X
  • #1 25 Feb 2009 21:40
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich serdecznie.
    Proszę o podpowiedzi w zdiagnozowaniu usterki. Auto ma problem po odpaleniu z wchodzeniem na obroty, dławienie i strzały. W kodach błędów nie ma nic zapisanego. Silnik pracuje normalnie powyżej 2500 obr/min uzyskanie tych obrotów jest możliwe tylko gwałtownymi ruchami pedałem gazu. Z moich spostrzeżeń wynika że auto dostaje zbyt dużą dawkę paliwa na wolnych obrotach. Spaliny aż w oczy szczypią po kilku sekundach i para z wydechu. Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
  • #2 25 Feb 2009 22:10
    Itek
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Masz problem z przestawiaczem kąta wtrysku - pompa do naprawy.
  • #3 25 Feb 2009 22:13
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Itek wrote:
    Masz problem z przstawiaczam kąta wtrysku pompa do naprawy

    Nie napisałem że to benzyna, kolega chyba o dieslu myślał z tą pompą.
  • #4 25 Feb 2009 22:19
    carcas_2005
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Ale zaraz 2,0 16V to benzyniak :) jeśli tester nie pokazał błędu czujnika wałka rozrządu ani przepływomierza ro zacznij od podstaw czyli układ zapłonowy: świece przewody. Może jest tak, że mieszanka się nie spala z powodu słabej iskry a nie jest za bogata.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Konrad widzę że w tym samym czasie piszemy :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    A masz nierówne wolne obroty? Może być tak, że silniczek wolnych obrotów nie domyka wystarczająco powietrza i też mogą być podobne objawy.
  • #5 25 Feb 2009 22:20
    krzysiek2987
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Popieram kolege caras_2005 problem może tkwić w elektryce. Zapłon, świece, aparat zapłonowy.Wiem także że częstym problem przy niższych obrotach może być także silnik krokowy który jest odpowiedzialny za niskie obroty.
  • #6 25 Feb 2009 22:23
    carcas_2005
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    I oczywiście sonda lambda, tam zdaje się jest 5V jeśli ma za bogato to musi pokazywać górny zakres.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dziękuje Kolego Krzysiek2987 :)
  • #7 25 Feb 2009 23:02
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Układ zapłonowy odpada bo po przełączeniu na gaz śmiga jak nowy. Silniczek krokowy zmieniałem razem z podstawą nic nie dało. Mega macs pokazuje cały czas uboga mieszanka pal/pow. Sygnał sondy się nie zmienia oscyluje tylko po przełączeniu na gaz. Powietrzo przepływomierz reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Sprawny jest także czujnik temperatury cieczy chłodzącej i czujnik położenia przepustnicy.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Kiedyś miałem identyczny przypadek (zachowanie silnika) ale wtedy miałem kod z uszkodzonym czujnikiem położenia wałka. Może ktoś wie o takim przypadku że czujnik był walnięty a komp nie stwierdzał błędu.
  • #8 25 Feb 2009 23:08
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Ciśnienie paliwa.
  • #9 25 Feb 2009 23:10
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Na rozruszniku ciśnienie paliwa powrotem leje to myślę że jest ok.
  • #10 25 Feb 2009 23:18
    carcas_2005
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Mi zawsze z czujnika wałka wyskakiwał błąd na KTSie. Ale z przepływomierzem bywało różnie szczególnie gdy były przedmuchy oleju i był tylko zabrudzony.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Każdy wie, że to 2.0 16V to porażka ale zazwyczaj ładnie się diagnozował. Gdyby ciśnienie na cylindrach byłoby nierówne to na gazie tym bardziej byłaby bania.
  • #11 26 Feb 2009 00:01
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    konrad_bugaj wrote:
    Na rozruszniku ciśnienie paliwa powrotem leje to myślę że jest ok.


    To jeszcze o niczym nie świadczy..
    A tam łatwo ciśnieinie zmierzyć, jest dzyndzelek wentylek.
  • #12 26 Feb 2009 08:49
    powidz
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Wystarczy wymienić przewody WN.
  • #13 15 Apr 2009 21:40
    andriu760
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam mam problem mam Vectrę B 2.0 16V z gazem. Wyświetlił błędy 0340, odcinał mi przy 4.5 i się dławił na benzynie, na gazie chodzi. Wymieniłem czujnik wałka rozrządu i to nic nie dało. Mechanicy siedzieli po jednym dniu czyli trzy dni bo jest trzech u mnie i żaden nie wie o co chodzi. Postanowiłem sam to sprawdzić ale potrzebuję schemat wszystkich czujników - wałka korbowego itp. Potrzebuję informacji, jeżeli może mi ktoś pomóc to z góry dziękuję.
  • #14 15 Apr 2009 22:54
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    1. czujnik tylko orginał.. Większość tych tanich jest fabrycznieniesprawna.
    2. Kabelki do obadania te co idą od czujnika, lubią się czasem utegować.
    3. Ustawienie rozrządu

    Jeżeli powyższe 3 są spełnione to jeszcze może być sterownik walnięty ale to bardzo nieczęsto bywa.
  • #15 16 Apr 2009 23:15
    tomekkoszalin87
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    gaz nie potrzebuje tak silnej iskry żeby silnik pracowal bez problemu. a paliwo mogło lac z powrotu ze wzgledu na to że regulator ciśnienia paliwa jest padniety. też trzeba to sprawdzić
  • #16 16 Apr 2009 23:34
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    bzdury gadasz kolego.
  • #17 17 Apr 2009 10:15
    tomekkoszalin87
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    jeśli gadam bzdury to wytłumacz dlaczego skoro taki wszystkowiedzący jesteś
  • #18 17 Apr 2009 12:09
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    tomekkoszalin87 wrote:
    gaz nie potrzebuje tak silnej iskry żeby silnik pracowal bez problemu.


    Energia iskry potrzebna do odpalenia mieszanki powietrze / LPG jest większa niż dla mieszanki powietrze / benzyna

    tomekkoszalin87 wrote:

    a paliwo mogło lac z powrotu ze wzgledu na to że regulator ciśnienia paliwa jest padniety. też trzeba to sprawdzić


    Przy sprawnym regulatorze ciśnienia paliwo powrotem też się leje
  • #19 18 Apr 2009 00:02
    tomekkoszalin87
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    gaz w fazie lotnej potrzebuje mniejszej energi do zaplonu. a w przypadku kiedy nie wchodzi na obroty może byc wina regulatora ciśnienia,
  • #20 11 Jun 2009 08:34
    d_danie_l
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Dołączam się do tematu, mianowicie mam problem z moją vectrą 1,8 16v na gazie sekwencja. usterka wygląda mianowicie tak jak z nocy zapale przez jakieś 20 sekund ciężko wchodzi na obroty dławi się a gdy uda się przekroczyć 2500 obrotów chodzi dobrze nawet jadąc do 2000 obr. jest muł a gdy złapie większych obrotów to idzie. Byłem na komputerze i wychodziło cały czas czujnik położenia przepustnicy, wymieniłem go i wraz jest to samo nie daje się skasować, bo po włączeniu zapłonu wraca błąd. Prosił bym o pomoc
  • #21 28 Feb 2010 22:46
    dural
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    Panowie

    Jeśli macie zagazowane silniki a instalacja jest II gen. to należy w takiej sytuacji sprawdzić czasy emulacji sondy na gazie. Najprawdopodobniej gazownicy "ustawili" takie same czasy na wysokim i niskim poziomie. Komputer "nauczył" się jazdy na gazie i po przejściu na zalilanie paliwem jest problem z wkręceniem na obroty. Po ustawieniu odpowiednich czasów wystarczy pojeździć na gazie i silnik zaczyna pracować na paliwie normalnie. Czasy to 1,5s nisko 0,5s wysoko.
  • #22 05 Sep 2010 10:35
    ArtBobo
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam! Skoro po powyzszym poscie przez ponad pol roku nikt sie nie skarzy to mniemam ze porada jest trafna. Mam tylko pytanie czy jesli problemowi z wchodzeniem na obroty towazysza bardzo nierównomierne obroty biegu jalowego (momentami tak jak by nie pracował na wszystkie cylindry) to tez przyczyna moze byc zle zaprogramowana instalacja gazowa? Dodam ze problemy zaczely sie po 2 miesiacach od zalozenia inst. LPG, (VB '99 X18XE1). Wszelkie uwagi beda cenne.
  • #23 05 Sep 2010 13:13
    Aleksander_01
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Miałem kiedyś taką vectrę do roboty z identyczną usterką (na benzynie ledwo do szła, a na gazie wszystko OK). Wiadomo coś z paliwem. Pomiar ciśnienia na szynie około 3 bar z tendencją do delikatnego spadania do około 2,7 bara. Podstawiona pompa paliwa i to samo.
    Dopiero podniesienie pompy do góry (kilkanaście centymetrów) i obserwacja wężyka zasilającego pozwoliła znaleźć usterkę. Był nią właśnie ten wężyk który sparciał i część paliwa wracało z powrotem do baku.
  • #24 18 Sep 2011 11:30
    scania24-84
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Panowie mam problem z Vectrą B 1.8 16V +gaz sekwencja.Silnik odpala normalnie i niby wszystko jest ok ale jak dodaje gazu to nie chce sie obudzić poprostu jak daje do dechy to nie potrafi sie spamiętać jedynie jak powolutku daję gazu to jedzie.zmieniłem kable świece i to samo.komputer nic nie wyświetla żadnych błędów.
  • #25 18 Jul 2012 21:19
    monterplus
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Pozwólcie że odświeżę temat.
    Moja Vectra to model z silnikiem 2.0 16V kombi z gazem II generacji.
    Od pewnego czasu mam problemy z jazdą na benzynie, a nie wiedziałbym o tym gdyby nie rozruch silnika. Zapala w zasadzie za pierwszym razem ale od razu obroty spadają szybko i gdybym delikatnie nie przegazował od razu silnik by zgasł.
    Po delikatnym przegazowaniu utrzymują się niskie obroty które jednak są bardzo niestabilne (jakby któryś cylinder nie palił a silnik się trzęsie)
    Jazda na benzynie jest praktycznie nie możliwa, zupełny brak mocy aby wystartować. Jednak podczas próby przegazowania gdy przekroczę te 3000 obrotów stabilnie można gazować do 5000-6000. Jednak gdy gaz cofnę ponowne wejście na obroty jest bardzo trudne.
    Oczywiście wszystkie te niedomagania znikają po przejściu na gaz (stabilna jazda z poprawną mocą i przyspieszeniem)
    Powoli brakuje mi pomysłów, proszę o pomoc!
    Co sprawdziłem:
    - pompa paliwa - (zrobiłem podmianę , bez zmian)
    - wymieniłem filtr paliwa
    - wymieniłem świece
    - sprawdziłem iskrę ( jest na wszystkich cylindrach)
    - sprawdziłem czy wszystkie wtryski podają paliwo (poprzez eliminację czyli wypinanie kolejno kabli zapłonowych)

    Dodam że w baku ok 20 l paliwa.
    Chodzi mi jeszcze po głowie regulator ciśnienia paliwa ale nie bardzo wiem gdzie jest i jak go sprawdzić.
  • #26 20 Jul 2012 10:43
    leinadzs
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Jezeli chodzi na gazie II gen. to podjechać na komputer wyczyścić adaptacje i powinno wrócić do normy, jeżeli nie pomoże to szukać przyczyny gdzie indziej
  Search 4 million + Products
Browse Products