X

Jak sprawdzić przewody WN?

22 Mar 2009 08:48 RFrf1978
  • #1 22 Mar 2009 08:48
    rf1978
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam Wszystkich.
    Wczoraj chciałem sprawdzić przewody WN w moim samochodzie, wziąłem zwykły miernik elektroniczny, nastawiłem go na symbol diody i chciałem sprawdzić przejście każdegoz kabli, ale niestety miernik nie pokazał przejścia, tak samo chciałem sprawdzić przejście za pomocą bateryjki z dwiem bateriami tzw "oczko" ale niestety po podpięciu mojego oczka do przewodu WN i zrobienia zamkniętego obwodu żarówka się nie zaświeciła,?,dlaczego? - zawsze miernikiem i moim "oczkiem" sprawdzam przewody i zawsze wszystko jest OK, dodam że mam taki próbnik elektryczny Fazer 777 i on pokazuje mi przejście na przewodach, i w tym momencie już nie wiem czy te przewody sa dobre czy nie. Czytałem gdzieś że miernikiem (mówie w tym momencie o tanim mierniku elektr) można zmierzyć oporność przewodów, jeśli tak to jakie to powinny być wartości?, pozdrawiam i proszę o odpowiedzi.

    Dodano po 2 [minuty]:

    [quote="rf1978"]Witam Wszystkich.
    tak samo chciałem sprawdzić przejście za pomocą bateryjki z dwiem bateriami tzw "oczko" ...

    przepraszam, ale miało być : tak samo chciałem sprawdzić przejście za pomocą ŻARÓWKI z dwiem bateriami tzw "oczko" ...
  • #2 22 Mar 2009 08:59
    cichy lis
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Witam, moja prywatną metodą trochę" amatorską " jest w nocy przy odpalonym silniku używając opakowania po jakimś płynie do okien itp. uzupełniam wodę i robię mgiełkę nad silnikiem - jeżeli pojawi się iskrzenie (przebicia) i silnik zacznie kuleć to wiem że czas na przewody nadszedł :)

    Pozdrawiam
  • #3 22 Mar 2009 09:04
    weryfany
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Przewody WN zazwyczaj powinny wskazać na mierniku "000" Ohm. Ale jak wiadomo w przewodach WN jest wyładowanie w postaci iskry a ta z kolei nie potrzebuje zamkniętego obwodu. A więc mimo że nie wskaże obwodu zamkniętego przewody są (powiedzmy) sprawne/dobre.

    !! Przewody WN to przewód o wewnętrznej rezystancji tak wiec nigdy przy sprawnym przewodzi miernik nie pokaże 0 ohm a wartość w okolicy 2 kOhm!!
  • #4 22 Mar 2009 09:18
    AREK_GDYNIA
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    cichy lis wrote:
    Witam, moja prywatną metodą trochę" amatorską " jest w nocy przy odpalonym silniku używając opakowania po jakimś płynie do okien itp. uzupełniam wodę i robię mgiełkę nad silnikiem - jeżeli pojawi się iskrzenie (przebicia) i silnik zacznie kuleć to wiem że czas na przewody nadszedł :)

    Pozdrawiam
    Ja robie podobnie ,z tym ,ze jeszcze dodatkowo dotykam przewodow wn koncowka zwyklego kabla podlaczonego z drugiej strony do masy akumulatora. Sprawdzam w ten sposob tez kopulke w okolicy wyjsc przewodow wysokiego napiecia i cewke. Po takim zabiegu od razu uszkodzony przewod sie przyzna :)
  • #5 22 Mar 2009 09:30
    rf1978
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Dzięki za odpowiedzi, ale ja w ogóle nie mam iskry w samochodzie (kręci na benzynie i na gazie ale nie odpala) dlatego też chciałem sprawdzić przewody WN.
  • #6 22 Mar 2009 09:55
    weryfany
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Problem może nie jest z przewodami tylko z układem zasilającym cewkę zapłonową. Napisz jeszcze w jakim to aucie, ktoś sie znajdzie i ci pomoże
  • #7 22 Mar 2009 10:38
    rf1978
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (-1)
    weryfany wrote:
    Problem może nie jest z przewodami tylko z układem zasilającym cewkę zapłonową. Napisz jeszcze w jakim to aucie, ktoś sie znajdzie i ci pomoże


    OK, pisałem to już w innym temacie, ale napiszę jeszcze raz:
    Jechałem samochodem i nagle zgasł mi silnik, po podniesieniu maski było przez chwilę czuć zapach jakby się cos przepaliło, jednakże nic nie zauważyłem co mogłoby się przepalić. Okazało się że nie ma iskry na świecach. Podmieniłem aparat zapłonowy (cały) od kumpla i na jego aparacie silnik zachowuje się tak samo jak na moim czyli: kręci zarówno na gazie jak i na benzynie ale nie ma iskry. Cewka jest dobra, pomierzona przez elektryka, sprawdziłem pasek rozrządu jest OK, z wtryskiwaczami OK, pompka paliwa pracuje, było już u mnie dwóch dobrych elektryków samochodowych: jeden przekopał cała instalację, zprawdzął przejścia, czy dochodzą zasilania na wtyczkę do: cewki, aparatu zapłonowego, mirzył czy z głownego komputera wychodzi napięcie na wiązkę, i stwierdził że: albo jest zwarcie w instalacji, albo padł sterownik silnika (komputer), kupiłem komputer ale dalej nie ma iskry na świecach, przekopałem wszystki masy samochodu, wszystko wydaje się być OK, a mimo to dalej nie ma iskry. Na cewce jest taki bolec z którego kabel WN idzie do środkowego gniazda na kopułce, pozostałe 4 idą na świece, i na tym bolcu nie ma wysokiego napięcia, a jak wcześniej pisałem: cewka na 100% sprawna, i tego też nie umię wytłumaczyć i pojąć. Samochód: Opel Vectra A Sedan, 1990 rok, silnik: 1600 cm 8 zaworowy, C16NZ.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zapomniałem napisać że usterka pokazuje:błąd 34 a niekiedy błąd 33, chodzi o czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. Raz jest za wysokie napięcie raz za niskie napięcie i w związku z tym jest albo zwarcie do masy albo przerwa w obwodzie. Z drugiej strony jednak: co ma czujnik ciśnienia do braku iskry?, chyba nic.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Posiadam w samochodzie instalację gazową i zastanawiałem się czy ona nie jest przyczyną, ale wtedy musiałby odpalić na benzynie a nie odpala. Sprawdziłem bezpieczniki, są OK.
  • #8 22 Mar 2009 10:41
    Removed
    Helpful post? (0)
    Ręce opadają.
  • #9 22 Mar 2009 11:19
    Zygaqra
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    weryfany wrote:
    Przewody WN zazwyczaj powinny wskazać na mierniku "000" Ohm. Ale jak wiadomo w przewodach WN jest wyładowanie w postaci iskry a ta z kolei nie potrzebuje zamkniętego obwodu. A więc mimo że nie wskaże obwodu zamkniętego przewody są (powiedzmy) sprawne/dobre.


    dawno temu kiedy przewodyWN miały małą oporność stosowało się w ,,fajkach`` czyli kapturku przy świecy opornik zapobiegający zakłóceniom radiowym, obecnie robi się tak przewody, że mają one już oporność w nitce przewodzącej i wykazują oporność kilku kiloomów. Aby silnik równo pracował wszystkie przewody powinny wykazywać zbliżoną oporność. To sprawdzanie z wodną mgłą ma jakiś sens ale wykazuje tylko złą jakość izolacji przewodów tzn. sparcenie mikro pęknięcia izolacji przewodów i wtedy faktycznie przewody należy wymienić
  • #10 19 Apr 2009 15:33
    mkamyk123
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam. mialem podobny przypadek w vectrze 2.0i 92r. Nie bylo iskry. Wymienilem cewke bo prad do niej dochodyil,przewody,swiece i nic nie pomoglo. a okazalo sie ze w srodku od strony pasazera na przednim slupku jest przekaznik taki niebieski obok sterownika centralnego zamka i on sie nie zalaczal i to byla przyczyna. wystarczylo ze go czyms puknolem i palil. (dodam jeszcze ze wyciolem alarm bo myslalem ze moze on blokuje)
  • #11 19 Apr 2009 19:00
    Romulus7874
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    było już u mnie dwóch dobrych elektryków samochodowych: jeden przekopał cała instalację, zprawdzął przejścia, czy dochodzą zasilania

    Ciekawe ,który z nich jest na forum?
  • #12 20 Apr 2009 08:33
    alpha01
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Elektricie twój komentarz rozbawił mnie do łez.
Similar topics to jak sprawdzić przewody WN?
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products