Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Tylni most polonez/żuk demontaż


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> Tylni most polonez/żuk demontaż
Autor
Wiadomość
janek1815
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 03 Sie 2004
Posty: 2881
Miasto: śląsk

Post#1 Post autora tematu 15 Mar 2009 10:08   

Tylni most polonez/żuk demontaż


Witam wszystkich ostatnio nabyłem tylni most od żuka i muszę wyjąć z niego obudowę (pochwę) półosi. Wyciągał ktoś już? Powód demontażu muszę go skrócić do 1m. Wiem że są po dwie spoiny otworowe łączące pochwę z obudową przekładni to miejsce po prostu rozwiercę ale jak wygląda sprawa z wybiciem? Drugi pomysł jest taki aby odciąć obudowy łożysk skrócić obudowę półosi i zespawać. Konstrukcja po tej przeróbce będzie jeździła z prędkością 5-8km/h.
Powrót do góry
   
misza50
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 139

Post#2 15 Mar 2009 23:07   

Re: Tylni most polonez/żuk demontaż


nie bardzo kumam ocb, ale jeżeli szerokość tego mostu ma być 1m, to proponuje "wyrwać półosie, wyciąć obydwie obudowy półosi o odpowiednią długość, zespawać, skrócić o tyle samo półosie i złożyć wszystko do kupy...
ale zdajesz sobie sprawę, że to rzeżba :|
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Mar 2009 23:07   





Powrót do góry
   
janek1815
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 03 Sie 2004
Posty: 2881
Miasto: śląsk

Post#3 Post autora tematu 16 Mar 2009 10:13   

Re: Tylni most polonez/żuk demontaż


No właśnie skrócić w ten sposób to jest ostateczność. Narysowałem to niebieskim kolorem. Bardziej chodzi o skrócenie w miejscu zaznaczonym na czerwono Zielonym są miejsca w których jest zespawana obudowa przekładni mostu z obudową półosi. Otwór o średnicy 24mm zaspawany to miejsce rozwierciłem na 30mm na wylot jednak nie mogę jej wysunąć stąd to pytanie.

Załączniki:
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 16 Mar 2009 10:13   





Powrót do góry
   
mariusz83x83
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 505
Miasto: katowice

Post#4 16 Mar 2009 11:23   

Re: Tylni most polonez/żuk demontaż


Skracałem taki most niedawno do traktorka "sam" wsumie nic skomplikowanego ja obciołem rure przy samej pochwie skróciłem w moim przypadku 25cm w srodek dopasowałem rure która weszła na ciasno zespawałem wszystko natomiast półoś to obciołem ile tam było trzeba przyłożyłem wieloklin do gładkiej strony półosi miejsca ciecia przyspawałem w kilku miejscach i kontówką wyciołem nowy wieloklin według starego trzeba też zeszlifować tzn zmniejszyć srednice wieloklinu bo w tym miejscu jest szersza poskładałem wszystko i chula juz ponad rok w dziale diy jest moja fotka jak to wygląda po przeróbce "prototyp ciągniczka" spawana półoś nie wytrzymuje. http://obrazki.elektroda.net/77_1218694337.jpg tu jest fotka jak juz po przeróbce jest.
Powrót do góry
   
Art.B
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 252
Miasto: Katowice

Post#5 16 Mar 2009 11:25   

Re: Tylni most polonez/żuk demontaż


Spróbuj odciąć obudowy półosi przy krawędzi obudowy dyfra, a następnie wytnij (np. wyfrezuj frezem palcowym) od środka materiał obudowy półosi w dwóch miejscach (przeciwległych). Wtedy dwie części wybijesz przecinakiem z obudowy dyfra. Obudowę półosi po skróceniu wtłocz o obudowę dyfra i zaspawaj w otworach jak w oryginale. Do wtłaczania możesz ją schłodzić gaśnicą śniegową.Pozostanie jeszcze kwestia skrócenia półosi. Zależy jaki moment obrotowy ma to przenosić. Ja bym proponował, po przecięciu i docięciu na wymiar, przetoczyć oba końce, wtłoczyć z wciskiem w tulejkę (i na tym etapie wycentrować), po czym zespawać spoiną pachwinową obie części do tulejki. Tak przerobiona półoś nie będzie miała bicia i powinna wytrzymać spory moment obrotowy.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 16 Mar 2009 11:25   





Powrót do góry
   
Pustack94
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 5

Post#6 24 Maj 2009 21:06   

Re: Tylni most polonez/żuk demontaż


Witam,
Mam zamiar zrobic ciągnik swojej roboty i mam pytanie odnośnie podnośnika.
Czy ktos wie jak mozna zrobic taki podnosnik?
Powrót do góry
   
Gość
Poziom 26
Poziom 26





Post#7 24 Maj 2009 21:21   

Re: Tylni most polonez/żuk demontaż


Pompa wspomagania np. od Stara lub pompa napędu osprzętu od koparki Bielarus, zawór nadmiarowy, rozdzielacz, siłownik np. od ciągnika Władimirec. przewody, zbiornik na olej, spawarka i troche wyobrażni i wiedzy jak połaczyć hydraulikę.
Powrót do góry
   
Andrzej_z_Wolki
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 23

Post#8 07 Wrz 2009 17:59   

Re: Tylni most polonez/żuk demontaż


Witam
Jak poradziłeś sobie ze skracaniem . Ciekaw jestem bo sam to chcę zrobić.
Prawdopodobnie w proc. produkcji po zatoczeniu rur do odpowiedniej średnicy są one wciskane do rozgrzanej obudowy mechanizmu i spawane otworowo dla uzyskania szczelności ( olej) , obudowa zaciska się na rurze w miarę stygnięcia. Dlatego wybicie czy wyciśnięcie może okazać się bardzo trudne
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
janek1815
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 03 Sie 2004
Posty: 2881
Miasto: śląsk

Post#9 Post autora tematu 05 Paź 2009 07:58   

Re: Tylni most polonez/żuk demontaż


No cóż pozostawiłem to fachowcowi. Został obcięty przy łożyskach (piaście) i zespawany. Półośki zostały ucięte i wieloklin został na frezowany więc są jednolite. Koszt 150zł.
Powrót do góry
   
Andrzej_z_Wolki
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 23

Post#10 03 Lut 2014 15:50   

Re: Tylni most polonez/żuk demontaż


Witam,
czy Kolega mógłby wstawić zdjęcia po przeróbce ?
Czy po skróceniu nie wychlapuje olej na piasty?
Mam zamiar się w to zabawić.

Pozdro
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 03 Lut 2014 15:50   





Powrót do góry
   
janek1815
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 03 Sie 2004
Posty: 2881
Miasto: śląsk

Post#11 Post autora tematu 03 Lut 2014 21:31   

Re: Tylni most polonez/żuk demontaż


Nie moge zrobić zdjęć ponieważ wszystko sprzedałem.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> Tylni most polonez/żuk demontaż
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Most tylni Opel Omega A. Czy są jakieś różnice w mostach do tego modelu? (1)
most tylni i wał napedowy mercedes w202 c180 94r (3)
BMW E91 320i 2005r - Tylni most przełożenie. (2)
Tylni most MTZ 82 wałek atakuący. (3)
tylni most żuka wymiana uszczelniacza (6)
polonez tylny most (38)
Polonez ATU nie jedzie - tylny most? (12)
Most napędowy Polonez Caro&Borewicz (1)
Polonez Caro Plus- Tylny most głośno pracuje i drży. (13)
Polonez Caro Plus - Demontaż instalacji gazowej. (15)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.051 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony