X

Fiat 126P zasysa olej do filtra powietrza

01 Apr 2009 17:19 LEleosz
  • #1 01 Apr 2009 17:19
    leosz
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam, mam problem z maluszkiem. A mianowicie zasysa olej do filtra powietrza. Co może byc tego przyczyną?! Cyba pierścienie są ok, trochę głosniej tez chodzi, jakby miał sportowy wydech
  • #2 01 Apr 2009 17:26
    marakus
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Do wymiany uszczelniacze popychaczy zaworów. U mnie dawno temu tak było cały czas, ale nigdy tego nie zrobiłem, tylko dolewałem olej (ostatecznie zgniła buda i maluszek poszedł an złom).
  • #3 01 Apr 2009 18:39
    zmianowy
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Czy możesz ocenić z której strony ten filtr jest ochlapywany olejem?.
    Jeśli od środka to może wychlapywać z węża od pokrywy zaworów i zakrapiać filtr.
    Jeśli z zewnątrz, tam gdzie dostaje się powietrze do filtrowania to tak jak napisał marakus.
  • #4 01 Apr 2009 19:12
    stanislaw56
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Witam koszt wymiany uszczelek jest nie wielki jak się sam za to zabierzesz .po zdjęciu głowicy obejrzy dokładnie osłony popychaczy czy nie są czasami uszkodzone po założeniu uszczelek dodrze ustaw oslony popychaczy ,nacięcia w jednej lini.przy okazji zobacz jaki jest stan głowicy żeby nie ściągać jej za pól roku.
  • #5 02 Apr 2009 08:31
    leosz
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za odpowiedź, filtr jest zachlapany od środka i na zewnątrz. Olej cieknie po przewodach świec, oraz po przewodzie paliwowym aż na pompę, przed całą tą historią spadła mi ta gruba rura od komory zbierającej powietrze z zewnatrz, kilka dni tak jezdziłem, nie miał też uszczelek na fajkach świec- rezultat, dmuchał powietrzem po całej komorze silnikowej. Nie mam pojęcia czy dużo pracy jest z wymianą tych uszczelniaczy popychaczy?! Ogólnie maluszek jest w dobrym stanie, biorąc po uwagę że jest z 1990 roku! Na mocy nic nie stracił, tylko ten olej mnie martwi. Codziennie rano sprawdzam stan i jakoś trzyma, narazie bede mu dolewał, ale i tak muszę to zrobić, bo śmigam nim codziennie do pracy...

    Dodano po 5 [minuty]:

    Mam jeszcze jedno pytanko, gdy rano ruszam i pierwszy raz nacisnę na pedał hamulca, słychać taki odgłos jakby okładziny były wytarte, po kilku nacisnięciach jest ok i normalnie hamuje
  • #6 02 Apr 2009 09:07
    marakus
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    A może po prostu masz porwaną uszczelkę pod pokrywą zaworów, i przez to cały silnik jest w oleju?
    Uzupełnij uszczelki na fajkach świec, bo to bardzo źle wpływa na chłodzenie silnika.
    Co do hamulców, to może być syf w bębnach, ale raczej bym zajrzał, z hamulcami nie ma żartów.
  • #7 02 Apr 2009 14:50
    raceman
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Wymień uszczelniacze osłon popychaczy ,uszczelkę pod pokrywą zaworów.Jeśli to nie to to możliwe ,że pierścienie tłokowe się kończą i wali olej z odmy wprost na filtr!
  • #8 02 Apr 2009 16:35
    gimak
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Mogę powiedzieć, że zęby zjadłem na maluchach. Jeździłem nimi od 74 do 86 roku. Powodem oleju na filtrze powietrza są duże przedmuchy z odmy (przedmuchy do miski olejowej), proste do sprawdzenia - wymienić filtr, a odmę puścić na zewnątrz (np do otwartej butelki, zaraz będzie widać co z odmy leci) i filtr powinien zostać suchy. Ciśnienie sprężania w cylindrach prawdopodobne będzie poniżej 9atm.
    Olej z uszczelniaczy popychaczy raczej nie wchodzi w rachubę, musiałby iść pod prąd powietrza (chyba że nie ma ich wcale), to samo dotyczy uszczelki pod pokrywą zaworów. W tych dwóch ostatnich przypadkach silnik i cała komora będzie zachlastana olejem, ale filtr powinien być suchy.
  • #9 04 Apr 2009 21:55
    szczepanstjepan
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Ja mam przedmuchy i z tego taki "pożytek", że filtr cały w czarnym glucie, (we czwartek zakładam nowe pierścienie), a jak masz za dużo oleju to też nie za dobrze.
    A uszczelniacze jak dla mnie, czyli 16-sto latka to było ok. 45 minut spokojnego grzebania.
  • #10 05 Apr 2009 03:39
    gabik001
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    szczepanstjepan wrote:
    Ja mam przedmuchy i z tego taki "pożytek", że filtr cały w czarnym glucie, (we czwartek zakładam nowe pierścienie), a jak masz za dużo oleju to też nie za dobrze.
    A uszczelniacze jak dla mnie, czyli 16-sto latka to było ok. 45 minut spokojnego grzebania.

    Bo maluch to ma taki silnik ze mozna go w zlewie naprawic...
    Swoja droga znam przypadki ze goscie po prostu wyjmowali albo zaginali odme sciskujac ja opaska zeby olej nie zapychal filtra... Rozwiazanie moim zdaniem posrednie...
    Pozdrawiam
  • #11 22 Dec 2010 12:16
    Napolione
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    czy ktoś mógłby po krótce napisać jak wymienić filtr oleju w Fiacie 126p

    Szuałem na forum i znalazlem, tyle, że filtr znajduje się w kole pasowym, ale nie wiem co to jest ?

    Bardzo bym prosił o pomoc

    dzięki i pozdrawiam
  • #12 22 Dec 2010 13:16
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    To jest filtr odśrodkowy, nic się nie wymienia, odkręca się dekiel z koła i czyści w środku
  • #13 22 Dec 2010 13:25
    Napolione
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Czyli to jest ten dekielek, gdzie się wlewa olej tak ? Trzeba go okręcić i po spuszczeniu oleju przeczyścić i potem nalać nowy olej tak ?
  • #14 22 Dec 2010 13:40
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (+1)
    Nie! To jest ten dekielek przykręcony do koła pasowego silnika sześcioma śrubkami M6.
    By dokonać czyszczenia tego filtra w maluchu, trzeba podeprzeć silnik, odkręcić tylne mocowanie silnika, zdjąć całą belkę tylną ze zderzakiem i dopiero będzie dostęp.
    Uprzedzam, do tej roboty dla nowicjusza dniówka czasu to tak miej-więcej, do tego trudności z odkręceniem srub mocujących belkę. Jeśli Kolega nie wie Maluchu nawet gdzie jest filtr - polecam tą obotę wykonać z kumplem co juz to robił - popatrzy Kolega co i jak, potem kolejne czyszczenia zrobi sam. To prościutka tylko długotrwała robota.
  • #15 22 Dec 2010 14:25
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Nie trzeba ściągać pasa.
  • #16 22 Dec 2010 15:10
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (+1)
    No, w zasadzie może się obyć bez tego ściągania, dostęp jednak utrudniony.
    Ja miałem "żabę" do uniesienia silnika, podstawki, śruby zawsze nasmarowane - zdjęcie pasa dla mnie było łatwiejsze...
    A tu jest wygrzebany z archiwum rysunek, by Kolega Napolione wiedział, o co chodzi:
    Fiat 126P zasysa olej do filtra powietrza
    I dodam: gdy już się odkręci pokrywę, może się wydawać, że w środku brudu nie ma; to złudzenie. Brudem jest to zbite na kamień aluminium ze stalą (to opiłki, o tyle silnika mamy mniej w środku :D ), wszystko to trzeba wyskrobać twardym narzędziem.
  • #17 22 Dec 2010 15:44
    Napolione
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Dzięki wielkie za pomoc :-) Już rozumiem teraz :-)

    pozdrawiam serdecznie :-)
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products