X

jak zwiększyć moc silnika???

02 Mar 2009 22:55 DMDmasterR
  • #1 02 Mar 2009 22:55
    DmasterR
    Level 17  
    Helpful post? (-1)
    witam

    czy istnieje jakiś sposób aby stuningowac samochód benzynowy 4-suwowy gaźnikowy o poj. 1300ccm mocy 65 KM tak aby był mocniejszy?

    Wyprzedzanie zapłonu odpada bo już więcej nie mogę wyprzedzić

    Dzieki za pomoc
  • #2 02 Mar 2009 22:59
    Luke15
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Założenie turbosprężarki powinno troszkę pomóc, ewentualnie można by powiększyć ilość wtryskiwanej mieszanki. Pozdrawiam
  • #3 02 Mar 2009 23:09
    Rzuuf
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Oczywiście, że jest!
    Moc pochodzi z paliwa, więcej go spalisz w silniku - wytworzy większą moc.
    W celu zwiekszenia ilości spalanego paliwa należy:
    - przeszlifować kanały, aby dawały niższy opór przy przepływie, dotyczy zwłaszcza kanału ssącego,
    - zmienić gaźnik na taki, który zapewni odpowiedni skład mieszanki przy większych przepływach,
    - zastosować turbosprężarkę przed gaźnikiem, jeżeli uzyskasz sprężanie x 1,5 to tak, jakby pojemność Twojego silnika zwiększyła się o 50%,
    - zwiększyć ilość zaworów z 2 na 4 na cylinder, lub przeszlifować gniazda zaworowe na większe zawory,
    - zmiana wałka rozrządu, a być może również samego mechanizmu - z "popychaczowego" na prowadzenie sztywne,
    - zmiana układu wydechowego.

    Po tych wszystkich udoskonaleniach może się okazać, że:
    - nie wytrzymały tłoki,
    - nie wytrzymały korbowody,
    - rozsypały się łożyska wału głównego,
    - rozsypała się skrzynia biegów i przekładnia główna,
    - silnik się "ugotował", bo dotychczasowy system chłodzenia (pompa wodna, chłodnica) nie jest wystarczający dla większej mocy ...

    Przy wszystkich przeróbkach ograniczeniem sukcesu jest najsłabszy element. Z reguły "cały łańcuch" składa się z ogniw o zbliżonej wytrzymałości. To nie jest tak, że producent samochodów robi silniki słabe, a pozostałe zespoły są dostosowane do 2x większej mocy!
  • #4 03 Mar 2009 09:49
    pivvo
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Rzuuf wrote:


    Po tych wszystkich udoskonaleniach może się okazać, że:
    - nie wytrzymały tłoki,
    - nie wytrzymały korbowody,
    - rozsypały się łożyska wału głównego,
    - rozsypała się skrzynia biegów i przekładnia główna,
    - silnik się "ugotował", bo dotychczasowy system chłodzenia (pompa wodna, chłodnica) nie jest wystarczający dla większej mocy ...

    Czyli wszystkie plagi Egipskie, spróbuj sam coś poprawić bez zdania się na fachowców, a kara boża Cię nie ominie
    Rzuuf wrote:


    To nie jest tak, że producent samochodów robi silniki słabe, a pozostałe zespoły są dostosowane do 2x większej mocy!

    No cóż piszesz ogólnie więc ogólnie się odniosę, np w Niemczech podatek płaci się od mocy a nie pojemności i na tamtejszy rynek specjalnie dławi się moc silników.
    Co do głównego pytania, silniki gaźnikowe właściwie nie nadają się do prostej modyfikacji, podstawą zwiększania mocy jest więcej paliwa i więcej tlenu (powietrza), czyli konstrukcje silników posiadające już turbinę i wtryski paliwa sterowane przez komputer, zmieniając program dla tego komutera.
  • #5 03 Mar 2009 11:23
    gondoljerzy
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Silnik z jednym gaźnikiem zazwyczaj bardzo dobrze reaguje na wymianę tego gaźnika na dwa podwójne gaźniki lub cztery pojedyńcze. Istotą przeróbki jest aby każdy cylinder miał swój własny kanał dolotowy odpowiedniej długości. Podobnie są konstruowane kolektory dolotowe przy wielopunktowym wtrysku. Kolektor pod jeden gaźnik lub monowtrysk jest bardzo kompromisowym rozwiązaniem.
    Jeden kłopot to umieć odpowiednio te gaźniki wyregulować.
  • #6 03 Mar 2009 19:55
    Roli
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    Jeden kłopot to umieć odpowiednio te gaźniki wyregulować.


    To nie jest problem, kupujesz cztery wakuometry i regulujesz. Wystarczą chęci i cierpliwość.
    Większy problem to zdobycie częsci (dysz, zwężki Venturiego) do tych gaźników, aby je odpowiednio przystosować do konkretnego silnika.
  • #7 13 Mar 2009 07:25
    tkordus
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    DmasterR wrote:
    witam

    czy istnieje jakiś sposób aby stuningowac samochód benzynowy 4-suwowy gaźnikowy o poj. 1300ccm mocy 65 KM tak aby był mocniejszy?

    Wyprzedzanie zapłonu odpada bo już więcej nie mogę wyprzedzić

    Dzieki za pomoc


    taniej będzie zakupić i zamontować większy silnik.
    na pewno uzyskacz lepszy stosunek przyrostu mocy / cena i nie stracisz na trwałości jednostki napędowej
  • #8 18 Mar 2009 01:07
    aftys6
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    tkordus wrote:
    DmasterR wrote:
    witam

    czy istnieje jakiś sposób aby stuningowac samochód benzynowy 4-suwowy gaźnikowy o poj. 1300ccm mocy 65 KM tak aby był mocniejszy?

    Wyprzedzanie zapłonu odpada bo już więcej nie mogę wyprzedzić

    Dzieki za pomoc


    taniej będzie zakupić i zamontować większy silnik.
    na pewno uzyskacz lepszy stosunek przyrostu mocy / cena i nie stracisz na trwałości jednostki napędowej

    Jeżeli chcesz niedużym kosztem poprawić pzrebieg mocy i momentu to zastosuj separacje zasilania cylindrów, czyli jak napisał przedmówca zastosuj 4 osobne gaźniki.
    W zupełności wystarczą od każdego litrowego ściga. Np baterię 4 gaźników używanych do Hondy CBr można kupić już za 250 zł, ew zostaje zmiana dysz, wstawienie większej puszki filtra.
    Wszelkiego rodzaju magnetyzery paliwa, litry stożkowe, strumienice za 100 zl z allegro więcej psują niż pomagają. Nadają się to tzw wsiowego tuningu.
  • #9 27 Mar 2009 18:13
    Marcin G.
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Filtr stożkowy daje moc ale pod warunkiem że jest przerobiony cały dolot pod ten filtr. Do stożka pasuje też wymienić wydech o większym przelocie i przelotowy. Strumienica też milo widziana w takim wydechu i stożku. kolektor wydechowy sportowy. Zakładanie turbiny przewyższy koszt kupienia drugiego silnika o większej mocy. Sportowy wałek rozrządu by wystarczył bo dorabianie dodatkowych zaworów nie jest tanie. Chcesz w ten silnik włożyć więcej kasy niż jest wart??
  • #10 28 Mar 2009 18:20
    Mihas66
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    My tu gadu gadu a twórca nas olał ps. zacznijmy od tego co to za auto i dokładnie silnik bo silników 1.3 jest do groma....
  • #11 28 Mar 2009 20:48
    DmasterR
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    To jest Skoda. Dane są podane na początku. Za duzo roboty z tym na to wygląda..
  • #12 28 Mar 2009 20:59
    Marcin G.
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    to jest sam gaźnik czy może wtrysk jednopunktowy?? W jakich pieniądzach chciał byś się zmieścić w tym rasowaniu silnika?
  • #13 28 Mar 2009 21:30
    DmasterR
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    wyraźnie napisano na początku tematu. To jest gaźnik. Co do pieniędzy to jak najtaniej :)
  • #14 28 Mar 2009 22:11
    aftys6
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    DmasterR wrote:
    wyraźnie napisano na początku tematu. To jest gaźnik. Co do pieniędzy to jak najtaniej :)


    Tani oto niestety tego nie zrobisz.
    Porządny filtr stożkowy hummela albo Delo to wydatek rzędu 500 zł.
    Wszelkie strumienice z allegro i magnetyzery to strata kasy.
    Odchodzi także strojenie komputera i zmiana map, z racji braku wtrysku.
  • #15 29 Mar 2009 13:18
    Mihas66
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    skoda z silnikiem 1.3 to tak jak by powiedzieć turbo diesel 1.9 z grupy vw... konkretnie jaki to model który rok i jakie oznaczenie silnika bo te dane co podałeś to są przydatne dla wróżki a nie mechanika/tunera.... najprościej z tego co wróże bo i chyba wiem o co chodzi to będzie swap albo zmiana auta na inne bo silnik to konstrukcja prawie jak w maluchu... ale zawsze można splantować głowice, wypolerować to i tamto zrobić porządny dolot i wydech i zatankować na orlenie a nie jak większość naszych polskich wyścigówek lpg się wie, nie żebym coś miał do lpg ale jak ktoś pucuje się wozem np powyżej 300 a nawet 200 koni a tu lpg albo klekot po chipie to trochę śmieszne to jest...
  • #16 29 Mar 2009 16:11
    Marcin G.
    Level 18  
    Helpful post? (+1)
    Im więcej wsadzisz pieniędzy w ten silnik tym więcej koni wyciągniesz a wszystko się odbija na większym spalaniu. Kolega zaproponował SWAPA i chyba to będzie najrozsądniejsze. Tanim kosztem wyciągniesz z tego silnika tylko parę koników...
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products