Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej silnika


  Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Cars Search ->peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej silnika Post new topic  Reply to topic 
Author
Hide the left column
Show left column Message
iroiro
Level 2
Joined: 03 Mar 2009
Posts: 4
Post rating: 1
iroiro
Level 2
Post#1 03 Mar 2009 15:03  Topic author   

peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej silnika


Witam poszukuje schematu elektrycznego silnika Peugeot 307 2.0 HDI 2003r i schematu elektrycznego systemu aditiv też do tej furki.

przeniosłem z download Michu

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
georgesgr
Level 40
Joined: 19 Aug 2008
Posts: 5060
Helped: 599
Post rating: 329
georgesgr
Level 40
Post#2 04 Mar 2009 10:12    

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Witam,
Schematy "elektryczne" silnika i systemu "aditiv" nie istnieja. Przypominam, ze jestesmy juz w erze elektroniki i informatyki. Do znalezienia schematow okreslonych funcji potrzebne sa dokladne dane auta, wlacznie z opcjami (np. wersja ABS).
Powiedz lepiej, jaki masz problem i co chcesz zrobic.
Pozdrawiam, Georges

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
iroiro
Level 2
Joined: 03 Mar 2009
Posts: 4
Post rating: 1
iroiro
Level 2
Post#3 05 Mar 2009 09:04  Topic author   

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Witam dzięki za zainteresowanie. Ten schemat jest mi potrzebny do ustalenia wiązki elektrycznej ze sterownika do silnika, potrzebuje sprawdzić przewody elektryczne ze sterownika do czujników po kątem przerwy i wartości napięć ze sterownika i funkcji pinów czujników położenia wałka, wału itp czujników. Problem ma taki że np. napięcie do czujnika wałka rozrządu ma być 5 volt i wtedy silnik pali a ono waha się w okolicy 0,5-2,7 volta i silnik nie pali, to wahające napięcie mamy określone z którego pinu wychodzi ze sterownika ale nie wiemy czy to napięcie z tego pinu mogą obciążać inne czujniki ( np. chodzi o to czy to wyjście ze sterownika idzie tylko do tego czujnika położenia wałka rozrządu czy rozchodzi się po instalacji) . Dane są takie:
Peugeot 307 2.0 HDI 79 Kw 2002r, SW (3H) 2.0 HDI 110 , VF33HRHSB 831 39 656
Takie numery udało się znaleźć, może wystarczą?. Dołączam przykładowy obrazek o jaki schemat mi chodzi
peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej silnika

Helpful post? + +1
Back to top
georgesgr
Level 40
Joined: 19 Aug 2008
Posts: 5060
Helped: 599
Post rating: 329
georgesgr
Level 40
Post#4 05 Mar 2009 09:32    

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Niestety, nie moge podeslac pelnego schematu. Musialbym wydrukowac kilkadziesiat stron. Ale skoro jest konkretne pytanie, moge dac konkretna odpowiedz.
Zasilanie czujnika polozenia walu i czujnika cisnienia roznicowego FAP (5V) pochodzi ze sterownika z pinu H2 zlaczki brazowej i przychodzi na pin 1 czujnika walu i na pin 3 czujnika cisnienia. Po drodze jest polaczenie lutowane w wiazce nad sprzeglem, zaraz po wyjsciu z plastikowego "korytka".
Jesli masz inne konkretne pytania, nie krepuj sie. Postaram sie odpowiedziec w miare mozliwosci.
Pozdrawiam, Georges

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
iroiro
Level 2
Joined: 03 Mar 2009
Posts: 4
Post rating: 1
iroiro
Level 2
Post#5 07 Mar 2009 15:53  Topic author   

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Witam Cię Georges , dzięki za podpowiedź jak najbardziej się przydała :). Uszkodził się sterownik silnika ale podpowiedz pomogła bo znalazłem zwarcie instalacji elektrycznej i po naprawie sterownika byłoby znowu się uszkodził.
Drugi temat mam taki:
- komputer mówi że wlew paliwa jest otwarty a korek jest zamontowany, rozpinając wtyczkę na rurze wlewu paliwa od czujnika obecności korka i mierząc omomierzem obwód jest 30Ω jeżeli korek jest zamontowany do wlewu, po wyjęciu korka ten opór zmienia się na 15Ω i nie wiemy czy ta wartość jest prawidłowa bo komputer sygnalizuje że wlew jest otwarty i ewentualnie gdzie można szukać dokąd te przewody idą ( może też jest zwarcie jak przy wcześniejszym problemie z paleniem silnika )
Pozdrawiam iroiro .

Helpful post? + 0
Back to top
georgesgr
Level 40
Joined: 19 Aug 2008
Posts: 5060
Helped: 599
Post rating: 329
georgesgr
Level 40
Post#6 07 Mar 2009 17:07    

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Witam,
Czujnikiem obecnosci korka jest wylacznik (chyba kontaktron, bo uruchamiany magnesami w korku). Nie wiem natomiast, czy ma oporniki (a chyba powinien) i jakie.
Mysle, ze powinienes wyjac czujnik i sprawdzic oddzielnie czujnik i okablowanie. Czujnik jest podlaczony do pinow 4 i 12 na kalkulatorze adytywacji, ktory znajduje sie za porzeczka podlogi pod lewym przednim fotelem.
Pozdrawiam, Georges

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
kybernetes
Level 39
Joined: 21 May 2006
Posts: 5270
Helped: 418
Post rating: 152
kybernetes
Level 39
Post#7 07 Mar 2009 18:29Helpful post    

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Masz kolego uszkodzony czujnik korka paliwa, rezystancja zamknietego powinna wynosic 150 000 Ω

Pozdrawiam

Helpful post? + 0
Back to top
iroiro
Level 2
Joined: 03 Mar 2009
Posts: 4
Post rating: 1
iroiro
Level 2
Post#8 09 Mar 2009 12:30  Topic author   

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Sprawdziliśmy przewody od czujnika korka wlewu do kalkulatora
pin 4 i12. Są dobre, w dobrym stanie jest również sam moduł i złącze.
zmierzyliśmy opór na czujniku korka:
przy założonym korku = 30Ω
przy wyjętym korku = 15Ω
w obydwu przypadkach komunikat z KTS brzmi- korek nieobecny
rozpięcie wiązki czujnika daje komunikat - przerwa w obwodzie

Mamy dylemat czy uszkodzony czujnik daje złą wartość oporu dla włożonego korka, czy uszkodzony moduł źle interpretuje tą wartość.
Uwzględniając jednak sugestię klienta-aby nie dokładać do auta
mamy pytanie czy istnieje jakaś możliwość wyłączenia, ominięcia, czy innego pozbycia się tego systemu FAP, tak aby nie załączał kontrolki awarii silnika.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
georgesgr
Level 40
Joined: 19 Aug 2008
Posts: 5060
Helped: 599
Post rating: 329
georgesgr
Level 40
Post#9 09 Mar 2009 13:02Helpful post    

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


iroiro wrote:
Sprawdziliśmy przewody od czujnika korka wlewu do kalkulatora
pin 4 i12. Są dobre, w dobrym stanie jest również sam moduł i złącze.
zmierzyliśmy opór na czujniku korka:
przy założonym korku = 30Ω
przy wyjętym korku = 15Ω
w obydwu przypadkach komunikat z KTS brzmi- korek nieobecny
rozpięcie wiązki czujnika daje komunikat - przerwa w obwodzie
Mamy dylemat czy uszkodzony czujnik daje złą wartość oporu dla włożonego korka, czy uszkodzony moduł źle interpretuje tą wartość.
Uwzględniając jednak sugestię klienta-aby nie dokładać do auta
mamy pytanie czy istnieje jakaś możliwość wyłączenia, ominięcia, czy innego pozbycia się tego systemu FAP, tak aby nie załączał kontrolki awarii silnika.


Po to wlasnie sa oporniki w czujniku.
Klienta, ktory chce miec dobre auto bez wydawania pieniedzy, lepiej od razu odprowadzic do drzwi.
Przerobka na system bez FAP, to kilka tysiecy euro - czujnik - ok. 30 €.
Pozdrawiam, Georges

Helpful post? + 0
Back to top
greykris
Level 8
Location: Zgorzelec
Joined: 21 Jan 2009
Posts: 9
greykris
Level 8
Post#10 18 Nov 2009 11:09    

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Witam
Było to już lekko wałkowane w temacie peugeot 406 problem z systemen addatywności (fap), ale temt jest zamknięty
Mam 406 2.0HDiFAP 2004r. przebieg 79500km,w poniedziałek pojawił się komunikat Diesel Add.. Minimum Level i kontrolka. Poczytałem na forach i trafiłem także tu. We wtorek udałem się do ASO w Niemczech (bo u nas chcieli mnie mocno skasować), byli trochę zdziwieni przebiegiem, bo według nich komunikat powinien pojawić się najwcześniej przy około 100000km. Niemniej jednak pierwszym działaniem było uzupełnienie Eolisu, weszło 3 litry, po skasowaniu komputera kazali mi zalać co najmniej 10 litrów paliwa i przeprowadzić procedurę zgodną z zamieszczoną przez kazpal (...praca silnika powyżej 1min.), ale komunikat dalej się pojawiał. Nie byli tym zbytnio zdziwienie twierdząc, że to częsta usterka czujnika od korka wlewu (wg nich to przez ten czujnik kalkulator odczytywał ciągłe otwarcie wlewu paliwa i niepotrzebnie dozował dodatek doprowadzając do wczesnego stanu minimalnego). Wymiana czujnika to koszt 40euro + 70euro (robocizny z uwagi na potrzebę demontażu zbiornika paliwa), co do korka paliwa to magnesy są i wg nich problem tkwi po stornie czujnika.
Proszę o konsultacje

Helpful post? + 0
Back to top
Michu10
Level 32
Location: Wolsztyn
Joined: 26 Mar 2007
Posts: 2111
Helped: 132
Post rating: 44
Michu10
Level 32
Post#11 18 Nov 2009 11:51    

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


kybernetes wrote:
Masz kolego uszkodzony czujnik korka paliwa, rezystancja zamknietego powinna wynosic 150 000 Ω

Pozdrawiam


Czy sprawdziłeś ? Jakie wskazania?

Helpful post? + 0
Back to top
georgesgr
Level 40
Joined: 19 Aug 2008
Posts: 5060
Helped: 599
Post rating: 329
georgesgr
Level 40
Post#12 18 Nov 2009 12:51    

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


greykris wrote:
Witam
Było to już lekko wałkowane w temacie peugeot 406 problem z systemen addatywności (fap), ale temt jest zamknięty
Mam 406 2.0HDiFAP 2004r. przebieg 79500km,w poniedziałek pojawił się komunikat Diesel Add.. Minimum Level i kontrolka. Poczytałem na forach i trafiłem także tu. We wtorek udałem się do ASO w Niemczech (bo u nas chcieli mnie mocno skasować), byli trochę zdziwieni przebiegiem, bo według nich komunikat powinien pojawić się najwcześniej przy około 100000km. Niemniej jednak pierwszym działaniem było uzupełnienie Eolisu, weszło 3 litry, po skasowaniu komputera kazali mi zalać co najmniej 10 litrów paliwa i przeprowadzić procedurę zgodną z zamieszczoną przez kazpal (...praca silnika powyżej 1min.), ale komunikat dalej się pojawiał. Nie byli tym zbytnio zdziwienie twierdząc, że to częsta usterka czujnika od korka wlewu (wg nich to przez ten czujnik kalkulator odczytywał ciągłe otwarcie wlewu paliwa i niepotrzebnie dozował dodatek doprowadzając do wczesnego stanu minimalnego). Wymiana czujnika to koszt 40euro + 70euro (robocizny z uwagi na potrzebę demontażu zbiornika paliwa), co do korka paliwa to magnesy są i wg nich problem tkwi po stornie czujnika.
Proszę o konsultacje

Witam,
W zbiorniku jest czujnik poziomu minimalnego, mimo ze nie wystepuje on w zadnej dokumentacji ani na schematach. Zbiornik w 406 ma 5 litrow pojemnosci. Jesli weszlo tylko 3 litry, to prawdopodobnie czujnik jest uszkodzony i zbiornik do wymiany.
Pozdrawiam, Georges

Helpful post? + 0
Back to top
greykris
Level 8
Location: Zgorzelec
Joined: 21 Jan 2009
Posts: 9
greykris
Level 8
Post#13 18 Nov 2009 14:07    

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Dzięki za szybką odpowiedz.
Zatankowali 3litry ponieważ twierdzili, że przy poziomie minimum standardowo wchodzi 3, więc zamówili 3 i wlali, sugerując, że uszkodzenie czujnika korka zdarza się często.
Tak, że co robić?

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
greykris
Level 8
Location: Zgorzelec
Joined: 21 Jan 2009
Posts: 9
greykris
Level 8
Post#14 23 Nov 2009 17:48    

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Witajcie,
woli informacji, wymienili czujnik korka paliwa - usterka znikła, auto sprawne.
Pozdrawiam

Helpful post? + 0
Back to top
mayday32
Level 2
Location: Głuszyca
Joined: 18 Sep 2009
Posts: 2
mayday32
Level 2
Post#15 29 Dec 2009 15:06    

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


mam prośbę. potrzebuje shemat elektryczny abs. Stopiła się wtyczka ale tam już ktoś grzebał i po prostu nie wiem czy piny powpinał właściwie (bo to jest już drugi raz) czy wina leży po stronie sterownika lub może jeszcze gdzie indziej

Helpful post? + 0
Back to top
Post new topic  Reply to topic     Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Cars Search -> peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej silnika
Page 1 of 1

Similar topics to peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej silnika

Schemat instalacji elektrycznej-Peugeot Partner VTC 1.6 HDI (4)
Schemat instalacji elektrycznej Peugeot Boxer 2,8 HDI 2002 rok (1)
schemat instalacji elektrycznej silnika 2.0 HDI berlingo 01r (1)
Peugeot 307. Szukam schematu instalacji elektrycznej. (2)
peugeot 307 HDi sterownik silnika (10)
Błąd silnika Peugeot 307 HDI 2,0 90 KM (8)
Peugeot 307 sw 1.6 hdi chłodzenie silnika (11)
Peugeot 307 1,6 HDI błąd silnika 1586 (2)
Peugeot 307 hdi - Tryb awaryjny silnika (5)
Peugeot 307 HDI - Peugeot 307 HDI- zawory podciśnienia - Jakie? (7)


Switch to mobile version Switch to version for desktops

Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Editors || Contact for companies || Contact

Page generation time: 0.076 seconds