Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Silnik diesla - zalety i wady


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Eksploatacja ->Silnik diesla - zalety i wady Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu 
Zobacz najtańsze produkty w kategorii Serwis ogumienia
Autor
Schowaj lewą kolumnę
Pokaż lewą kolumnę Wiadomość
wilde_hilde
Poziom 19
Miasto: Bytom
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 411
wilde_hilde
Poziom 19
Post#121 09 Kwi 2007 07:59    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


ruskm napisał:
na zimny silnik zawsze musi wskazowka temperatury pojsc do gory za nim dodam wiecej jak 1/3 gazu


1/3 nie trzeba się trzymać :) ale napewno turbina nie jest szczęśliwa kiedy kierowca na zimnym silniku ma cieżką nogę; ma to także zastosowanie po dłuższej jeździe, kiedy silnik trochę dał z siebie, warto wtedy pamietac zeby ostatnie minuty silnik pracowal spokojnie (rozgrzana turbina po wyłączeniu silnika nie jest już chłodzona)...

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
washu
Poziom 10
Dołączył: 04 Cze 2004
Posty: 47
washu
Poziom 10
Post#122 17 Sie 2007 22:11    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


I ja się wtrącę.

wszyscy zwolennicy TDI zauważcie, że turbina jest elementem paskudnie się psującym (niezależnie czy kierowcy źle się obchodzą czy nie) tak samo koła dwumasowe itp. Po prostu ceną za oszczędność turbo diesla w stosunku do benzynki tej samej mocy jest koszt napraw które powodują że auta TDI stają się w użytkowaniu dużo droższe. Jak myślicie, czemu nowe TDI jest sporo droższe od benzyniaka a stare już nie ? Bo starych nikt nie chce kupować. Ot co. Jak koszt turbinki to od kilku do kilkunasty tyś. a w prawie każdym starszym TDI pada ta część. Szukałem ostatnio autka i dużo czytałem na forach co komu się psuje i niestety wśród kilku modeli które sprawdziłem zawsze TD cieszył się opinią szatana warsztatu.

Michał.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
komornik
Poziom 15
Miasto: Mysłowice
Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 189
Pomógł: 8
Ocena postów: 1
komornik
Poziom 15
Post#123 17 Sie 2007 22:36    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Witam, a czy któryś z kolegów mógłby się wypowiedzieć na temat takiego autka?: Saab 9-5 2.2 TID Sportkombi. Konkretnie w kwestii silnika... A jeśli ktoś wie coś więcej to również bym prosił.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
prez8s
Poziom 33
Miasto: Wrocław
Dołączył: 22 Lis 2003
Posty: 2785
Pomógł: 69
Ocena postów: 21
prez8s
Poziom 33
Post#124 18 Sie 2007 06:58    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


washu napisał:
I ja się wtrącę.

wszyscy zwolennicy TDI zauważcie, że turbina jest elementem paskudnie się psującym (niezależnie czy kierowcy źle się obchodzą czy nie) tak samo koła dwumasowe itp. Po prostu ceną za oszczędność turbo diesla w stosunku do benzynki tej samej mocy jest koszt napraw które powodują że auta TDI stają się w użytkowaniu dużo droższe. Jak myślicie, czemu nowe TDI jest sporo droższe od benzyniaka a stare już nie ? Bo starych nikt nie chce kupować. Ot co. Jak koszt turbinki to od kilku do kilkunasty tyś. a w prawie każdym starszym TDI pada ta część. Szukałem ostatnio autka i dużo czytałem na forach co komu się psuje i niestety wśród kilku modeli które sprawdziłem zawsze TD cieszył się opinią szatana warsztatu.

Michał.


Bzdury piszesz kolego. TDI potrafi przezyc nie jedną benzyne. A turbiny nowe to koszt ok 1000zł, z tym ze one są policzone na co najmniej 200tys przebiegu, no chyba ze uzytkownik zaraz po zapaleniu auta od razu daje w palnik.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
Szrama_
Poziom 12
Miasto: Elbląg
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 65
Pomógł: 2
Szrama_
Poziom 12
Post#125 18 Sie 2007 21:19    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Prez8s sam piszesz głupoty, gdzie dostaniesz nową turbinę za 1000 PLN ?

Pozatym podawanie przebiegów jakie powinna wytrzymać turbosprężarka jest śmieszne i bezsensowne, jest to na tyle wrażliwy element, że jego żywotność jest uzależniona od kierowcy, może paść po 20 tys. km, jak i wytrzymać 400 tys. km.

Pozdrawiam

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
serwal
Poziom 20
Miasto: okolice Łodzi
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 534
Pomógł: 3
serwal
Poziom 20
Post#126 18 Sie 2007 23:21    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Nowe czy regenerowane kupisz na 1 tysia? Czy moze wymontowaną z auta rozbitego?

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
prez8s
Poziom 33
Miasto: Wrocław
Dołączył: 22 Lis 2003
Posty: 2785
Pomógł: 69
Ocena postów: 21
prez8s
Poziom 33
Post#127 19 Sie 2007 08:11    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Dla przykładu:

używki:

http://www.allegro.pl/item225367105 turbo turbodoladowanie turbosprezarka 1 9 tdi.html
http://www.allegro.pl/item223340281 turbosprezarka turbo turbina vw audi.html
http://www.allegro.pl/item225686988 turbo turbosprezarka turbina vw 1 9 tdi 150 km.html
http://www.allegro.pl/item225690416 turbo turbina audi vw 1 9 tdi 110 km.html
http://www.allegro.pl/item226737454 turbo sprezarka skoda octavia 1 9 tdi 115 km .html
http://www.allegro.pl/item225928194 turbosprezarka volkswagen passat b5 1900 tdi.html
http://www.allegro.pl/item2272...di turbosprezarka turbina.html
http://www.allegro.pl/item226608213 turbo turbosprezarka audi vw 1 9 tdi 130 km.html


nowe:

http://www.allegro.pl/item224595149 turbosprezarka vw sharan 1 9 tdi .html
http://www.allegro.pl/item225949587 nowa turbo sprezarka vw audi passat a4 a6.html
http://www.allegro.pl/item224595143 turbosprezarka audi vw 1 9 tdi .html


jak wiesz gdzie szukać to nową kupisz już od 1000zł, a używke z gwarancją już od 500zł, zaleznie od modelu silnika.

Straszenie ludzi że TDI sie tak psuje i częsci są kosmicznie drogie (turbo-kilkanascie tysiecy?!), jest co najmniej nie na miejscu!

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
Szrama_
Poziom 12
Miasto: Elbląg
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 65
Pomógł: 2
Szrama_
Poziom 12
Post#128 19 Sie 2007 23:40    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Prez8s z tych linków co opisałeś jako "nowe" 2 turbosprężarki są używane i mają cene w granicy 800-900 PLN, a tylko jedna jest nowa, ale jej cena to już 1 700 PLN, więc troche jej daleko do 1000 PLN.

Pozatym ja nie straszę tutaj cenami, tylko podaje konkrety. Samochodami z TURBO jeździ się bardzo fajnie, nie ważne czy benzyna, czy diesel, tylko nie wszyscy wiedzą jak z turbinką się obchodzić, a z doświadczenia wiem, że TURBO po regeneracji to już nie to samo co nówka, nie mówiąc o tym, że nie wszyscy co się reklamują umieją turbinki profesjonalnie zregenerować.

Pozdrawiam

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
serwal
Poziom 20
Miasto: okolice Łodzi
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 534
Pomógł: 3
serwal
Poziom 20
Post#129 20 Sie 2007 09:53    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Masz racje że ceny nie dochodzą do kilkunastu tysiecy, tylko ze zapomniałś o robociznie innnych materiałach, przestoju auta w warsztacie.

Nie jestem przeciwnikiem turba, tyle że piszac o sprężarce do uwzglednij inne koszty.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
mas444
Poziom 14
Miasto: Warszawa
Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 153
Pomógł: 3
Ocena postów: 12
mas444
Poziom 14
Post#130 12 Wrz 2007 15:36    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Ja jestem zwolennikiem diesla, ale starego.
Nie interesują mnie osiągi, czy przyspieszenie. Mam teraz Primerę kombi z dwulitrowym dieslem i jestem z niego zadowolony. Silnik nie ma turbo, ani intercoolera, Klasyczny stary diesel z komorami wirowymi i rotacyjną pompą wtryskową. Porównywałem koszty części z podobnym silnikiem, ale turbo. No i do mojego używana pompa wtryskowa to 250 - 400PLN, a do turbo 1000 - 1500PLN. Cały silnik z rozbitka mogę mieć za 1000PLN. Druga rzecz to przebieg. Na liczniku mam 180tys, ale tak naprawdę to będzie ze 300tys. Tymczasem ciśnienie sprężania we wszystkich cylindrach 33Atm, czyli w normie dla NOWEGO silnika.
Moim zdaniem jeśli komuś ( tak jak mnie ) nie zależy na osiągach to stara konstrukcja jest w sam raz. Kiedyś te silniki były budowane inaczej. Były ciężkie, masywne i przez to osiągały tak duże przebiegi. Nie jest prawdą, że stare diesle przez swoje wolniejsze obroty dobijały do miliona km. Chodzi o budowę, jakość materiałów i nie wysilenie ( mała moc w stosunku do pojemności ) Mój silnik ma przy 1974ccm 75km. tymczasem nowoczesne diesle z tej samej pojemności osiągają dwukrotnie większą moc. Jak myślicie, czy taki silnik dotrwa do 500tys. przebiegu? Ponadto nowoczesne jednostki wysokoprężne są produkowane oszczędnie. Nie stosuje się już takiej masywności. Stosuje się unifikację, czyli niektóre części są zamienne z benzynowcami, a jak wiadomo te silniki są delikatniejszej budowy. Skutkuje to oczywiście zmniejszeniem trwałości diesli. No i kolejna rzecz to koszt. Nikomu już nie zależy na trwałości takiej jak w starych Mercedesach. Producent przecież musi zarobić, po pierwsze na sprzedaży auta, po drugie na serwisie. A jak klientowi na zachodzie eksploduje silnik po 200tys. to idzie i kupuje nowe auto tej samej marki, no bo przecież do tej pory było bezawaryjne. Właśnie tak jest w Mercedesach. Mówi się, że Chrysler ''nauczył'' Mercedesa robić silniki. A że teraz co 2 lata wchodzi nowy model, więc jaki jest sens produkcji wytrzymałych aut?? Żaden. Pieniądze panowie, pieniądze.
U nas w Polsce sytuacja ma się ciut inaczej. Ja np. nie mogę sobie pozwolić na wymianę auta na nowe co dwa lata. Mam jednak tę przewagę, że potrafię sam sporo zrobić. Dlatego też kupiłem starsze auto prostej konstrukcji, bez żadnej zawodnej elektroniki, czy skomplikowanych systemów wtrysku. Pompę wyregulowałem sobie sam i samochód pali mi 6,5l/100km. Ludzie znający Nissana z CD20 wiedzą, że to dobry wynik. Mogę zalać rzepak, czy opał i nic się nie stanie. Tymczasem w nowej konstrukcji, nie dość że sam nic nie zrobię, to jeszcze muszę dbać o jakość paliwa i na byle gówno jechać do serwisu.

Pozdrawiam.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
tomsoo
Poziom 2
Miasto: lublin
Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 3
tomsoo
Poziom 2
Post#131 14 Wrz 2007 08:51    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


kto narzeka na diesle, niech przejedzie się hondą accord lub civic z silnikiem 2,2 ctdi.

reklama mówi, że nie uwierzysz, że to diesel. to jedyna reklama na świecie, która nie kłamie.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
JotKaz
Poziom 9
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 11
JotKaz
Poziom 9
Post#132 21 Wrz 2007 16:29    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Silnik diesla ma wolniejsze obroty, a to oznacza, że zużycie jego części jest wolniejsze niż w benzyniaku, dlatego dieslem zajedzie się dalej chociaż minimalnie wolniej, a bezyniakiem szybciej chociaż nie tak daleko.
Przy lekko mułowatym sposobie jazdy diesla inne części i akcesoria też dłużej wytrzymują (mniejsze naprężenia, lepsza przyczepność opon a co za tym idzie - trwałość itd).
Pozdrawiam

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
gringol
Poziom 13
Miasto: Lublin
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 130
Pomógł: 3
Ocena postów: 2
gringol
Poziom 13
Post#133 23 Wrz 2007 15:40    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


polecam Merca beczke, 500-700 tysięcy bez remontu, moj ma 554tyś, moj dziadek był 1 właścicielem wiec mam udokumentowane:] /silnik zdrowy jak stado koni.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
dbss81
Poziom 1
Miasto: Lublin
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 1
dbss81
Poziom 1
Post#134 05 Paź 2007 18:43    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Wybralbym diesla. Okolo rok temu mialem dylemat zwiazany z kupnem auta Audi A4 2003 1.8turbo 225Nm-163KM lub Mazda6 2003 310Nm-136KM i zdecydowalem sie na ten drugi. Pewien czas temu moj kolega kupil sobie ow Audi. Mialem okazje nim troche "posmigac" i powiem tak: Audi osiagami nie dorasta Mazdzie do piet!!! Moj przyjaciel po przejazdzce moim autem stwierdzil ze jego Audi ma co najwyzej 120KM. Tak wiec konie konmi,a w praktyce wszystko wyglada zupelnie inaczej. A tak na marginesie to dane techniczne(KM,Nm)podawane przez producentow niewiele mowia o charakterystyce silnika,gdyz sa to maksymalne wartosci. pelen obraz tego oddaja wykresy krzywych mocy i momentu obrotowego ,czego bym sobie zyczyl,a gdzie ich malo. Pozdro

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
opat89
Poziom 1
Miasto: Tychy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 1
opat89
Poziom 1
Post#135 14 Lis 2007 15:56    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Witam
Mam pytanie
otóż chodze do szkoly pozytywnie zdałem prawo jazdy ;]
posiadam pieniadze i mam zamiar kupic sobie pierwszy samochód własnie zastanawiam sie nad VW Golf II w dislu lub Ford Escort w benzynie
prosze o rade
nie bede robił wielkich przebiegów(dojazd do szkoły z powrotem i jazda po miescie) chociaz bardzo zalezy mi na kupnie taniego auta abym nie musiał inwestowac w niego kolosalnych pieniedzy i zeby byl w miare bez awaryjny ??
mógłby mi ktos doradzic ??

Z góry dziekuje

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
prez8s
Poziom 33
Miasto: Wrocław
Dołączył: 22 Lis 2003
Posty: 2785
Pomógł: 69
Ocena postów: 21
prez8s
Poziom 33
Post#136 14 Lis 2007 16:32    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


opat89 napisał:
Witam
Mam pytanie
otóż chodze do szkoly pozytywnie zdałem prawo jazdy ;]
posiadam pieniadze i mam zamiar kupic sobie pierwszy samochód własnie zastanawiam sie nad VW Golf II w dislu lub Ford Escort w benzynie
prosze o rade
nie bede robił wielkich przebiegów(dojazd do szkoły z powrotem i jazda po miescie) chociaz bardzo zalezy mi na kupnie taniego auta abym nie musiał inwestowac w niego kolosalnych pieniedzy i zeby byl w miare bez awaryjny ??
mógłby mi ktos doradzic ??

Z góry dziekuje


Jak ma byc na krotkie trasy do szkoly i tanio, to kup lepiej jakiegos malego benzyniaka 1,0-1,4, przyjemnosc z jazdy zadna ale za to czesci beda tansze niz w dieslu, pozatym diesel troche gorzej znosi krotkie trasy niz benzyna, czeste zapalnie i jazde na niedogrzanym silniku, zwlaszcza dawanie po garach. Więc kupisz pierwsze auto, potem drugie..., objezdzisz sie troche to sam bedziesz wiedzial czego chcesz, ale na poczatek radze lepiej jakas mala benzynke w celu podszkolenia sie i zapoznania z zasadami na drodze, jak wsiadziesz od razu do jakiejs rakiety tak jak duzo napalonych mlodziakow robi to mozesz sobie i innym krzywde zrobic zupelnym brakiem doswiadczenia. Zacznij od jakiegos malego taniego w utrzymaniu i sprawdzonego benzynowca, np. Astre 1.4, Corse 1.2, itp..

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
luksky
Poziom 14
Miasto: okolice Leszna
Dołączył: 08 Cze 2003
Posty: 146
Pomógł: 1
Ocena postów: 9
luksky
Poziom 14
Post#137 27 Lis 2007 23:31    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Zapytam poważnie: RObisz sobie jaja ta wypowiedzią czy paliłeś jakies poteżne zioło?


JotKaz napisał:
Silnik diesla ma wolniejsze obroty, a to oznacza, że zużycie jego części jest wolniejsze niż w benzyniaku, dlatego dieslem zajedzie się dalej chociaż minimalnie wolniej, a bezyniakiem szybciej chociaż nie tak daleko.
Przy lekko mułowatym sposobie jazdy diesla inne części i akcesoria też dłużej wytrzymują (mniejsze naprężenia, lepsza przyczepność opon a co za tym idzie - trwałość itd).
Pozdrawiam


Pomocny post? + 0
Powrót do góry
slawek317
Poziom 2
Miasto: zamosc
Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 4
slawek317
Poziom 2
Post#138 11 Gru 2007 17:48    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Tylko diesel ponieważ ładnie klekocze, mało pali i ropa tania a wady w zimie jak złe świece i slaby aku to ciężko go odpalic

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
luksky
Poziom 14
Miasto: okolice Leszna
Dołączył: 08 Cze 2003
Posty: 146
Pomógł: 1
Ocena postów: 9
luksky
Poziom 14
Post#139 11 Gru 2007 23:23    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


diesel nie może miec złych świec - idziesz do sklepu kupujesz wg katalogu wiec moje pytanie jak zamierzasz mieć złe świece? Chyba że masz na myśli uszkodzenie świecy, bo pojęcie złe świece w dieslu jest poniekąd dziwaczne.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
Jap
Poziom 28
Miasto: BŹDZISZEWO
Dołączył: 01 Wrz 2002
Posty: 1515
Pomógł: 40
Ocena postów: 259
Jap
Poziom 28
Post#140 30 Gru 2007 18:37    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Panowie i Panie - od czasu gdy zmieniłem benzynika na diesla to nie wyobrażam sobie, że kiedyś jeszcze kupię benzynę... Rocznie cykam ok 25tys km - w różnym cyklu. Po zakupie diesla ze stajni (tylko i wyłącznie VW /Audi - oni dopracowali swoją konstrukcję do perfekcji) dobrze jest wymienić świece żarowe na nowe i mieć dobry aku. I zapominacie o jakichkolwiek niedogodnościach. Na dworze - 28 st, jedno grzanie świec, nie dotykając gazu bryka odpala od kopa. Ludziska, ja ciągałem benzyniaki bo nie mogły odpalić!!!! Wizyta na CPN - żadnym z dotychczasowych moich diesli nie przekroczyłem 6l / 100km (porównajcie z pikonciento 700ccm)!!! Trasa - grubo poniżej 5l/100km (dla porównania Opel corsa 1.2i wcinał mi na trasie 6,5l benzyny).
Jeśli chodzi o sprzedaż auta - dużo szybciej schodzą na giełdach diesle niż benzyniaki (kiedyś troszkę obracałem autami). I nie tracą tyle na wartości co benzynka. No i jak ktoś zdecyduje się na starszego diesela 1,6TD (bez elektroniki) to spokojnie może śmigać na czerwonej zupie czy w lecie na oleju po smażeniu (wtedy wychodzi 3pln/100km - koszt 1l oleju to 50gr :) ).
Jeśli chodzi o nowe bryki VW /Skoda/ Seat / Audi to dieselki nie odbiegają znacznie od benzynek. Obecnie jeżdżę kilka razy w tyg vw passatem 2.0tdi 150KM. 180km/h nawet nie zauważysz że już się pojawiło na liczniku.... przyśpieszenie? ESP działa na 2gim biegu na asfalcie!!!

DIESEL i JESZCZE RAZ DIESEL

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
nici
Poziom 26
Miasto: Ozorków /k.Łodzi
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 1155
Pomógł: 31
Ocena postów: 6
nici
Poziom 26
Post#141 01 Sty 2008 12:06    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Zgadzam sie, ostatnia rekodrowa zima potwierdzila mnie w przekonaniach.
Dobry diesel to diesel.Na dworzu -30 dieselek pali od "kopa".Motorek to 1.7TD z fiata punto '97.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
Edwrd
Poziom 2
Miasto: Ostrołęka
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 2
Edwrd
Poziom 2
Post#142 05 Lut 2008 17:15    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Chcę kupić sobie auto i nie wiem co wybrać. Do wyboru wziołem Audi 4 1,9 Tdi, Audi B4 tdi, Opel Astra td ... Oczywiście chodzi o auto używane w cenie 15000 -17000zł. Moje dochody miesięcznie wynoszą średnio 2000zł. Mam prośbe może mi pomożecie wybrać, bi ja sam skłaniam się do Audi 4 1,9 Tdi ale nie wiem jak z eksplotacją tego pojazdu czy będzie mnie na niego stać

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
romoo
Użytkownik obserwowany
Miasto: Małopolska
Dołączył: 28 Cze 2003
Posty: 6717
Pomógł: 241
Ocena postów: 38
romoo
Użytkownik obserwowany
Post#143 05 Lut 2008 17:42    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Audi A4 tdi bardzo fajne autko ,pompa nieusterkowa, Co do exploatacji to paski filtry i niestety przednie wachacze są z aluminium i niestety się wybijaja. Nic po za tym wsiadasz i bijesz km.

Dodano po 7 [minuty]:

Kumpel ma peugeota 406 99' 2.0 HDI o którym tu pisałem niejednokrotnie.
Do tej pory jedynie rozrusznik mu padł, jedynie a ma 630 tys km .
Pali ok 5l.
Ale co do olejów i przeglądów to nie ma uproś albo dbanie albo dłubanie a to drugie jest kosztowne niestety.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
prez8s
Poziom 33
Miasto: Wrocław
Dołączył: 22 Lis 2003
Posty: 2785
Pomógł: 69
Ocena postów: 21
prez8s
Poziom 33
Post#144 06 Lut 2008 13:49    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Edwrd napisał:
Chcę kupić sobie auto i nie wiem co wybrać. Do wyboru wziołem Audi 4 1,9 Tdi, Audi B4 tdi, Opel Astra td ... Oczywiście chodzi o auto używane w cenie 15000 -17000zł. Moje dochody miesięcznie wynoszą średnio 2000zł. Mam prośbe może mi pomożecie wybrać, bi ja sam skłaniam się do Audi 4 1,9 Tdi ale nie wiem jak z eksplotacją tego pojazdu czy będzie mnie na niego stać


Audi jest fajne, silnik tdi jest ok, ale zawieszenie w tym akurat aucie to porazka, srednio bedziesz je naprawial co 10tys km, ceny nie sa niskie, a i dojscie jest poronione. Ogolnie Audi A4 jak i Passat B5 mają to samo zawieszenie i tak samo sie psuje.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
Edwrd
Poziom 2
Miasto: Ostrołęka
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 2
Edwrd
Poziom 2
Post#145 06 Lut 2008 17:24    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


DZIĘKUIE BARDZO

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
JLeszek
Poziom 13
Miasto: okolice Trzebnicy
Dołączył: 28 Maj 2003
Posty: 104
Pomógł: 2
JLeszek
Poziom 13
Post#146 22 Mar 2008 08:07    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


To jeszcze ja dorzucę swoje:
Mam Peugota 2,0 HDi zrobiłem nim do 170 tys.km. oprócz wymiany oleju z filtrami co 20 tys. i wymianie pasków rozrządu po 110 tys km. nic się nie dzieje.Co mocy i przyspieszenia to auto"wymiata"jak trzeba
Pali w zależności od jazdy od 5.5 l do 9 litrów (z zaprzęgniętą lawetą ).
Przy - 30 st.mrozach nie było problemów z zapalaniem.
Mam drugie auto o podobnym przeb.:opelka benzyna/gaz i niestety tam trzeba częściej zaglądać pod maskę ew. odwiedzać mechanika .
Co do kosztów utrzymania i eksploatatacji to koszt jest bardzo podobny.
Jeśli kupowałbym następne auto to kupiłbym jednak auto bez gazu czyli diesla.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
MEDIASHOP
Poziom 18
Miasto: Piekary Śląskie/Firma kurierska GLS
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 317
Pomógł: 2
MEDIASHOP
Poziom 18
Post#147 22 Mar 2008 08:38    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Zakup nowego diesel'a jest z ekonomicznego punktu widzenia opłacalny przy min. 25000km rocznie (w tej chwili ON kosztuje sporo w stosunku do ceny benzyny, wiec wypadaloby zrobic wiecej km zeby sie wydatek zakupu zwrocil).

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
kudlaty12177
Poziom 1
Miasto: gdynia
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1
kudlaty12177
Poziom 1
Post#148 22 Mar 2008 21:17    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


mam mondeo w disla jestem bardzo zadowolony 1.8turbo intelcooler bardzo przyjemne auto: motor bardzo ładnie pracuje mało pali polecam

Dodano po 4 [minuty]:

[quote="kudlaty12177"]mam mondeo w disla jestem bardzo zadowolony 1.8turbo intelcooler bardzo przyjemne auto: motor bardzo ładnie pracuje mało pali polecam[.jak ktos bedzie miał problem z odpalaniem z rana w mrozie prasze o kontakt tomasz12177(malpa)wp.pl

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
Scr3m
Poziom 10
Miasto: Zabrze
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 13
Scr3m
Poziom 10
Post#149 21 Kwi 2008 22:19    

Re: Silnik diesla - zalety i wady


Jak czytam niektóre wypowiedzi to aż mi się chce ż...ać... I nie chodzi o głupotę treści w tych psotach tylko o byki ortograficzne... Błagam... :cry: Diezel! Disel czy Dizel!... no wymiękam.... ok ale do konkretów ;)


Rzucę kilka moich skromnych opinii ;)
Moim skromnym zdaniem nie ma co porównywać Diesel'a z benzyniakiem tylko na podstawie mocy, bo przecież grzechotnik ma przy tej samej mocy większy moment obrotowy ;)

Uważam również że auto z grzechotnikiem w środku wcale nie musi być za mulaste i nie ma żadnej i jakiejkolwiek szansy z benzyną. Przykład? Może Citroen 1,4D i np jakaś Corsa czy coś z podobnym silnikiem w pojedynkę lub góra 2 osoby mają podobną prędkość czy start. Ale wystarczy dołożyć kolejne 3 osoby czy trochę bagażu i benzynka się łopsra... :P Generalnie polecam grzechotnika jako auto rodzinne.

Jestem teraz strasznie zajechany (cały dzień w trasie...) i nie mam siły składać wszystkiego w składna i ładną kupę więc rzucę prosto z mostu ;)

Diesel rządzi! Czemu? Oto moje skromne spostrzeżenia i odpowiedzi na niektóre mity:
#1 - części do grzechotnika są kosmicznie drogie.
Prawda, są droższe od benzynowych części, ale wymieniamy je minimum co 100-250 tyś km. Ile latek się nabija taki przebieg? No jednak trochę. Przeciętny polak robi 20 tyś rocznie. Jeśli nawet robi 30tyś rocznie (
nie często się to zdarza wsród przeciętnych polaków, bo na forum zaraz się posypią posty jakie to miliony ludzie nie walą ;) ) to jakaś konkretna awaria czeka go dopiero za 5-6 lat, albo nawet więcej bo generalnie im ludzie więcej km/rok robią tym lepiej rozumieją autko i jego zasadę działania. Za 5-6 lat części do tego auta zdąża sporo zejść w dół, a jak coś padnie to wiadomo to niemalże od razu. Znajomy ma Nexie. Padło mu coś w elektryce. To coś, jest specjalnie tak zaznaczone, bo żeby to coś odnaleźć to autko musiało stać 2 tygodnie u elektryka, wymieniono połowę przewodów i innych gówien i zapłacono troszkę za to. Mam Escorta MK7 1,8TD 90km. Padła mi pompa po 240tyś km. i wiem że padła pompa. Teraz albo oddaje go do mechanika, płacę 1000, odbieram go za 2 dni i jadę dalej, albo kupuję inną pompę na allegro i znajomy mechanik mi to założy co łącznie wyjdzie np 700zł. 2 dni i jadę dalej. Nawet części używane z np rozbitków są w porządku bo wychodzą sporo taniej a nawet jako używane są w stanie przejechać 50-100 tyś km. ;) Generalnie jest tak że może zapłacimy ciut więcej, ale naprawdę dużo rzadziej, auto stoi 2 dni nie 2 tygodnie ( a czas to pieniądz ;) ) i po takim remoncie ujedzie 2 tyle ;)

#2 Diesel nie nadaje się do jazdy sportowej
Ok, do sportowej może niekoniecznie. Ale kiedy mówię jazda sportowa, to mam na myśli KJS'y, wyścigi i rajdy samochodowe, a nie ruszanie z pod świateł z odcięcia, ujechanie 200 metrów, postój na kolejnych światłach i tak w kółko a wszystko to w akompaniamencie muzyki z głośników z domowej wieży położonych na tylnej półce, lub "tuby" (...) własnej konstrukcji i obitej dywanem... Oczywiście z tyłu na zderzaku jest czarna dziurka w kształcie koła do której się podłącza el-pi-dżi... Wolą jeździć zapalniczką niż Dieslem bo myślą że mają autko sportowe. Podziękował za beemkę 2,5 na gazie xP Turbo grzechotnik mając takie same osiągi lub nawet lepsze (np przy załadunku jakiegoś bagażu czy przewożeniu większej ilości osób) spali 1/4 do nawet połowy mniej tańszego paliwa. I nie powiecie mi że to niemożliwe ;)

#3 Diesle nie są prestiżowe, maja ciulaty klank i ogólnie są ble
No to chyba ktoś nie ma pojęcia jak brzmi na przykład Focus2 RS w wersji TDCI :)

Poza tym klekoty są silnikami na przyszłość ze względu na prostą możliwość zaadaptowania ich do np Biopaliwa ;) Hybryda tak czy siak potrzebuje silnika spalinowego, więc czemu nie może to być EkoBioDiesel czy coś ;P ewentualnym konkurentem jest wodór bo jest nieszkodliwy, łatwy w uzyskaniu i w miare wydajny, tylko teraz trzeba rozpowszechnić sieć miejsc do tankowania. A autka na prąd to totalna porażka ;) Nie wyobrażam sobie jechać nad morze stając co max 200km i czekać aż się auto doładuje... xD A prąd i tak trzeba skądś wziąć ;)[/u][/i]

W wątku wypowiedzi o benzynie jest sporo, ale jakoś bardzo mało jest właścicieli benzyniaków większych niż 1,8. Czemu? :D

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
Rafcyk133
Poziom 9
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 6
Rafcyk133
Poziom 9
Post#150 01 Maj 2008 10:08    

Re: Silnik disela-jakie zalety jakie wady?


ketjow napisał:
Zapomniałeś dodać, że wymiana wtrysków trafia się raz na 100 tys. km jesli nie lejesz gówna do zbiornika a pompa wytrzyma więcej od silnika. Oczywiście są wyjątki jak np. Fordy, Fiaty bo to gówniane marki......

Nie zgadzam się z przedmówcą, ja posiadam forda fiestę 1994 1.8td, 245 tyś. km autko sprawuje sie bardzo dobrze, pali na trasie 4 litry na 100 w mieście to zależy jak się jeździ ale nie wychodzi powyżej 6. Moja fofi ma super silnik dużo lepszy niż nie jeden passat. Gdy były duże mrozy właśnie passat sąsiada nie palił a mój chwilę po zagrzaniu świec pięknie zaśpiewał. Dodam że drugi sąsiad posiadał vw polo nowego na benzynie i wtedy mu nie odpalił. Nigdy nie sprzedam mojego dieselka.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu     Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Eksploatacja -> Silnik diesla - zalety i wady Poprzedni  12345678  Następny
Strona 5 z 8
Podobne tematy
Silnik WSK 175 - wady i zalety (14)
sharan jaki silnik wybrać? - tdi rodzaje wady i zalety? (2)
Fiat Siena - wady i zalety (16)
Opel Astra II - zalety i wady (20)
Mikser strumieniowy-wady i zalety (4)
typy amortyzatorów-wady i zalety (5)
Czy ktoś przerabiał silnik VW 1.9 Diesla na 1.9 Turbo Diesla (3)
Ford focus mk1 - wady i zalety (16)
WSK Kobuz - zalety i wady elektryki (13)
Audi A3 vs. VW Golf 4 - 1.9TDI - Wady i zalety (32)


Przełącz wygląd na komórki Przełącz wygląd na komputery desktop

Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Redaktorzy || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.113 seconds

elektroda.pl temat RSS