Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

podłączenie silnika 380v na 220v

siwyyy1984 07 Mar 2009 18:58
  • #1 07 Mar 2009 18:58
    siwyyy1984
    Poziom 2  

    Witam.chciałbym podłączyć silnik 308v na 220 v przez kondenstator a nie bardzo sie na tym znam.
    Tak wygłąda podłączenie

    podłączenie silnika 380v na 220v


    Tak tabliczka znamionowa na silniku
    podłączenie silnika 380v na 220v

    A taki posiadam kondensator

    podłączenie silnika 380v na 220v

    Wiem ze trzeba przestawic blaszki według tabliczki znamionowej,ale nie mam pojecia gdzie podłączyc kondensator i czy kable zostaja tak samo czy cos zmienic.prosze o pomoc

  • #2 07 Mar 2009 19:02
    630176
    Usunięty  
  • #3 07 Mar 2009 19:23
    Molejnic

    Poziom 20  

    A niby dlaczego w trójkąt? Jaka jest moc silnika bo kondensator się dobiera do mocy. Powinno buć około 80u an każdy kilowat mocy (nie jestem jednak pewny czy nie powinno być 0,8 coś mi świta ale nie jestem pewny). Poza tym co będzie napędzał silnik bo to też wpływa na zmianę kondensatora. Poza tym silnik straci na mocy i może się grzać.

  • #4 07 Mar 2009 19:42
    siwyyy1984
    Poziom 2  

    moc to 300 w ale załączam tabliczke gdzie wszystko jest

    podłączenie silnika 380v na 220v



    mozesz mi wyjaśnic jak dziecku co oznacza podłaczenie w trójkat a co do podłaczenia kondensatora to czy mam wyprowadzic kable czy jak zeby podłaczyc do tego u i v czy jak mam to zrobic??

    Dodano po 1 [minuty]:

    podłączenie silnika 380v na 220v


    To ten obrazek za tamten przepraszam

    Dodano po 11 [minuty]:

    będzie napędzał maszyne do szycia firmy minerva

  • #5 07 Mar 2009 20:20
    jacur
    Poziom 32  

    Molejnic napisał:
    A niby dlaczego w trójkąt?


    Niby dlatego ze zasilanie 1 faz jest 230V. Jak widać na tabliczce znamionowej silnika.

  • #6 07 Mar 2009 20:27
    Micoss
    Poziom 17  

    powinno wyglądać to tak dla trójkąta aby zmienić obroty "n" podłącz z drugiej strony kondensatora
    podłączenie silnika 380v na 220v

  • #7 07 Mar 2009 22:40
    Molejnic

    Poziom 20  

    A gdzie jest ta tabliczka bo coś jej nie widzę. Ta kartka co tam jest to jest uniwersalna i wkładana do każdego typu silnika (dziś to nawet wytłoczone na tabliczce). Ja twierdzę, że silnik powinien być spięty w gwiazdę a myślę, że napewno jest - małe silniki najczęściej są spięte w gwiazdę (nie wszystkie oczywiście). Dlaczego to się zastanów?

  • #8 07 Mar 2009 22:55
    siwyyy1984
    Poziom 2  

    a czy mozesz mi narysowac kable?tzn mam 2 czarne brazowy i uziemienie które gdzie przychodza?bo te 2 czarne zapewne beda razem ale gdzie??

  • #9 08 Mar 2009 00:57
    noen
    Poziom 8  

    Bez dodatkowego kondensatora rozruchowego ten silnik będzie slaby przy starcie, a i trafność doboru wartości kondensatora roboczego powinna być potwierdzona pomiarem prądu silnika, który przy połączeniu na 230V straci 1/3 mocy.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty