Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 27 Mar 2009 11:22
    jarek555m
    Poziom 11  

    Witam!!
    Mam problem z Peugeotem 206.. 1.1 benzyna
    Problem jest związany z wtryskami paliwa.. Komputer rejestruje błędy typu..

    sygnał zbyt wysoki.. (np wtrysku 1go)
    wtrysk usterka.. ( i nr wtrysku ten co sygnał zbyt wysoki)

    Raz wywali takie błędy np cylindra 1 a nieraz np. 3 i 4
    Auto pali normalnie na postoju ale nie da się nim jechać bo brakuje mu mocy.. Jest strasznie słaby..

    Wtryski zostały podmienione na NOWE!! i takie problemy..
    Czy ktoś wie co może być tego powodem...???

    Proszę o pomoc..

  • #3 27 Mar 2009 15:19
    jarek555m
    Poziom 11  

    Rocznik autka to 2001 a LPG nie ma..

  • #4 27 Mar 2009 18:16
    golax
    Poziom 15  

    Witam proponuję wymienic cewkę ,tylko na nową i nie firmy sagem. Pozdrawiam

  • #5 27 Mar 2009 18:17
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Problem może być związany z cewką zapłonową.

  • #6 27 Mar 2009 19:40
    marek1977
    Poziom 33  

    A co ma cewka do wtryskiwaczy? Przy cewce by było coś w stylu zarejestrowano wypadanie zapłonów w jednym lub więcej cylindrów, lub uzwojenie cewki blablabla. Szybciej postawił bym na moduł.

  • #7 27 Mar 2009 19:49
    emeryt2
    Poziom 42  

    Marek , ale w/g papierów , ten typ nie ma modułu. A cewki są podpięte do tego samego "listka" przekaznika , co wtryskiwacze.

  • #8 27 Mar 2009 19:51
    Usunięty
  • #9 27 Mar 2009 20:48
    jarek555m
    Poziom 11  

    Dzięki wszystkim za podpowiedzi co do problemu z 206..
    Napisze jednak dokładniej jakie są objawy..
    Wykasowane wszystkie błędy i odpalam silnik.. wszystko ładnie pięknie chodzi na wolnych obrotach i samochód nie rejestruje żadnych błędów.. Jednak gwałtowne i dość mocne wciśnięcie pedału gazu powoduje zapalenie się kontrolki (silnika) na zegarze .. Po odczytaniu błędu wychodzi tylko problem z wtryskami i z którymi to juz loteria.. jak mu sie chce.. Raz jest to cylinder 1 , 3 innym razem 1 , 2 itp a jak się tak pododaje gazu do oporu to załapuje błąd na wszystkich wtryskiwaczach..
    JEDNAK gdy po odpaleniu silnika pedał gazu wciska się wolniej a nie gwałtownie jak było wyżej to nie ma żadnego problemu.. Silnik dział bardzo ładnie i zero błędów.. Można tak go wkręcać na dość wysokie obroty.. Gwałtowne wciśnięcie powoduje problem i błędy..
    Sprawdzona cała wiązka ze sterownika( komputera do wtrysków i jest idealna.. Nie wiem dokładnie czego się już łapać..
    Proszę jeszcze o jakieś podpowiedzi jak ktoś miał podobny problem..

    Dodam jeszcze że po zarejestrowani błędu i zapaleniu sie kontrolki auto właśnie nie chce jechać i szarpie...

  • #10 27 Mar 2009 21:04
    Usunięty
  • #11 28 Mar 2009 10:08
    jarek555m
    Poziom 11  

    Ciąg dalszy problemów z 206...:|
    Z innej 206-ki wyciągnięta cała cewka i założona do tego z którym nie mogę sobie poradzić i problem jest dalej taki sam jak wcześniej czyli błędy związane z wtryskami.. a wtryski jak już pisałem nowe..

    Podmienił bym jeszcze komputer ale auto z którego brałem cewkę jest z rocznika 2003 (ten z którym są problemy to 2001) i ma już troszkę inaczej wszystko rozwiązane..
    Mam jeszcze jedno pytanie co do przekaźnika (przekaźników zintegrowanych??) który znajduje się pod sterownikiem (komputerem).. Czy te problemy mogą być związane właśnie z nim..?? Nie mam schematu elektrycznego (niestety) ale z tego co sprawdzałem cała wiązkę kabli to widziałem że jest z niego podciągnięta wspólna masa na wtryski.. Podmienił bym go również, ale w modelu z rocznika 2003 już go nie ma..

    Zauważyłem też że przekaźnik ma uszkodzoną troszkę obudowę w której ktoś te pęknięcia zakleił silikonem..

    Takie małe auto i tak wielkie problemy...

  • #12 28 Mar 2009 10:16
    Usunięty
  • #13 28 Mar 2009 10:23
    jarek555m
    Poziom 11  

    co takiego jest niemożliwe..??
    Cewka dzisiaj podmieniana z działającego bardzo dobrze innego auta i problem taki jak był.. Gwałtowne wciśnięcie gazu powodował dalej zapalenie się kontrolki silnika i błąd z wtryskami..

    Jak już pisałem błędy to (przykład)

    wtrysk cylindra pierwszego - sygnał zbyt wysoki
    wtrysk cylindra pierwszego- usterka

    i tak wywala po 2 wtryski a czasem wszystkie...

  • #15 28 Mar 2009 10:36
    jarek555m
    Poziom 11  

    A jaki to ma związek z występującym problemem..??
    Jakoś nie bardzo rozumiem..
    Komputera i innych rzeczy nie podmieniałem oprócz cewki (cewek)..
    Auto pali bardzo dobrze i nie występują żadne problemy z uruchomieniem..
    Śmiga od pierwszego strzała..
    Wystarczy tylko mocniej wcisnąc pedał gazu i problem

    Sprawdzane już nawet ciśnienie paliwa i wynosi około 3 / 3,5 bara..

    Jeszcze został ten nieszczęsny przekaźnik a później to już tylko chyba sterownik.. Już sam nie wiem..

  • #17 28 Mar 2009 12:00
    Usunięty
  • #18 28 Mar 2009 14:33
    emeryt2
    Poziom 42  

    Jak masz możliwośc to podstaw in ny przekaznik zespolony , tam rzeczywiście są diody od SEM.

  • #19 28 Mar 2009 15:37
    georgesgr
    Poziom 40  

    Jarek,
    Czy sprawdziles, czy nie ma chwilowego spadku cisnienia paliwa przy gwaltowym dodaniu gazu? Warto byloby tez rzucic okiem na odczyt z czujnika MAP w tej sytuacji.
    Pozdrawiam, Georges

  • #20 28 Mar 2009 15:43
    emeryt2
    Poziom 42  

    Czy ciśnienie będzie skutkować tymi objawami. Pytam z ciekawości.

  • #21 28 Mar 2009 17:11
    georgesgr
    Poziom 40  

    Mysle, ze moze. Program jest napisany do pracy przy stalym cisnieniu, nie ma wiec korekcji czasu wtrysku w funkcji cisnienia.
    Zreszta, dobrze byloby wiedziec, jakie dokladnie bledy wykrywa ten sterownik (p-kody). Opis typu "wtrysk usterka" niewiele mowi. Czy np. "sygnal zbyt wysoki" z pierwszego postu odnosi sie do bledu P0262?
    Chociaz w tym aucie powinien byc wtrysk MM4.8P, w ktorym ten kod nie jest uzywany. Chyba jedyny, odnoszacy sie do pierwszego wtryskiwacza, to ogolny P0201.
    Inna mozliwa przyczyna, to krotkotrwale przerwy lub zwarcia w wiazkach, spowodowane gwaltownymi "skokami" silnika.

  • #22 28 Mar 2009 18:38
    jarek555m
    Poziom 11  

    W poniedziałek spisze nr błędów jakie rejestruje komputer.. Co do ciśnienia paliwa to miernik był wpięty w obwód i sprawdzane było ciśnienie na pracy silnika i to przez dłuższy czas.. wszystko było w normie.. Nie sprawdzałem jeszcze tego czujnika podciśnienia (choć jeszcze nie wiem gdzie jest) i przekaźników zespolonych.. Dzisiaj była podmieniana tylko cewka i to wszystko bo sobota..

  • #23 28 Mar 2009 19:40
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Opisz jeszcze krótko historię tej usterki bo ten klejony przekaznik wskazuje na to że auto może być po wypadku i tu można się wszystkiego spodziewać. Wiązkę od sterownika do wtryskiwaczy najlepiej wyjąć i dokładnie pooglądać kabelek po kabelku.Może sterownik przy okazji też oberwał ,może warto go rozkręcić. I podaj jaki to wtrysk.

  • #24 28 Mar 2009 20:31
    autoz
    Poziom 13  

    ja jak mam problem z wtryskami w tym modelu to wkladam druga listwe
    reszta to strata czasu:):):)

  • #25 29 Mar 2009 13:51
    kybernetes
    Poziom 39  

    Charakter usterki wskazuje raczej na problemy z wiazka badz komputerem. Pamietam jednak, ze kiedys widzialem taka note producenta w sprawie usterki - w niektorych pojazdach z wczesnych serii - zastosowano wiazke bez kondensatora tlumiacego zaklocenia na zasilaniu cewki zaplonowej. Moglo to czasem powodowac defekty wtryskiwaczy, tak jak u kolegi jarek555m. W nocie producenta uzyto okreslenia "przepiecia na cewkach wtryskiwaczy" i sugerowano rowniez sprawdzenie rezystancji tych cewek podczas naprawy. Moze warto to wszystko posprawdzac, wtryskiwacze, obecnosc kondensatora, czy nie jest uszkodzony, itp. Moze niech kolega Georges sie wypowie bo jak sie domyslam, ma pelny dostep do dokumentacji technicznej producenta.

    Pozdrawiam

  • #26 29 Mar 2009 13:56
    autoz
    Poziom 13  

    oczywiscie
    dobrze jest wyjac pierwsza wtyczke z kompa i sprwadzic impedancje poczczegolnych wtryskiwaczy
    powinny byc jednakowe
    np:
    okolo 70 ohm


    pamietam ze akurat w tym modelu byly zastosowane bardzo kiepskie

    zamienialem je na podobne z boscha zastosowane w seacie
    maja podobne rozmiary i parametry i sie nie psuja

    moja wypowiedz jest oparta na moich doswiadczeniach

  • #27 30 Mar 2009 14:30
    jarek555m
    Poziom 11  

    Witam!!
    jak mówiłem dzisiaj miałem napisać dokładne informacje co do błędów
    Po podpięciu kompa i odczytaniu:

    P0262- wtrysk cylindra 1 wysoki sygnał
    P0201- wtrysk cylindra 1 usterka

    P0271- wtrysk cylindra 4 wysoki sygnał
    P0204- wtrysk cylindra 4 usterka
    Jak się dłużej pododaje gwałtownie gazu to wywala błędy na wszystkich cylindrach

    P1327- nie wiem dokładnie co oznacza bo wyświetla mi informacje "brak informacji" o tej usterce

    Wiązka kabli od sterownika wyjęta sprawdzona i wymienione nawet kable do wtrysków (5 szt.) Jeden wspólny z przekaźników zespolonych..

    Wtryski wymienione na "Magneti Marelli"

    Problem występuje dalej..

  • #28 30 Mar 2009 16:29
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Jakie świece są w tym aucie ,najlepiej je podmień.

  • #29 30 Mar 2009 16:52
    Marek_jaw
    Poziom 12  

    Może coś pomoże

    peugeot 206 1.1 benzyna..problem z wtryskami..



    ...i reszta opisu...

    peugeot 206 1.1 benzyna..problem z wtryskami..

  • #30 30 Mar 2009 19:05
    golax
    Poziom 15  

    Opis błędów w scantool P0262 i P0201 sterowanie wtryskiwaczem pierwszym (podobny opis dla pozostałych cylindrów) P1327 wykrycie fazy związanej z zapłonem. Walczyłem ostatnio z podobnym przypadkiem. Na początek po pomiarze wtrysków (14-16 Ohm) pierwszy od rozrządu do wymiany(zalany płynem do spryskiwaczy korozja w złączu).Mimo wymiany auto po odpaleniu na wolnych obrotach pracowało idealnie dodanie gazu zapalało kontrolkę silnika. Błedy jak wyżej,właściciel twierdził, że cewka sprawdzana. Sprawdziłem wiązkę między wtryskami i komputerem ,drugi zestaw bsi,komputer, stacyjka -problem nie znikał. Zamontowałem cewkę od nowszego modelu 206(tylko taką miałem) i problem zniknął.Jeśli jednak nie jest to wina cewki ani wiązki to zostaje zasilanie z przekaźnika (wspólne dla cewki i wtrysków lub sterowanie przez komputer. Pozdrawiam

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty