowany przez ECU za pośrednictwem czujnika z wtrysku sterującego 3-ciego cylindra,
    sprawdź kąt wyprzedzenia tłoczenia na pompie wtryskowej i ustaw na wartość 51

  • #3 19 Lut 2009 15:24
    grzanek85
    Poziom 11  

    Kolego sprawdź jaki masz kąt wtrysku polski vag silnik bloki pomiarowe kanał 000 wartość 2 powinna wynosić od ok 48-51 jeśli jest mniej auto będzie ciężko zapalało na zimnym potem już od strzała. Wartości te sprawdzaj na rozgrzanym silniku ok 80 C

  • #4 21 Lut 2009 02:35
    lortprodisz
    Poziom 9  

    grzanek85 napisał:
    Kolego sprawdź jaki masz kąt wtrysku polski vag silnik bloki pomiarowe kanał 000 wartość 2 powinna wynosić od ok 48-51 jeśli jest mniej auto będzie ciężko zapalało na zimnym potem już od strzała. Wartości te sprawdzaj na rozgrzanym silniku ok 80 C


    kat wtrysku mam dobrze ustawiony

    po podłączeniu żaróweczki pod zawór regulacji kata wtrysku okazało się że napięcie sterujące pojawia się w momencie uruchomienia rozrusznika

    błędów na vagu znowu żadnych nie pokazało-możliwe jest uszkodzenie pamięci w komputerze??? jak to sprawdzić???

  • #5 21 Lut 2009 23:49
    leo...

    Poziom 15  

    lortprodisz napisał:
    po podłączeniu żaróweczki pod zawór regulacji kata wtrysku okazało się że napięcie sterujące pojawia się w momencie uruchomienia rozrusznika


    i to jest normalny objaw - przestawiacz kata wtrysku działa na zasadzie hydraulicznej - przestawiacz po zapłonie zaczyna regulowac kąt do wartości zadanych przez komputer ...
    jesli nie ma zadnych błędów - szukaj uszkodzenie w zasilaniu komputera - inna przyczyna wygeneruje błąd - sprawdź przekaźnik zasilania ECU / kostka stacyjki

    BTW - masz w tym aucie klapę gaszącą - jeśli tak - sprawdź czy przypadkiem nie jest zamknięta na stałe i auto nie ma powietrza potrzebnego do zapłonu ;)

  • #6 22 Lut 2009 12:10
    Sztomel
    Poziom 34  

    tam nie ma klapy gaszącej, klapa pojawiła się dopiero w Mk4,
    zdaje się, że problem z niemożnością odpalenia silnika pojawia się zawsze wtedy kiedy po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie zapali się wcale kontrolka świec żarowych - mam rację ?
    jeśli tak to ECU (taj jak napisał leo) nie ma zasilania i nie poda napięcia na elektrozawór odcinający na pompie,
    w takim przypadku pomaga sprawdzenie przekaźnika 109 i kostki stacyjki.

  • #7 22 Lut 2009 16:18
    lortprodisz
    Poziom 9  

    Sztomel napisał:
    tam nie ma klapy gaszącej, klapa pojawiła się dopiero w Mk4,
    zdaje się, że problem z niemożnością odpalenia silnika pojawia się zawsze wtedy kiedy po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie zapali się wcale kontrolka świec żarowych - mam rację ?
    jeśli tak to ECU (taj jak napisał leo) nie ma zasilania i nie poda napięcia na elektrozawór odcinający na pompie,
    w takim przypadku pomaga sprawdzenie przekaźnika 109 i kostki stacyjki.


    kontrolka swiec żarowych zapala sie normalnie ,napiecie do elektrozaworu odcinającego pojawia sie prawidłowo ,napiecie zasilania ecu jest prawidłowe

  • #8 01 Mar 2009 01:24
    lortprodisz
    Poziom 9  

    po nieowocnych poszukiwaniach postanowiłem spróbować uruchomić silnik bez komputera -celem wyeliminowania ewentualnej usterki .
    do wysterowania nastawnika dawki pompy wtryskowej posłużył sterownik elektroniczny a właściwie przetwornik napięcie/współczynnik wypełnienia - velleman 8004 -układ pozostał mi z poprzednich projektów tdi .

    po podłączeniu okazało się ze jednak przyczyną nie jest ecu-silnik zachowuje się tak jak poprzednio.po wymontowaniu i rozebraniu pompy vp37 wyszła przyczyna ciężkiego uruchamiania-jedna z 2 sprężyn tłoko rozdzielacza była pęknięta na 2 zwoju .po wymianie uszkodzonych elementów silnik zaczął prawidłowo pracować

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme