Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Silnik diesla - zalety i wady


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Eksploatacja -> Silnik diesla - zalety i wady
Autor
Wiadomość
wilde_hilde
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 411
Miasto: Bytom

Post#121 09 Kwi 2007 07:59   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


ruskm napisał:
na zimny silnik zawsze musi wskazowka temperatury pojsc do gory za nim dodam wiecej jak 1/3 gazu


1/3 nie trzeba się trzymać :) ale napewno turbina nie jest szczęśliwa kiedy kierowca na zimnym silniku ma cieżką nogę; ma to także zastosowanie po dłuższej jeździe, kiedy silnik trochę dał z siebie, warto wtedy pamietac zeby ostatnie minuty silnik pracowal spokojnie (rozgrzana turbina po wyłączeniu silnika nie jest już chłodzona)...
Powrót do góry
   
washu
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 04 Cze 2004
Posty: 47

Post#122 17 Sie 2007 22:11   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


I ja się wtrącę.

wszyscy zwolennicy TDI zauważcie, że turbina jest elementem paskudnie się psującym (niezależnie czy kierowcy źle się obchodzą czy nie) tak samo koła dwumasowe itp. Po prostu ceną za oszczędność turbo diesla w stosunku do benzynki tej samej mocy jest koszt napraw które powodują że auta TDI stają się w użytkowaniu dużo droższe. Jak myślicie, czemu nowe TDI jest sporo droższe od benzyniaka a stare już nie ? Bo starych nikt nie chce kupować. Ot co. Jak koszt turbinki to od kilku do kilkunasty tyś. a w prawie każdym starszym TDI pada ta część. Szukałem ostatnio autka i dużo czytałem na forach co komu się psuje i niestety wśród kilku modeli które sprawdziłem zawsze TD cieszył się opinią szatana warsztatu.

Michał.
Powrót do góry
   
komornik
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 184
Miasto: Mysłowice

Post#123 17 Sie 2007 22:36   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Witam, a czy któryś z kolegów mógłby się wypowiedzieć na temat takiego autka?: Saab 9-5 2.2 TID Sportkombi. Konkretnie w kwestii silnika... A jeśli ktoś wie coś więcej to również bym prosił.
Powrót do góry
   
prez8s
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 22 Lis 2003
Posty: 2796
Miasto: Wrocław

Post#124 18 Sie 2007 06:58   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


washu napisał:
I ja się wtrącę.

wszyscy zwolennicy TDI zauważcie, że turbina jest elementem paskudnie się psującym (niezależnie czy kierowcy źle się obchodzą czy nie) tak samo koła dwumasowe itp. Po prostu ceną za oszczędność turbo diesla w stosunku do benzynki tej samej mocy jest koszt napraw które powodują że auta TDI stają się w użytkowaniu dużo droższe. Jak myślicie, czemu nowe TDI jest sporo droższe od benzyniaka a stare już nie ? Bo starych nikt nie chce kupować. Ot co. Jak koszt turbinki to od kilku do kilkunasty tyś. a w prawie każdym starszym TDI pada ta część. Szukałem ostatnio autka i dużo czytałem na forach co komu się psuje i niestety wśród kilku modeli które sprawdziłem zawsze TD cieszył się opinią szatana warsztatu.

Michał.


Bzdury piszesz kolego. TDI potrafi przezyc nie jedną benzyne. A turbiny nowe to koszt ok 1000zł, z tym ze one są policzone na co najmniej 200tys przebiegu, no chyba ze uzytkownik zaraz po zapaleniu auta od razu daje w palnik.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 18 Sie 2007 06:58   





Powrót do góry
   
Szrama_
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 65
Miasto: Elbląg

Post#125 18 Sie 2007 21:19   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Prez8s sam piszesz głupoty, gdzie dostaniesz nową turbinę za 1000 PLN ?

Pozatym podawanie przebiegów jakie powinna wytrzymać turbosprężarka jest śmieszne i bezsensowne, jest to na tyle wrażliwy element, że jego żywotność jest uzależniona od kierowcy, może paść po 20 tys. km, jak i wytrzymać 400 tys. km.

Pozdrawiam
Powrót do góry
   
serwal
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 539
Miasto: okolice Łodzi

Post#126 18 Sie 2007 23:21   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Nowe czy regenerowane kupisz na 1 tysia? Czy moze wymontowaną z auta rozbitego?
Powrót do góry
   
prez8s
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 22 Lis 2003
Posty: 2796
Miasto: Wrocław

Post#127 19 Sie 2007 08:11   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Dla przykładu:

używki:

http://www.allegro.pl/item225367105_turbo_turbodoladowanie_turbosprezarka_1_9_tdi.html
http://www.allegro.pl/item223340281_turbosprezarka_turbo_turbina_vw_audi.html
http://www.allegro.pl/item225686988_turbo_turbosprezarka_turbina_vw_1_9_tdi_150_km.html
http://www.allegro.pl/item225690416_turbo_turbina_audi_vw_1_9_tdi_110_km.html
http://www.allegro.pl/item226737454_turbo_sprezarka_skoda_octavia_1_9_tdi_115_km_.html
http://www.allegro.pl/item225928194_turbosprezarka_volkswagen_passat_b5_1900_tdi.html
http://www.allegro.pl/item227281077_vw_audi_a4_a6_skoda_1_9_tdi_turbosprezarka_turbina.html
http://www.allegro.pl/item226608213_turbo_turbosprezarka_audi_vw_1_9_tdi_130_km.html


nowe:

http://www.allegro.pl/item224595149__turbosprezarka_vw_sharan_1_9_tdi_.html
http://www.allegro.pl/item225949587_nowa_turbo_sprezarka_vw_audi_passat_a4_a6.html
http://www.allegro.pl/item224595143__turbosprezarka_audi_vw_1_9_tdi_.html


jak wiesz gdzie szukać to nową kupisz już od 1000zł, a używke z gwarancją już od 500zł, zaleznie od modelu silnika.

Straszenie ludzi że TDI sie tak psuje i częsci są kosmicznie drogie (turbo-kilkanascie tysiecy?!), jest co najmniej nie na miejscu!
Powrót do góry
   
Szrama_
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 65
Miasto: Elbląg

Post#128 19 Sie 2007 23:40   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Prez8s z tych linków co opisałeś jako "nowe" 2 turbosprężarki są używane i mają cene w granicy 800-900 PLN, a tylko jedna jest nowa, ale jej cena to już 1 700 PLN, więc troche jej daleko do 1000 PLN.

Pozatym ja nie straszę tutaj cenami, tylko podaje konkrety. Samochodami z TURBO jeździ się bardzo fajnie, nie ważne czy benzyna, czy diesel, tylko nie wszyscy wiedzą jak z turbinką się obchodzić, a z doświadczenia wiem, że TURBO po regeneracji to już nie to samo co nówka, nie mówiąc o tym, że nie wszyscy co się reklamują umieją turbinki profesjonalnie zregenerować.

Pozdrawiam
Powrót do góry
   
serwal
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 539
Miasto: okolice Łodzi

Post#129 20 Sie 2007 09:53   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Masz racje że ceny nie dochodzą do kilkunastu tysiecy, tylko ze zapomniałś o robociznie innnych materiałach, przestoju auta w warsztacie.

Nie jestem przeciwnikiem turba, tyle że piszac o sprężarce do uwzglednij inne koszty.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 20 Sie 2007 09:53   





Powrót do góry
   
mas444
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 137
Miasto: Warszawa

Post#130 12 Wrz 2007 15:36   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Ja jestem zwolennikiem diesla, ale starego.
Nie interesują mnie osiągi, czy przyspieszenie. Mam teraz Primerę kombi z dwulitrowym dieslem i jestem z niego zadowolony. Silnik nie ma turbo, ani intercoolera, Klasyczny stary diesel z komorami wirowymi i rotacyjną pompą wtryskową. Porównywałem koszty części z podobnym silnikiem, ale turbo. No i do mojego używana pompa wtryskowa to 250 - 400PLN, a do turbo 1000 - 1500PLN. Cały silnik z rozbitka mogę mieć za 1000PLN. Druga rzecz to przebieg. Na liczniku mam 180tys, ale tak naprawdę to będzie ze 300tys. Tymczasem ciśnienie sprężania we wszystkich cylindrach 33Atm, czyli w normie dla NOWEGO silnika.
Moim zdaniem jeśli komuś ( tak jak mnie ) nie zależy na osiągach to stara konstrukcja jest w sam raz. Kiedyś te silniki były budowane inaczej. Były ciężkie, masywne i przez to osiągały tak duże przebiegi. Nie jest prawdą, że stare diesle przez swoje wolniejsze obroty dobijały do miliona km. Chodzi o budowę, jakość materiałów i nie wysilenie ( mała moc w stosunku do pojemności ) Mój silnik ma przy 1974ccm 75km. tymczasem nowoczesne diesle z tej samej pojemności osiągają dwukrotnie większą moc. Jak myślicie, czy taki silnik dotrwa do 500tys. przebiegu? Ponadto nowoczesne jednostki wysokoprężne są produkowane oszczędnie. Nie stosuje się już takiej masywności. Stosuje się unifikację, czyli niektóre części są zamienne z benzynowcami, a jak wiadomo te silniki są delikatniejszej budowy. Skutkuje to oczywiście zmniejszeniem trwałości diesli. No i kolejna rzecz to koszt. Nikomu już nie zależy na trwałości takiej jak w starych Mercedesach. Producent przecież musi zarobić, po pierwsze na sprzedaży auta, po drugie na serwisie. A jak klientowi na zachodzie eksploduje silnik po 200tys. to idzie i kupuje nowe auto tej samej marki, no bo przecież do tej pory było bezawaryjne. Właśnie tak jest w Mercedesach. Mówi się, że Chrysler ''nauczył'' Mercedesa robić silniki. A że teraz co 2 lata wchodzi nowy model, więc jaki jest sens produkcji wytrzymałych aut?? Żaden. Pieniądze panowie, pieniądze.
U nas w Polsce sytuacja ma się ciut inaczej. Ja np. nie mogę sobie pozwolić na wymianę auta na nowe co dwa lata. Mam jednak tę przewagę, że potrafię sam sporo zrobić. Dlatego też kupiłem starsze auto prostej konstrukcji, bez żadnej zawodnej elektroniki, czy skomplikowanych systemów wtrysku. Pompę wyregulowałem sobie sam i samochód pali mi 6,5l/100km. Ludzie znający Nissana z CD20 wiedzą, że to dobry wynik. Mogę zalać rzepak, czy opał i nic się nie stanie. Tymczasem w nowej konstrukcji, nie dość że sam nic nie zrobię, to jeszcze muszę dbać o jakość paliwa i na byle gówno jechać do serwisu.

Pozdrawiam.

Moje artykuły: (Dodaj)
14 Lipiec 2014 Zasilacz / prostownik 14,5V 7,5A
Powrót do góry
   
tomsoo
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 3
Miasto: lublin

Post#131 14 Wrz 2007 08:51   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


kto narzeka na diesle, niech przejedzie się hondą accord lub civic z silnikiem 2,2 ctdi.

reklama mówi, że nie uwierzysz, że to diesel. to jedyna reklama na świecie, która nie kłamie.
Powrót do góry
   
JotKaz
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 9

Post#132 21 Wrz 2007 16:29   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Silnik diesla ma wolniejsze obroty, a to oznacza, że zużycie jego części jest wolniejsze niż w benzyniaku, dlatego dieslem zajedzie się dalej chociaż minimalnie wolniej, a bezyniakiem szybciej chociaż nie tak daleko.
Przy lekko mułowatym sposobie jazdy diesla inne części i akcesoria też dłużej wytrzymują (mniejsze naprężenia, lepsza przyczepność opon a co za tym idzie - trwałość itd).
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
gringol
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 130
Miasto: Lublin

Post#133 23 Wrz 2007 15:40   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


polecam Merca beczke, 500-700 tysięcy bez remontu, moj ma 554tyś, moj dziadek był 1 właścicielem wiec mam udokumentowane:] /silnik zdrowy jak stado koni.
Powrót do góry
   
dbss81
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 1
Miasto: Lublin

Post#134 05 Paź 2007 18:43   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Wybralbym diesla. Okolo rok temu mialem dylemat zwiazany z kupnem auta Audi A4 2003 1.8turbo 225Nm-163KM lub Mazda6 2003 310Nm-136KM i zdecydowalem sie na ten drugi. Pewien czas temu moj kolega kupil sobie ow Audi. Mialem okazje nim troche "posmigac" i powiem tak: Audi osiagami nie dorasta Mazdzie do piet!!! Moj przyjaciel po przejazdzce moim autem stwierdzil ze jego Audi ma co najwyzej 120KM. Tak wiec konie konmi,a w praktyce wszystko wyglada zupelnie inaczej. A tak na marginesie to dane techniczne(KM,Nm)podawane przez producentow niewiele mowia o charakterystyce silnika,gdyz sa to maksymalne wartosci. pelen obraz tego oddaja wykresy krzywych mocy i momentu obrotowego ,czego bym sobie zyczyl,a gdzie ich malo. Pozdro
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 05 Paź 2007 18:43   





Powrót do góry
   
opat89
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 1
Miasto: Tychy

Post#135 14 Lis 2007 16:56   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Witam
Mam pytanie
otóż chodze do szkoly pozytywnie zdałem prawo jazdy ;]
posiadam pieniadze i mam zamiar kupic sobie pierwszy samochód własnie zastanawiam sie nad VW Golf II w dislu lub Ford Escort w benzynie
prosze o rade
nie bede robił wielkich przebiegów(dojazd do szkoły z powrotem i jazda po miescie) chociaz bardzo zalezy mi na kupnie taniego auta abym nie musiał inwestowac w niego kolosalnych pieniedzy i zeby byl w miare bez awaryjny ??
mógłby mi ktos doradzic ??

Z góry dziekuje
Powrót do góry
   
prez8s
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 22 Lis 2003
Posty: 2796
Miasto: Wrocław

Post#136 14 Lis 2007 17:32   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


opat89 napisał:
Witam
Mam pytanie
otóż chodze do szkoly pozytywnie zdałem prawo jazdy ;]
posiadam pieniadze i mam zamiar kupic sobie pierwszy samochód własnie zastanawiam sie nad VW Golf II w dislu lub Ford Escort w benzynie
prosze o rade
nie bede robił wielkich przebiegów(dojazd do szkoły z powrotem i jazda po miescie) chociaz bardzo zalezy mi na kupnie taniego auta abym nie musiał inwestowac w niego kolosalnych pieniedzy i zeby byl w miare bez awaryjny ??
mógłby mi ktos doradzic ??

Z góry dziekuje


Jak ma byc na krotkie trasy do szkoly i tanio, to kup lepiej jakiegos malego benzyniaka 1,0-1,4, przyjemnosc z jazdy zadna ale za to czesci beda tansze niz w dieslu, pozatym diesel troche gorzej znosi krotkie trasy niz benzyna, czeste zapalnie i jazde na niedogrzanym silniku, zwlaszcza dawanie po garach. Więc kupisz pierwsze auto, potem drugie..., objezdzisz sie troche to sam bedziesz wiedzial czego chcesz, ale na poczatek radze lepiej jakas mala benzynke w celu podszkolenia sie i zapoznania z zasadami na drodze, jak wsiadziesz od razu do jakiejs rakiety tak jak duzo napalonych mlodziakow robi to mozesz sobie i innym krzywde zrobic zupelnym brakiem doswiadczenia. Zacznij od jakiegos malego taniego w utrzymaniu i sprawdzonego benzynowca, np. Astre 1.4, Corse 1.2, itp..
Powrót do góry
   
luksky
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 08 Cze 2003
Posty: 131
Miasto: okolice Leszna

Post#137 28 Lis 2007 00:31   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Zapytam poważnie: RObisz sobie jaja ta wypowiedzią czy paliłeś jakies poteżne zioło?


JotKaz napisał:
Silnik diesla ma wolniejsze obroty, a to oznacza, że zużycie jego części jest wolniejsze niż w benzyniaku, dlatego dieslem zajedzie się dalej chociaż minimalnie wolniej, a bezyniakiem szybciej chociaż nie tak daleko.
Przy lekko mułowatym sposobie jazdy diesla inne części i akcesoria też dłużej wytrzymują (mniejsze naprężenia, lepsza przyczepność opon a co za tym idzie - trwałość itd).
Pozdrawiam

Powrót do góry
   
slawek317
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 4
Miasto: zamosc

Post#138 11 Gru 2007 18:48   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Tylko diesel ponieważ ładnie klekocze, mało pali i ropa tania a wady w zimie jak złe świece i slaby aku to ciężko go odpalic
Powrót do góry
   
luksky
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 08 Cze 2003
Posty: 131
Miasto: okolice Leszna

Post#139 12 Gru 2007 00:23   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


diesel nie może miec złych świec - idziesz do sklepu kupujesz wg katalogu wiec moje pytanie jak zamierzasz mieć złe świece? Chyba że masz na myśli uszkodzenie świecy, bo pojęcie złe świece w dieslu jest poniekąd dziwaczne.
Powrót do góry
   
Jap
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 01 Wrz 2002
Posty: 1467
Miasto: BŹDZISZEWO

Post#140 30 Gru 2007 19:37   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Panowie i Panie - od czasu gdy zmieniłem benzynika na diesla to nie wyobrażam sobie, że kiedyś jeszcze kupię benzynę... Rocznie cykam ok 25tys km - w różnym cyklu. Po zakupie diesla ze stajni (tylko i wyłącznie VW /Audi - oni dopracowali swoją konstrukcję do perfekcji) dobrze jest wymienić świece żarowe na nowe i mieć dobry aku. I zapominacie o jakichkolwiek niedogodnościach. Na dworze - 28 st, jedno grzanie świec, nie dotykając gazu bryka odpala od kopa. Ludziska, ja ciągałem benzyniaki bo nie mogły odpalić!!!! Wizyta na CPN - żadnym z dotychczasowych moich diesli nie przekroczyłem 6l / 100km (porównajcie z pikonciento 700ccm)!!! Trasa - grubo poniżej 5l/100km (dla porównania Opel corsa 1.2i wcinał mi na trasie 6,5l benzyny).
Jeśli chodzi o sprzedaż auta - dużo szybciej schodzą na giełdach diesle niż benzyniaki (kiedyś troszkę obracałem autami). I nie tracą tyle na wartości co benzynka. No i jak ktoś zdecyduje się na starszego diesela 1,6TD (bez elektroniki) to spokojnie może śmigać na czerwonej zupie czy w lecie na oleju po smażeniu (wtedy wychodzi 3pln/100km - koszt 1l oleju to 50gr :) ).
Jeśli chodzi o nowe bryki VW /Skoda/ Seat / Audi to dieselki nie odbiegają znacznie od benzynek. Obecnie jeżdżę kilka razy w tyg vw passatem 2.0tdi 150KM. 180km/h nawet nie zauważysz że już się pojawiło na liczniku.... przyśpieszenie? ESP działa na 2gim biegu na asfalcie!!!

DIESEL i JESZCZE RAZ DIESEL
Powrót do góry
   
nici
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 966
Miasto: Ozorków /k.Łodzi

Post#141 01 Sty 2008 13:06   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Zgadzam sie, ostatnia rekodrowa zima potwierdzila mnie w przekonaniach.
Dobry diesel to diesel.Na dworzu -30 dieselek pali od "kopa".Motorek to 1.7TD z fiata punto '97.
Powrót do góry
   
Edwrd
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 2
Miasto: Ostrołęka

Post#142 05 Lut 2008 18:15   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Chcę kupić sobie auto i nie wiem co wybrać. Do wyboru wziołem Audi 4 1,9 Tdi, Audi B4 tdi, Opel Astra td ... Oczywiście chodzi o auto używane w cenie 15000 -17000zł. Moje dochody miesięcznie wynoszą średnio 2000zł. Mam prośbe może mi pomożecie wybrać, bi ja sam skłaniam się do Audi 4 1,9 Tdi ale nie wiem jak z eksplotacją tego pojazdu czy będzie mnie na niego stać
Powrót do góry
   
romoo
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 28 Cze 2003
Posty: 6779
Miasto: Małopolska

Post#143 05 Lut 2008 18:42   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Audi A4 tdi bardzo fajne autko ,pompa nieusterkowa, Co do exploatacji to paski filtry i niestety przednie wachacze są z aluminium i niestety się wybijaja. Nic po za tym wsiadasz i bijesz km.

Dodano po 7 [minuty]:

Kumpel ma peugeota 406 99' 2.0 HDI o którym tu pisałem niejednokrotnie.
Do tej pory jedynie rozrusznik mu padł, jedynie a ma 630 tys km .
Pali ok 5l.
Ale co do olejów i przeglądów to nie ma uproś albo dbanie albo dłubanie a to drugie jest kosztowne niestety.
Powrót do góry
   
prez8s
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 22 Lis 2003
Posty: 2796
Miasto: Wrocław

Post#144 06 Lut 2008 14:49   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Edwrd napisał:
Chcę kupić sobie auto i nie wiem co wybrać. Do wyboru wziołem Audi 4 1,9 Tdi, Audi B4 tdi, Opel Astra td ... Oczywiście chodzi o auto używane w cenie 15000 -17000zł. Moje dochody miesięcznie wynoszą średnio 2000zł. Mam prośbe może mi pomożecie wybrać, bi ja sam skłaniam się do Audi 4 1,9 Tdi ale nie wiem jak z eksplotacją tego pojazdu czy będzie mnie na niego stać


Audi jest fajne, silnik tdi jest ok, ale zawieszenie w tym akurat aucie to porazka, srednio bedziesz je naprawial co 10tys km, ceny nie sa niskie, a i dojscie jest poronione. Ogolnie Audi A4 jak i Passat B5 mają to samo zawieszenie i tak samo sie psuje.
Powrót do góry
   
Edwrd
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 2
Miasto: Ostrołęka

Post#145 06 Lut 2008 18:24   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


DZIĘKUIE BARDZO
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Lut 2008 18:24   





Powrót do góry
   
JLeszek
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 28 Maj 2003
Posty: 104
Miasto: okolice Trzebnicy

Post#146 22 Mar 2008 09:07   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


To jeszcze ja dorzucę swoje:
Mam Peugota 2,0 HDi zrobiłem nim do 170 tys.km. oprócz wymiany oleju z filtrami co 20 tys. i wymianie pasków rozrządu po 110 tys km. nic się nie dzieje.Co mocy i przyspieszenia to auto"wymiata"jak trzeba
Pali w zależności od jazdy od 5.5 l do 9 litrów (z zaprzęgniętą lawetą ).
Przy - 30 st.mrozach nie było problemów z zapalaniem.
Mam drugie auto o podobnym przeb.:opelka benzyna/gaz i niestety tam trzeba częściej zaglądać pod maskę ew. odwiedzać mechanika .
Co do kosztów utrzymania i eksploatatacji to koszt jest bardzo podobny.
Jeśli kupowałbym następne auto to kupiłbym jednak auto bez gazu czyli diesla.
Powrót do góry
   
MEDIASHOP
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 317
Miasto: Piekary Śląskie/Firma kurierska GLS

Post#147 22 Mar 2008 09:38   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Zakup nowego diesel'a jest z ekonomicznego punktu widzenia opłacalny przy min. 25000km rocznie (w tej chwili ON kosztuje sporo w stosunku do ceny benzyny, wiec wypadaloby zrobic wiecej km zeby sie wydatek zakupu zwrocil).
Powrót do góry
   
kudlaty12177
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1
Miasto: gdynia

Post#148 22 Mar 2008 22:17   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


mam mondeo w disla jestem bardzo zadowolony 1.8turbo intelcooler bardzo przyjemne auto: motor bardzo ładnie pracuje mało pali polecam

Dodano po 4 [minuty]:

[quote="kudlaty12177"]mam mondeo w disla jestem bardzo zadowolony 1.8turbo intelcooler bardzo przyjemne auto: motor bardzo ładnie pracuje mało pali polecam[.jak ktos bedzie miał problem z odpalaniem z rana w mrozie prasze o kontakt tomasz12177(malpa)wp.pl
Powrót do góry
   
Scr3m
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 13
Miasto: Zabrze

Post#149 21 Kwi 2008 22:19   

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Jak czytam niektóre wypowiedzi to aż mi się chce ż...ać... I nie chodzi o głupotę treści w tych psotach tylko o byki ortograficzne... Błagam... :cry: Diezel! Disel czy Dizel!... no wymiękam.... ok ale do konkretów ;)


Rzucę kilka moich skromnych opinii ;)
Moim skromnym zdaniem nie ma co porównywać Diesel'a z benzyniakiem tylko na podstawie mocy, bo przecież grzechotnik ma przy tej samej mocy większy moment obrotowy ;)

Uważam również że auto z grzechotnikiem w środku wcale nie musi być za mulaste i nie ma żadnej i jakiejkolwiek szansy z benzyną. Przykład? Może Citroen 1,4D i np jakaś Corsa czy coś z podobnym silnikiem w pojedynkę lub góra 2 osoby mają podobną prędkość czy start. Ale wystarczy dołożyć kolejne 3 osoby czy trochę bagażu i benzynka się łopsra... :P Generalnie polecam grzechotnika jako auto rodzinne.

Jestem teraz strasznie zajechany (cały dzień w trasie...) i nie mam siły składać wszystkiego w składna i ładną kupę więc rzucę prosto z mostu ;)

Diesel rządzi! Czemu? Oto moje skromne spostrzeżenia i odpowiedzi na niektóre mity:
#1 - części do grzechotnika są kosmicznie drogie.
Prawda, są droższe od benzynowych części, ale wymieniamy je minimum co 100-250 tyś km. Ile latek się nabija taki przebieg? No jednak trochę. Przeciętny polak robi 20 tyś rocznie. Jeśli nawet robi 30tyś rocznie (
nie często się to zdarza wsród przeciętnych polaków, bo na forum zaraz się posypią posty jakie to miliony ludzie nie walą ;) ) to jakaś konkretna awaria czeka go dopiero za 5-6 lat, albo nawet więcej bo generalnie im ludzie więcej km/rok robią tym lepiej rozumieją autko i jego zasadę działania. Za 5-6 lat części do tego auta zdąża sporo zejść w dół, a jak coś padnie to wiadomo to niemalże od razu. Znajomy ma Nexie. Padło mu coś w elektryce. To coś, jest specjalnie tak zaznaczone, bo żeby to coś odnaleźć to autko musiało stać 2 tygodnie u elektryka, wymieniono połowę przewodów i innych gówien i zapłacono troszkę za to. Mam Escorta MK7 1,8TD 90km. Padła mi pompa po 240tyś km. i wiem że padła pompa. Teraz albo oddaje go do mechanika, płacę 1000, odbieram go za 2 dni i jadę dalej, albo kupuję inną pompę na allegro i znajomy mechanik mi to założy co łącznie wyjdzie np 700zł. 2 dni i jadę dalej. Nawet części używane z np rozbitków są w porządku bo wychodzą sporo taniej a nawet jako używane są w stanie przejechać 50-100 tyś km. ;) Generalnie jest tak że może zapłacimy ciut więcej, ale naprawdę dużo rzadziej, auto stoi 2 dni nie 2 tygodnie ( a czas to pieniądz ;) ) i po takim remoncie ujedzie 2 tyle ;)

#2 Diesel nie nadaje się do jazdy sportowej
Ok, do sportowej może niekoniecznie. Ale kiedy mówię jazda sportowa, to mam na myśli KJS'y, wyścigi i rajdy samochodowe, a nie ruszanie z pod świateł z odcięcia, ujechanie 200 metrów, postój na kolejnych światłach i tak w kółko a wszystko to w akompaniamencie muzyki z głośników z domowej wieży położonych na tylnej półce, lub "tuby" (...) własnej konstrukcji i obitej dywanem... Oczywiście z tyłu na zderzaku jest czarna dziurka w kształcie koła do której się podłącza el-pi-dżi... Wolą jeździć zapalniczką niż Dieslem bo myślą że mają autko sportowe. Podziękował za beemkę 2,5 na gazie xP Turbo grzechotnik mając takie same osiągi lub nawet lepsze (np przy załadunku jakiegoś bagażu czy przewożeniu większej ilości osób) spali 1/4 do nawet połowy mniej tańszego paliwa. I nie powiecie mi że to niemożliwe ;)

#3 Diesle nie są prestiżowe, maja ciulaty klank i ogólnie są ble
No to chyba ktoś nie ma pojęcia jak brzmi na przykład Focus2 RS w wersji TDCI :)

Poza tym klekoty są silnikami na przyszłość ze względu na prostą możliwość zaadaptowania ich do np Biopaliwa ;) Hybryda tak czy siak potrzebuje silnika spalinowego, więc czemu nie może to być EkoBioDiesel czy coś ;P ewentualnym konkurentem jest wodór bo jest nieszkodliwy, łatwy w uzyskaniu i w miare wydajny, tylko teraz trzeba rozpowszechnić sieć miejsc do tankowania. A autka na prąd to totalna porażka ;) Nie wyobrażam sobie jechać nad morze stając co max 200km i czekać aż się auto doładuje... xD A prąd i tak trzeba skądś wziąć ;)[/u][/i]

W wątku wypowiedzi o benzynie jest sporo, ale jakoś bardzo mało jest właścicieli benzyniaków większych niż 1,8. Czemu? :D
Powrót do góry
   
Rafcyk133
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 6

Post#150 01 Maj 2008 10:08   

Re: Silnik disela-jakie zalety jakie wady?


ketjow napisał:
Zapomniałeś dodać, że wymiana wtrysków trafia się raz na 100 tys. km jesli nie lejesz gówna do zbiornika a pompa wytrzyma więcej od silnika. Oczywiście są wyjątki jak np. Fordy, Fiaty bo to gówniane marki......

Nie zgadzam się z przedmówcą, ja posiadam forda fiestę 1994 1.8td, 245 tyś. km autko sprawuje sie bardzo dobrze, pali na trasie 4 litry na 100 w mieście to zależy jak się jeździ ale nie wychodzi powyżej 6. Moja fofi ma super silnik dużo lepszy niż nie jeden passat. Gdy były duże mrozy właśnie passat sąsiada nie palił a mój chwilę po zagrzaniu świec pięknie zaśpiewał. Dodam że drugi sąsiad posiadał vw polo nowego na benzynie i wtedy mu nie odpalił. Nigdy nie sprzedam mojego dieselka.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Eksploatacja -> Silnik diesla - zalety i wady
Strona 5 z 8 Idź do strony Poprzedni  12345678  Następny
Podobne tematy
Silnik WSK 175 - wady i zalety (14)
sharan jaki silnik wybrać? - tdi rodzaje wady i zalety? (2)
Fiat Siena - wady i zalety (16)
Opel Astra II - zalety i wady (20)
Mikser strumieniowy-wady i zalety (4)
typy amortyzatorów-wady i zalety (5)
Czy ktoś przerabiał silnik VW 1.9 Diesla na 1.9 Turbo Diesla (3)
Ford focus mk1 - wady i zalety (16)
WSK Kobuz - zalety i wady elektryki (13)
Audi A3 vs. VW Golf 4 - 1.9TDI - Wady i zalety (32)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.105 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony