X

Wymiana zegarów Peugeot 306

gnm 04 Mar 2009 15:14
  • #1 04 Mar 2009 15:14
    gnm
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich.

    Mam taki problem:
    Będę wymieniał zegary w 306 z 1995r. z powodu usterki obrotomierz. Jak pewnie się orientujecie w tym roczniku prędkościomierz napędzany jest mechanicznie (linka). Zakupiłem zegary od nowszego modelu chyba 96r. w których nie ma możliwości podłączenia prędkości przez linkę.
    Szukając info na forach nadkręciłem się na takie pojęcie jak vss czujnik przy skrzyni biegów.

    Teraz mam pytanie czy będę mógł podłączyć zegary od nowszego modelu bez linki doprowadzając do nich sygnał vss np. z komputera
    Proszę o pomoc i instrukcje
  • #2 04 Mar 2009 16:02
    Removed
    Helpful post? (0)
    gnm wrote:
    Witam wszystkich.

    vss czujnik przy skrzyni biegów.


    Musisz zakupić owy czujnik (induktor) z nowszego modelu i zamontować go na miejsce linki w skrzyni biegów.
  • #3 04 Mar 2009 17:01
    gnm
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ale czujnik drogi vss jest w tym samochodzie dochodzi miedzy innymi do komputera.
  • #4 04 Mar 2009 20:04
    milejow
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Bezposrednio doprowadz impuls z VSS na odpowiedni pin do zegarow.Jesli wiesz,ktory kabel doprowadza impulsy do ECU silnika to pobierz sygnal z tego kabla
  • #5 04 Mar 2009 23:29
    gnm
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Problem polega na tym że nie mogę w necie znaleźć żadnych schematów które mogły by mi pomóc.
  • #6 05 Mar 2009 02:17
    sentcar
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    wez miernik
  • #7 05 Mar 2009 10:37
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    gnm wrote:
    Problem polega na tym że nie mogę w necie znaleźć żadnych schematów które mogły by mi pomóc.

    Witam,
    Schematy, to zaden problem, ale czy poradzisz sobie z modyfikacja wiazki? Potrzebne Ci beda nastepujace czesci:
    6542.ZZ x1
    6541.A0 x1
    6541.A1 x2
    6542.YK x2
    6542.WY x52
    Sygnal predkosci przychodzi na pin 2 zlaczki zoltej (26V JN) z pinu 3 czujnika.
    Powodzenia, Georges
  • #8 05 Mar 2009 14:57
    gnm
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jest szansa że to zrobię nie ingerując zbytnio w elktrykę samochodu
  • #9 05 Mar 2009 15:07
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Watpie. Zlaczki sa zupelnie inne.
  • #10 05 Mar 2009 17:19
    gnm
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    aha wydawało mi się że kostki są takie same
  • #11 05 Mar 2009 17:33
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Stad referencje powyzej. Wszystko, czego potrzebujesz, zeby zmienic kostki. Jesli masz odwage i kompetencje...
    Pozdrawiam
  • #12 07 Apr 2009 15:33
    gnm
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Chodzi mi o te zegary:

    Jeden z linką a drugi bez ale wtyczki takie same

    Wymiana zegarów Peugeot 306

    Wymiana zegarów Peugeot 306
  • #13 12 Feb 2010 18:01
    alex1967
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Właśnie dziś miałem takie samo zadanie przerobić prędkościomierz linkowy na bez linkowy.Poszło całkiem dobrze.Pierwsze trzeba wymienić czujnik w skrzyni tak jak koledzy wyżej pisali na taki który pracował z licznikiem nowego typu.Z trzeciego pinu z czujnika osobny przewód na trzeci pin zegara prędkości patrząc od góry na zdjęciu . i gotowe
  • #14 20 Feb 2011 17:18
    duczekzabrze
    Level 15  
    Helpful post? (+1)
    a gdyby tak nowsze założyc VDO ?? te z dwoma kostkami??próbował ktoś??
  • #15 27 Nov 2011 21:23
    dyzio32456789
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Mam pytanko. W pegout 306 jest licznik z zegarem chcem wymienić zegarek na obrotomierz. Czy wystąpi mi po drodze jakiś problem z założeniem obrotomierza??
  • #16 29 Nov 2011 07:26
    duczekzabrze
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    jeśli kupisz takie same jak masz tzn vdo lub jaeger to nie będzie problemu. Musisz jeszcze zwrócić uwage na to czy masz licznik przed ( 5 kostek) czy po fl( 2 kostki) i czy licznik jest na linke,w teorii oowinien odrazu wystartować obrotek a jak nie to pisz
  • #17 03 Jun 2013 10:05
    adamesce
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    A w jaki sposob odpiac linke przy liczniku?
    Mam auto dosc dobrze wyposazone, tak mi sie wydaje, jest poducha, jakas lampka czerwona w kierownicy i wiem ze zegary mozna zdemontowac bez sciagania kierownicy. Kupilem 306 we wtore, bardzo zaniedbana przez poprzednich wlascicieli, Na desce malo co sie swieci, kostki abs poucinane przy wtyczkach etc. Mam pytanie czy nie dzialajace w ponad polowie oswitlenie deski oraz kontroli moga byc wina jakiegos bezpiecznika? Nie mam swiatlem przeciwmglowych, ogrzewania szyby, poduchy, absu, poziomu paliwa tyle co wiem na pewno oraz nie mam chyba dwoch zarowek oswietlenia calej tablicy. Jakie zarowki tam podejda? Czytalem gdzies ze T5 lub R5 1,2 W. Czy sa to zamienne i identyczne zarowki oraz czy deska i kontrolki maja identyczne?
  Search 4 million + Products
Browse Products