Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Silnik diesla - zalety i wady


Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Car Exploitation -> Silnik diesla - zalety i wady
Author
Message
Slawek J
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 02 Feb 2005
Posts: 1355

Post#31 21 May 2005 14:52   

Re: Silnik disela - zalety i wady


bajan wrote:
Zagazowane-gazy są dobre jak odchodzą. Benzyniaki-instrukcja obsługi spalanie srednie 8 litrów w zależności od warunków atmosferycznych i techniki jazdy spalanie może wzrosnąć dwukrotnie,świece,przewody wn,pompka paliwa,elektryka itp itd. Diesel(wykluczam te na pompowtryskach)-żywotny(wymiana oleju),pali mniej,paliwo tańsze i można nabyć taniej z róznych żrodeł co nie dotyczy benzyniaków,brak elektryki pompki paliwa co jest zawodne.Mówię o starych dieslach bo z nowymi to już inny temat(nie ciekawy zreszto) pzdr.


Mysle ze autor tego postu mowiac ze chce zmienic samochod nie mial na mysli zmiany na 30 letniego mercedesa. Sproboj wlac rope niewiadomego pochodzenia lub na stacji , ktora jest podejrzanie tania do nowych diesli gwarantuje ci ze dalegi i dlugo tym autem nie pojezdzisz.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 21 May 2005 14:52   





Back to top
   
wilde_hilde
Poziom 17
Poziom 17


Joined: 05 Mar 2005
Posts: 411
Location: Bytom

Post#32 21 May 2005 22:19   

Re: Silnik disela - zalety i wady


prez8s wrote:
Diesle są mniej dynamiczne szczególnie na niskich obrotach - chyba o to chodzilo?


Turbo-diesel już na niskich obrotach uzyskuje wysoki moment obrotowy, więc przyśpieszenie turbo-dieslem nowej generacji jest lepsze niż porównywalnego (moc) silnika benzynowego.
Silniki benzynowe - te, które maja więcej zaworków niz 8 Smile potrzebują wyższych obrotów żeby pokazać swoją moc.

Helpful message? + -

Back to top
   
prez8s
Poziom 23
Poziom 23


Joined: 22 Nov 2003
Posts: 2787
Location: Wrocław

Post#33 21 May 2005 23:06   

Re: Silnik disela - zalety i wady


wilde_hilde wrote:
prez8s wrote:
Diesle są mniej dynamiczne szczególnie na niskich obrotach - chyba o to chodzilo?


Turbo-diesel już na niskich obrotach uzyskuje wysoki moment obrotowy, więc przyśpieszenie turbo-dieslem nowej generacji jest lepsze niż porównywalnego (moc) silnika benzynowego.
Silniki benzynowe - te, które maja więcej zaworków niz 8 Smile potrzebują wyższych obrotów żeby pokazać swoją moc.


Wiem bo sam mam TD ale jesli chodzi obroty to jednak nizej sie kreci i jezeli porównywac bezturbinowe to są muły nie do jazdy i co ze wiekszy moment mają od benzyn, jak mniejsze obroty. Co prawda cięzko jest diesla zamulic tak że sam zgasnie.
Nalezy pamietac ze taki moment obrotowy bierze sie przedewszyskim z wiekszego kola zamachowego (co zmniejsza dynamiczność) i wiekszego przelozenia na skrzyni.
Ja tam mimo wszystko i tak preferuje tylko TD. Zawsze taniej niz na benzynie sobie mozna posmigac, wyprzedzac i wogóle jest ok.

Helpful message? + -

Back to top
   
Mariogr
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 26 Mar 2004
Posts: 198
Location: Świnoujście

Post#34 22 May 2005 00:36   

Re: Silnik disela - zalety i wady


diesel może byc i najlepszy, ale gdy przyjdzie ostra zima i na dodatek kupi się paliwo "zimowe" (teoretycznie) to i tak nici z jazdy...... A z paliwami w naszym pięknym kraju różnie bywa........

Helpful message? + -

Back to top
   
Slawek J
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 02 Feb 2005
Posts: 1355

Post#35 22 May 2005 12:51   

Re: Silnik disela - zalety i wady


wilde_hilde wrote:
prez8s wrote:
Diesle są mniej dynamiczne szczególnie na niskich obrotach - chyba o to chodzilo?


Turbo-diesel już na niskich obrotach uzyskuje wysoki moment obrotowy, więc przyśpieszenie turbo-dieslem nowej generacji jest lepsze niż porównywalnego (moc) silnika benzynowego.
Silniki benzynowe - te, które maja więcej zaworków niz 8 Smile potrzebują wyższych obrotów żeby pokazać swoją moc.


I tu sie z toba nie z godze ze silniki benzynowe maja gorsze przyspieszenie niz diesle. Jak chcesz sobie porownac osiagi to sproboj TDI porownac np z TT 1.8 T 180 lub 225 konnym tez wyposazonym w turbine. Jakby nie turbina w dieslu to te auta bylyby naprawde mulowate wez sobie 1.9 SDI - juz takich piorunujacych osiagow nie ma. Jedyna zaleta dla mnie silnikow diesla poza spalaniem jest jego wieksza wytrzymalosc konstrukcyjna.

Helpful message? + -

Back to top
   
sampler
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 01 Jan 2003
Posts: 259

Post#36 22 May 2005 13:26   

Re: Silnik disela - zalety i wady


Panowie o co te rozwazania. Po pierwsze diesel w swojej koncepcji to silnik ekonomiczny na dlugie przebiegi. Te przebiegi wynikaja nie z samej konstrukcji ale z tego ze ten silnik ma mniejsza predkosc obrotowa ( gdyby zmierzyc ile przez swoj zywot wykonal by obrotow mysle ze nie bylo by duzych roznic). Jesli chodzi o walory sprotowe to diesel nie ma szans z benzyna. Proponuje zapoznac sie z probami wcisniecia na sile (wzgledy komercyjne) silnikow diesla do sportow wyczynowych. Praktycznie kazdy rajd takim autem to byly klopoty a osiagi tego auta byly bardzo kiepskie. Za przyklad podam Skode Fabie TDi pana Placzka. Moc niby 150 KM a przegrywaly dosyc czesto z SCS a o porownywalnych pojemnosciach juz nie wspominam bo to juz byla katastrofa. Co do benzyniakow jak porownujecie silnik turbo diesel to proponuje porownywac go z silnikiem turbo doladowanym benzynowym a nie z wolnossacym. Zobaczycie kto ma znaczna przewage. Mi sie sni tylko jedno auto Lancia Delta Integrale 16V. Moc 220 KM moment 300 Nm juz przy 2 tys obrotow i ciagnie az do 8 tys. Przy zastosowaniu podtrzymania turbo auto jest nieziemskie i dlatego kocham benzyniaki...

Helpful message? + -

Back to top
   
wueska
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 186
Location: Rzeszow

Post#37 22 May 2005 18:13   

Re: Silnik disela - zalety i wady


wiecie do jakich obrotó kręci się nowy ropniaczek :> z tego co ogladam charakterystyi to do 4 000 więc nieźle. Silnik lepszy i dynamicznieszy ! szczegulnie polecam TDi lub HDI bezyniaki juz powoli ustepuja miejsca tym silniką Smile ostatnio nawet prowadiz się pruby wprowadznia tych silników do aut WRC Smile


p.s. jesli niewicie nic o nowych ropniaczkach nie piszcie, bo bezyniak z przed 30 lat nie jest tai zajefajny Razz

Helpful message? + -

Back to top
   
prez8s
Poziom 23
Poziom 23


Joined: 22 Nov 2003
Posts: 2787
Location: Wrocław

Post#38 22 May 2005 21:09   

Re: Silnik disela - zalety i wady


wueska wrote:
wiecie do jakich obrotó kręci się nowy ropniaczek :> z tego co ogladam charakterystyi to do 4 000 więc nieźle. Silnik lepszy i dynamicznieszy ! szczegulnie polecam TDi lub HDI bezyniaki juz powoli ustepuja miejsca tym silniką Smile ostatnio nawet prowadiz się pruby wprowadznia tych silników do aut WRC Smile


p.s. jesli niewicie nic o nowych ropniaczkach nie piszcie, bo bezyniak z przed 30 lat nie jest tai zajefajny Razz


U mnie diesel sie kreci max do 5,500 obr. W benzynach 6000 to raczej norma.

Helpful message? + -

Back to top
   
wueska
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 186
Location: Rzeszow

Post#39 22 May 2005 22:23   

Re: Silnik disela - zalety i wady


no niby wziołem charakterystye z tego roku Smile ale na 4 000 ma najwyzszą moc Smile

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 22 May 2005 22:23   





Back to top
   
vwmaniak1
Poziom 18
Poziom 18


Joined: 20 Mar 2005
Posts: 456
Location: Pomorze

Post#40 23 May 2005 17:00   

Re: Silnik disela - zalety i wady


Powiem tak:
Diesel - same wady
Pozdro

Helpful message? + -

Back to top
   
TerraX
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 24 Mar 2005
Posts: 87
Location: krakow

Post#41 23 May 2005 22:13   

Re: Silnik disela - zalety i wady


witam

nie zgodze sie z tym. mam diesla bez turbiny. fakt rqjdowka to z niego nie jest. ale jest za to tani w jezdzeniu. co do odpalania w zimie to mi pali od kopa nawet przy -15 stopniach. to jak diesel odpala zalezy przeciez od swieczek. jedyne co mi przeszkadza to brat turbo bo wtedy z diesla robi sie fajne autko: tanie w utrzymaniu i w miare szybkie.

pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 23 May 2005 22:13   





Back to top
   
Pre100n
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 22 Dec 2003
Posts: 277
Location: Wrocek

Post#42 24 May 2005 23:21   

Silnik disela - zalety i wady


hmmm panowie ... wasz zachwyt mnie przeraza Smile we wroclawiu olej napedowy jest tanszy od bezyny ... uwaga ... o 20 gr ... dalej ... diesel jest drozszy w utrzymaniu (ewentualne naprawy, olej) jest bardziej niszczycielski dla swodowiska Smile ale to akurat malo kogo obchodzi ... a co do rewelacji jesli chodzi o spalanie i super kopa to trzeba wiedziec ze jesli dieslem sie ostro jezdzi to i spalanie nie jest rewelacyjne ... przyklad ... renault laguna dt 2,2 ... spora moc ladne przyspieszenie ... przy ostrej jezdzie ok 10L ... nie uszukujmy sie auto na gaz jezdzi taniej niz diesel mniej niszczy srodowisko w zimie nie ma problemu z rozruchem (oczywiscie przy dobrze wyregulowanym gazie) ... a przy dobrej instalacji osiagi nie ogbiegaja od benzyny

Helpful message? + -

Back to top
   
wueska
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 186
Location: Rzeszow

Post#43 25 May 2005 09:21   

Re: Silnik disela - zalety i wady


wiecie co ta naprawde nigdy nie dojdziemy co lepsze! dlaczego bo ci którzy jeżdżą na bęzyniaku nigdy nie uznają wyzszości ropniaka i na odwrut !!

westie środowiska zostaw bo instalacjie lpg to najwieksi truciciele !!

Helpful message? + -

Back to top
   
sampler
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 01 Jan 2003
Posts: 259

Post#44 25 May 2005 10:03   

Re: Silnik disela - zalety i wady


ostatnio nawet prowadiz się pruby wprowadznia tych silników do aut WRC

Nie prawda! W autach WRC nigdy nie bylo takiej proby. Po prostu silnik WRC to kosmos (Wtrysk wody, potezna elektronika, turbina na podtrzymaniu etc.) i nigdy zaden diesel mu nie dorowna. Podoba mi sie jaka silnik z WRC ma dynamike. Z 5 przyspiesza jak seryjne auto z 2 biegu...

W autach rajdowych diesle (TDi) testowane byly przez VW: starty Golfem TDi - raczej kompromitacja, czeste awarie silnika a w Polsce startowala Skoda Fabia TDi. Wyniki: zawsze slabo czesto na awaryjnych...

Helpful message? + -

Back to top
   
kampacz
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 21 Apr 2004
Posts: 60

Post#45 25 May 2005 10:36   

Re: Silnik disela - zalety i wady


ehh... tak czytam Wasze wypowiedzi i nie moge sie powstrzymać aby sam sie nie wypowiedzieć. Wiec tak miałem niedawno autko benzyna/gaz (seat ibiza 1,3) - teraz śmigam klekocikiem (również seat ibiza 1,9 SDI czyli bez turbinki). I jak dla mnie to dizelek lepszy:
1. po zatankowaniu do pełna zapominam co to stacja benzynowa (na pełnym zbiorniku robie 1000 km) co na gazie wychodziło 360 km na 32 litrach czyli tankowanie w moim wypadku bardzo często (dużo jeżdże)
2. klekocik jak narazie bez żadnej zbędnej obsługi - na gazie częstrze wymiany filta powietrza no i dodatkowo filterek gazu (wiem że to groszowe sprawy ale chodzi o czas)
3. nie ma sie co oszukiwać ale gaz nie jest typowym paliwem do silników i napewno silnik nie ma takich parametrów jakie na typowym przeznaczonym do danych silników paliwie
4. tu minus dla klekocika jeśli chodzi o ewentualne koszta naprawy no tu sie zgodze choć biorąc pod uwage żywotność silników to sami wiecie jak jest.
Oczywiście dużo zależy od kierowcy "JAK DBASZ TAK MASZ". A decyzja i tak należy do kupującego co wybierze.

Helpful message? + -

Back to top
   
wilde_hilde
Poziom 17
Poziom 17


Joined: 05 Mar 2005
Posts: 411
Location: Bytom

Post#46 25 May 2005 19:34   

Re: Silnik disela - zalety i wady


Slawek J wrote:
wilde_hilde wrote:
prez8s wrote:
Diesle są mniej dynamiczne szczególnie na niskich obrotach - chyba o to chodzilo?


Turbo-diesel już na niskich obrotach uzyskuje wysoki moment obrotowy, więc przyśpieszenie turbo-dieslem nowej generacji jest lepsze niż porównywalnego (moc) silnika benzynowego.
Silniki benzynowe - te, które maja więcej zaworków niz 8 Smile potrzebują wyższych obrotów żeby pokazać swoją moc.


I tu się z toba nie z godze ze silniki benzynowe maja gorsze przyspieszenie niz diesle. Jak chcesz sobie porownac osiagi to sproboj TDI porownac np z TT 1.8 T 180 lub 225 konnym tez wyposazonym w turbine. Jakby nie turbina w dieslu to te auta bylyby naprawde mulowate wez sobie 1.9 SDI - juz takich piorunujacych osiagow nie ma. Jedyna zaleta dla mnie silnikow diesla poza spalaniem jest jego wieksza wytrzymalosc konstrukcyjna.


Jak można porównać SDI do TDI lub HDI etc...

Silniki SDI są oszczędne, ale nie mają super osiągów, natomiast TDi nowej generacji sa naprawdę niezłe.

Nie chodziło mi o to, który silnik ma lepsze przyspieszenie gdyż rózne sa konfiguracje, ale dzisiejsze turbo-diesle nie sa już "mułami", które po wciśnięciu gazu wydalają chmury czarnego dymu...

Trzeba przyjąć, że średnio na baku robi się ok. 1000km, co jest także ważnym aspektem przemawiającym za dieslem.

Jeżeli chodzi o LPG, hmmm... jest to jakaś alternatywa dla osób dużo jeżdżących w PL, raczej starszymi samochodami, natomiast wad też jest sporo: osiągi, częste tankowanie, jakiś zbiornik w bagażniku, etc...

Trudo rozsztrzygnąć spór jaki silnik jest lepszy, natomiast ja jezdziłem zawsze samochodami z silnikami bezynowymi, a ostatnio mam turbo-diesel'a i w obecnym momencie nie zamieniłbym się na benzynowego.
W realiach niemieckich gdzie LPG dopiero raczkuje diesle są teraz na topie, szczególnie te nowej generacji.

Dodano po 10 [minuty]:

Slawek J wrote:
Jak chcesz sobie porownac osiagi to sproboj TDI porownac np z TT 1.8 T 180 lub 225 konnym tez wyposazonym w turbine. Jakby nie turbina w dieslu to te auta bylyby naprawde mulowate wez sobie 1.9 SDI - juz takich piorunujacych osiagow nie ma. Jedyna zaleta dla mnie silnikow diesla poza spalaniem jest jego wieksza wytrzymalosc konstrukcyjna.


Miałem Seata Leon'a 1.8T, więc jakies porównanie mam, nie tylko teoretyczne.

Obecnie mam turbo-diesel'a i rzadziej odwiedzam stacje benzynowe, auto jest ekonomiczne, a z osiągów jestem zadowolony.

Temat jest trudny i ile osób tyle gustów, można także sobie zadać pytanie: kto kupuje Leon'a 1.8T - firma taka sobie, więc tylko dla przyspieszenia? Przecież w tej cenie można mieć nowego AUDI A4 z podstawowym silnikiem... na takie pytania nie ma odpowiedzi. Smile Powiem szczerze, że dzisiaj wolałbym zamiast 1.8T - 180PS, kupić - 1,9TDi - 150PS i po lekkim chip tunningu miałbym także ok. 180PS.

Helpful message? + -

Back to top
   
wueska
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 186
Location: Rzeszow

Post#47 25 May 2005 23:06   

Re: Silnik disela - zalety i wady


skoda przygotowała fabie którą jeźdźił w polsce jeden gość nazwiska nie pamietam Smile był nawet reportarz w V-maxie:)

Helpful message? + -

Back to top
   
sampler
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 01 Jan 2003
Posts: 259

Post#48 26 May 2005 20:26   

Re: Silnik disela - zalety i wady


wueska wrote:
skoda przygotowała fabie którą jeźdźił w polsce jeden gość nazwiska nie pamietam Smile był nawet reportarz w V-maxie:)


Ten Pan nazywal sie Tomasz Placzek. Dobrze powiedziales ze jezdzil. Niestety w tym roku juz nie jezdzi bo to sie nie sprawdzalo (a moze finanse?). Auto w pierwszym roku startowalo w klasie A8 poniewaz mialo silnik o pojemnosci 1,9 l. Niestety w tej klasie zajmowalo ostatnie miejsce z uwagi na starty w tych latach aut WRC w A8. W generalce Fabia TDi przegrywala czasami z malo juz popularnymi w RSMP Seicento sportingami.
Rok pozniej stworzono klase TDi w ktorej startowala tylko owa Fabia wiec w klasie 1 miejsce a w generalce okazyjnie miejscia w 2 dziesiatce.
Szczerze mowiac jak ta Fabia wielokrotnie przejezdzala obok mnie na rajdzie to mi bylo jej zal. Za nia czarno jak z ikarusa, cichutko bez efektu. Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
wueska
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 186
Location: Rzeszow

Post#49 27 May 2005 09:36   

Re: Silnik disela - zalety i wady


moze i ta było ale jeździła Smile pozatym kłucicie się o osiągi jaby ście codziennie ścigali się na drodze z tego co u siebie bserwuje to do dojazdu do pracy i innych pierduł wystarczy prędosć 100km/h(czasem nawet mniej) a przyspieszenia wtedy nie mają zastosowania bo i tak co chwile trzeba zwalniac bo jakiś dziadek w kapeluszu jedźie przed nami :/

Helpful message? + -

Back to top
   
looqasch
Poziom 8
Poziom 8


Joined: 06 Jun 2005
Posts: 28
Location: Zamość

Post#50 08 Jun 2005 22:09   

Re: Silnik disela - zalety i wady


Jak tu widze to 60% postów to przechwałki na temat Dieselolów. Poza tym że przejeżdżasz 1000km na jednym tankowaniu to nic ciekawego w tych autach. Koszty napraw wysokie a szczególnie mówie tu o pompie wtryskowej gdzie w autach po 100 000 przebiegu kwalifikuje się do regulacji (jeśli nie regeneracji). Może i prawda że benzyniak ma więcej podzespołow które mogą (ale nie muszą) ulec awarii ale takie naprawy można wykonać samemu a pompy wtryskowej niestety samemu nie. Diesle szczególnie VW/Audi leją olejem jak polski URSUS, gdzie nie spojżeć pełno oleju. Druga sprawa TDI mocne ale jednocześnie bardziej "żyłowane" co za tym idzie szybsze zużycie i zaraz głośne "klekotanie".
"Zasmarowanie i klekotanie" wyjątkowo nie dotyczy japońców.

Helpful message? + -

Back to top
   
wueska
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 186
Location: Rzeszow

Post#51 08 Jun 2005 23:42   

Re: Silnik disela - zalety i wady


mam podstawowe pytanie kupł byś nowe auto z silnikeim 2.0 na gaźniku :>

Helpful message? + -

Back to top
   
Janek Bień
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 10 Oct 2002
Posts: 273
Location: Kraków-Skawina- Podłęże

Post#52 09 Jun 2005 01:20   

Silnik disela - zalety i wady


Myślę ze, jeśli o silniki Diesla z systemem comon, railly to najlepsze osiągi ma ford tdci 16V .
Osobiście miąłem okazje pojeździć dla porównania:
mondeo 2.0 tdci , peugeot 2.0 HDI no i fiacikami z JTD . I tak jak wymieniłem na 1 miejscu ford. Moc,spalanie moment wszystko ma nieporównywalnie lepsze od pozostałych, HDI nie powiem tez jakąś tam moc jest, ale tylko przy niższych obrotach w górze przestaje ciągnąć pyzatym za dużo pali. a Fiat hehe Fiat dopiero zaczyna z poważnymi Dieslami wiec dajmy mu czas na dopracowanie konstrukcji. Ale jak by, co to nie podobają mi się diesle. Sam posiadam auto benzynowe i zachwyca mnie w nim ta cisza i spokój pod maska słyszę tylko szum od pasków a nie jakieś klekoty ( nie wspomnę o tradycyjnych starych Dieslach, bo tam to pod maska siedzi gość z młotem pneumatycznym) diesle maja dla mnie za dużą bezwładność, twardo pracują. Diesel jest mało elegancki to silnik przemysłowy zaadaptowany do motoryzacji. Jadąc na ważne spotkanie należy pamiętać o wcześniejszym zatankowaniu, bo kropla ropy na ubraniu too koniec imprezy ( smród i plama gwarantowany).
Dlatego eleganccy Panowie poruszają się autami benzynowymi a Dieslami oszczędni i czasami eleganccy Panowie.
Ale cóż jak dalej tak pójdzie w naszym kraju to tez będę kupiec piep..... Diesla.

Helpful message? + -

Back to top
   
wueska
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 186
Location: Rzeszow

Post#53 09 Jun 2005 09:28   

Re: Silnik disela - zalety i wady


olepiej kupić ropniaczka niż montowac gaz Smile (troche nie oto chodzi w dyskusji a le to też ważny wątek) te silniki są stosunkowo młode za 10lat pewnie będą przewyższały o głowe silniki bęzynowe Smile

Helpful message? + -

Back to top
   
mobo
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 86

Post#54 09 Jun 2005 11:06   

Re: Silnik disela - zalety i wady


Quote:
kwestie środowiska zostaw bo instalacjie lpg to najwieksi truciciele


Widzę że masz zerowe pojęcie dotyczące chemi więc nie wypowiadaj się bo narażasz się na ośmieszenie.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 09 Jun 2005 11:06   





Back to top
   
Top Gun
Poziom 18
Poziom 18


Joined: 28 Nov 2002
Posts: 502
Location: Kłodzko

Post#55 09 Jun 2005 11:24   

Re: Silnik disela - zalety i wady


looqasch wrote:
Jak tu widze to 60% postów to przechwałki na temat Dieselolów. Poza tym że przejeżdżasz 1000km na jednym tankowaniu to nic ciekawego w tych autach. Koszty napraw wysokie a szczególnie mówie tu o pompie wtryskowej gdzie w autach po 100 000 przebiegu kwalifikuje się do regulacji (jeśli nie regeneracji). Może i prawda że benzyniak ma więcej podzespołow które mogą (ale nie muszą) ulec awarii ale takie naprawy można wykonać samemu a pompy wtryskowej niestety samemu nie. Diesle szczególnie VW/Audi leją olejem jak polski URSUS, gdzie nie spojżeć pełno oleju. Druga sprawa TDI mocne ale jednocześnie bardziej "żyłowane" co za tym idzie szybsze zużycie i zaraz głośne "klekotanie".
"Zasmarowanie i klekotanie" wyjątkowo nie dotyczy japońców.


Powiem tak jak juz wczesniej bylo pisane: JAK DBASZ TAK MASZ. po drugie np. ja mam vw passata 1.6D z 85 roku i: mam go juz 5 lat -wtryskiwacze nie byly ustawiane, kilka miesiecy temu tylko je sprawdzilem to ani nie leja ani nie stracily ustawien. Pompe wtryskowa sobie pieknie ustawilem, ze nawet dymek sie nie pokazuje na wydechu gdy jest normalna jazda. A i oleju nie bierze ani nic nie cieknie - w zimie wystarczy miec dobry rozrusznik i przy -20 st. zapali za drugim obrotem. A jak sie scina parafina to dolewam 10% benzyny a i to rzadko. Fakt, ze wolalbym miec TDI (ale tej pierwszej generacji, 90KM) no bo tam juz inaczej ida paski klinowe itd., ale tutaj (w TDI zreszta tez) potrafie sobie wszystko sam zrobic (oprocz wyregulowania pompy wtryskowej). DIESEL RULEZ!

Helpful message? + -

Back to top
   
martinpl
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 11 Jun 2003
Posts: 1249
Location: Bialystok

Post#56 09 Jun 2005 17:04   

Silnik disela - zalety i wady


chce tylko dodac ze moj kumpel jezdzi passatem z 1984r. ktory ma zrobione 610 000km przebiegu, tym autkiem jezdzil jego tata, od roku on, jezdzi bardzo duzo, czesto po tania rope na wschod (mieszka blisko granicy) auto mocno stare, silnik wysluzony, ale watpie zeby jakis benzynowiec tyle wytrzymal Smile

Helpful message? + -

Back to top
   
Top Gun
Poziom 18
Poziom 18


Joined: 28 Nov 2002
Posts: 502
Location: Kłodzko

Post#57 10 Jun 2005 11:05   

Silnik disela - zalety i wady


dokladnie - diesle tak dlugo wytrzymuja ze wzgledu na to, ze nie sa wysokoobrotowe jak benzyniaki.

Helpful message? + -

Back to top
   
martinpl
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 11 Jun 2003
Posts: 1249
Location: Bialystok

Post#58 13 Jan 2006 17:49   

Silnik disela - zalety i wady


wypowiadalem sie dawno temu w tym temacie, ale teraz troche sie zmienilo w moim zyciu i oprocz poloneza mam tez Mazde6 z silnikiem disela, chce tylko dodac ze Silnik 2.0 z turbosprezarka i technologia commonrail jest cudowny Smile osiaga moc blisko 140km i do tego ogromny moment obrotowy ponad 300Nm juz od najnizszych obrotow, a elastycznosc to marzenie, nie wspominajac o spalaniu, ktore na trasie Bialystok-Warszawa z 2 osobami na pokladzie i predkoscia okolo 110km/h zeszlo do 5.8l/100km i to nie wskazanie komputera, tylko sam mierzylem, mysle ze silnik wyspokoprezne najnowszej generacji juz przebily silniki benzynowe i wypra jest z czasem Smile

Helpful message? + -

Back to top
   
sampler
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 01 Jan 2003
Posts: 259

Post#59 13 Jan 2006 18:12   

Re: Silnik disela - zalety i wady


Szkoda ze zaprzestano testow z silnikami benzynowymi z bezposrednim wtryskiem benzyny ( nie mylic z GDI i FSI ) . Swego czasu testowal to Ford i przy spalaniu zblizonym do diesla mial wiecej mocy niz zwykle benzyniaki.

Helpful message? + -

Back to top
   
raveland
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 05 Jan 2005
Posts: 1343

Post#60 13 Jan 2006 23:35   

Silnik disela - zalety i wady


czy wypra to sobie teraz zadaje dokladnie to samo pytanie patrzac na ceny paliw na stacji u mnie On jest drozsze od Pb95

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Car Exploitation -> Silnik diesla - zalety i wady
Page 2 of 8 Go to page Previous  12345678  Next
Similar topics
Silnik WSK 175 - wady i zalety (14)
sharan jaki silnik wybrać? - tdi rodzaje wady i zalety? (2)
Fiat Siena - wady i zalety (16)
Opel Astra II - zalety i wady (20)
Mikser strumieniowy-wady i zalety (4)
typy amortyzatorów-wady i zalety (5)
Czy ktoś przerabiał silnik VW 1.9 Diesla na 1.9 Turbo Diesla (3)
Ford focus mk1 - wady i zalety (16)
WSK Kobuz - zalety i wady elektryki (13)
Audi A3 vs. VW Golf 4 - 1.9TDI - Wady i zalety (32)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.065 seconds

elektroda.pl topic RSS feed