X

Audi 80 1.8 benz 89r wtrysk zalewa swiece

09 Mar 2009 21:35 MAMarcin_ca1
  • #1 09 Mar 2009 21:35
    Marcin_ca1
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Mom problem z audi 80 b3 1.8 na jednopunktowym elektrycznym wtrysku.
    Podaje za duzo paliwa i go zalewa.
    Wszystkie czujniki temperatury wymienione.
    Przepustnica, ten cały gaźnik z osprzetem zmieniony na inny dalej to samo ;/
    Po przepustnicy to paliwo az plywie tak mu wtrysk leje.
    Jak scisne przewod paliwowy(doprowadzający paliwo) to ladnie chodzi
    ale przepustnica zmieniona wraz z tym zaworkiem regulującym, ktory tez ogladalem, nawet wyjalem ta sprezynke zeby jak najwiecej paliwa puszczal spowrotem do baku.

    W jaki sposob komp reguluje dawke jaka ma dawac wtrysk? Da się to jakos zmierzyc miernikiem?

    Zostaly w moich pomyslach 2 rzeczy czujnik obr wału i sam komputer, w co wątpię ;/


    Z góry dzieki za pomoc
    Marcin
  • #2 09 Mar 2009 21:39
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Ciśnienie paliwa sprawdź.
  • #3 09 Mar 2009 21:47
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    powrót drożny?
  • #4 09 Mar 2009 21:52
    Macosmail
    Level 32  
    Helpful post? (+2)
    Albo powrót niedrożny i regulator nie spełnia swojej funkcji, albo złe sterowanie ze sterownika być może tranzystor zwarty, ale to by lało zaraz po włączeniu zapłonu. Chyba, że przewody od TPS gdzieś zwarte/przerwane i sterownik dostaje informację "pełne otwarcie przepustnicy". Pozdrawiam.
  • #5 09 Mar 2009 23:57
    Jon-X
    Level 28  
    Helpful post? (+2)
    mialem ten sam problem na zimnym silniku, praktycznie nie dalo sie jechac - sprawdz TPS, on musi dosc dokladnie byc skalibrowany wraz z tym jak dziala przepustnica. no i oczywiscie droznosc powrotu!
  • #6 10 Mar 2009 00:29
    Marcin_ca1
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jutro sprawdze powrót, a tps w jakim zakresie powienien dzialac? Czy moze byc to wina sondy?
  • #7 10 Mar 2009 08:54
    Macosmail
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Sonda nia ma aż takiego wpływu, ale dla pewności możesz ją odłączyć.
  • #8 10 Mar 2009 17:08
    Marcin_ca1
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam
    Powrót jest drożny, sonde odlączalem, podłączałem nie ma wpływu. Ktory czujnik temp jest odpowiedzialny za dawanie informacji komputerowi? bo nie mam pewnosci co do nich.

    TPS był przekrecony na maxa i dostawał za duzo paliwa, przekrecilem na na maxa w druga strone ale to jeszcze nie jest to, nadal paliwo az sie leje po przepustnicy, co jeszcze?
  • #9 10 Mar 2009 18:12
    janusz2008
    Level 32  
    Helpful post? (-1)
    ECU- do wymiany.
  • #10 10 Mar 2009 20:14
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Nie tak szybko z ECU .
    Odłącz sterowanie wtryskiwacza , wtedy w czsie uruchamiania zobacz czy dalej leje paliwo. Jest taka też mozliwośc , że masz przywarcie do masy sterowanie wtryskiem.
  • #11 10 Mar 2009 20:43
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    No i jeszcze TPS musisz teraz poprawnie ustawić bo bez tego nie ma szans żeby poprawnie pracował silnik.
  • #12 10 Mar 2009 21:26
    Macosmail
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    A TPS odłączałeś wogóle?
  • #13 10 Mar 2009 21:39
    Marcin_ca1
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (0)
    wtryskiwacz bez pradu nie leje paliwem, tps odlaczalemi wtedy silnik przechodzi tak jakby w tryb awaryjny i podaje jakas tam dawkę paliwa.

    Aha dodam ze mniej wiecej gdy przepustnica jest w polowie otwarta to odcina wtrysk a potem gdy spada do ok 1000obr daje mu szybko dawke do podtrzymania pracy chyba, mysle ze tps bedzie walniety. Chociaz w tym momecie jak przerywa i mu jeszcze w ogole odepne wtyczke z tps to tez przerywa ale inaczej.

    Jak ustawic tps?

    dzieki za wszystkie pomoce
  • #14 10 Mar 2009 22:49
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Wtryskiwacz leje
    (błędne ustawienie TPS pomijam)
    czas wtrysku przydałoby sie znać
  • #15 13 Mar 2009 20:01
    Marcin_ca1
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (0)
    Problem prawie rozwiązany.
    Guma pod gaźnikiem puszczała lewe powietrze.
    Mam jeszcze jedno pytanie, czy zapłon powinien być ustawiony na kresce na kole zamachowym, za punktem 0? ta kreska powinna byc na środku czy przy ktores z krawędzi?

    A tak na przyszłość mam jeszcze jedno dość istotne pytanie, czym zmierzyć czas wtrysku?
    Czy ten oscyloskop się nada do mierzenia czasu wtrysku i wykresu sondy lambda?

    Audi 80 1.8 benz 89r wtrysk zalewa swiece
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products