Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej silnika


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Szukam -> peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej silnika
Autor
Wiadomość
iroiro
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 4

Post#1 Post autora tematu 03 Mar 2009 16:03   

peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej silnika


Witam poszukuje schematu elektrycznego silnika Peugeot 307 2.0 HDI 2003r i schematu elektrycznego systemu aditiv też do tej furki.

przeniosłem z download Michu
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3333

Post#2 04 Mar 2009 11:12   

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Witam,
Schematy "elektryczne" silnika i systemu "aditiv" nie istnieja. Przypominam, ze jestesmy juz w erze elektroniki i informatyki. Do znalezienia schematow okreslonych funcji potrzebne sa dokladne dane auta, wlacznie z opcjami (np. wersja ABS).
Powiedz lepiej, jaki masz problem i co chcesz zrobic.
Pozdrawiam, Georges
Powrót do góry
   
iroiro
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 4

Post#3 Post autora tematu 05 Mar 2009 10:04   

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Witam dzięki za zainteresowanie. Ten schemat jest mi potrzebny do ustalenia wiązki elektrycznej ze sterownika do silnika, potrzebuje sprawdzić przewody elektryczne ze sterownika do czujników po kątem przerwy i wartości napięć ze sterownika i funkcji pinów czujników położenia wałka, wału itp czujników. Problem ma taki że np. napięcie do czujnika wałka rozrządu ma być 5 volt i wtedy silnik pali a ono waha się w okolicy 0,5-2,7 volta i silnik nie pali, to wahające napięcie mamy określone z którego pinu wychodzi ze sterownika ale nie wiemy czy to napięcie z tego pinu mogą obciążać inne czujniki ( np. chodzi o to czy to wyjście ze sterownika idzie tylko do tego czujnika położenia wałka rozrządu czy rozchodzi się po instalacji) . Dane są takie:
Peugeot 307 2.0 HDI 79 Kw 2002r, SW (3H) 2.0 HDI 110 , VF33HRHSB 831 39 656
Takie numery udało się znaleźć, może wystarczą?. Dołączam przykładowy obrazek o jaki schemat mi chodzi
peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej silnika
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 05 Mar 2009 10:04   





Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3333

Post#4 05 Mar 2009 10:32   

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Niestety, nie moge podeslac pelnego schematu. Musialbym wydrukowac kilkadziesiat stron. Ale skoro jest konkretne pytanie, moge dac konkretna odpowiedz.
Zasilanie czujnika polozenia walu i czujnika cisnienia roznicowego FAP (5V) pochodzi ze sterownika z pinu H2 zlaczki brazowej i przychodzi na pin 1 czujnika walu i na pin 3 czujnika cisnienia. Po drodze jest polaczenie lutowane w wiazce nad sprzeglem, zaraz po wyjsciu z plastikowego "korytka".
Jesli masz inne konkretne pytania, nie krepuj sie. Postaram sie odpowiedziec w miare mozliwosci.
Pozdrawiam, Georges
Powrót do góry
   
iroiro
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 4

Post#5 Post autora tematu 07 Mar 2009 16:53   

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Witam Cię Georges , dzięki za podpowiedź jak najbardziej się przydała :). Uszkodził się sterownik silnika ale podpowiedz pomogła bo znalazłem zwarcie instalacji elektrycznej i po naprawie sterownika byłoby znowu się uszkodził.
Drugi temat mam taki:
- komputer mówi że wlew paliwa jest otwarty a korek jest zamontowany, rozpinając wtyczkę na rurze wlewu paliwa od czujnika obecności korka i mierząc omomierzem obwód jest 30Ω jeżeli korek jest zamontowany do wlewu, po wyjęciu korka ten opór zmienia się na 15Ω i nie wiemy czy ta wartość jest prawidłowa bo komputer sygnalizuje że wlew jest otwarty i ewentualnie gdzie można szukać dokąd te przewody idą ( może też jest zwarcie jak przy wcześniejszym problemie z paleniem silnika )
Pozdrawiam iroiro .
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 07 Mar 2009 16:53   





Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3333

Post#6 07 Mar 2009 18:07   

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Witam,
Czujnikiem obecnosci korka jest wylacznik (chyba kontaktron, bo uruchamiany magnesami w korku). Nie wiem natomiast, czy ma oporniki (a chyba powinien) i jakie.
Mysle, ze powinienes wyjac czujnik i sprawdzic oddzielnie czujnik i okablowanie. Czujnik jest podlaczony do pinow 4 i 12 na kalkulatorze adytywacji, ktory znajduje sie za porzeczka podlogi pod lewym przednim fotelem.
Pozdrawiam, Georges
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 07 Mar 2009 18:07   





Powrót do góry
   
kybernetes
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 4715

Post#7 07 Mar 2009 19:29pomocny post - solucja   

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Masz kolego uszkodzony czujnik korka paliwa, rezystancja zamknietego powinna wynosic 150 000 Ω

Pozdrawiam
Powrót do góry
   
iroiro
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 4

Post#8 Post autora tematu 09 Mar 2009 13:30   

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Sprawdziliśmy przewody od czujnika korka wlewu do kalkulatora
pin 4 i12. Są dobre, w dobrym stanie jest również sam moduł i złącze.
zmierzyliśmy opór na czujniku korka:
przy założonym korku = 30Ω
przy wyjętym korku = 15Ω
w obydwu przypadkach komunikat z KTS brzmi- korek nieobecny
rozpięcie wiązki czujnika daje komunikat - przerwa w obwodzie

Mamy dylemat czy uszkodzony czujnik daje złą wartość oporu dla włożonego korka, czy uszkodzony moduł źle interpretuje tą wartość.
Uwzględniając jednak sugestię klienta-aby nie dokładać do auta
mamy pytanie czy istnieje jakaś możliwość wyłączenia, ominięcia, czy innego pozbycia się tego systemu FAP, tak aby nie załączał kontrolki awarii silnika.
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3333

Post#9 09 Mar 2009 14:02pomocny post - solucja   

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


iroiro napisał:
Sprawdziliśmy przewody od czujnika korka wlewu do kalkulatora
pin 4 i12. Są dobre, w dobrym stanie jest również sam moduł i złącze.
zmierzyliśmy opór na czujniku korka:
przy założonym korku = 30Ω
przy wyjętym korku = 15Ω
w obydwu przypadkach komunikat z KTS brzmi- korek nieobecny
rozpięcie wiązki czujnika daje komunikat - przerwa w obwodzie
Mamy dylemat czy uszkodzony czujnik daje złą wartość oporu dla włożonego korka, czy uszkodzony moduł źle interpretuje tą wartość.
Uwzględniając jednak sugestię klienta-aby nie dokładać do auta
mamy pytanie czy istnieje jakaś możliwość wyłączenia, ominięcia, czy innego pozbycia się tego systemu FAP, tak aby nie załączał kontrolki awarii silnika.


Po to wlasnie sa oporniki w czujniku.
Klienta, ktory chce miec dobre auto bez wydawania pieniedzy, lepiej od razu odprowadzic do drzwi.
Przerobka na system bez FAP, to kilka tysiecy euro - czujnik - ok. 30 €.
Pozdrawiam, Georges
Powrót do góry
   
greykris
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 9
Miasto: Zgorzelec

Post#10 18 Lis 2009 12:09   

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Witam
Było to już lekko wałkowane w temacie peugeot 406 problem z systemen addatywności (fap), ale temt jest zamknięty
Mam 406 2.0HDiFAP 2004r. przebieg 79500km,w poniedziałek pojawił się komunikat Diesel Add.. Minimum Level i kontrolka. Poczytałem na forach i trafiłem także tu. We wtorek udałem się do ASO w Niemczech (bo u nas chcieli mnie mocno skasować), byli trochę zdziwieni przebiegiem, bo według nich komunikat powinien pojawić się najwcześniej przy około 100000km. Niemniej jednak pierwszym działaniem było uzupełnienie Eolisu, weszło 3 litry, po skasowaniu komputera kazali mi zalać co najmniej 10 litrów paliwa i przeprowadzić procedurę zgodną z zamieszczoną przez kazpal (...praca silnika powyżej 1min.), ale komunikat dalej się pojawiał. Nie byli tym zbytnio zdziwienie twierdząc, że to częsta usterka czujnika od korka wlewu (wg nich to przez ten czujnik kalkulator odczytywał ciągłe otwarcie wlewu paliwa i niepotrzebnie dozował dodatek doprowadzając do wczesnego stanu minimalnego). Wymiana czujnika to koszt 40euro + 70euro (robocizny z uwagi na potrzebę demontażu zbiornika paliwa), co do korka paliwa to magnesy są i wg nich problem tkwi po stornie czujnika.
Proszę o konsultacje
Powrót do góry
   
Michu10
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 2164
Miasto: Wolsztyn

Post#11 18 Lis 2009 12:51   

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


kybernetes napisał:
Masz kolego uszkodzony czujnik korka paliwa, rezystancja zamknietego powinna wynosic 150 000 Ω

Pozdrawiam


Czy sprawdziłeś ? Jakie wskazania?
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3333

Post#12 18 Lis 2009 13:51   

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


greykris napisał:
Witam
Było to już lekko wałkowane w temacie peugeot 406 problem z systemen addatywności (fap), ale temt jest zamknięty
Mam 406 2.0HDiFAP 2004r. przebieg 79500km,w poniedziałek pojawił się komunikat Diesel Add.. Minimum Level i kontrolka. Poczytałem na forach i trafiłem także tu. We wtorek udałem się do ASO w Niemczech (bo u nas chcieli mnie mocno skasować), byli trochę zdziwieni przebiegiem, bo według nich komunikat powinien pojawić się najwcześniej przy około 100000km. Niemniej jednak pierwszym działaniem było uzupełnienie Eolisu, weszło 3 litry, po skasowaniu komputera kazali mi zalać co najmniej 10 litrów paliwa i przeprowadzić procedurę zgodną z zamieszczoną przez kazpal (...praca silnika powyżej 1min.), ale komunikat dalej się pojawiał. Nie byli tym zbytnio zdziwienie twierdząc, że to częsta usterka czujnika od korka wlewu (wg nich to przez ten czujnik kalkulator odczytywał ciągłe otwarcie wlewu paliwa i niepotrzebnie dozował dodatek doprowadzając do wczesnego stanu minimalnego). Wymiana czujnika to koszt 40euro + 70euro (robocizny z uwagi na potrzebę demontażu zbiornika paliwa), co do korka paliwa to magnesy są i wg nich problem tkwi po stornie czujnika.
Proszę o konsultacje

Witam,
W zbiorniku jest czujnik poziomu minimalnego, mimo ze nie wystepuje on w zadnej dokumentacji ani na schematach. Zbiornik w 406 ma 5 litrow pojemnosci. Jesli weszlo tylko 3 litry, to prawdopodobnie czujnik jest uszkodzony i zbiornik do wymiany.
Pozdrawiam, Georges
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 18 Lis 2009 13:51   





Powrót do góry
   
greykris
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 9
Miasto: Zgorzelec

Post#13 18 Lis 2009 15:07   

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Dzięki za szybką odpowiedz.
Zatankowali 3litry ponieważ twierdzili, że przy poziomie minimum standardowo wchodzi 3, więc zamówili 3 i wlali, sugerując, że uszkodzenie czujnika korka zdarza się często.
Tak, że co robić?
Powrót do góry
   
greykris
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 9
Miasto: Zgorzelec

Post#14 23 Lis 2009 18:48   

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


Witajcie,
woli informacji, wymienili czujnik korka paliwa - usterka znikła, auto sprawne.
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
mayday32
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 2
Miasto: Głuszyca

Post#15 29 Gru 2009 16:06   

Re: peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej siln


mam prośbę. potrzebuje shemat elektryczny abs. Stopiła się wtyczka ale tam już ktoś grzebał i po prostu nie wiem czy piny powpinał właściwie (bo to jest już drugi raz) czy wina leży po stronie sterownika lub może jeszcze gdzie indziej
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Szukam -> peugeot 307 2.0 hdi schemat instalacji elektrycznej silnika
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Peugeot 307 1,6 HDI błąd silnika 1586 (2)
Peugeot 307 HDI - Peugeot 307 HDI- zawory podciśnienia - Jakie? (7)
Peugeot 307 sw 1.6 hdi chłodzenie silnika (11)
Błąd silnika Peugeot 307 HDI 2,0 90 KM (8)
peugeot 307 HDi sterownik silnika (10)
Peugeot 307. Szukam schematu instalacji elektrycznej. (2)
schemat instalacji elektrycznej silnika 2.0 HDI berlingo 01r (1)
Schemat instalacji elektrycznej-Peugeot Partner VTC 1.6 HDI (4)
Peugeot 307 hdi - Tryb awaryjny silnika (5)
Peugeot 407 1.6 HDI szukam schematu instalacji elektrycznej (5)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.056 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony