Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 01 Kwi 2009 17:19
    leosz
    Poziom 2  

    Witam, mam problem z maluszkiem. A mianowicie zasysa olej do filtra powietrza. Co może byc tego przyczyną?! Cyba pierścienie są ok, trochę głosniej tez chodzi, jakby miał sportowy wydech

  • #2 01 Kwi 2009 17:26
    marakus
    Poziom 26  

    Do wymiany uszczelniacze popychaczy zaworów. U mnie dawno temu tak było cały czas, ale nigdy tego nie zrobiłem, tylko dolewałem olej (ostatecznie zgniła buda i maluszek poszedł an złom).

  • #3 01 Kwi 2009 18:39
    zmianowy
    Poziom 16  

    Czy możesz ocenić z której strony ten filtr jest ochlapywany olejem?.
    Jeśli od środka to może wychlapywać z węża od pokrywy zaworów i zakrapiać filtr.
    Jeśli z zewnątrz, tam gdzie dostaje się powietrze do filtrowania to tak jak napisał marakus.

  • #4 01 Kwi 2009 19:12
    stanislaw56
    Poziom 19  

    Witam koszt wymiany uszczelek jest nie wielki jak się sam za to zabierzesz .po zdjęciu głowicy obejrzy dokładnie osłony popychaczy czy nie są czasami uszkodzone po założeniu uszczelek dodrze ustaw oslony popychaczy ,nacięcia w jednej lini.przy okazji zobacz jaki jest stan głowicy żeby nie ściągać jej za pól roku.

  • #5 02 Kwi 2009 08:31
    leosz
    Poziom 2  

    Dzięki za odpowiedź, filtr jest zachlapany od środka i na zewnątrz. Olej cieknie po przewodach świec, oraz po przewodzie paliwowym aż na pompę, przed całą tą historią spadła mi ta gruba rura od komory zbierającej powietrze z zewnatrz, kilka dni tak jezdziłem, nie miał też uszczelek na fajkach świec- rezultat, dmuchał powietrzem po całej komorze silnikowej. Nie mam pojęcia czy dużo pracy jest z wymianą tych uszczelniaczy popychaczy?! Ogólnie maluszek jest w dobrym stanie, biorąc po uwagę że jest z 1990 roku! Na mocy nic nie stracił, tylko ten olej mnie martwi. Codziennie rano sprawdzam stan i jakoś trzyma, narazie bede mu dolewał, ale i tak muszę to zrobić, bo śmigam nim codziennie do pracy...

    Dodano po 5 [minuty]:

    Mam jeszcze jedno pytanko, gdy rano ruszam i pierwszy raz nacisnę na pedał hamulca, słychać taki odgłos jakby okładziny były wytarte, po kilku nacisnięciach jest ok i normalnie hamuje

  • #6 02 Kwi 2009 09:07
    marakus
    Poziom 26  

    A może po prostu masz porwaną uszczelkę pod pokrywą zaworów, i przez to cały silnik jest w oleju?
    Uzupełnij uszczelki na fajkach świec, bo to bardzo źle wpływa na chłodzenie silnika.
    Co do hamulców, to może być syf w bębnach, ale raczej bym zajrzał, z hamulcami nie ma żartów.

  • #7 02 Kwi 2009 14:50
    raceman
    Poziom 18  

    Wymień uszczelniacze osłon popychaczy ,uszczelkę pod pokrywą zaworów.Jeśli to nie to to możliwe ,że pierścienie tłokowe się kończą i wali olej z odmy wprost na filtr!

  • #8 02 Kwi 2009 16:35
    gimak
    Poziom 34  

    Mogę powiedzieć, że zęby zjadłem na maluchach. Jeździłem nimi od 74 do 86 roku. Powodem oleju na filtrze powietrza są duże przedmuchy z odmy (przedmuchy do miski olejowej), proste do sprawdzenia - wymienić filtr, a odmę puścić na zewnątrz (np do otwartej butelki, zaraz będzie widać co z odmy leci) i filtr powinien zostać suchy. Ciśnienie sprężania w cylindrach prawdopodobne będzie poniżej 9atm.
    Olej z uszczelniaczy popychaczy raczej nie wchodzi w rachubę, musiałby iść pod prąd powietrza (chyba że nie ma ich wcale), to samo dotyczy uszczelki pod pokrywą zaworów. W tych dwóch ostatnich przypadkach silnik i cała komora będzie zachlastana olejem, ale filtr powinien być suchy.

  • #9 04 Kwi 2009 21:55
    szczepanstjepan
    Poziom 20  

    Ja mam przedmuchy i z tego taki "pożytek", że filtr cały w czarnym glucie, (we czwartek zakładam nowe pierścienie), a jak masz za dużo oleju to też nie za dobrze.
    A uszczelniacze jak dla mnie, czyli 16-sto latka to było ok. 45 minut spokojnego grzebania.

  • #10 05 Kwi 2009 03:39
    gabik001
    Poziom 36  

    szczepanstjepan napisał:
    Ja mam przedmuchy i z tego taki "pożytek", że filtr cały w czarnym glucie, (we czwartek zakładam nowe pierścienie), a jak masz za dużo oleju to też nie za dobrze.
    A uszczelniacze jak dla mnie, czyli 16-sto latka to było ok. 45 minut spokojnego grzebania.

    Bo maluch to ma taki silnik ze mozna go w zlewie naprawic...
    Swoja droga znam przypadki ze goscie po prostu wyjmowali albo zaginali odme sciskujac ja opaska zeby olej nie zapychal filtra... Rozwiazanie moim zdaniem posrednie...
    Pozdrawiam

  • #11 22 Gru 2010 12:16
    Napolione
    Poziom 14  

    Witam,

    czy ktoś mógłby po krótce napisać jak wymienić filtr oleju w Fiacie 126p

    Szuałem na forum i znalazlem, tyle, że filtr znajduje się w kole pasowym, ale nie wiem co to jest ?

    Bardzo bym prosił o pomoc

    dzięki i pozdrawiam

  • #12 22 Gru 2010 13:16
    carrot
    Moderator Samochody

    To jest filtr odśrodkowy, nic się nie wymienia, odkręca się dekiel z koła i czyści w środku

  • #13 22 Gru 2010 13:25
    Napolione
    Poziom 14  

    Czyli to jest ten dekielek, gdzie się wlewa olej tak ? Trzeba go okręcić i po spuszczeniu oleju przeczyścić i potem nalać nowy olej tak ?

  • #14 22 Gru 2010 13:40
    Zico63
    Poziom 37  

    Nie! To jest ten dekielek przykręcony do koła pasowego silnika sześcioma śrubkami M6.
    By dokonać czyszczenia tego filtra w maluchu, trzeba podeprzeć silnik, odkręcić tylne mocowanie silnika, zdjąć całą belkę tylną ze zderzakiem i dopiero będzie dostęp.
    Uprzedzam, do tej roboty dla nowicjusza dniówka czasu to tak miej-więcej, do tego trudności z odkręceniem srub mocujących belkę. Jeśli Kolega nie wie Maluchu nawet gdzie jest filtr - polecam tą obotę wykonać z kumplem co juz to robił - popatrzy Kolega co i jak, potem kolejne czyszczenia zrobi sam. To prościutka tylko długotrwała robota.

  • #16 22 Gru 2010 15:10
    Zico63
    Poziom 37  

    No, w zasadzie może się obyć bez tego ściągania, dostęp jednak utrudniony.
    Ja miałem "żabę" do uniesienia silnika, podstawki, śruby zawsze nasmarowane - zdjęcie pasa dla mnie było łatwiejsze...
    A tu jest wygrzebany z archiwum rysunek, by Kolega Napolione wiedział, o co chodzi:

    Fiat 126P zasysa olej do filtra powietrza


    I dodam: gdy już się odkręci pokrywę, może się wydawać, że w środku brudu nie ma; to złudzenie. Brudem jest to zbite na kamień aluminium ze stalą (to opiłki, o tyle silnika mamy mniej w środku :D ), wszystko to trzeba wyskrobać twardym narzędziem.

  • #17 22 Gru 2010 15:44
    Napolione
    Poziom 14  

    Dzięki wielkie za pomoc :-) Już rozumiem teraz :-)

    pozdrawiam serdecznie :-)

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty