X

Opel Astra 1,6 16V uszkodzona automatyczna skrzynia ?

09 Mar 2009 10:50
  • #1 09 Mar 2009 10:50
    Removed
    Helpful post? (0)
    Witam,
    Silnik na wolnych obrotach pracuje, a także normalnie wkręca się na wysokie obroty.
    Po włączeniu dowolnego biegu na hamulcu - obroty nieco spadają, co jest normalnym zjawiskiem.
    Po puszczeniu hamulca, na wolnych obrotach silnik zaczyna ruszać - ciągnąć samochodem.
    I uwaga ! Nie da się ruszyć normalnie. Obojętnie, czy uchylę pomału przepustnicę, czy do oporu - auto nie chce ruszyć. Dopiero po jakiś 30 sekundach pomaleńku w końcu uda się ruszyć. Poźniej już ciągnie, przyspiesza i ma ducha.
    Do następnego zatrzymania.
    Ruszanie z pierwszego biegu odbywa się tak, jakby się ruszało z konwencjonalnej skrzynii z 4 biegu.
    Podejrzewam "sprzęgło".
    Komputer nie wykazuje błędów.
  • #2 09 Mar 2009 15:35
    sylbass
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Kolego sprawdź olej w skrzyni biegów
  • #3 09 Mar 2009 16:00
    Removed
    Helpful post? (0)
    Olej wymieniony został na jesieni. Jest czysty, bez opiłków i poziom jest OK. Jak już uda się ruszyć po kilkudziesięciu sekundach, później pracuje idealnie (przekłada, redukuje, silnik ma moc), aż do następnego zatrzymania się. Po puszczeniu hamulca auto zaczyna się delikatnie toczyć. Dodanie gazu nawet do oporu nie powoduje żadnej reakcji - obroty silnika praktycznie nie wzrastają. Dopiero delikatne uchylenie przepustnicy umożliwia powolne ruszenie - do 20 km/h trwa to około 40 sekund. Później jedzie w miarę normalnie do następnego zatrzymania.
    Zimy i ciepły silnik - bez zmian.
  • #4 09 Mar 2009 17:23
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Chiwlę bo czegoś tu nie rozumiem.
    Ty mu w gaz a silnik się nie wkręca na obroty ? A jak odgłos pracy wtedy, czy zmienia się coś ?

    Aha, i napisz jeszcze co to za astra / jaki silnik. Czy X16XE(L) czy np Z16XE...

    Jeżli w ogóle nie reaguje na pedał gazu i silnik to Z16XE to mechaniczną usterkę skrzyni raczej można wykluczyć...
  • #5 09 Mar 2009 17:55
    Removed
    Helpful post? (0)
    Astra 1,6 16V silnik X16XEL.
    Na luzie, czyli na N lub P silnik wkręca się w miarę normalnie. Ma pewne potknięcia do 2,5 tys. obrotów i faluje przy 1.5 tys. obrotów. To jest tematem innego mojego postu - "Astra zużywa 18 litrów paliwa" - http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1238033&highlight=.. Ciągnę dwa wątki równolegle, bo już nie wiadomo co jest z tym autem.
    Natomiast na biegu D lub innych lub R silnik stoi na około 900 obrotach. Przy pełnym uchyleniu przepustnicy oczywiście jest inny dźwięk połykania powietrza. Komputer silnika sprawdzony - jest OK.
    Jest sugestia, że komputer nie dostaje informacji od skrzyni o potrzebie zwiększenia momentu obrotowego - mocy na włączonym biegu. Czy ktoś może to autorytatywnie potwierdzić ?
    Wiązka elektryczna silnika i skrzyni została zdemontowana i poddana dokładnemu przeglądowi. Okazało się, że fragment wiązki, która podpięta jest do skrzyni biegów jest uszkodzona. Strzałka po lewej - uszkodzenie zostało wcześniej wykryte i częściowo naprawione - widać taśmę izolacyjną. Po dalszym rozwinięciu wiązki odkryłem drugie, jeszcze gorsze uszkodzone miejsce. przetarcia i zwarcia pomiędzy przewodami. jestem w trakcie naprawy i po złożeniu wszystkiego dam znać, czy to już wszystko, czy jeszcze coś ...
    Opel Astra 1,6 16V uszkodzona automatyczna skrzynia ?
    Niestety nic to nie pomogło.
    W dodatku włączenie klimatyzacji powoduje taki sam problem - brak wchodzenia na obroty silnika. Czyli problem tkwi raczej w elektronice silnika. Skrzynia i klimatyzacja połączone są elektrycznie z komputerem silnika i obydwie "zabijają" silnik ....
    Najprawdopodobniej problem jest w przełączniku wielofunkcyjnym - nie pojawiają się na wyjściu napięcia na końcówkach w odpowiednich przełożeniach dźwigni zmiany biegów. Wyczyściłem i teraz działa. Jednak silnik nie ma kompletnie mocy jak się nagrzeje ... Gaz do dechy, a obroty cały czas "stoją" na 600.
  • #6 07 May 2009 11:54
    Removed
    Helpful post? (0)
    Głównym winowajcą był ścięty klin na kole pasowym rozrządu przy wale napędowym.
    W tych silnikach okazuje się jest to popularna usterka.
    Koło to przestawiało się raz w lewo, raz w prawo. Oczywiście powodowało to mechaniczne przestawianie się faz rozrządu, a także przestawienie punktu pracy czujnika obrotów wału. Jak wiadomo ma on w jednym miejscu celowy "ubytek" zębów ....
    Łączny koszt wymiany rozrządu, pompy wody, płynu chłodzącego 1300 zł.
    Auto w tej chwili jeździ idealnie. Wszystkie problemy się skończyły.
    Skrzynia pracuje idealnie !!!
    Dziękuję wszystkim za uwagę i pozdrawiam.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products