X

peugeot 306 nie działają wentylatory chłonicy

radekkowalski 21 Mar 2009 08:35
  • #1 21 Mar 2009 08:35
    radekkowalski
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    nabyłem peugeota 306 1.9 D 94 rok
    po przekręceniu kluczyka wraz z wszystkimi kontrolkami na wejscie świeci sie kontrolka temp. w chłodnicy
    po uruchomieniu silnika gaśnie i wskaźnik temp działa ok
    po nagrzaniu sie do wys temp kontrolka sie pojawia ale wentylatory sie nie zalaczaja
    znajomy doradził mi wymienic przekaźnik wentylatorów (schowany za logo peugeota i nie pomogło)
    jak wyjalem przekaźnik i połaczylem kablem jedno z gniazd przekaznika z akumulatorem wentylator startuje (tylko jeden) na innych nie dzieje sie nic, a na jednym zwarcie
    jak wyjalem i zwarłem przewod czujnika w chłodnicy nie pomoga
    bezpieczniki ok
    prosze o wskazówki
    pozdrawiam:arrow:
  • #2 21 Mar 2009 17:06
    Removed
    Helpful post? (0)
    masz klimatyzację? sprawdzałeś przewody ?
  • #3 21 Mar 2009 21:46
    radekkowalski
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    samochod nie ma klimy.
    mysle ze po pierwsze nie powinna mi swiecic kontrolka po wlaczeniu zaplonu na zimnym silniku...
  • #4 22 Mar 2009 10:31
    Removed
    Helpful post? (0)
    to patrz czy jest sprawny silnik elektrowentylatora, czy na czujniku jest napięcie, czy nie wydupczony 30A bezpiecznik w skrzynce w komorze silnikowej
  • #5 22 Mar 2009 10:43
    Removed
    Helpful post? (0)
    kol.elektrit a czy tam nie jest podłączone coś jeszcze pod tę kontrolkę? Bo w passacie pod kontrolkę świec żarowych jest podpięty automat stopu(3 dni szukania kłopotu ze świecami a na diagnostyce wyszło że automat siadł) a jak nie działają wentylatory to podepnij je na ostro do akumulatora ja zadziałają to sprawne jak nie to zdechły
  • #6 22 Mar 2009 11:58
    kybernetes
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Zazwyczaj ta kontrolka jest zmasowana dioda do czujnika cisnienia oleju. Tym ze swieci po zaplonie bym sie zupelnie nie przejmowal jesli gasnie po odpaleniu silnika. Zreszta w ukladzie z 94r z jednym przekaznikiem wentylatora kontrolka nie powinna miec zwiazku z dzialaniem samego wentylatora. Szukaj przyczyn w sterowaniu przekaznika badz w jego zasilaniu - po pierwsze sprawdz czy masz dwa plusy na podstawce przekaznika po przekreceniu zaplonu a jeden bez zaplonu.

    Pozdrawiam
  • #7 22 Mar 2009 11:58
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    radekkowalski wrote:
    samochod nie ma klimy.
    mysle ze po pierwsze nie powinna mi swiecic kontrolka po wlaczeniu zaplonu na zimnym silniku...

    Witam,
    Powinna. W celu sprawdzenia jej dzialania jest ona uruchamiana przez czujnik cisnienia oleju.
    Pozdrawiam,
  • #8 22 Mar 2009 14:59
    radekkowalski
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam
    dokopalem sie ponownie do przekaznika wentylatorow (zdjecie gniazda)
    i tak :

    w polaczeniu bezposrednio z akumulatora reakcja jest tylko przy połączeniu z "5" >>zalacza sie prawy wentylator
    w polaczeniu z "1" >> nastepuje zwarcie
    w połaczeniu z "2" "3" "4" >>nie dzieje sie nic


    Ponadto kiedz wyciągne wtyczke z czujnika z chłodnicy to przejscie jest to przejscie jest tylko między "A" i "4"

    wszystko powyzsze robilem na wlaczonym zaplonie

    po uruchomienia silnika wszystko jest tak samo

    pomozcie pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    peugeot 306 nie działają wentylatory chłonicy
    peugeot 306 nie działają wentylatory chłonicy
  • #9 22 Mar 2009 16:01
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    Czy masz +12V bezposrednioz aku na 4 przekaznika i +12V po stacyjce na jednym z kabli termowylacznika?
    1 przekaznika jest na masie, wiec normalne, ze robi zwarcie. 3 przekaznika jest polaczony z jednym z pinow termowylacznika (nie tym, gdzie powinien byc +12V)
  • #10 22 Mar 2009 20:17
    radekkowalski
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam
    gregor mogl bys wyrazic sie jasnies co do twojej wypowiedzi
    to co opisalem wyzej dzialo sie gdy poprostu wziolem jakis przewod> jednym koncem do + akumulatora a drugim do poszczegolnych "wejsc" w gniezdzie przekaznika
    pozdrawiam
  • #11 22 Mar 2009 21:31
    kybernetes
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Kolego radekkowalski, rob tak dalej i podpinaj do akumulartora co sie da.To bardzo mile z twej strony, ze w tych czasach kryzysu dbasz o to zebysmy zawsze mieli prace i chleb. Ten sposob sprawdzania to najlepsza metoda na zesmazenie wiazek iuszkodzenie tego co tam jeszcze sprawne.

    Czlowieku, zostaw to auto poki jeszcze odpala i mozesz zajechac do elektryka. To moja serdeczna porada.

    Jesli zas jestes uparty to jedz na stacje benzynowa i kup kontrolke z zaroweczka i tym sprawdzaj napiecia i przejscia. Potem zaprzyjaznij sie z google i znajdz schemat elektryczny do swoich wentylatorow. Mozesz tez kupic ksiazke z serii "sam naprawiam" lub sciagnac ja z netu. Niezbedna ci bedzie rowniez rozpiska bezpiecznikow w twoim samochodzie.
  • #12 22 Mar 2009 22:46
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Przykro mi, ale uwazam, ze moja odpowiedz jest wystarczajaco jasna dla kogos, kto ma pojecie o elektryce.
    Musze sie tu przylaczyc do Kybernetesa - zaprzestan eksperymentow zanim nie bedzie za pozno.
    Pozdrawiam, Georges
  Search 4 million + Products
Browse Products