Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 03 Mar 2009 15:03
    iroiro
    Poziom 2  

    Witam poszukuje schematu elektrycznego silnika Peugeot 307 2.0 HDI 2003r i schematu elektrycznego systemu aditiv też do tej furki.

    przeniosłem z download Michu

  • #2 04 Mar 2009 10:12
    georgesgr
    Poziom 40  

    Witam,
    Schematy "elektryczne" silnika i systemu "aditiv" nie istnieja. Przypominam, ze jestesmy juz w erze elektroniki i informatyki. Do znalezienia schematow okreslonych funcji potrzebne sa dokladne dane auta, wlacznie z opcjami (np. wersja ABS).
    Powiedz lepiej, jaki masz problem i co chcesz zrobic.
    Pozdrawiam, Georges

  • #3 05 Mar 2009 09:04
    iroiro
    Poziom 2  

    Witam dzięki za zainteresowanie. Ten schemat jest mi potrzebny do ustalenia wiązki elektrycznej ze sterownika do silnika, potrzebuje sprawdzić przewody elektryczne ze sterownika do czujników po kątem przerwy i wartości napięć ze sterownika i funkcji pinów czujników położenia wałka, wału itp czujników. Problem ma taki że np. napięcie do czujnika wałka rozrządu ma być 5 volt i wtedy silnik pali a ono waha się w okolicy 0,5-2,7 volta i silnik nie pali, to wahające napięcie mamy określone z którego pinu wychodzi ze sterownika ale nie wiemy czy to napięcie z tego pinu mogą obciążać inne czujniki ( np. chodzi o to czy to wyjście ze sterownika idzie tylko do tego czujnika położenia wałka rozrządu czy rozchodzi się po instalacji) . Dane są takie:
    Peugeot 307 2.0 HDI 79 Kw 2002r, SW (3H) 2.0 HDI 110 , VF33HRHSB 831 39 656
    Takie numery udało się znaleźć, może wystarczą?. Dołączam przykładowy obrazek o jaki schemat mi chodzi

    peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej silnika

  • #4 05 Mar 2009 09:32
    georgesgr
    Poziom 40  

    Niestety, nie moge podeslac pelnego schematu. Musialbym wydrukowac kilkadziesiat stron. Ale skoro jest konkretne pytanie, moge dac konkretna odpowiedz.
    Zasilanie czujnika polozenia walu i czujnika cisnienia roznicowego FAP (5V) pochodzi ze sterownika z pinu H2 zlaczki brazowej i przychodzi na pin 1 czujnika walu i na pin 3 czujnika cisnienia. Po drodze jest polaczenie lutowane w wiazce nad sprzeglem, zaraz po wyjsciu z plastikowego "korytka".
    Jesli masz inne konkretne pytania, nie krepuj sie. Postaram sie odpowiedziec w miare mozliwosci.
    Pozdrawiam, Georges

  • #5 07 Mar 2009 15:53
    iroiro
    Poziom 2  

    Witam Cię Georges , dzięki za podpowiedź jak najbardziej się przydała :). Uszkodził się sterownik silnika ale podpowiedz pomogła bo znalazłem zwarcie instalacji elektrycznej i po naprawie sterownika byłoby znowu się uszkodził.
    Drugi temat mam taki:
    - komputer mówi że wlew paliwa jest otwarty a korek jest zamontowany, rozpinając wtyczkę na rurze wlewu paliwa od czujnika obecności korka i mierząc omomierzem obwód jest 30Ω jeżeli korek jest zamontowany do wlewu, po wyjęciu korka ten opór zmienia się na 15Ω i nie wiemy czy ta wartość jest prawidłowa bo komputer sygnalizuje że wlew jest otwarty i ewentualnie gdzie można szukać dokąd te przewody idą ( może też jest zwarcie jak przy wcześniejszym problemie z paleniem silnika )
    Pozdrawiam iroiro .

  • #6 07 Mar 2009 17:07
    georgesgr
    Poziom 40  

    Witam,
    Czujnikiem obecnosci korka jest wylacznik (chyba kontaktron, bo uruchamiany magnesami w korku). Nie wiem natomiast, czy ma oporniki (a chyba powinien) i jakie.
    Mysle, ze powinienes wyjac czujnik i sprawdzic oddzielnie czujnik i okablowanie. Czujnik jest podlaczony do pinow 4 i 12 na kalkulatorze adytywacji, ktory znajduje sie za porzeczka podlogi pod lewym przednim fotelem.
    Pozdrawiam, Georges

  • Pomocny post
    #7 07 Mar 2009 18:29
    kybernetes
    Poziom 39  

    Masz kolego uszkodzony czujnik korka paliwa, rezystancja zamknietego powinna wynosic 150 000 Ω

    Pozdrawiam

  • #8 09 Mar 2009 12:30
    iroiro
    Poziom 2  

    Sprawdziliśmy przewody od czujnika korka wlewu do kalkulatora
    pin 4 i12. Są dobre, w dobrym stanie jest również sam moduł i złącze.
    zmierzyliśmy opór na czujniku korka:
    przy założonym korku = 30Ω
    przy wyjętym korku = 15Ω
    w obydwu przypadkach komunikat z KTS brzmi- korek nieobecny
    rozpięcie wiązki czujnika daje komunikat - przerwa w obwodzie

    Mamy dylemat czy uszkodzony czujnik daje złą wartość oporu dla włożonego korka, czy uszkodzony moduł źle interpretuje tą wartość.
    Uwzględniając jednak sugestię klienta-aby nie dokładać do auta
    mamy pytanie czy istnieje jakaś możliwość wyłączenia, ominięcia, czy innego pozbycia się tego systemu FAP, tak aby nie załączał kontrolki awarii silnika.

  • Pomocny post
    #9 09 Mar 2009 13:02
    georgesgr
    Poziom 40  

    iroiro napisał:
    Sprawdziliśmy przewody od czujnika korka wlewu do kalkulatora
    pin 4 i12. Są dobre, w dobrym stanie jest również sam moduł i złącze.
    zmierzyliśmy opór na czujniku korka:
    przy założonym korku = 30Ω
    przy wyjętym korku = 15Ω
    w obydwu przypadkach komunikat z KTS brzmi- korek nieobecny
    rozpięcie wiązki czujnika daje komunikat - przerwa w obwodzie
    Mamy dylemat czy uszkodzony czujnik daje złą wartość oporu dla włożonego korka, czy uszkodzony moduł źle interpretuje tą wartość.
    Uwzględniając jednak sugestię klienta-aby nie dokładać do auta
    mamy pytanie czy istnieje jakaś możliwość wyłączenia, ominięcia, czy innego pozbycia się tego systemu FAP, tak aby nie załączał kontrolki awarii silnika.


    Po to wlasnie sa oporniki w czujniku.
    Klienta, ktory chce miec dobre auto bez wydawania pieniedzy, lepiej od razu odprowadzic do drzwi.
    Przerobka na system bez FAP, to kilka tysiecy euro - czujnik - ok. 30 €.
    Pozdrawiam, Georges

  • #10 18 Lis 2009 11:09
    greykris
    Poziom 8  

    Witam
    Było to już lekko wałkowane w temacie peugeot 406 problem z systemen addatywności (fap), ale temt jest zamknięty
    Mam 406 2.0HDiFAP 2004r. przebieg 79500km,w poniedziałek pojawił się komunikat Diesel Add.. Minimum Level i kontrolka. Poczytałem na forach i trafiłem także tu. We wtorek udałem się do ASO w Niemczech (bo u nas chcieli mnie mocno skasować), byli trochę zdziwieni przebiegiem, bo według nich komunikat powinien pojawić się najwcześniej przy około 100000km. Niemniej jednak pierwszym działaniem było uzupełnienie Eolisu, weszło 3 litry, po skasowaniu komputera kazali mi zalać co najmniej 10 litrów paliwa i przeprowadzić procedurę zgodną z zamieszczoną przez kazpal (...praca silnika powyżej 1min.), ale komunikat dalej się pojawiał. Nie byli tym zbytnio zdziwienie twierdząc, że to częsta usterka czujnika od korka wlewu (wg nich to przez ten czujnik kalkulator odczytywał ciągłe otwarcie wlewu paliwa i niepotrzebnie dozował dodatek doprowadzając do wczesnego stanu minimalnego). Wymiana czujnika to koszt 40euro + 70euro (robocizny z uwagi na potrzebę demontażu zbiornika paliwa), co do korka paliwa to magnesy są i wg nich problem tkwi po stornie czujnika.
    Proszę o konsultacje

  • #11 18 Lis 2009 11:51
    Michu10
    Poziom 32  

    kybernetes napisał:
    Masz kolego uszkodzony czujnik korka paliwa, rezystancja zamknietego powinna wynosic 150 000 Ω

    Pozdrawiam


    Czy sprawdziłeś ? Jakie wskazania?

  • #12 18 Lis 2009 12:51
    georgesgr
    Poziom 40  

    greykris napisał:
    Witam
    Było to już lekko wałkowane w temacie peugeot 406 problem z systemen addatywności (fap), ale temt jest zamknięty
    Mam 406 2.0HDiFAP 2004r. przebieg 79500km,w poniedziałek pojawił się komunikat Diesel Add.. Minimum Level i kontrolka. Poczytałem na forach i trafiłem także tu. We wtorek udałem się do ASO w Niemczech (bo u nas chcieli mnie mocno skasować), byli trochę zdziwieni przebiegiem, bo według nich komunikat powinien pojawić się najwcześniej przy około 100000km. Niemniej jednak pierwszym działaniem było uzupełnienie Eolisu, weszło 3 litry, po skasowaniu komputera kazali mi zalać co najmniej 10 litrów paliwa i przeprowadzić procedurę zgodną z zamieszczoną przez kazpal (...praca silnika powyżej 1min.), ale komunikat dalej się pojawiał. Nie byli tym zbytnio zdziwienie twierdząc, że to częsta usterka czujnika od korka wlewu (wg nich to przez ten czujnik kalkulator odczytywał ciągłe otwarcie wlewu paliwa i niepotrzebnie dozował dodatek doprowadzając do wczesnego stanu minimalnego). Wymiana czujnika to koszt 40euro + 70euro (robocizny z uwagi na potrzebę demontażu zbiornika paliwa), co do korka paliwa to magnesy są i wg nich problem tkwi po stornie czujnika.
    Proszę o konsultacje

    Witam,
    W zbiorniku jest czujnik poziomu minimalnego, mimo ze nie wystepuje on w zadnej dokumentacji ani na schematach. Zbiornik w 406 ma 5 litrow pojemnosci. Jesli weszlo tylko 3 litry, to prawdopodobnie czujnik jest uszkodzony i zbiornik do wymiany.
    Pozdrawiam, Georges

  • #13 18 Lis 2009 14:07
    greykris
    Poziom 8  

    Dzięki za szybką odpowiedz.
    Zatankowali 3litry ponieważ twierdzili, że przy poziomie minimum standardowo wchodzi 3, więc zamówili 3 i wlali, sugerując, że uszkodzenie czujnika korka zdarza się często.
    Tak, że co robić?

  • #14 23 Lis 2009 17:48
    greykris
    Poziom 8  

    Witajcie,
    woli informacji, wymienili czujnik korka paliwa - usterka znikła, auto sprawne.
    Pozdrawiam

  • #15 29 Gru 2009 15:06
    mayday32
    Poziom 2  

    mam prośbę. potrzebuje shemat elektryczny abs. Stopiła się wtyczka ale tam już ktoś grzebał i po prostu nie wiem czy piny powpinał właściwie (bo to jest już drugi raz) czy wina leży po stronie sterownika lub może jeszcze gdzie indziej

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty