X

Spalanie gazu 10l/100km Duzo ?? Laguna 1.8

16 Mar 2009 21:41 PIpita1988
  • #1 16 Mar 2009 21:41
    pita1988
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Ostatnio liczylem ile auto mi spala gazu i wyszlo mi ze 10l w trasie to chyba troche duzo prawda??
    A mysle ze gaz nie byl podkrecany bo bylo by to czuc w przyspieszeniu. pozatym auto i tak zmulone jest...
  • #2 16 Mar 2009 21:48
    marekfiesta
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    ile pali ci bęzyny to 20% więcej powinno wyjść gazu,kiedy wymieniałeś filtry gazu ,powietrza ,świece i kable wysokiego napięcia.Jeżeli pali za dużo sprawdzić kompem czy tam miernikiem sondę(jakia mieszanka jest).Te wszystkie rzeczy ważne są przy gazie,nie napisałeś jaka to instalacja,ile ma lat bo może parownik jest już kiepski.
  • #3 16 Mar 2009 21:49
    petrol1
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Moja na sekwencji ok. 8 litrów na trasie.
  • #4 16 Mar 2009 21:53
    Removed
    Helpful post? (0)
    pita1988 wrote:
    Ostatnio liczylem ile auto mi spala gazu i wyszlo mi ze 10l w trasie to chyba troche duzo prawda??
    A mysle ze gaz nie byl podkrecany bo bylo by to czuc w przyspieszeniu. pozatym auto i tak zmulone jest...


    Na podstawie moich własnych obserwacji z tym modelem silnika i instalacją 2 gen. stwierdzam że to norma (niestety).
  • #5 16 Mar 2009 22:07
    pita1988
    Level 28  
    Topic author Helpful post? (0)
    marekfiesta
    Nie wiem kiedy to wszystko bylo wymieniane bo auto mam od miesiaca Z tego co powiedziales to wymienilem niedawno swiece A filtr powietrza wyglada na niedawno wymieniany.
    Jak sonde sprawdzic?? Gdzies kiedys czytalem jak sprawdzic ale nie moglem tego znalezc teraz zeby sprawdzic ;/
    Instalacja ma 7 lat ale jaka to nie wiem musial bym w dokumenty zajzec ale nie mam ich teraz przy sobie (jutro napisze jaka to )
  • #6 16 Mar 2009 22:19
    Removed
    Helpful post? (0)
    pita1988 wrote:
    marekfiesta
    Jak sonde sprawdzic?? Gdzies kiedys czytalem jak sprawdzic ale nie moglem tego znalezc teraz zeby sprawdzic ;/


    Sonda ma cztery przewody:
    - 2x biały- grzałka nie interesuje cię
    - szary
    - czarny

    Pomiędzy przewód szary i czarny wstawić woltomierz najlepiej analogowy bo te cyfrowe nie toto (choć też tam coś pokazują).

    Jednak do fachowego pomiaru amplitudy użyć należy oscyloskop.

    Możesz sprawdzać ale ja twierdze że 10l ( a właściwie to w okolicach 11l) LPG to norma dla tych silników i nic z tym nie zrobisz.
  • #7 16 Mar 2009 22:19
    marekfiesta
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    miernik w ręke ustawiasz na 2V jeden przewód miernika do masy a 2 do przewodu czarnego od sondy ,sonda powinna pracować od 0.05 do 0,95V sprawdź wpierw na benzynie parametry potem na gazie .Filtr gazu polecałbym wymienić,i jakie świece wsadziłeś jakiej firmy ja stosuje tylko NGK (nie reklamując ich)ale auta najlepiej pracują na nich.
  • #8 16 Mar 2009 22:27
    Removed
    Helpful post? (0)
    Od NGK lepsze są Beru - ba a nawet tańsze.

    Świece polskiej produkcji Iskra są bardzo dobre. Zakładam zwykłe polskie Iskry (ale nie Iskra gaz) nawet do silników zasilanych LPG i jest ok.

    NGK jako zamienniki (części) na polski rynek trafiają z 3 sortu. To nie te same świece jakie są fabrycznie montowane przez producenta aut z za naszej zachodniej granicy. Takie zamontowane przez producenta w nowych autkach to faktycznie klasa.
  • #9 16 Mar 2009 22:35
    karlos85
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Zgadza sie. Ja w swoim Pugu po montarzu LPG seq wymieniłem swiece na NGK i silnik pracowal jakby sie szaleju najadł 2 tyg szukania przyczyny az wkoncu załozyłem stare swiece i silnik znów pracował książkowo zakupiłem boscha i juz przejechałem 70 tys bez problemów.
  • #10 16 Mar 2009 23:08
    pita1988
    Level 28  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ok dzieki to ile powinno wynosic w pomiarach to juz wiem...A oscyloskopu nie bede ciagnac z uczelni ;p wiec poradze sobie miernikiem :)
    Ja mam to mierzyc na zapalonum silniku ??na zgaszonum ??po przejechaniu i zgaszeniu?? na zimnym ?? czy jak ?? :P
    A swiece z NGK wymienilem na EYQUEM RFN58LZ
  • #11 19 Mar 2009 19:31
    pita1988
    Level 28  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam
    Jesli chodzi o to jaka mam instalacje to tylko cos takiego znalazlem w dokumentach:
    Instalacja STAKO
    Reduktor Bedini
    El.Zawor Bedini

    Nie wiem czy to to ... ;/
  • #12 19 Mar 2009 23:24
    Removed
    Helpful post? (0)
    Pomiędzy kolektorem ssącym a przewodem gumowym doprowadzającym powietrze z filtra powietrza jest coś w rodzaju pierścienia do którego doprowadzany jest gaz z reduktora - intalacja 2 gen.

    Czy gaz z reduktora doprowadzany jest do listwy wtryskiwaczy (listwa zlokalizowana nad lub pod kolektorem ssącym) od listwy odchodzą cztery "gumowe" przewody do kolektora ssącego - instalacja sekwencyjna.
  • #13 20 Mar 2009 00:24
    pita1988
    Level 28  
    Topic author Helpful post? (0)
    To mam instalacje 2 gen :D

    Dodano po 41 [minuty]:

    A jesli chodzi o przewody ktore odchodza od sondy to sa 2 szare i 2 biale czarnego nie ma ;p ;/
  • #14 25 Nov 2012 06:52
    Montrres
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Przy instalacji II generacji to i tak dobry wynik. Moje osobiste zdanie. Ja mam 2.0 i nieco więcej spala.
    Moderated By Rycho T

    3.1.19. Zabronione jest publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych.

  • #15 25 Nov 2012 09:32
    Grzegorz_madera
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Też uważam, że to spalanie jest w normie jak na ten silnik. Co do sondy, to mierzysz na odpalonym, rozgrzanym silniku. Między białymi przewodami masz mieć napięcie grzania sondy, a między szarymi sygnał. I właśnie to masz mierzyć.
  • #16 25 Nov 2012 11:18
    qoompel
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Nieźle panowie - odkop sprzed 3.5 roku :lol:

    marekfiesta wrote:
    ile pali ci bęzyny to 20% więcej powinno wyjść gazu
    Teoria sprzed dwóch wieków.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products