Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Centralny zamek - Mercedes 123

mozampa 21 Kwi 2004 14:42
  • #1 21 Kwi 2004 14:42
    mozampa
    Poziom 17  

    Witam. Auto jak w temacie. Rocznik bodajże '83. Elektryczny szyberdach, wspomaganie kierownicy, 2,4diesel.
    Uszkodzony jest centralny zamek (nie jestem pewien czy oryginalny). Gdzie mam szukać centralki od zamka ? Nie znam się zbytnio na elektryce samochodowej, ale już z samą centralką powinienem sobie poradzić, tylko muszę ją znaleźć. Czy ktoś mi powie jak ją zlokalizować? Instalacja raczej nie powinna być skomplikowana, w końcu to stary diesel.
    Bardzo proszę o jakieś wskazówki. Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.

  • #2 21 Kwi 2004 19:56
    gabik001
    Poziom 36  

    Rozbierz drzwi i od silownikow po kabelkach dojdziesz do centralki. O ile zamek nie jest pneumatyczny (niech mnie ktos poprawi jak sie myle) POzdrawiam :)

  • #3 21 Kwi 2004 22:03
    tarnowski
    Poziom 22  

    mozampa napisał:
    Witam. Auto jak w temacie. Rocznik bodajże '83. Elektryczny szyberdach, wspomaganie kierownicy, 2,4diesel.
    Uszkodzony jest centralny zamek (nie jestem pewien czy oryginalny). Gdzie mam szukać centralki od zamka ? Nie znam się zbytnio na elektryce samochodowej, ale już z samą centralką powinienem sobie poradzić, tylko muszę ją znaleźć. Czy ktoś mi powie jak ją zlokalizować? Instalacja raczej nie powinna być skomplikowana, w końcu to stary diesel.
    Bardzo proszę o jakieś wskazówki. Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.


    Pod siedzeniem z tyłu samochodu po prawej stronie jest elektryczna pompka. Zmiana kier obrotów wytw nad,lub podcisnienie i odpowiednio zamyka i otwiera. Tak mam w W124 i przypuszczam że u Ciebie jest podobnie

  • #4 22 Kwi 2004 22:11
    wloc
    Spec od samochodów

    Tak jak napisal tarnowski sterownik jest pod siedzeniem pasazera sterowanie na przemian masa i plusem

  • #5 22 Kwi 2004 23:27
    nakla
    Poziom 12  

    W 124 sprzęt jest nie pod pasażerem a pod tylną kanapą po prawej stronie

  • #6 23 Kwi 2004 01:19
    km_serwis
    Poziom 21  

    w mojej beczce byly silowniki pneumatyczne sterowane podcisnieniem z wakupompy hamulca w bagazniku bylao cos podobnego do zgrzewki na jajka .sprawdz czy dziala opuszczanie swiatel i czy do drzwi prowadzone sa wezyki takie jak do lamp a ijak byl ktorys zlamany nie dalo sie auta zgasic to rowniez bylo na podcisnienie.

  • #7 23 Kwi 2004 07:24
    mozampa
    Poziom 17  

    Auto gasi się stacyjką. A co do opuszczania świateł to nie wiem czy on coś takiego wogóle ma. Auto jest mojego teścia, ale kupił je niedawno i jeszcze nie wiem czy coś takiego jest? A jeśli by miała być regulacja świateł to gdzie się to reguluje? Przez weekend zajrzę do niego i poszperam pod siedzeniami. Dam znać jak coś wynajdę.

  • #8 23 Kwi 2004 15:19
    km_serwis
    Poziom 21  

    gasi sie stacyjka tyle ze do niej podlonczone sa wezyki i na pompie wtryskowej jest taki zawor pneumatyczny W123 w tych rocznikach tak mial w orginale.

  • #9 04 Maj 2004 07:19
    mozampa
    Poziom 17  

    Mówiąc, że gasi się stacyjką, miałem na myśli, że to jeszcze wogóle działa, bo o ile wiem to bardzo częsta usterka w "Mecenasach"
    Zaglądałem pod tylną kanapę, ale tam nie ma tej pompki. Wężyki wprawdzie tamtędy idą, ale pompki nie ma. Może ktoś wie ściślej gdzie jej szukać, bo auto jest często w ruchu i ciężko mi je rozbebeszyć żeby po wężykach dojść do celu.

  • #10 04 Maj 2004 14:35
    km_serwis
    Poziom 21  

    na zbiorniku paliwa w bagazniku sprawdz czy jest jakis zbiornik

  • #11 04 Maj 2004 23:21
    Usunięty
  • #12 16 Maj 2004 19:07
    95808
    Usunięty  
  • #13 16 Maj 2004 19:14
    wloc
    Spec od samochodów

    Ale to podcisnienie musi cos wytworzyc i to jest pompka ktora byla rowniez w 123

  • #14 16 Maj 2004 20:05
    wojtek12345
    Poziom 23  

    Nie wiem jak to jest rozwiązane w modelu z 1983r., ale kiedyś miałem beczkę z 1976r. w której tak jak napisał km_serwis nie było pompki, a podciśnienie było brane z układu wspomagania hamowania. Pod tylną półką był zbiornik na podciśnienie w kształcie wytłoczek na jajka, który wystarczał na kilkukrotne otwarcie i zamknięcie drzwi przy wyłączonym silniku.

  • #15 16 Maj 2004 20:07
    wloc
    Spec od samochodów

    Ktore otwieralo sie pileczka od ping-ponga to ja tez znam

  • #16 17 Maj 2004 08:38
    mozampa
    Poziom 17  

    Panowie, powolutku. Mam akurat remont w domciu i dlatego nie mogę zajrzec do tego meśka, ale jak tylko się troszeczku ogarnę to sprawdzę wszystkie Wasze sugestie, a na razie dziękuję wszystkim zainteresowanie.

  • #17 17 Maj 2004 09:10
    95808
    Usunięty  
  • #18 17 Maj 2004 09:15
    95808
    Usunięty  
  • #19 17 Maj 2004 09:22
    95808
    Usunięty  
  • #20 31 Maj 2010 20:54
    juzekzizraelu
    Poziom 2  

    jezus ludzie jak sie nie wie to sie nie wypowiada, puszka podciśnienia jest w komorze silnika które tworzy vacum pompa jak kolega wspominał nie ma żadnych pompek elektrycznych wężyki są doprowadzane do każdych z drzwi łącznie z klapą i wlewem paliwa w tych miejscach są siłowniki których często pękaja gumki często nazywane kapturki i trzeba je wymienic bo nie bedzie hulać.

  • #21 31 Maj 2010 21:03
    Krzysiek534
    Poziom 16  

    Kolega datę widział ?

  • #22 31 Maj 2010 21:04
    juzekzizraelu
    Poziom 2  

    moze tez byc inna przyczyna nie wykluczam . najlepiej rozebrac drzwi kireowcy tam jest taki przełącznik do niego sa podprowadzone 3 wężyki
    lewa-od zamykania środek-doprowadzający podciśnienie prawy-otwierający sprawdzić je ręcznie (czyli własnymi płucami) jezeli wciagajac nie poczujecie oprou lub bedzie słabł to oznacza ze problem jest gdzies w drzwiach jezeli wciagając zrobicie proznie i bedzie sie utrzymywac to oznacza ze węzyk jest walnięty gdzieś wcześniej

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty