Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ricoh MP 4000 brudzi kartki

gregoryse 21 Mar 2009 11:30 4441 12
  • #1 21 Mar 2009 11:30
    gregoryse
    Poziom 14  

    Mp 4000 brudzi kartki, problem występuje zwłaszcza przy robieniu wiekszej ilosci kopii. Ricoh twierdzi że winny jest toner i wałek magnetyczny. Toner nie bardzo mnie przekonuje, stawiałbym na wałek , lub może jest za wysoka temperatura. Zalecenia Ricoh aby czyścić wałek przy kazdym przeglądzie wg mnie nic nie daje.

    Moze macie jakieś pomysły co z tym zrobić.

  • #2 21 Mar 2009 13:05
    Tomek H
    Poziom 27  

    Dobrze by było jak byś skan zamieścił.
    Samo stwierdzenie że kopiarka brudzi jest pojęciem bardzo ogólnym.


    pozdrawiam

  • #3 21 Mar 2009 13:52
    gregoryse
    Poziom 14  

    Jeśli tylko ktoś ma taką kopiarkę to na pewno spotkał się z tym problemem.
    Kopie wyglądają przedozowane, jest bardzo duże zapylenie, tak ja po użyciu niewłaściwego toneru. Problem występuje przy robieniu większej ilości 50-70 stron.
    Skan zamieszczę w najbliższym czasie.
    Ricoh zna problem, ale sami nie wiedzą co z tym zrobić.

  • #4 21 Mar 2009 21:59
    tygellin
    Poziom 22  

    Tak, też miałem takie przypadki ale w 3500. Faktycznie Ricoh pisze o problematycznych tonerach, najgorsze ,że problem występuje po wymianie pierwszego PM. Prawdziwa katastrofa. Coś tam teraz robią z tym fantem , ale na razie nie dostałem oficjalnej wiadomośći.

  • #5 05 Maj 2009 08:04
    mcciuciek
    Poziom 19  

    WItam
    tez mam taki problem z REX-ROTARY MP 4000. Brudzi mi kartki ale tylko z jednej strony maszyna ma tylko 80 tys. kopii i niewiem co robić myśle żeby odsypać developer wyczyścić wałek i zasypać z powrotem ale niewiem czy jest sens. Maszyna jest na gwarancji więc kient nie godzi się na wymianę DV bo on rzekomo starcza na 320 tys. Jak ktos znajdzie rozwiązanie proszę o pomoc.

  • #6 18 Lis 2009 00:37
    _CINU_
    Poziom 9  

    Witam
    Czy udało się rozwiązać problem?
    Napotkałem się z podobnym co Koledzy problemem.
    Maszyna Gestetner MP 4000 ma 61137 kopii i pierwszym objawem jaki z nią był to jasne kopie ...
    Maszyna nie wiadomo dlaczego zaczęła rozjaśniać kopie (wydruki), tak jakby jej brakowało toneru - pierwsza diagnoza taka była, ponieważ jak w kodzie 2-207 dodałem jej fizycznie toneru - czerń powracała. Ale kopiarko po zrobieniu kilki set odbitek powracała do siwych odbitek.
    Próbowałem więc z czasami dozowania toneru kod 2-209. Ale regulacja nie zmieniała nic.
    Napięcia na elektrodzie nie pomagały, ani gęstość obrazu (kod 2-974) zmieniony na 5 nie pomagał.
    Więc wymieniłem developer i tu już się pojawiły całkiem dziwne rzeczy.
    Instalację przeprowadziłem 2-801, oraz 2-805.
    Maszyna pierwszy wydruk robi piękny (w tym przypadku zawsze po wymianie developera czy czegokolwiek zamiast odbitki robię wydruk licznika).
    Więc ucieszony że to był nośnik, robiłem test maszyny dalej.
    I przy ustawieniu więcej niż 1 kopia pojawia się problem.
    Mianowicie zaczyna pojawiać się tło na kartce ....
    Listwa czyszcząc bęben jest ok.
    Zamieszczam skan odbitki
    Ricoh MP 4000 brudzi kartki Ricoh MP 4000 brudzi kartki

    Stosowane tonery są oryginalne.
    Co jeszcze zauważyłem przy wymianie developera - wałek magnetyczny jest cały czarny - nie da się go wyczyścić. Z wcześniejszych modeli i z mojego doświadczenia wałki po przeczyszczeniu były czyściutkie do samiutkiego metalu ...

    Bardzo proszę o poradę jeśli ktoś miał taki problem i udało mu się wybrnąć z tej sytuacji ...
    Pozdrawiam serdecznie

  • #7 18 Lis 2009 09:03
    copyman
    Specjalista - kserokopiarki

    To wygląda normalnie na problem z ładowaniem bębna , jakby rolka ładująca była uwalona... Czyściłeś ją może?

    C.

  • #8 18 Lis 2009 18:20
    gregoryse
    Poziom 14  

    Ricoh oficjalnie twierdzi że problem związany był z tonerem. W tej chwili tonery podobno już są zmienione. Wg mnie nic nie zrobili a problem wzięli na przetrwanie.

    Problemy te są też w maszynach serii 3500, 4500 oraz drukarkach 8200. Zwłaszcza te drukarki doprowadzają mnie do szalu. Zdarza się że brudzi wydruki a wystarczy wejść i wyjść w kody serwisowe i jest ok .

    Twoje kłopoty związane są z brudnym wałkiem magnetycznym. Mój sposób na wyczyszczenie wałka, to papier ścierny (ziarnistość 800-1000) i czyszczenie na mokro.
    Robię to przy każdym przeglądzie i czyszczenie tego wałka jest jedynym sposobem na wygranie z tą maszyną.

  • #9 18 Lis 2009 20:52
    bartmw
    Poziom 15  

    Ja miałem taki problem maszyna robiła szaro a potem jeszcze dawała tło. Na koniec wyskakiwał błąd sc 369 albo coś podobnego, nie pamiętam. Licznik około 70.000
    Co było zrobione: Nowy developer, nowa rolka ładowania.
    Po opróżnieniu developera dokładne czyszczenie wałka magnetycznego, na błysk i dokładne wyczyszczenie rowków.
    A winny jest toner i w którymś z RTB jest opisany ten problem.
    Można jeszcze obniżyć bias o 100 V.
    Ja zrobiłem powyższe i problem zniknął nawet na nie oryginalnym tonerze.

    Dodano po 1 [godziny] 9 [minuty]:

    Witam chodził mi ten problem po głowie i oto znalazłem rozwiązanie w jednym z moich firmowych biuletynów. Mam nadzieje że pomoże.
    Daje po angielsku mam nadzieje że nie problem

    If background occurs vacuum out the drum unit and waste area and then set the following SP modes:

    SP2201-01 (Development Bias): From 560 to 660
    SP2201-02 (Development Bias for ID sensor pattern): From 400 to 500
    SP2001-01 (Charge Roller Bias): Increase the setting by 100
    SP2001-02 (Charge Roller Bias for ID sensor pattern): Increase the setting by100.

    New development units that reduce toner filming on the development roller are available.
    If ongoing issues still occur after changing the above settings replace the following:

    Part number for the MP3500/4500 Development Sleeve is B0823101 or

    Part number for the MP3500/4500 Development Unit is B2133011.

    Part number for the MP4000/5000 Development Unit is D0092301. Please note you cannot order a separate development sleeve for the MP4000/5000.

    If you are to replace the dev units you will need to replace the developer as well.

    Bart

  • #10 18 Lis 2009 21:14
    gasior
    Poziom 25  

    Witam! Niestety od lat wygląda na to, że każda nowa generacja maszyn z serii Adonis jest gorsza od poprzedniej :/ Wstyd dla Ricoh'a dawno powinni wycofać je z rynku...

    Problem, o którym piszecie przerabiałem u klienta w szpitalu, gdzie kopiują pojedyncze sztuki, ale w całkiem sporych ilościach w skali miesiąca, co jeszcze pogarsza sytuację. Brudzenie zaczęło się dosłownie po kilkudziesięciu tys kopii, kilkakrotnie wymieniany bęben, ładowanie, listwa, dev (poniżej 100k), czyszczenie wałka - efekt zawsze poniżej oczekiwań. Procedura zmiany napięć z biuletynu Ricoh - o kant roztrzasnąć. Toner z tego co pamiętam miał być zmieniono z polimerowego na jakiś inny wynalazek w okolicach maja tego roku, ale przyznam, że nie wiem co z tego wyniknęło.

    W każdym razie od momentu wymiany całego zespołu wywoływaczki problem ustąpił - zamiast kilku wizyt tygodniowo wystarcza teraz od PM-u do PM-u. Co ciekawe - nie da się zamówić samego wałka magnetycznego (jako zespołu z doctor blade'm) tylko kompletny dev unit. Naprawdę pomaga!

    A'propos czyszczenia wałka magnetycznego - patent kolegi z firmy - idealnie nadaje się do tego gąbka do naczyń jak na obrazku, czyścimy tą bardziej szorstką (ciemniejszą) stroną - koniecznie na sucho.

    Pozdrawiam


    Ricoh MP 4000 brudzi kartki

  • #11 19 Lis 2009 21:05
    huberto233
    Poziom 26  

    Kilka spraw o ktorych warto wspomniec :

    Czesto ludzie traktuja ten biuetyn tylko czesciowo tzn zmieniaja napiecia , wymieniaja developer i juz powinno chodzic. Pamietajmy , ze ten biuletyn mowi o czyszczeniu dosc szczegolowym zespolu PCU aby pozbyc sie starego toneru znajdujace sie w nim .

    Wracjaac jednak do glownego problemu to prawda , ze nie we wszystkich maszynach pomagalo to pozbyc sie problemu ale jak przeczytacie uwaznie jest tam wspomniane , ze jest to tylko tymczasowe rozwiazanie. Trzeba przyznac, ze w niektorych po prostu to wystarczalo , a niektore nadal mialy problem z dosc szybkim zuzyciem developera. Dlatego tez, Ricoh zmienil toner , a mozna go rozpoznac po dodatkowym oznaczeniu litera A na koncu lub tez EDP 841346. WAZNA SPRAWA JAK NOwY TONER W UZYCIU TO TRZEBA WROCIC DO ORYGINALNYCH USTAWIEN !!! Z doswiadczenia wiem , ze najlepiej przy wymianie toneru znowu wymienic developer i zainicjowac (wg. normalnych procedur) .Oczywiscie nadal trzeba oczyscic zespol PCU bo inaczej zanieczyscimy developer starym badziewiem, oczyscic nalezy takze toner hopper unit. Po tej wymianie maszyna dziala znacznie dluzej bez potrzeby dodatkowego serwisu i takze bez potrzeby dodsatkowej wymiany "Dev. unit".

    Co sie tyczy czyszczenie uzywam jakiegos plynu i zwyklejk szmatki , tylko , ze plyn mam od Ricoh wiec nie mam pojecia co to jest :-(.

    Pozdrawiam


    CAUSES:
    When one or more of the following conditions are met, the chargeability of the toner may be decreased, and the machine responds by increasing the toner concentration (TC). As a result, toner filming on the development roller may develop, and the poorly-charged toner is easily transferred onto the non-image areas of the OPC surface.

    - Low humidity and low temperature conditions
    - High print volume
    - High one-to-one print jobs
    - High image coverage
    - High paper dust content in recycled toner



    The process that the problem occurs is as follows:
    TC becomes high by one or more of the above factors

    Accelerate toner filming on the development roller
    Overtoning / Dirty background appears.

    NOTE: The development roller should be cleaned every 160K (refer to the PM Section of FSM)


    SOLUTION:

    The toner manufacturing process has been changed to ensure the stability of the charge characteristics of the toner. The mixing time has been modified to minimize the decrease in chargeability under the conditions listed above. Toner produced March 2009 and later includes the above manufacturing changes. Toner produced under the changed manufacturing process has an "A" suffix added to the end of the toner lot number. Tri-branded toner with a new EDP ordering number (EDP 841346) has also been released. All Tribranded toner is produced with the changed manufacturing process.

    CORRECTIVE PROCEDURES:

    NOTE: Even if the SP modes indicated below had been previously changed, a service call is not required when the customer switches to the modified manufactured toner. If the customer is now using the modified manufactured toner, please change the SP modes listed below at the next service call.


    I. Set the following SP modes to the values shown.


    For modified manufactured toner, set the SP modes as follows:

    SP Mode: Modified Toner
    Set to this value:


    SP 2201-01 (Development Bias): 560


    SP 2201-02 (Development Bias for ID sensor pattern):
    Note: For high-CV users (AMCV: 30K or more), set this SP to a value of 460. 400


    SP 2001-01 (Charge Roller Bias): 1500


    SP 2001-02 (Charge Roller Bias for ID sensor pattern) 250

    For original manufactured toner set the SP modes as follows:

    SP Mode: Original Toner
    Set to this value:


    SP 2201-01 (Development Bias) 660


    SP 2201-02 (Development Bias for ID sensor pattern) 500


    SP 2001-02 (Charge Roller Bias) increase the setting by 100

  • #12 25 Lis 2009 13:25
    bazylius
    Poziom 10  

    U mnie wstawienie nowego toneru (z nowym oznaczeniem) i wywoływaczki pomogło. Trzeba pamiętać żeby wrócić na standardy i robić pokolei co producent nakazał (patrz wyżej)

    powodzenia

  • #13 25 Lis 2009 22:54
    _CINU_
    Poziom 9  

    Witam serdecznie
    Dzięki za liczne podpowiedzi.
    Wymieniłem nośnik i nowy toner.
    Dokładnie wyczyściłem wałek magnetyczny i na razie jest ok ....

    Także z mojej strony zamykam problem.
    Dzięki jeszcze raz i życzę powodzenia.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme