X

Jaka instalacja LPG do Toyoty Avensis II 1,8 lub 2,0 ???

11 Mar 2009 08:37 MAmarioelektro
  • #1 11 Mar 2009 08:37
    marioelektro
    Level 8  
    Helpful post? (+1)
    Witam,

    jaką instalację gazową proponujecie do Toyoty Avensis II z silnikiem 1,8 lub 2,0 ??? Roczkinowo 2003-2005r.

    zależy mi na tym żeby wypowiedział się ktoś kto miał lub ma z tym doczynienia, bo jestem na kupnie i nie chcę wtopić.

    Dzieki
  • #2 11 Mar 2009 08:57
    dett
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Prins lub Brc to zależy ile kasy możesz w to zainwestować, a zasadniczo każdy będzie polecał to co sprzedaje, osobiście założył bym Prinsa.

    Z resztą, dobór instalacji ma niewielkie znaczenie, ważniejszy jest dobór gazownika, bo nawet najlepszą instalację można sp..... nieumiejętnie ją montując.

    A i nie kupuj auta z silnikiem D4 bo to bezpośredni wtrysk i nici z gazu.
  • #3 11 Mar 2009 13:40
    gimak
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Mam w corolli Prinsa i też go polecam oraz to co dett napisał - najważniejszy jest gazownik.
  • #4 11 Mar 2009 19:26
    nico6
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Załóż sobie instalacje firmy BRC Sequenta 24 koszt okolo 3 tys bedziesz w pełni zadowolony samochodzik bardzo dobrze bedzie sie sprawowac na tej instalce i pamietaj zeby zamontowac lubryfikator oleju zycze powodzenia
  • #5 12 Mar 2009 19:30
    karol16v
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    zgadzam sie z Dett nie kupuj 2,0 bo ma bezposredni wtryski i nawet jak ktos sie podejmie montazu gazu do tego autato i tak długo nie pochodzi:)
  • #6 13 Mar 2009 11:02
    daroo7707
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    zakładaj prinsa.
    zero problemów
  • #7 14 Mar 2009 19:55
    marioelektro
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    kolego daroo7707 piszesz "zakładaj prinsa zero problemów" - mam pytanie: masz tego prinsa w samochodzie?? jakie auto, jaki silnik?? faktycznie instalacja jest bezobsługowa?? ile razy w niej grzebałeś?? ile masz przejechane na tym gazie??

    ...bo coś mi się wierzyć nie chce w te "zero problemów"
  • #8 14 Mar 2009 21:04
    gimak
    Level 34  
    Helpful post? (-1)
    marioelektro wrote:
    kolego daroo7707 piszesz "zakładaj prinsa zero problemów" - mam pytanie: masz tego prinsa w samochodzie?? jakie auto, jaki silnik?? faktycznie instalacja jest bezobsługowa?? ile razy w niej grzebałeś?? ile masz przejechane na tym gazie??

    ...bo coś mi się wierzyć nie chce w te "zero problemów"

    Ja mam obecnie dwie instalacje sekwencyjne DREAM XXI w megance 1.4-16V i PRINS w corolli 1.4 vvti i mogę powiedzieć DREAM XXI - 70 tys.km dosłownie zero problemów. Prins po 55 tys.km zanieczyszczony reduktor (2 x), obecnie 71 tys.km.
    Gdybym miał zakładać gaz w następnym samochodzie to były to PRINS.
  • #9 15 Mar 2009 10:21
    kot11
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    A ja będę oryginalny i polecam Landi Renzo Omegas. Zalety tańszy od Prinsa wad nie ma. A z tańszych instalacji polecam STAG 300 lub 4, chociaż teraz ma wejść Stag 300 Plus. Reduktor EG 200, wtryski Matrix.
  • #10 29 Mar 2009 16:40
    bogdan590
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    niezakladaj gazu do toyoty z silnikiem vvti
  • #11 29 Mar 2009 19:03
    dett
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    bogdan590 wrote:
    niezakladaj gazu do toyoty z silnikiem vvti


    Zapytam, dlaczego??
  • #12 06 Apr 2009 21:49
    sq8ju
    Level 24  
    Helpful post? (-2)
    dett wrote:
    bogdan590 wrote:
    niezakladaj gazu do toyoty z silnikiem vvti


    Zapytam, dlaczego??


    Zapewne przez porcelankę w gniazdach. Tutaj ile fachowców tyle opinii ;) I koszt regulacji szklankami przy większym przebiegu...
  • #13 06 Apr 2009 22:44
    dett
    Level 20  
    Helpful post? (+1)
    Zrobiłem takich Toyotek dość dużo, i jak do tej pory żadna nie padła, a niektóre mają już grubo ponad 100 tys km, do każdego była zakładana FLASH LUBE i klient był informowany o konieczności kontrolowania luzów zaworowych. Z resztą dotyczy to każdego auta gdzie jest ręczna regulacja luzów zaworowych: Ford, Honda, itd ( nie dotyczy silników 2,3;2,8;3,2 vr 5,6 od vw, mimo hydrauliki i tak prędzej czy później padnie głowica) :D
  • #14 14 May 2009 12:52
    kgrazka
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Pozwolę się podłączyć pod temat.

    Aktualnie zastanawiam się na LPG do Corolli E12 1.4 vvti.
    Możecie coś polecić do tego silnika? Z tego co czytałem to nie powinno być już problemów z wypalaniem gniazd zaworowych i zaworów.

    Ktoś w ogóle gazował taki silnik albo ma jakieś odczucia ?
    Niestety nie dokopałem się do niczego aktualnego a wpisy z 2004 mogą być nie aktualne
  • #15 14 May 2009 13:57
    gimak
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    kgrazka wrote:

    Aktualnie zastanawiam się na LPG do Corolli E12 1.4 vvti.
    Możecie coś polecić do tego silnika? Z tego co czytałem to nie powinno być już problemów z wypalaniem gniazd zaworowych i zaworów.

    Ktoś w ogóle gazował taki silnik albo ma jakieś odczucia ?
    Niestety nie dokopałem się do niczego aktualnego a wpisy z 2004 mogą być nie aktualne

    To jakoś pobieżnie kolega szukał, bo nawet w tym temacie występuje wariat co na to zdecydował się 4 lata temu i nie żałuje tego niecnego czynu.
  • #16 14 May 2009 14:42
    kgrazka
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    wiem wiem tylko że czytałem później że FLASCH-LUBE załatwia sprawę ceramiki.

    druga sprawa to że 2 użytkowników piszę zupełnie coś innego
    1. Nie zakładać
    2. Jeżdżę i jest spoko.

    Pytanie czy rzeczywiście mając FLASCH-LUBE odpada sprawa zaworów itp.?
    Zastanawiam się też jak palą te zgazowane auta. Na benzynie wychodzi mi koło 9l przy baaarddzo spokojnej jeździe.
  • #17 14 May 2009 15:24
    gimak
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    To prawda, że różnie piszą na temat profanacji silników, ale to zależy jakie kto miał doświadczenia (przygody) w tej materii, albo jaki ma w tym interes, ja nie mam żadnego.
    Co do FLASCH-LUBE to w żadnym zagazowanym pojeździe nie miałem i nie mam zamontowanego tego patentu. Osobiście uważam, że ten patent zaworom wydechowym pomaga jak umarłemu kadzidło, ale kogoś to uspakaja to niech montuje.
    Spalanie przy dobrze zestawionej, starannie zamontowanej i dobrze ustawionej (programowo) sekwencji nie powinno być większe o 16-18% tego co na benzynie (związane jest to trochę z marką instalacji), przynajmniej w moim przypadku (eksploatuję dwie marki).
  • #18 14 May 2009 17:25
    kgrazka
    Level 9  
    Helpful post? (+2)
    Wychodzi na to że ciężko o jednoznaczną odpowiedź, ile ludzi tyle opinii :)

    Z postów na forum oraz rozmów ze znajomymi podjadę do gazownika u którego nie było nigdy większych problemów: Legionowo Blue LPG.
    Dowiedziałem się jednak że koszt instalacji to ok. 2200 zł - Wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk gazu do samochodu z 4 cylindrami do 130 KM (STAG 300, KME, ZENIT)

    co o tym myślicie ?
  • #19 14 May 2009 17:46
    croma 1
    Level 17  
    Helpful post? (+1)
    Wszyscy piszecie i typach instalacji a nikt nie zadał pytania czy ten silnik jest z normalnym wtryskiem paliwa czy z bezposrednim. Bo w tych modelach były takie montowane. jak z bezposrednim wtryskiem paliwa to zap[omnijcie o montażu gazu.
  • #20 14 May 2009 21:56
    kgrazka
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Croma1 - nie mam niestety pojęcia :( Moja wiedz kończy się na tym że ten silnik to 1,4 vvti ( inteligentny układ zmiennych faz rozrządu ) z oznaczeniem 4ZZ-FE. Autko z 2005r.
  • #21 14 May 2009 23:36
    dett
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    kgrazka wrote:
    Croma1 - nie mam niestety pojęcia :( Moja wiedz kończy się na tym że ten silnik to 1,4 vvti ( inteligentny układ zmiennych faz rozrządu ) z oznaczeniem 4ZZ-FE. Autko z 2005r.


    To już wiesz, silniki toyoty z bezpośrednim wtryskiem mają oznaczenie D4 i z tego co wiem były to silniki 2,0 i 2,4 i występowały tylko w Avensisach, Twoje autko można bez problemu przerobić na gaz :D
  • #22 15 May 2009 07:10
    croma 1
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    DETT Marioelektro sie pytał o avensiskę 1,8 i 2,0 litra wiec na zwróciłem uwagę . Natomiast do toyotki 1,4 nie ma najmniejszego problemu żeby ją zagazować. problemem sa 2,0 litra akurat w Avensiskach.
  • #23 15 May 2009 08:34
    kgrazka
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    croma 1, dett : uffff :)
    Troszkę mi ulżyło. Niestety mimo że 1,4 vvti miałbyć ekonomiczny to pali 9l przy bardzo spokojnej jeździe po mieście. Przy tych cenach paliwa to niestety trochę drogo.

    Wracając do tematu co myślicie o tych instalacjach o których wspomniałem ?
  • #24 15 May 2009 13:44
    croma 1
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    myślę,ze wybór jest prawidłowy bo najpopularniejsze w naszym kraju wiec przy ewentualnym problemie mozna wszedzie zdiagnozować.
  • #25 15 May 2009 18:38
    sq8ju
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    kgrazka wrote:
    croma 1, dett : uffff :)
    Troszkę mi ulżyło. Niestety mimo że 1,4 vvti miałbyć ekonomiczny to pali 9l przy bardzo spokojnej jeździe po mieście. Przy tych cenach paliwa to niestety trochę drogo.

    Wracając do tematu co myślicie o tych instalacjach o których wspomniałem ?


    9l ? Trochę dużo. Podepnij Toykę pod kompa... Może lambda jest na wykończeniu, albo przepływomierz brudny.Moja 1.3 4E-FE teraz w lecie po mieście 7.4l/100km przy jeździe średnio dynamicznej do 4tys/obr, a od czasu do czasu i 5500 obrotek pokazuje. Wejdź na forum Corolli, poczytaj...
  • #26 15 May 2009 18:48
    dett
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    kgrazka wrote:
    croma 1, dett : uffff :)
    Troszkę mi ulżyło. Niestety mimo że 1,4 vvti miałbyć ekonomiczny to pali 9l przy bardzo spokojnej jeździe po mieście. Przy tych cenach paliwa to niestety trochę drogo.

    Wracając do tematu co myślicie o tych instalacjach o których wspomniałem ?


    Zasadniczo ja bym polecił Prinsa, bo sam go montuje, ale biorąc pod uwagę brak doświadczonych serwisów tej instalacji i wrażliwość reduktora na polski gaz, oraz koszt montażu można założyć KME albo Staga na matrixie, ewentualnie Magic Jet, jak chcesz to mogę Ci dać namiary na kolesia 100km od Warszawy, założy Ci KME, i będziesz do niego jeździł tylko na przeglądy.
  • #27 16 May 2009 11:59
    kgrazka
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    sq8ju wrote:

    ... Może lambda jest na wykończeniu, albo przepływomierz brudny.Moja 1.3 4E-FE teraz w lecie po mieście 7.4l/100km przy jeździe średnio dynamicznej do 4tys/obr, a od czasu do czasu i 5500 obrotek pokazuje. poczytaj...

    Byłem czytałem, pisałem to w sumie treść do nowego tematu wiec nie będę tu zaśmiecał powiem tylko że nie sadzę żeby lambda kończyła się przy 84tyś w listopadzie auto było w ASO na przeglądzie to by pewnie wymienili gdyby tylko można było :) Co to tego spalania on palił tak od kiedy pamiętam (jak tylko zacząłem nim jeździć w firmie) obroty mam miedzy 2000 a 3000 tak wychodzi najmniej. Przywykłem że tak musi być (może nie słusznie, ale założę na to 2 temat)

    dett wrote:
    "(...) można założyć KME albo Staga na matrixie, nie daj sobie wcisnąć Magic Jeta, jak chcesz to mogę Ci dać namiary na kolesia 100km od Warszawy, założy Ci KME, i będziesz do niego jeździł tylko na przeglądy."


    A mógłbyś dać mi jakieś szczegóły? będę wdzięczny.
  • #28 19 Feb 2012 21:17
    Porky_2008
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Mam pytanko też podłącze się pod temat
    Posiadam avensis 2006 2.0 VVti przebieg 95.000 z tego sam zrobiłem 60.000 wszystko na benzynie , i mam wątpliwości czytając forum czy mam ją zagazować czy nie ?
    Może ktoś ma taką ave i jeździ i może się wypowiedzieć jak to chodzi
    Pozdrawiam
  • #29 09 Apr 2012 12:20
    galtom
    Level 11  
    Helpful post? (-1)
    Niestety, do silnika 2.0 oraz 2.4 dostępnego z avensis nie da sie założyć instalacji gazowej, żadnej.
    Oba silnika są typu D4, czyli maja bezpośredni wtrysk paliwa. Kilku producentów instalacji LPG oferuje instalacje do podobnie zasilanych silników ale tylko z grupy VW.
    Niestety, koszt instalacji jest wysoki a i tak przez wtryskiwacze musi być wtryskiwacze benzyna by je schodzić. Instalacje, w których gaz jest podawan przez wtryski benzynowe w fazie cieklej byłyby do Amica silników idealne ale jeszcze ich nie ma.

    W swojej avensis 1.8 mam instalacje LPi Vialle (wtrysk w fazie cieklej), założona przez Toyote, od nowości w aucie. Samochód ma 147 tys przebiegu - póki co zero problemów. Przegląd instalacji co 30 tys.
    Mam książkę serwisowa, poprzedni właściciel tez nie miał większych kłopotów z instalacja.
  • #30 20 Jun 2012 00:01
    rednask
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    będę miał nową toyotę avensis i w salonie powiedzieli mi że instalacje mam założyć sobie samemu w warsztacie jaki chce ale gwarancje tracę na podzespoły współpracujące z tą instalacją gazową .

    Więc zasadnicze pytanie gdzie toyota montuje do własnych aut gaz gdyż w salonie mi takiej oferty nie przedstawili .
  Search 4 million + Products
Browse Products