Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL Astra G - wskaźnik prędkości, obrotów, temperatury paliwa

Mariusz105 13 Mar 2009 11:45 8279 12
  • #1 13 Mar 2009 11:45
    Mariusz105
    Poziom 13  

    Auto: OPEL Astra Classic II 1.4 Twinport, 66kW, benzyna (tylko)

    Wskaźnik paliwa pokazuje trochę mniej, jak połowę napełnienia, niezależnie od tego czy bak jest pełny, czy prawie pusty. [Oszacowanie z licznika kilometrów potwierdzone wskazaniem dystrybutora na stacji benzynowej]/.


    Sprawa jest trochę dłuższa, zacznę od początku.

    Zdarzyło się, że przyśpieszyłem na zimnym silniku mocniej niż zwykle. Gdy spojrzałem na wskaźniki: prędkość zero, obroty zero, wskaźnik napełnienia i temperatura leżą, jak przy wyłączonym zapłonie (wskaźniki zegarowe, takie ze wskazówką).
    Naprawiały się same - i było wszystko OK i psuły się ponownie. Od uruchomienia kluczykiem było wszystko OK (wszystkie zegary włączone). Na zimnym samochodzie startowało wszystko OK.
    Jeżeli wyłączyć stacyjkę i włączyć ponownie - to przyrządy raczej się nie załączały.
    Włączały się ponownie już na zimnym silniku. [Długo tego nie testowałem, gdyż taka jazda była kłopotliwa]


    Zdiagnozowano, że uszkodzenie jest na płytce elektronicznej, na której znajdują się wskaźniki. Próbowano naprawić płytkę zmieniając jej element ("starter"?). Nie dało to efektu.
    Zmieniono całą płytkę dobierając ją do mojego typu i modelu samochodu.

    I moje obecne obserwacje są następujące:
    - prędkościomierz - chyba dobrze, lekko zawyża na 5km/h sprawdziłem na drogowych prędkościomierzach przy około 50 i 80 km/h
    - obrotomierz - trudno stwierdzić, ale optycznie i na słuch wskazuje dobrze, lub coś koło tego
    - wskaźnik paliwa - stale nieco mniej jak połowa, niezależnie od poziomu paliwa w baku
    - wskaźnik temperatury - wskazuje stan taki, jak wskazywał z poprzedniej płytki, ale stan ten jest osiągany niemal natychmiast po włączeniu silnika, a poprzednio musiałem przejechać spory kawałek.

    Stąd pojawia się też pytanie, jak prosto i właściwie sprawdzić wskazania wskaźnika temperatury, a także innych wskaźników?
    -
    Jak usunąć usterkę wskaźnika poziomu paliwa?

    Z nadzieją na proste i skuteczne rozwiązanie problemu,

  • #2 13 Mar 2009 20:58
    kartbis
    Poziom 11  

    Proponuję diagnozę testerem i odczyt parametrów.
    A tak wogóle to myslę że coś jest z softem.

  • #3 14 Mar 2009 19:05
    Mariusz105
    Poziom 13  

    Owszem testery mnie interesują, jaki Pan poleca?
    Podobno sprawdzali na komputerze w serwisie, ale nic nie znaleźli.
    Soft - też mnie nie przekonywuje - bo jednak prędkościomierz i obrotomierz chodzą / zaczęły chodzić.

  • #4 14 Mar 2009 20:44
    kartbis
    Poziom 11  

    Bardzo dobry sprzęt dla zwykłych użytkowników opli to Opel skaner.
    I to właśnie ci polecam.

  • #5 15 Mar 2009 18:12
    Usunięty
  • #6 16 Mar 2009 10:40
    kamil II
    Poziom 18  

    elektrit napisał:
    I guzik tym zrobi. A dlaczego? A dlatego , że to dziadostwo nie ma takiej funkcji jak "kontrola modułu sterującego".
    Chcesz wiedzieć czemu jest nieodzowna w tym przypadku?

    jesli mozna ja chce wiedziec

  • #7 16 Mar 2009 11:33
    Usunięty
  • #8 16 Mar 2009 13:20
    bartek_j
    Poziom 35  

    Akurat łopelskanerem można robić testy el. wykonawczych ;)
    Oczywiście nie wszystkie, nie wszędzie. Ale w zegarach od A-G to ZTCP można. W omedze można na pewno bo nawet dzisiaj robiłem ;)

  • #9 16 Mar 2009 14:39
    Usunięty
  • #10 16 Mar 2009 14:53
    Art.B
    Poziom 25  

    Przyłącze się do tezy bartka_j, opel scannerem da się wysterować wskazówki, np. w VB, Omedze. Ostatnio sam z tego korzystałem.

  • #11 16 Mar 2009 14:54
    Usunięty
  • #12 16 Mar 2009 14:58
    Art.B
    Poziom 25  

    Tak, po lifcie, w B rzeczywiście nie da rady.

  • #13 16 Mar 2009 18:49
    bartek_j
    Poziom 35  

    elektrit napisał:
    Bartek, nie test urządzenia uruchamiającego ( nie ma tam akurat wysterowania wskazówek, jest tylko test wyświetlacza i test lampki kontrolnej rezerwy paliwa), a kontrola modułu sterującego.

    więc ustawia sobie wskazówkę testerem na połowę i patrzy jjak się rzeczywiście ustawiła.


    Jak zwykle elektrit masz rację... odszczekuję ;)

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme