X

Centralny zamek - Mercedes 123

21 Apr 2004 14:42 MOmozampa
  • #1 21 Apr 2004 14:42
    mozampa
    Level 17  
    Helpful post? (+1)
    Witam. Auto jak w temacie. Rocznik bodajże '83. Elektryczny szyberdach, wspomaganie kierownicy, 2,4diesel.
    Uszkodzony jest centralny zamek (nie jestem pewien czy oryginalny). Gdzie mam szukać centralki od zamka ? Nie znam się zbytnio na elektryce samochodowej, ale już z samą centralką powinienem sobie poradzić, tylko muszę ją znaleźć. Czy ktoś mi powie jak ją zlokalizować? Instalacja raczej nie powinna być skomplikowana, w końcu to stary diesel.
    Bardzo proszę o jakieś wskazówki. Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
  • #2 21 Apr 2004 19:56
    gabik001
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Rozbierz drzwi i od silownikow po kabelkach dojdziesz do centralki. O ile zamek nie jest pneumatyczny (niech mnie ktos poprawi jak sie myle) POzdrawiam :)
  • #3 21 Apr 2004 22:03
    tarnowski
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    mozampa wrote:
    Witam. Auto jak w temacie. Rocznik bodajże '83. Elektryczny szyberdach, wspomaganie kierownicy, 2,4diesel.
    Uszkodzony jest centralny zamek (nie jestem pewien czy oryginalny). Gdzie mam szukać centralki od zamka ? Nie znam się zbytnio na elektryce samochodowej, ale już z samą centralką powinienem sobie poradzić, tylko muszę ją znaleźć. Czy ktoś mi powie jak ją zlokalizować? Instalacja raczej nie powinna być skomplikowana, w końcu to stary diesel.
    Bardzo proszę o jakieś wskazówki. Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.


    Pod siedzeniem z tyłu samochodu po prawej stronie jest elektryczna pompka. Zmiana kier obrotów wytw nad,lub podcisnienie i odpowiednio zamyka i otwiera. Tak mam w W124 i przypuszczam że u Ciebie jest podobnie
  • #4 22 Apr 2004 22:11
    wloc
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Tak jak napisal tarnowski sterownik jest pod siedzeniem pasazera sterowanie na przemian masa i plusem
  • #5 22 Apr 2004 23:27
    nakla
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    W 124 sprzęt jest nie pod pasażerem a pod tylną kanapą po prawej stronie
  • #6 23 Apr 2004 01:19
    km_serwis
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    w mojej beczce byly silowniki pneumatyczne sterowane podcisnieniem z wakupompy hamulca w bagazniku bylao cos podobnego do zgrzewki na jajka .sprawdz czy dziala opuszczanie swiatel i czy do drzwi prowadzone sa wezyki takie jak do lamp a ijak byl ktorys zlamany nie dalo sie auta zgasic to rowniez bylo na podcisnienie.
  • #7 23 Apr 2004 07:24
    mozampa
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    Auto gasi się stacyjką. A co do opuszczania świateł to nie wiem czy on coś takiego wogóle ma. Auto jest mojego teścia, ale kupił je niedawno i jeszcze nie wiem czy coś takiego jest? A jeśli by miała być regulacja świateł to gdzie się to reguluje? Przez weekend zajrzę do niego i poszperam pod siedzeniami. Dam znać jak coś wynajdę.
  • #8 23 Apr 2004 15:19
    km_serwis
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    gasi sie stacyjka tyle ze do niej podlonczone sa wezyki i na pompie wtryskowej jest taki zawor pneumatyczny W123 w tych rocznikach tak mial w orginale.
  • #9 04 May 2004 07:19
    mozampa
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    Mówiąc, że gasi się stacyjką, miałem na myśli, że to jeszcze wogóle działa, bo o ile wiem to bardzo częsta usterka w "Mecenasach"
    Zaglądałem pod tylną kanapę, ale tam nie ma tej pompki. Wężyki wprawdzie tamtędy idą, ale pompki nie ma. Może ktoś wie ściślej gdzie jej szukać, bo auto jest często w ruchu i ciężko mi je rozbebeszyć żeby po wężykach dojść do celu.
  • #10 04 May 2004 14:35
    km_serwis
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    na zbiorniku paliwa w bagazniku sprawdz czy jest jakis zbiornik
  • #11 04 May 2004 23:21
    Removed
    Helpful post? (0)
    :wink:
    Na początek sprawdź wszystkie podciśnienia , posprawdzaj również czy nie są uszkodzone membramy w siłownikach, sprawdż czy przewody od regulacji lamp są napewno podłączone do przełącznika, na koniec zobacz czy przewód między słupkiem a drzwiami nie uległ uszkodzeniu. Najczęstszą przyczyną jest albo urwany przewód,lub zagnieciony tak że nie ma przelotu.
    Pozdrowionka
  • #12 16 May 2004 19:07
    95808
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Witajcie!!!
    Miałem beczusie przez pięć lat (rocznik82) i centralny też mi wysiadł!!! Przyczyna? Przecierają się mieszki na siłownikacj!!! Trzeba wymienić siłowniki z przedartymi mieszkami!!! Bo samych mieszków się nie da wymienic bo to jest raczej nie rozbieralne!!! C. zamek jest sterowany nie centralka ale takim czymś co się znajduje w drzwiach kierowcy (przypomina siłownik chydrauliczny) STEROWANIE JEST PODCISNIENIEM!!!
    NIE MA ŻADNYCH POMPEK TAK JAK TO PISALI WCZEŚNIEJ!!! SĄ ALE W MODELU W124 czyli w nowszym!!!

    Najlepiej jest wymienić cały zamek na elektryczny:-) Kłopot będze z głowy!!! !!! !!!
  • #13 16 May 2004 19:14
    wloc
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Ale to podcisnienie musi cos wytworzyc i to jest pompka ktora byla rowniez w 123
  • #14 16 May 2004 20:05
    wojtek12345
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Nie wiem jak to jest rozwiązane w modelu z 1983r., ale kiedyś miałem beczkę z 1976r. w której tak jak napisał km_serwis nie było pompki, a podciśnienie było brane z układu wspomagania hamowania. Pod tylną półką był zbiornik na podciśnienie w kształcie wytłoczek na jajka, który wystarczał na kilkukrotne otwarcie i zamknięcie drzwi przy wyłączonym silniku.
  • #15 16 May 2004 20:07
    wloc
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Ktore otwieralo sie pileczka od ping-ponga to ja tez znam
  • #16 17 May 2004 08:38
    mozampa
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    Panowie, powolutku. Mam akurat remont w domciu i dlatego nie mogę zajrzec do tego meśka, ale jak tylko się troszeczku ogarnę to sprawdzę wszystkie Wasze sugestie, a na razie dziękuję wszystkim zainteresowanie.
  • #17 17 May 2004 09:10
    95808
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Ten post nie powiniem się w ogóle pokazac, przepraszam moderatorów
  • #18 17 May 2004 09:15
    95808
    Removed  
    Helpful post? (0)
    wojtek12345 wrote:
    Nie wiem jak to jest rozwiązane w modelu z 1983r., ale kiedyś miałem beczkę z 1976r. w której tak jak napisał km_serwis nie było pompki, a podciśnienie było brane z układu wspomagania hamowania. Pod tylną półką był zbiornik na podciśnienie w kształcie wytłoczek na jajka, który wystarczał na kilkukrotne otwarcie i zamknięcie drzwi przy wyłączonym silniku.

    Zgadza się podcisnienie w mercu do 1980 było brane z układu wspomagania hamulca, a z dad ono sie tam wzięło?

    Wiecie z kąd? powiem wam jeszcze raz!!! Wytwarzane jest w pompie VACUM (w dieslach) a w benzynowych mercach wytwarzane jest w kolektorze ssącym:-)

    JESZCZE RAZ MÓWIE NIE MA ŻADNEJ POMKPI!!! !!! !!! Beczusia była robiona do 1984 (sporadycznie wyszło jeszcze pare modeli w 1985) i nie stosowano w niej pompki!!!

    Z tyłu był zbiorniczek pod szybą który gropmadził podcisnienie, ale wystarczało ono na kilka otwierań i zamykań samochodu!!! !!! !!!
  • #19 17 May 2004 09:22
    95808
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Ten post nie powiniem się w ogóle pokazac, przepraszam moderatorów
  • #20 31 May 2010 20:54
    juzekzizraelu
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    jezus ludzie jak sie nie wie to sie nie wypowiada, puszka podciśnienia jest w komorze silnika które tworzy vacum pompa jak kolega wspominał nie ma żadnych pompek elektrycznych wężyki są doprowadzane do każdych z drzwi łącznie z klapą i wlewem paliwa w tych miejscach są siłowniki których często pękaja gumki często nazywane kapturki i trzeba je wymienic bo nie bedzie hulać.
  • #21 31 May 2010 21:03
    Krzysiek534
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Kolega datę widział ?
  • #22 31 May 2010 21:04
    juzekzizraelu
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    moze tez byc inna przyczyna nie wykluczam . najlepiej rozebrac drzwi kireowcy tam jest taki przełącznik do niego sa podprowadzone 3 wężyki
    lewa-od zamykania środek-doprowadzający podciśnienie prawy-otwierający sprawdzić je ręcznie (czyli własnymi płucami) jezeli wciagajac nie poczujecie oprou lub bedzie słabł to oznacza ze problem jest gdzies w drzwiach jezeli wciagając zrobicie proznie i bedzie sie utrzymywac to oznacza ze węzyk jest walnięty gdzieś wcześniej
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products