Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Podłączenie silnika 60Hz do sieci 50Hz


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> ElektroTechnika -> Elektro Maszyny i Urządzenia -> Podłączenie silnika 60Hz do sieci 50Hz
Autor
Wiadomość
uni_technika
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 5
Miasto: Koszalin

Post#1 Post autora tematu 20 Lut 2009 23:31   

Podłączenie silnika 60Hz do sieci 50Hz


Mam pytanie co się stanie jeżeli podłączę silnik 1-fazowy 140W 60Hz do naszej standardowej sieci 50Hz i odwrotnie silnik ten sam ale w wykonaniu 50 Hz do sieci 60Hz (sieć na statku):?:
Powrót do góry
   
kierbedz4
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 1509
Miasto: Toruń

Post#2 20 Lut 2009 23:40   

Re: silnik 60Hz a sieć 50Hz


Spoko nic się nie stanie.Będzie miał tylko nieco mniejszą ilość obrotów na minutę.
Powrót do góry
   
uni_technika
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 5
Miasto: Koszalin

Post#3 Post autora tematu 20 Lut 2009 23:50   

Re: silnik 60Hz a sieć 50Hz


a co z 50 Hz na 60Hz czy tel silniki różnią się ilością biegunów (cewek)?
Powrót do góry
   
volcan
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 165
Miasto: starogard gdański

Post#4 21 Lut 2009 00:05   

Re: silnik 60Hz a sieć 50Hz


Generalnie nie masz się czego obawiać. Tak jak pisze kol.
wyżej silnik będzie miał tylko zmienione obroty.
Powrót do góry
   
uni_technika
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 5
Miasto: Koszalin

Post#5 Post autora tematu 21 Lut 2009 00:43   

Re: silnik 60Hz a sieć 50Hz


To jaki jest sens produkcji silnika z oznaczeniami 50Hz i ten sam model silnika 60Hz. Informacja o zmianie prędkości obrotowej jest oczywista. Na pewno jest jeszcze jakaś różnica w budowie tych silników
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 21 Lut 2009 00:43   





Powrót do góry
   
kierbedz4
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 1509
Miasto: Toruń

Post#6 21 Lut 2009 00:52   

Re: silnik 60Hz a sieć 50Hz


Zadnej różnicy nie ma po prostu w kraju pochodzenia tego silnika w sieci jest częstotliwiść sieci 60 Hz i tyle.
Powrót do góry
   
Dioda52
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 950
Miasto: Lublin

Post#7 21 Lut 2009 00:53   

Re: silnik 60Hz a sieć 50Hz


Przy 50Hz jest troche wiecej zwojow, a przy 60Hz jest mniej zwojow.Silnik 60Hz wlaczony do sieci 50Hz bedzie troche sie grzal, ale nie powinien ulec uszkodzeniu, natomiast odwrotnie silnik bedzie chodzi nawet dluzej i nic mu sie nie stanie.
Powrót do góry
   
uni_technika
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 5
Miasto: Koszalin

Post#8 Post autora tematu 21 Lut 2009 01:35   

Re: silnik 60Hz a sieć 50Hz


kierbedz4 napisał:
Zadnej różnicy nie ma po prostu w kraju pochodzenia tego silnika w sieci jest częstotliwiść sieci 60 Hz i tyle.


tu nie chodzi o inny kraj a o statki tam napięcia i częstotliwości są różne np. 440v 60Hz lub 440V 50Hz. 400V 50Hz i sieci 1 fazowe 240V uzyskane z tranformacji sieci 3-fazowej (brak zera roboczego) na początku tematu pisałem ze chodzi o statki. Zdania są podzielone nawet u elektryków okrętowych jedni mówią że urządzenia z częstotliwością "lądową":D ulegają szybkim uszkodzeniom a inni że nic im się nie będzie działo. Rozumiem odpowiedz kolegi o ilości zwojów w cewkach a czy średnica drutu jest taka sma?. Jeszcze jedna ważna sprawa interesują mnie silniki 3-faz i 1-faz z kondensatorem.

Dodano po 9 [minuty]:

i jeszcze jedno kiedyś musiałem włączyć na statku fleksa i myślałem ze sie popsuł nawet go rozebrałem na miejscu usterki nie znalazłem jak. okazało się ze musiałem dłużej trzymać włącznik i po jakimś czasie zadziałał. wynika z tego doświadczenia ze jet jakaś ważna rużnica pewnie moc mojego fleksa też spadła :cry:
Powrót do góry
   
pipałosia
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 660
Miasto: POMORZE

Post#9 21 Lut 2009 01:55   

Re: silnik 60Hz a sieć 50Hz


Gdzie TY się uczysz? skoro tutaj się nie da znaleźć rozwiązania to znajdź do mnie kontakt , jak o statkach i urządzeniach na nim zależy co do czego przede wszystkim a fizyki nikt nie oszuka .
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 21 Lut 2009 01:55   





Powrót do góry
   
bonanza
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 17 Lip 2003
Posty: 2549

Post#10 21 Lut 2009 09:34   

Re: silnik 60Hz a sieć 50Hz


Czasem widuję silniki "multisystemowe" opisane 320-480V 50-60Hz. Afryka czy Australia - takiemu to obojętne. W Ameryce sieć domowa jest słaba (110), a w przemyśle jest wiele standardów, więc jakoś muszą sobie radzić.

Myślę, że jeśli prąd znamionowy nie jest przekroczony, to nic nie może się stać, ale zapytam jeszcze p. prezydenta Wałęsę.:D

Chyba, że do środka dostanie się słona woda. :cry:
Powrót do góry
   
krzychol66
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 22 Paź 2004
Posty: 613
Miasto: -

Post#11 21 Lut 2009 21:23   

Re: silnik 60Hz a sieć 50Hz


uni_technika napisał:
Mam pytanie co się stanie jeżeli podłączę silnik 1-fazowy 140W 60Hz do naszej standardowej sieci 50Hz
Rozumiem, że piszemy o silniku indukcyjnym kondensatorowym, ewentualnie o indukcyjnym 3-fazowym.
1. Będzie się bardziej grzał. Powinien mieć obniżone napięcie zasilające o 1/6 w stosunku do tabliczki znamionowej.
2. Spadną mu obroty, w przybliżeniu o 1/6.
3. Spadnie mu moc znamionowa. O więcej, niż 1/6, bo patrz 1.
Cytat:

i odwrotnie silnik ten sam ale w wykonaniu 50 Hz do sieci 60Hz (sieć na statku):?:

1. Spadnie mu moment znamionowy (bo napięcie zasilające powinno być podniesione o 1/5, a nie jest)
2. Wzrosną mu obroty, w przybliżeniu o 1/5
3. Może się bardziej grzać ze względu na częstsze przemagnesowywanie blach, ale ten efekt jest kompensowany (chyba z naddatkiem) przez 1.
4. Wzrasta ryzyko uszkodzenia kondensatora (nie lubi podnoszenia częstotliwości)
5. Teoretycznie będzie miał bardziej obciążone łożyska (ze względu na 2.), ale w znakomitej większości przypadków powinny wytrzymać takie "nieduże" przeciążenie.

Najważniejsze wydaje się dopasowanie napięć zasilających.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 21 Lut 2009 21:23   





Powrót do góry
   
Dioda52
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 950
Miasto: Lublin

Post#12 22 Lut 2009 06:48   

Re: silnik 60Hz a sieć 50Hz


Tak samo jak nawija sie transformatory, to tez jest zalezne ile zwoji sie nawinie, przy zasilaniu przy innej czestotliwosci.Czesto mozna spotkac cewki od stycznikow pracujace dla dwoch czestotliwosci to podane sa rozne napiecia pracy.Grubosc drutu zalezy od pobieranego pradu przez dane urzadzenie.
Bonanza; w ameryce nie ma napiecia 110V juz dawno temu zastalo zmienione na 120V.Silniki pracujace na 50Hz spokojnie pracuja w instalacjach 60Hz, pomimo ze napiecie czasami jest wyzsze.
Powrót do góry
   
uni_technika
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 5
Miasto: Koszalin

Post#13 Post autora tematu 22 Lut 2009 11:35   

Re: silnik 60Hz a sieć 50Hz


Dziękuję wszystkim krórzy odpowiedzieli na moje zapytanie.Sszczególnie krzychol66

Temat zamykam :)
Powrót do góry
   
sp3ots
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 1752
Miasto: Poznań

Post#14 22 Lut 2009 14:33   

Re: silnik 60Hz a sieć 50Hz


Witam !
W latach 70, 80 pracowałem w produkujących silniki elektryczne jedno i trój fazowe do mocy 1,5KW. Pamiętam , produkowaliśmy też silniki jedno fazowe na 60Hz i różniły się tylko innym wyregulowaniem wyłącznika odśrodkowego.
Uzwojenia były takie same jak przy 50Hz.
Pozdrawiam. Stefan Poznań
Powrót do góry
   
SzymonHK
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 350
Miasto: Grójec

Post#15 22 Lut 2009 16:38   

Re: silnik 60Hz a sieć 50Hz


Cytat:
Rozumiem, że piszemy o silniku indukcyjnym kondensatorowym, ewentualnie o indukcyjnym 3-fazowym.
1. Będzie się bardziej grzał. Powinien mieć obniżone napięcie zasilające o 1/6 w stosunku do tabliczki znamionowej.
2. Spadną mu obroty, w przybliżeniu o 1/6.
3. Spadnie mu moc znamionowa. O więcej, niż 1/6, bo patrz 1.
Cytat:

i odwrotnie silnik ten sam ale w wykonaniu 50 Hz do sieci 60Hz (sieć na statku)

1. Spadnie mu moment znamionowy (bo napięcie zasilające powinno być podniesione o 1/5, a nie jest)
2. Wzrosną mu obroty, w przybliżeniu o 1/5
3. Może się bardziej grzać ze względu na częstsze przemagnesowywanie blach, ale ten efekt jest kompensowany (chyba z naddatkiem) przez 1.
4. Wzrasta ryzyko uszkodzenia kondensatora (nie lubi podnoszenia częstotliwości)
5. Teoretycznie będzie miał bardziej obciążone łożyska (ze względu na 2.), ale w znakomitej większości przypadków powinny wytrzymać takie "nieduże" przeciążenie.


Dość dziwna teoria, mechanicznie silniki mogą wytrzymać zwykle conajmniej dwa razy tele niż na tabliczce znamionowej, obroty nie zmieniają się w przybliżeniu, obroty zmieniają się dokładnie o 1/6 przy obniżeniu częstotliwości sieci z 60 do 50Hz, obroty silnika indukcujnego zależą liniowo a nie w przybliżeniu od liczby par biegunów i częstotliwości napięcia. Przy obniżeniu f podnosi się cosφ silnika i w znacznej części kompensuje zmianę momentu. Poza tym silniki bardzo często są sterowane częstotliwościowo (falowniki) i żadna krzywda się im nie dzieje. Reasumując silnik 60Hz po podłączeniu do sieci 50Hz będzie kręcił się wolniej o 1/6 a pozostałe osiągi nie stracą więcej niż kilka %, oczywiście przy zachowaniu znamionowego napięcia zasilania.
Powrót do góry
   
czesiu
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 1410
Miasto: Bełchatów

Post#16 22 Lut 2009 17:44   

Re: silnik 60Hz a sieć 50Hz


Zgadzam się z poprzednikiem, występują co prawda pewne zmiany o których wspomniał krzychol66 ale dla przeciętnego użytkownika taka zmiana jest nie istotna (podobnie jak zmiana napięcia z 220 na 230V). Chociażby z tego względu że silniki zazwyczaj nie pracują na 100% swojej mocy znamionowej (silnik zawsze dobiera się nieco większy).
Zresztą wielu producentów podaje na tabliczce parametry znamionowe jakie osiąga ich silnik zarówno przy 50 i 60Hz.
Powrót do góry
   
krzychol66
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 22 Paź 2004
Posty: 613
Miasto: -

Post#17 22 Lut 2009 22:18   

Re: silnik 60Hz a sieć 50Hz


SzymonHK napisał:

Dość dziwna teoria, mechanicznie silniki mogą wytrzymać zwykle conajmniej dwa razy tele niż na tabliczce znamionowej,
O to należałoby grzecznie zapytać producenta... jeden silnik wytrzyma, a drugi nie...
zazwyczaj nie ma problemów z "podgonieniem" silnika do częstotliwości 85Hz, nie jest to jednak reguła, którą można ślepo stosować do wszystkich silników...
Cytat:

obroty nie zmieniają się w przybliżeniu, obroty zmieniają się dokładnie o 1/6 przy obniżeniu częstotliwości sieci z 60 do 50Hz, obroty silnika indukcujnego zależą liniowo a nie w przybliżeniu od liczby par biegunów i częstotliwości napięcia.
Półprawda.
Obroty synchroniczne silnika indukcyjnego rzeczywiście zależą liniowo, a nie w przybliżeniu od liczby par biegunów i częstotliwości.
Obroty rzeczywiste przy danym obciążeniu zależą dodatkowo od charakterystyki mechanicznej silnika, która z kolei jest zależna od większej ilości czynników. Np. od wartości napięcia zasilającego.
Cytat:

Poza tym silniki bardzo często są sterowane częstotliwościowo (falowniki) i żadna krzywda się im nie dzieje.
Warto by jednak było wiedzieć, że falownik steruje nie tylko częstotliwością, ale również amplitudą napięcia zasilającego silnik. Najprostsze falowniki dopasowują napięcie do częstotliwości zgodnie z zależnością U/f=const. Bardziej zaawansowane dopasowują napięcie dokładnie do pomierzonej uprzednio charakterystyki silnika oraz do chwilowego obciążenia.
Brak dopasowania U/f spowodowałby natychmiastowe nasycenie blach silnika i spalenie uzwojeń przy niskich częstotliwościach.
Cytat:

Reasumując silnik 60Hz po podłączeniu do sieci 50Hz będzie kręcił się wolniej o 1/6 a pozostałe osiągi nie stracą więcej niż kilka %, oczywiście przy zachowaniu znamionowego napięcia zasilania.

No, cóż, jeżeli dla Szanownego Kolegi 1/6 to kilka %, to ja nie mam więcej pytań...
uczulam jednak na U/f=const. i zjawisko nasycenia blach...
Powrót do góry
   
A-Mail
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 691
Miasto: Grudziadz

Post#18 22 Lut 2009 23:13   

Re: silnik 60Hz a sieć 50Hz


Jest jeden problem, mały problem, otórz jezeli podłaczysz jakieś urzadzenie z dopasowanymsilnikiem na 50 Hz pod sieć 60 Hz to oczywiście bedą wieksze opory mechaniczne i silnik pracujacy na wyzszych obrotach w skrajnych wypadkach moze niewyrobić :(
Powrót do góry
   
SzymonHK
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 350
Miasto: Grójec

Post#19 22 Lut 2009 23:16   

Re: silnik 60Hz a sieć 50Hz


Cytat:
Obroty synchroniczne silnika indukcyjnego rzeczywiście zależą liniowo, a nie w przybliżeniu od liczby par biegunów i częstotliwości.
Obroty rzeczywiste przy danym obciążeniu zależą dodatkowo od charakterystyki mechanicznej silnika, która z kolei jest zależna od większej ilości czynników. Np. od wartości napięcia zasilającego.

Silnik synchroniczny musi pracować z prędkością synchroniczną w granicach dopuszczalnego uślizgu, inaczej nie jest już synchroniczny i koniec pracy.
Cytat:
O to należałoby grzecznie zapytać producenta... jeden silnik wytrzyma, a drugi nie...

Żaden silnik o prędkości do 3000 obr/min nie ma współczynnika bezpieczeństwa mniejszego od 2.
Cytat:
Brak dopasowania U/f spowodowałby natychmiastowe nasycenie blach silnika i spalenie uzwojeń przy niskich częstotliwościach.

Nie mówimy o zmianie częstotliwości z 60 do 2 Hz tylko do 50Hz. Nie wszystkie falowniki traktują U/f jako niezmienny parametr.
Cytat:
No, cóż, jeżeli dla Szanownego Kolegi 1/6 to kilka %, to ja nie mam więcej pytań...

Napisałem, że prędkość zmieni się o 1/6, pozostełe parametry typu moc i moment zmienią się znacznie mniej, ponieważ przy zmianie f zmienia się cosφ, przy zmianie z 60 na 50Hz na korzyść parametrów silnika, z tego też trzeba sobie zdawać sprawę.

A co do przemagnesowania blach to jednak silnik musiałby mieć bardzo wyśrubowane parametry kW/dm3 żeby to był problem.
I dla silnika jednofazowego przy zmianie z 60 na 50Hz może zaistnieć potrzeba zwiększenia pojemności kondesatora fazy rozruchowej.

Reasumując, warto wiedzeć, że przy zmianie częstotliwości zasilania typu 60/50Hz, mogą pojawić się problemy, a każdy przypadek warto przeanalizować indywidualnie.
Powrót do góry
   
marchello
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 03 Cze 2003
Posty: 223
Miasto: Rzeszów

Post#20 28 Gru 2009 18:42   

Re: silnik 60Hz a sieć 50Hz


mam silnik 4kW pracujący przy pompie do podsysu, tabliczka znamionowa sygeruje połączenie w trójkąt i częstotliwość pracy 60Hz.Po podłączeniu do sieci wywala bezpieczniki 25A, po podłączeniu w gwiazdę pracuje ale się grzeje bardzo.Rozruch z gwiazdy i przełączenie w trójkąt również wywala korki.Inny silnik do podysu podobnej konstrukcji ale na tabliczce pisze 50Hz działa bez problemu w połączeniu w trójkąt.Czyżby wynikało to z nieodpowiedniej częstotliwości sieci?
Powrót do góry
   
Dioda52
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 950
Miasto: Lublin

Post#21 28 Gru 2009 21:02   

Re: Podłączenie silnika 60Hz do sieci 50Hz


Moze przewody sa zamienione w czasie przelanczania gwizda-trojkat i nastepuje zmiana obrotow. Nalezy sprawdzic czy opornosc uzwojen jest jednakowa i czy nie ma przebicia. Silnik musi byc dostosowany do zmiany polaczenia gwiazda-trojkat. Cewki sa nawijane na inne napiecia. Najlepiej zrob zdjecie tabliczki znamionowej z silnika. Kazdy silnik bedzie pracowal po zmianie z czestotliwosci 60 na 50Hz. Jedynie zmniejszy sie predkosc i czesciowo moc silnika.
Powrót do góry
   
marchello
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 03 Cze 2003
Posty: 223
Miasto: Rzeszów

Post#22 28 Gru 2009 21:25   

Re: Podłączenie silnika 60Hz do sieci 50Hz


na tabliczce pisze 220V nie wiem czy to ma znaczenie.Podłączaliśmy dziś ten silnik bez obciążenia i też wywala bezpieczniki.Powinien startować przy połączeniu w trójkąt bez problemu.
Powrót do góry
   
czesiu
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 1410
Miasto: Bełchatów

Post#23 28 Gru 2009 21:50   

Re: Podłączenie silnika 60Hz do sieci 50Hz


To może podaj wszystkie dane z tabliczki, nie będziemy musieli zgadywać co jest nie tak. Bo teraz wychodzi na to że w trójkącie przy 400V raczej pracować nie powinien.
Powrót do góry
   
marchello
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 03 Cze 2003
Posty: 223
Miasto: Rzeszów

Post#24 28 Gru 2009 21:59   

Re: Podłączenie silnika 60Hz do sieci 50Hz


ok to jutro podeśle foto albo spisze dane z tabliczki,postaram sie podeslac tabliczkę koło 9 rano, byłbym wdzięczny za szybką odpowiedz.A czy to 220V sugeruje ze to jest silnik na rynek amerykański 120V 60Hz?
Powrót do góry
   
zbychu80
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 217

Post#25 28 Gru 2009 22:11   

Re: Podłączenie silnika 60Hz do sieci 50Hz


Witam
Jeżeli na tabliczce widnieje coś takiego:
220/400 D/Y - to taki silnik kategorycznie nie może pracować w trójkącie, podłączony do sieci. W sieci panuje ok. 400V między fazowo i dlatego silnik musi być połączony w gwiazdę. Jeżeli silnik przegrzewa się w gwieździe tzn. że jest po prostu przeciążony i wymaga wymiany na większy, lub zredukowanie obciążenia.

Tak czy inaczej wrzuć foto tabliczki i wszystko się okaże.
Powrót do góry
   
marchello
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 03 Cze 2003
Posty: 223
Miasto: Rzeszów

Post#26 28 Gru 2009 22:15   

Re: Podłączenie silnika 60Hz do sieci 50Hz


Na tabliczce jest pole CONECTED Δ , tabliczka wskazuje jednoznacznie że silnik ma pracować w trójkącie
Powrót do góry
   
bonanza
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 17 Lip 2003
Posty: 2549

Post#27 28 Gru 2009 23:36   

Re: Podłączenie silnika 60Hz do sieci 50Hz


marchello napisał:
Na tabliczce jest pole CONECTED Δ , tabliczka wskazuje jednoznacznie że silnik ma pracować w trójkącie


I zdaje się, że "220V" też tam pisało, a takiej sieci u nas nie ma (3x220V międzyfazowe).
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 28 Gru 2009 23:36   





Powrót do góry
   
Dioda52
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 950
Miasto: Lublin

Post#28 28 Gru 2009 23:52   

Re: Podłączenie silnika 60Hz do sieci 50Hz


W amerykanskiej sieci trojfazowej jest 208V, czasami 220V miedzy fazami, a miedzy fazami, a neutralnym 120V. Dlatego ten silnik nie nadaje sie do podlaczenia do polskiej instalacji, bez uzycia transformatora, lub autotransformatora trojfazowego. Silniki najczesciej w ameryce laczy sie w trojkat i rzadko stosuje sie przelaczniki gwiazda-trojkat.
Powrót do góry
   
marchello
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 03 Cze 2003
Posty: 223
Miasto: Rzeszów

Post#29 29 Gru 2009 09:17   

Re: Podłączenie silnika 60Hz do sieci 50Hz


Oto tabliczka znamionowa
Podłączenie silnika 60Hz do sieci 50Hz
Podłączenie silnika 60Hz do sieci 50Hz
Prędkość 1720 obr/min
napięcie 220 V
prąd 15 A
conection Δ
moc 4 kW
Powrót do góry
   
e2rd.o
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 130

Post#30 29 Gru 2009 10:06   

Re: Podłączenie silnika 60Hz do sieci 50Hz


Ten silnik w naszej sieci 400V nie będzie pracował. Można go podłączyć przez falownik lub przezwoić na odpowiednie napięcie.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> ElektroTechnika -> Elektro Maszyny i Urządzenia -> Podłączenie silnika 60Hz do sieci 50Hz
Strona 1 z 2 Idź do strony 12  Następny
Podobne tematy
Podłączenie silnika 3 fazowego 50Hz do sieci 60Hz (6)
Jak zrobic z 60Hz 50Hz ? (8)
zmiana czestotliwosci z 50Hz na 60Hz (7)
Jak uruchomic sprzet 50hz na 60hz? (1)
230/400V DC 50Hz a 254/440V DC 60Hz (2)
Inwenter-falownik 230V 50HZ/120V 60HZ (5)
Podłączenie silnika prądu stałego 1,5 kW 1450 obr/min 230V 50Hz (4)
Silnik 400V 50Hz a zasilanie 480V 60hz sieć przemysłowa USA (9)
Jak z 230V 50Hz, zrobić 230V 60Hz ? (35)
Zmiana 230V 60Hz na 230V 50Hz (4)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.083 seconds

elektroda.pl temat RSS