Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Skoda Fabia 1.4 MPI - jakie amortyzatory?


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący -> Skoda Fabia 1.4 MPI - jakie amortyzatory?
Autor
Wiadomość
maja777
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 32
Miasto: Kraśnik

Post#1 Post autora tematu 20 Mar 2009 01:05   

Skoda Fabia 1.4 MPI - jakie amortyzatory?


Będę musiał wymienić amortyzatory i nie wiem jakie kupić, gazowe, olejowe czy gazowo-olejowe?
Może ktoś zna zastosowanie i zużycie tych amortyzatorów w różnych terenach?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 20 Mar 2009 01:05   





Powrót do góry
   
wytrych121
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 413

Post#2 20 Mar 2009 09:35   

Re: Skoda Fabia 1.4 MPI - jakie amortyzatory?


Są tylko gazowo-olejowe i olejowe.Na gazowo-olejowych zawieszenie jest sztywniejsze i według różnych opinii są mniej trwalsze od olejowych.Ja osobiście polecałbym olejowe,chyba że chcesz auto usztywnić.Wybór zależy od ciebie.Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 20 Mar 2009 09:35   





Powrót do góry
   
maja777
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 32
Miasto: Kraśnik

Post#3 Post autora tematu 21 Mar 2009 01:17   

Re: Skoda Fabia 1.4 MPI - jakie amortyzatory?


A jeśli pisze, że są na sprzedaż amortyzatory gazowe to mam myśleć, że one są gazowo-olejowe?
np.:
http://www.motocom.pl/sklep.php/pl,,,,,produkty,39,skoda,2002,5127,amortyzatory-przod,1,amortyzatory,85,amortyzatory-przod,czesci-samochodowe.html

Dodano po 9 [minuty]:

Znalazłem ciekawy artykuł.

Amortyzatory



Opis
Jednym z podstawowych elementów zawieszenia pojazdów poruszających się po naszych drogach są amortyzatory. W większości samochodów stosuje się po jednym amortyzatorze przy każdym z kół. Amortyzatory dobiera się w zależności od zastosowanego zawieszenia . Przedni występuje najczęściej jako część składowa kolumny McPhersona, w tyle samochodu mamy do czynienia z amortyzatorem tradycyjnym.
Ze względu na zastosowaną technologię rozróżniamy amortyzatory jedno i dwururowe w obu przypadkach czynnikiem tłumiącym jest olej.
W przypadku amortyzatorów tzw. „gazowych” czynnikiem tłumiącym jest także olej , natomiast gaz pod ciśnieniem dodany jest w celu zapobieżenia efektowi kawitacji czyli pienienia się oleju.
Kawitacja czyli spienienie się oleju negatywnie wpływa na sprawność amortyzatorów.

Przeznaczenie i działanie
Zadaniem amortyzatora jest utrzymywanie stałego kontaktu kół z drogą, tłumienie wibracji nadwozia i kontrola ruchu sprężyn oraz zawieszenia. Prawie wszystkie współczesne amortyzatory działają na zasadzie hydraulicznej pompy tłokowej. Tłok połączony jest z kadłubem pojazdu, a współpracujący z nim, wypełniony płynem cylinder z osią koła (rzadziej odwrotnie). Przy ruchu tłoka w cylindrze następuje przepływ oleju poprzez zawory amortyzatora tłumiąc w ten sposób drgania kół, energia kinetyczna (ruchu tłoka ) zamieniana jest w energię cieplną.
W amortyzatorach tłumienie nigdy nie jest jednakowe przy odbiciu czyli ruchu tłoka w górę jest zawsze większe niż przy ugięciu czyli ruchu tłoka w dół. O skuteczności działania amortyzatorów decydują zawory odpowiednio dobrane do każdego modelu samochodu jak i olej zachowujący swoją lepkość zarówno w skrajnie wysokich jak i niskich temperaturach.

Prawidłowe użytkowanie
Amortyzatory należą do części ulegających stopniowemu zużyciu. Dlatego stan zawieszenia wraz z amortyzatorami z nim współpracującymi należy sprawdzać na profesjonalnych stanowiskach diagnostycznych (ma takie każda Stacja Kontroli Pojazdów) nie rzadziej niż co 20 000 km przebiegu pojazdu, a częściej, jeśli dużo jeździmy po złych nawierzchniach i/lub z pełnym obciążeniem.
Wymienia się zawsze oba amortyzatory tej samej osi, nawet gdy tylko jeden z nich jest niesprawny. Gwarantuje to odpowiednią współpracę amortyzatorów i zapobiega wcześniejszemu zużyciu nowego amortyzatora bardziej obciążonego przy współpracy ze starym amortyzatorem. Ze względu na bezpieczeństwo, do wymiany używać można wyłącznie amortyzatorów nowych i przeznaczonych konkretnie do danego modelu.
Często amortyzatory zewnętrznie wyglądające tak samo mają inne siły tłumienia, a to one decydują jak samochód trzyma się drogi.

Czy warto ryzykować?
Zużyty amortyzator lub słabej jakości zachowuje się tak, jakby go wcale nie było. To zaś znaczy, że koła odrywają się od jezdni zamiast się po niej toczyć.
Utrudnia to utrzymywanie zamierzonego kierunku jazdy, znacznie wydłuża drogę hamowania, a w przypadku złych warunków atmosferycznych bardzo szybko samochód może wpaść w poślizg.
Testy wykazują, że przy amortyzatorach niesprawnych w 50% droga hamowania przy prędkości 50km/h może wydłużyć się aż o 2m.
Jeszcze większy wpływ mają amortyzatory na pracę systemów ABS i ESP ze względu na błędne informację dochodzące do jednostki sterującej drogą hamowania. Przy zużytych amortyzatorach i systemie ABS droga hamowania wydłuża się jeszcze bardziej niż w samochodach z niesprawnymi amortyzatorami bez ABS.
Niesprawne amortyzatory i przenoszenie drgań na nadwozie samochodu może bardzo szybko doprowadzić do uszkodzenia elementów zawieszenia i silnika, a przede wszystkim do zniszczenia opon samochodu.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 21 Mar 2009 01:17   





Powrót do góry
   
wytrych121
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 413

Post#4 22 Mar 2009 10:45   

Re: Skoda Fabia 1.4 MPI - jakie amortyzatory?


Dodając ten artykuł sam odpowiedziałeś sobie na to pytanie.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący -> Skoda Fabia 1.4 MPI - jakie amortyzatory?
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Skoda Fabia 1.4 MPI - Nie świeci lampa prawy przód w Skoda Fabia 1.4 MPI (4)
Skoda Fabia 1,4 MPI LPG - Piszczące zegary Fabia (7)
wspomaganie Skoda Fabia 1,4 MPI (2)
Skoda fabia 1.4 MPI Comfort (2)
Skoda Fabia 1,4 MPI 50 KW problem (15)
Wspomaganie Skoda Fabia 1.4 MPI (1)
Skoda Fabia 1,4 MPI opinie (12)
schemat Skoda Fabia 2002 mpi 1.4 (5)
SKODA FABIA 1,4 MPI BENZ KOMBI (1)
Skoda Fabia 1.4 MPI błąd 17549 (14)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.112 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony