X

Tylni most polonez/żuk demontaż

15 Mar 2009 09:08 JAjanek1815
  • #1 15 Mar 2009 09:08
    janek1815
    Level 37  
    Helpful post? (+3)
    Witam wszystkich ostatnio nabyłem tylni most od żuka i muszę wyjąć z niego obudowę (pochwę) półosi. Wyciągał ktoś już? Powód demontażu muszę go skrócić do 1m. Wiem że są po dwie spoiny otworowe łączące pochwę z obudową przekładni to miejsce po prostu rozwiercę ale jak wygląda sprawa z wybiciem? Drugi pomysł jest taki aby odciąć obudowy łożysk skrócić obudowę półosi i zespawać. Konstrukcja po tej przeróbce będzie jeździła z prędkością 5-8km/h.
  • #2 15 Mar 2009 22:07
    misza50
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    nie bardzo kumam ocb, ale jeżeli szerokość tego mostu ma być 1m, to proponuje "wyrwać półosie, wyciąć obydwie obudowy półosi o odpowiednią długość, zespawać, skrócić o tyle samo półosie i złożyć wszystko do kupy...
    ale zdajesz sobie sprawę, że to rzeżba :|
  • #3 16 Mar 2009 09:13
    janek1815
    Level 37  
    Topic author Helpful post? (+1)
    No właśnie skrócić w ten sposób to jest ostateczność. Narysowałem to niebieskim kolorem. Bardziej chodzi o skrócenie w miejscu zaznaczonym na czerwono Zielonym są miejsca w których jest zespawana obudowa przekładni mostu z obudową półosi. Otwór o średnicy 24mm zaspawany to miejsce rozwierciłem na 30mm na wylot jednak nie mogę jej wysunąć stąd to pytanie.
  • #4 16 Mar 2009 10:23
    mariusz83x83
    Level 20  
    Helpful post? (+1)
    Skracałem taki most niedawno do traktorka "sam" wsumie nic skomplikowanego ja obciołem rure przy samej pochwie skróciłem w moim przypadku 25cm w srodek dopasowałem rure która weszła na ciasno zespawałem wszystko natomiast półoś to obciołem ile tam było trzeba przyłożyłem wieloklin do gładkiej strony półosi miejsca ciecia przyspawałem w kilku miejscach i kontówką wyciołem nowy wieloklin według starego trzeba też zeszlifować tzn zmniejszyć srednice wieloklinu bo w tym miejscu jest szersza poskładałem wszystko i chula juz ponad rok w dziale diy jest moja fotka jak to wygląda po przeróbce "prototyp ciągniczka" spawana półoś nie wytrzymuje. http://obrazki.elektroda.net/77_1218694337.jpg tu jest fotka jak juz po przeróbce jest.
  • #5 16 Mar 2009 10:25
    Art.B
    Level 23  
    Positive voted Helpful post? (+6)
    Spróbuj odciąć obudowy półosi przy krawędzi obudowy dyfra, a następnie wytnij (np. wyfrezuj frezem palcowym) od środka materiał obudowy półosi w dwóch miejscach (przeciwległych). Wtedy dwie części wybijesz przecinakiem z obudowy dyfra. Obudowę półosi po skróceniu wtłocz o obudowę dyfra i zaspawaj w otworach jak w oryginale. Do wtłaczania możesz ją schłodzić gaśnicą śniegową.Pozostanie jeszcze kwestia skrócenia półosi. Zależy jaki moment obrotowy ma to przenosić. Ja bym proponował, po przecięciu i docięciu na wymiar, przetoczyć oba końce, wtłoczyć z wciskiem w tulejkę (i na tym etapie wycentrować), po czym zespawać spoiną pachwinową obie części do tulejki. Tak przerobiona półoś nie będzie miała bicia i powinna wytrzymać spory moment obrotowy.
  • #6 24 May 2009 21:06
    Pustack94
    Level 8  
    Helpful post? (+1)
    Witam,
    Mam zamiar zrobic ciągnik swojej roboty i mam pytanie odnośnie podnośnika.
    Czy ktos wie jak mozna zrobic taki podnosnik?
  • #7 24 May 2009 21:21
    Removed
    Helpful post? (0)
    Pompa wspomagania np. od Stara lub pompa napędu osprzętu od koparki Bielarus, zawór nadmiarowy, rozdzielacz, siłownik np. od ciągnika Władimirec. przewody, zbiornik na olej, spawarka i troche wyobrażni i wiedzy jak połaczyć hydraulikę.
  • #8 07 Sep 2009 17:59
    Andrzej_z_Wolki
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Witam
    Jak poradziłeś sobie ze skracaniem . Ciekaw jestem bo sam to chcę zrobić.
    Prawdopodobnie w proc. produkcji po zatoczeniu rur do odpowiedniej średnicy są one wciskane do rozgrzanej obudowy mechanizmu i spawane otworowo dla uzyskania szczelności ( olej) , obudowa zaciska się na rurze w miarę stygnięcia. Dlatego wybicie czy wyciśnięcie może okazać się bardzo trudne
    Pozdrawiam
  • #9 05 Oct 2009 07:58
    janek1815
    Level 37  
    Topic author Helpful post? (+1)
    No cóż pozostawiłem to fachowcowi. Został obcięty przy łożyskach (piaście) i zespawany. Półośki zostały ucięte i wieloklin został na frezowany więc są jednolite. Koszt 150zł.
  • #10 03 Feb 2014 14:50
    Andrzej_z_Wolki
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Witam,
    czy Kolega mógłby wstawić zdjęcia po przeróbce ?
    Czy po skróceniu nie wychlapuje olej na piasty?
    Mam zamiar się w to zabawić.

    Pozdro
  • #11 03 Feb 2014 20:31
    janek1815
    Level 37  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Nie moge zrobić zdjęć ponieważ wszystko sprzedałem.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products