Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Ciagniczek sam z silnikiem wsk 125

szymx4 30 Mar 2009 19:24
  • Witam
    Dziś chce wam zaprezentować mój ciągniczek z silnikiem wsk 125 .


    Ciagniczek sam z silnikiem wsk 125


    Ciagniczek sam z silnikiem wsk 125


    Silnik wsk 125
    -Skrzynia biegów polonez (5 + wsteczny) + 3 biegi w silniku co daje 15
    przełożeń do przodu i 3 do tyłu

    Ciagniczek sam z silnikiem wsk 125


    -koła, zwrotnice fiat 126p
    -układ kierowniczy seicento+ kolumna fiat 126p
    -zębatki (duże) i siedzenie snopowiązałka
    -Kupiłem już opony terenowe
    Ciagniczek sam z silnikiem wsk 125
    Ciagniczek sam z silnikiem wsk 125


    Jedną rzeczą której mu brakuje jest mechanizm różnicowy .

    Ciagniczek sam z silnikiem wsk 125




    Czy nie będzie mi to przeszkadzało przy skręcaniu ???
    Proszę o ocenę i ewentualne sugestie w sprawie ulepszenia konstrukcji.

  • #2 30 Mar 2009 19:47
    stachu207
    Poziom 10  

    Witam ładna konstrukcja
    A co do problemu przy skręcaniu jako takim przy 20 km/h i bez większego obciążenia znaczne problemy nie powinny być zauważalne, jednak gdybyś chciał wchodzić w zakręt przy 70 km/h :D wychodziły by nawet ładne drifty:D , lub gdybyś chciał ciągać za sobą przyczepę pełną pustaków po jakichś bagnach to mógłbyś się zakopać.



    a jeszcze powiedz jak to idzie;D

  • #3 31 Mar 2009 09:58
    jot75
    Poziom 1  

    Myślę że brak mechanimu różnicowego to poważny błąd.Napisz jak się zachowuje na minimalnym promieniu skrętu.

  • #4 31 Mar 2009 11:52
    dynia1
    Poziom 9  

    No ciekawe.... Ale czy nie lepiej byłoby dać skrzynie pod siebie i zamontować most z dużego fiata no i oczywiście bez przekładni kątowej to nie ma mowy. Myślę, że lepiej by zdało egzamin Pozdrawiam

  • #5 31 Mar 2009 20:41
    szymx4
    Poziom 11  

    No w sumie z tym mostem też racja ale ja chciałem mieć cos lekkiego i zrobionego z części które posiadama a mostu akurat brakowało.
    No ale jak nie będzie się dobrze jezdziło to nie ma problemu zymienić na most z fiata.

  • #6 31 Mar 2009 21:02
    robokop
    Moderator Samochody

    Wszystko fajnie, tylko:
    - brak jakiegokolwiek chłodzenia silnika, przy zastosowaniu tego motoru do ciągniczków był dodatkowy wentylator napędzany z koła zamachowego,
    - Odkryte magneto, po co? Platynki będą wiecznie zabrudzone,
    - skrzynia biegów szybko się rozleci z racji ułożyskowania wałka sprzęgłowego nie przystosowanego do obciążeń promieniowych.

  • #7 31 Mar 2009 22:38
    gucio233
    Poziom 11  

    spoko sprzęcik. napisz jak to jeździ i ile jest w stanie pociągnąć

  • #8 01 Kwi 2009 01:48
    aftys6
    Poziom 19  

    proponuje zrobić wiatrak z koła zamachowego, coś na styl tego co był w Motocyklu Osa, sachs zt 50 czy lambretta severin bo inaczej ugotujesz silnik.

  • #9 01 Kwi 2009 02:03
    sTERYDZIOCH
    Poziom 12  

    Zamiast mechanizmu różnicowego możesz zrobić napęd na jedno koło w razie potrzeby blokowany sprzęgłem kłowym z drugim kołem....
    Ale przy zblokowanym napędzie masz jazdę tylko na wprost. ;)
    Przy tej mocy silnika napęd na jedno koło powinien wystarczyć 8)

  • #10 01 Kwi 2009 20:17
    szymx4
    Poziom 11  

    Silnik będzie miał chłodzenie wiatrakiem ale najpierw chcę zrobić testy jak to jedzie bo konstrukcja była testowana na sucho (zjazdy z górki na zgaszonym silniku i nagłe skręty.
    I jeszcze zastosuje dodatkowe łożyskowanie wałków wychodzących ze skrzyni żeby jej sie coś nie stało .
    Konstrukcja to jeszcze prototyp także czeka ją jeszcze wiele zmian.

  • #11 02 Kwi 2009 00:33
    R41
    Poziom 18  

    szymx 4,zrobiłeś jak umiałeś i czym mogłeś ja jednak dał bym mechanizm różnicowy jeśli go nie masz dam ci za darmo skrzynie biegu od WW jest tam mechanizm różnicowy,a napęd skrzyni biegów jest w osi jazdy.Kończę wózek ręczny z napędem silnika od komarka,wykombinowałem tak że mam koła zblokowane do jazdy na wprost,natomiast gdy skręcam w lewo czy w prawo w tedy każde koło jest niezależne bez mojej ingeręci.gdybym zrobił na sztywno tak jak Ty to bym dyszelkiem nie skręcił wózka a gdybym zrobił napęd na jedno koło to bym go nie utrzymał w jednej lini bo zawsze by nadbiegał ,nie wiem jeszcze czy podczas ciągnięcia do przodu nie będzie mi dyszelka podnosić do góry,ale to wyjdzie w praktyce .Pozdrawiam i życzę powodzenia

  • #12 03 Kwi 2009 14:56
    Qwet
    Poziom 33  

    Ludzie, co wam przeszkadza brak mechanizmu różnicowego? Przecież to jest sprzęt terenowy, to nie ma jeździć po asfalcie! (tak mi się wydaje) Brak mechanizmu różnicowego to w trudnym terenie wręcz błogosławieństwo! :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Sądząc po otwartym kolektorze wydechowym chyba nienawidzą cię wszystkie babcie z okolicy :P

  • #13 03 Kwi 2009 16:41
    cavendish
    Poziom 17  

    Witam,

    Miałem w domu kiedyś coś podobnego. Był to trój-kołowiec - przód od WSKi a tył natomiast był "dorabiany". Miało to sporą przekładnię i poruszało się dosyć wolno. Trzeba było zrobić chłodzenie. Postawiliśmy z prawego boku cylindra wentylator napędzany poprzez pasek klinowy, z magneta (w miejscu gdzie do magneta przykręca się ściągacz, zamocowaliśmy na śrubach niewielkie kółko pasowe). Co do układu różnicowego - nie posiadaliśmy go, ale konieczne okazało się zorganizowanie pewnej jego "atrapy". Mianowicie, jedno z tylnych kół było z reguły jedynym napędzającym. Ułatwiało to (a w wielu sytuacjach umożliwiało) skręt tyle, że w prawo i lewo trójkołowiec skręcał z inną dynamiką. Oczywiście był też mechanizm blokujący, który powodował, że obydwa koła "ciągnęły" wraz.

    Pozdrawiam.

  • #14 04 Kwi 2009 18:46
    szymx4
    Poziom 11  

    I nadszedł dziś dzień testów .

    Nie obyło się bez paru awarii :

    -Gaźnik zaniemógł więc założyłem od mz 250 na gumie od ogara i chodzi

    Ciagniczek sam z silnikiem wsk 125


    -Musiałem założyć łożysko na wałek skrzyni bo łańcuch przeskakiwał

    Ciagniczek sam z silnikiem wsk 125


    -Silnik bardzo wył wiec zrobiłem też tłumik (parę rurek, końcówka od malucha)

    Ciagniczek sam z silnikiem wsk 125


    pomalowałem też koła.

    Oto efekt (trochę brudny bo jechałem po błocie, brak mechanizmu różnicowego nie przeszkadza przy skręcaniu)

    Ciagniczek sam z silnikiem wsk 125

  • #15 04 Kwi 2009 19:15
    Qwet
    Poziom 33  

    Dodatkowe łożysko na wałku skrzyni biegów, nareszcie ;)

    Silnik na obcym gaźniku i to jeszcze od większego silnika nie będzie pracował prawidłowo...

    Ten wydech jest skierowany do wewnątrz felgi, czy mi się wydaje?

    Mówiłeś, że kupiłeś

    opony terenowe

    :|

  • #16 04 Kwi 2009 19:22
    rutkowski92
    Poziom 10  

    Qwet napisał:
    ...Silnik na obcym gaźniku i to jeszcze od większego silnika nie będzie pracował prawidłowo...


    i tu się kolego bardzo mylisz większy gaźnik = więcej mocy

  • #17 04 Kwi 2009 19:28
    Qwet
    Poziom 33  

    Inne ciśnienie w gardzielu = inne rozdrobnienie mieszanki = gorsze spalanie i ryzyko przydławiania iskry = czwórkowanie = mniej mocy. Tak tak, wiem o dwusuwach więcej niż ci się wydaje :)

    Tutaj nie pomoże ustawianie iglicy czy regulacja paliwem wolnych obrotów. Trzeba dobrać nową dyszę do innych warunków pracy, a to nie jest takie łatwe...

  • #18 04 Kwi 2009 19:52
    szymx4
    Poziom 11  

    Nowy gaźnik od wsk już zamówiłem a póki co jest ten.
    A opony jeszcze do mnie nie dotarły.

  • #19 04 Kwi 2009 23:51
    Mody
    Poziom 25  

    Z tego co mi wiadomo (mogę się mylić) w silnikach dwusuwowych wydech , a dokładnie kształt i długość ma znaczenie.
    Zastosowanie takiego niedobranego wydechu może się odbić na mocy silnika.

  • #20 04 Kwi 2009 23:59
    *Impala*2
    Poziom 8  

    można wiedzieć po ile i skąd takie ładne oponki dorwaleś ?

  • #21 05 Kwi 2009 07:27
    szymx4
    Poziom 11  

    Oponki kupiłem na allegro po 100 zł za sztukę było 16 opon rozeszły się w ciągu godziny.

  • #22 05 Kwi 2009 11:33
    Qwet
    Poziom 33  

    Mody ma rację - tłumik ma znaczenie. Tutaj kształt i długość ma wpływ na opory dla przepływających gazów - tłumik nie musi być oryginalny, ale musi mieć taką samą charakterystykę. W dwusuwach bardzo duże znaczenie ma ciśnienie w kanale wylotowym - od tego zależy sposób odświeżania komory spalania. Brak tłumika - silnik pluje paliwem i czwórkuje, zbyt mały tłumik - problemy z odświeżaniem mieszanki czyli mniejsza moc.

  • #23 14 Kwi 2009 21:22
    szymx4
    Poziom 11  

    Sprubuję dopaść oryginalny wydech z wsk bo rzeczywiście może mieć mniej mocy przez to.

    ------------------------------

    Dziś odwiedziłem zaprzyjaźnionego właściciela złomowiska.
    Oto rzeczy które wymontowałem z malucha .

    Ciagniczek sam z silnikiem wsk 125


    -Akumulator i alternator posłużą do zrobienia instalacji z oświetleniem i
    chłodzeniem silnika.
    -Ta dmuchawka od malucha spełniać role chłodnicy (w capkach z malucha
    sie sprawdza)

    Ciagniczek sam z silnikiem wsk 125


    -Na tym zdjęciu oświetlenie kostki do świateł i trąbka .
    -Zdobyłem jeszcze kogut niebieski od radiowozu, ale zapomniałem foty
    cyknąć.

    Ciagniczek sam z silnikiem wsk 125


    -A tutaj przełączniki, cewki WN regulator i hamulec ręczny (brałem
    wszystko co sie może przydać).


    --------------------


    Oto efekty pracy przez wolne dni miedzy świętami:

    -Założyłem łożysko na drugą stronę wałka skrzyni

    Ciagniczek sam z silnikiem wsk 125


    -Hamulec ręczny

    Ciagniczek sam z silnikiem wsk 125


    -Tu widać alternator malucha (bardziej nie dałem rade napiąć paska będzie
    potrzebny napinacz)

    Ciagniczek sam z silnikiem wsk 125


    -A tu początki maski

    Ciagniczek sam z silnikiem wsk 125


    Mam prośbę. Chcę zrobić instalacje złożoną z :
    alternatora, akumulatora i świateł może ma ktoś jakiś pomysł, schemat był bym wdzięczny.

  • #24 16 Kwi 2009 21:49
    artanis2 niszczyciel
    Poziom 9  

    zależy jaki akumulator zastosujesz ale ja na razie proponuje tak:
    * Jednoprzewodowa plus na masę,
    * Prądnica
    * Akumulator
    * Bezpieczniki 8A lub inne
    można i inaczej
    Schematu nie umiem zrobić niestety :|

  • #25 16 Kwi 2009 22:13
    630176
    Usunięty  
  • #26 03 Maj 2009 22:24
    gucio233
    Poziom 11  

    szymx4
    i jak ci się pojazd spisuje? chcę wiedzieć jaki ciężar ten pojazd może uciągnąć. potrzebuję czegoś do przywożenia drewna na opał. zależy mi na niskich kosztach. mam właśnie taki silnik oraz ramę od żuka wraz ze skrzynią i mostem. spawarkę też mam i potrafię spawać, więc mógłbym coś podobnego zrobić. nie chcę robić w ciemno i dlatego chcę wiedzieć jak ten silnik się spisuje w takim pojeździe.

  • #28 05 Maj 2009 16:45
    matibabienica
    Poziom 1  

    pochwale za pomysł i wielki plus dla człowieka że coś umie zrobić i nie boi się zaryzykować ale sądze że ten silnik jest o wiele za słaby ja bym dał co najmniej od MZ 250 osobiście ja bym zrobił go troche szerszego miałbym większą pewność na zakrętach

  • #29 05 Maj 2009 20:44
    UlfgaR
    Poziom 23  

    Cytat:
    osobiście ja bym zrobił go troche szerszego miałbym większą pewność na zakrętach


    myślę, po co komuś przy takim sprzęcie większa pewność na zakrętach?

    Gdyby autor miał robić wyścigówkę a nie "ciągnik" wtedy zaprojektował by całkiem inna konstrukcje

  • #30 17 Maj 2009 21:18
    kristiano15
    Poziom 2  

    cześć widzie że są ludzie którzy mają identyczne pomysły jak ja . :D w tamtym roku zrobiłem trójkołowca z silnikiem wsk'i napęd na tył miał ze skrzyni z trabanta . ale niestety jest to wolne i postanowiłem zrobić czterokołowca z silnikiem wsk i właśnie nie wiem jaka skrzynie założyć ...... czy skrzynia z poloneza dobrze się sprawuje??????

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty