Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Wymiana zegarów Peugeot 306

gnm 04 Mar 2009 15:14
  • #1 04 Mar 2009 15:14
    gnm
    Poziom 9  

    Witam wszystkich.

    Mam taki problem:
    Będę wymieniał zegary w 306 z 1995r. z powodu usterki obrotomierz. Jak pewnie się orientujecie w tym roczniku prędkościomierz napędzany jest mechanicznie (linka). Zakupiłem zegary od nowszego modelu chyba 96r. w których nie ma możliwości podłączenia prędkości przez linkę.
    Szukając info na forach nadkręciłem się na takie pojęcie jak vss czujnik przy skrzyni biegów.

    Teraz mam pytanie czy będę mógł podłączyć zegary od nowszego modelu bez linki doprowadzając do nich sygnał vss np. z komputera
    Proszę o pomoc i instrukcje

  • #2 04 Mar 2009 16:02
    Usunięty
  • #3 04 Mar 2009 17:01
    gnm
    Poziom 9  

    Ale czujnik drogi vss jest w tym samochodzie dochodzi miedzy innymi do komputera.

  • #4 04 Mar 2009 20:04
    milejow
    Poziom 42  

    Bezposrednio doprowadz impuls z VSS na odpowiedni pin do zegarow.Jesli wiesz,ktory kabel doprowadza impulsy do ECU silnika to pobierz sygnal z tego kabla

  • #5 04 Mar 2009 23:29
    gnm
    Poziom 9  

    Problem polega na tym że nie mogę w necie znaleźć żadnych schematów które mogły by mi pomóc.

  • #7 05 Mar 2009 10:37
    georgesgr
    Poziom 40  

    gnm napisał:
    Problem polega na tym że nie mogę w necie znaleźć żadnych schematów które mogły by mi pomóc.

    Witam,
    Schematy, to zaden problem, ale czy poradzisz sobie z modyfikacja wiazki? Potrzebne Ci beda nastepujace czesci:
    6542.ZZ x1
    6541.A0 x1
    6541.A1 x2
    6542.YK x2
    6542.WY x52
    Sygnal predkosci przychodzi na pin 2 zlaczki zoltej (26V JN) z pinu 3 czujnika.
    Powodzenia, Georges

  • #8 05 Mar 2009 14:57
    gnm
    Poziom 9  

    Jest szansa że to zrobię nie ingerując zbytnio w elktrykę samochodu

  • #9 05 Mar 2009 15:07
    georgesgr
    Poziom 40  

    Watpie. Zlaczki sa zupelnie inne.

  • #10 05 Mar 2009 17:19
    gnm
    Poziom 9  

    aha wydawało mi się że kostki są takie same

  • #11 05 Mar 2009 17:33
    georgesgr
    Poziom 40  

    Stad referencje powyzej. Wszystko, czego potrzebujesz, zeby zmienic kostki. Jesli masz odwage i kompetencje...
    Pozdrawiam

  • #12 07 Kwi 2009 15:33
    gnm
    Poziom 9  

    Chodzi mi o te zegary:

    Jeden z linką a drugi bez ale wtyczki takie same

    Wymiana zegarów Peugeot 306

    Wymiana zegarów Peugeot 306

  • #13 12 Lut 2010 18:01
    alex1967
    Poziom 16  

    Właśnie dziś miałem takie samo zadanie przerobić prędkościomierz linkowy na bez linkowy.Poszło całkiem dobrze.Pierwsze trzeba wymienić czujnik w skrzyni tak jak koledzy wyżej pisali na taki który pracował z licznikiem nowego typu.Z trzeciego pinu z czujnika osobny przewód na trzeci pin zegara prędkości patrząc od góry na zdjęciu . i gotowe

  • #14 20 Lut 2011 17:18
    duczekzabrze
    Poziom 15  

    a gdyby tak nowsze założyc VDO ?? te z dwoma kostkami??próbował ktoś??

  • #15 27 Lis 2011 21:23
    dyzio32456789
    Poziom 1  

    Mam pytanko. W pegout 306 jest licznik z zegarem chcem wymienić zegarek na obrotomierz. Czy wystąpi mi po drodze jakiś problem z założeniem obrotomierza??

  • #16 29 Lis 2011 07:26
    duczekzabrze
    Poziom 15  

    jeśli kupisz takie same jak masz tzn vdo lub jaeger to nie będzie problemu. Musisz jeszcze zwrócić uwage na to czy masz licznik przed ( 5 kostek) czy po fl( 2 kostki) i czy licznik jest na linke,w teorii oowinien odrazu wystartować obrotek a jak nie to pisz

  • #17 03 Cze 2013 10:05
    adamesce
    Poziom 13  

    A w jaki sposob odpiac linke przy liczniku?
    Mam auto dosc dobrze wyposazone, tak mi sie wydaje, jest poducha, jakas lampka czerwona w kierownicy i wiem ze zegary mozna zdemontowac bez sciagania kierownicy. Kupilem 306 we wtore, bardzo zaniedbana przez poprzednich wlascicieli, Na desce malo co sie swieci, kostki abs poucinane przy wtyczkach etc. Mam pytanie czy nie dzialajace w ponad polowie oswitlenie deski oraz kontroli moga byc wina jakiegos bezpiecznika? Nie mam swiatlem przeciwmglowych, ogrzewania szyby, poduchy, absu, poziomu paliwa tyle co wiem na pewno oraz nie mam chyba dwoch zarowek oswietlenia calej tablicy. Jakie zarowki tam podejda? Czytalem gdzies ze T5 lub R5 1,2 W. Czy sa to zamienne i identyczne zarowki oraz czy deska i kontrolki maja identyczne?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty