Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 02 Kwi 2009 15:41
    d_daro
    Poziom 10  

    W jaki sposób ustawić prawidłowo tarcze sprzęgła pierwszego i drugiego stopnia w ursus C360 względem siebie w osi

    Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany

    tak żeby to kulturalnie dało się później połączyć razem ze skrzynią???
    Potrzebuję jakiś banalnie prosty domowy sposób.
    Proszę pomóżcie.
    Pozdro

  • #2 02 Kwi 2009 16:03
    niutat
    Poziom 37  

    Witam, domowym sposobem będzie ciężko chyba że masz w zapasie oba wałki wychodzące ze skrzyni, możesz też dotoczyć sobie przyrząd na pewno jeszcze kiedyś Ci się przyda, słyszałem też że można to zmontować nie dokręcając sprzęgła do koła zamachowego tak żeby tarcze były luźne i po zmontowaniu dokręcić. I nic na siłę bo skrzywisz tarcze.

  • #3 02 Kwi 2009 20:44
    andrzej0769
    Poziom 19  

    Kolego bardzo prosto zakładasz docisk z tarczami na wałek skrzyni i zjeżdżasz to razem.Przez otwór z boku dokręcasz i regulujesz .Dla 1 stopnia luz między łożyskiem i dźwigienkami wyłączającymi napęd ciągnika powinien wynosić 4mm,co odpowiada 35mm skoku pedału sprzęgła.Dla 2 stopnia wału odbioru mocy wynosi 10mm.

  • #4 02 Kwi 2009 21:06
    Usunięty
  • #5 02 Kwi 2009 22:17
    Kamil82
    Poziom 13  

    andrzej0769 napisał:
    Kolego bardzo prosto zakładasz docisk z tarczami na wałek skrzyni i zjeżdżasz to razem.Przez otwór z boku dokręcasz i regulujesz .Dla 1 stopnia luz między łożyskiem i dźwigienkami wyłączającymi napęd ciągnika powinien wynosić 4mm,co odpowiada 35mm skoku pedału sprzęgła.Dla 2 stopnia wału odbioru mocy wynosi 10mm.




    Kolega dobrze radzi. Zjechanie silnika ze skrzynia jeżeli nie są idealnie w osi jest trudne, wałki nie chcą tak łatwo się wsunąć, a po rozkręceniu jest o wiele prościej i szybciej. Z przymiarem też można ustawić ale podczas zjeżdżania musi być wszystko w osi.

  • #6 02 Kwi 2009 22:57
    Usunięty
  • #7 02 Kwi 2009 23:04
    wpsowa692
    Poziom 23  

    witam w 60-tce jest spore okienko nie jest tak żle kolega andrzej0769 dobrze radzi:D

  • #8 02 Kwi 2009 23:16
    Usunięty
  • #9 02 Kwi 2009 23:52
    wpsowa692
    Poziom 23  

    ja też robiłem i mam nadzieje że jeszcze będe robił,kiedyś w ciapku zakładałem nowy docisk i nie sprawdziłem że to był bubel(miał przestawione te 3 otwory w zabierakach) namordowałem się jak żyd ze śmiercią w końcu rozjeżdżam a tu kicha ale zawiozłem do sklepu i kasę oddali:D

  • #10 03 Kwi 2009 11:40
    robokop
    Moderator Samochody

    Dorobić sobie przyrząd z uciętych i zespawanych w całość wałków, ewentualnie popytać we wsi, może ktoś ma i pożyczy. Ustawiania "na oko", lub skręcania przez okno rewizyjne nie polecam. Przy niewspółosiowości tarcz i docisków można sporo popsuć przy "zjeżdżaniu" silnika ze skrzynią na siłę.

  • #11 03 Kwi 2009 20:20
    andrzej0769
    Poziom 19  

    Koledzy widzę że nie mieliście nigdy z tym do czynienia,ja tak składam już od bardzo dawna i uwierzcie że nawet najlepsze ustawienie tarcz na wałek tylko przysporzy kłopotu.Dla czego,dlatego że wałki skrzyni są nie stabilne i się ruszają,a przy lekko luźnym łożysku drugi wałek wisi na pierwszym.Otwór jest tak duży że można wymienić wszystkie łapki i sprężyny bez rozjeżdżania.W C330 otwór jest mały i tak się nie da .

  • #12 03 Kwi 2009 23:06
    Kamil82
    Poziom 13  

    Zgadzam się z andrzej0769 ja niedawno składałem sprzęgło i robiłem to identycznie jak opisuje kolega, i nie było najmniejszych problemów. Pierwsza próba zjechania silnika ze skrzynia była bez rozkręcenia sprzęgła i nie szło ustawić wałków w odpowiedniej pozycji a po jego rozkręceniu poszło jak po maśle. Co do problemu z obracaniem koła zamachowego, to przecież obok tego dużego okna jest małe schowane za taka gumową zatyczka i pod nią znajduje się dostęp do zębów wieńca. Niema wtedy problemu można obracać np przy pomocy śrubokręta.

    Ja osobiście do ustawiania odległości łopatek od łożyska zrobiłem sobie przymiar z pręta kwadratowego doszlifowanego na odpowiedni wymiar.

  • #13 19 Wrz 2009 18:02
    mateusz81
    Poziom 9  

    własnie odnosnie sprzegła a konkretnie wymiany tarczy sprzeglowej ile za taka wymiane mozna zarzadac? pewien czlowiek bedzie mi to robil nie dlugo i chce sie przygotowac sprezyny tez bedzie wymieniał na zacisku bardzo prosze o odpowiedz,pozdrawiam

  • #14 22 Wrz 2009 10:13
    javman
    Poziom 9  

    witam, a ma ktos jakas serwisowke do ursus 4003 lub inne bo to to samo chyba? bo mam ten sam problem, po zalozeiu 2 nowych tarcz, nie wysprzegla, zalozone w sposob taki jak byly wczesniej zdejmowane stare wiec chyba powinny dzialac. niech ktos opisze ktora tarcza jak ma byc dla pewnosci.. :)

  • #15 22 Wrz 2009 23:25
    wpsowa692
    Poziom 23  

    Dźwigienki poprawnie ustawione?Powierzchnie dźwigienek współpracujące z łożyskiem wyciskowym nie nadmiernie zużyte?Czapeczki od dźwigienek jazdy dobre nie popękane?Składałeś sprzęgło wg. przepisu kol. Andrzeja 0769?Bo jeśli nie to mogłeś zwichrować tarczę.

  • #16 25 Wrz 2009 12:20
    javman
    Poziom 9  

    tarcze założyłem nowe, mają być ustawione wyższymi kołnierzami piast w strone silnika, kapelusze nowe, łapy też, łożysko wyciskowe zresztą też,
    okazało sie ze łożysko było za daleko od łap, skrócenie cięgna łączącego pedał sprzęgła i łożysko załatwiło sprawe.

    odległosci miedzy łąpami a łozyskiem ustawilem jednak nieco wieksze, dzieki czemu sprzeglo jest nieco glębsze.. przyzwyczajenie :)

  • #17 29 Wrz 2009 21:30
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    Witam wszystkich. Ja zawsze ustawiam tarcze sprzęgła "na oko" i nigdy nie było problemów z połączeniem silnika ze skrzynią biegów. Nawet jeżeli nie można połączyć za pierwszym razem to według mnie szybciej jest odjechać silnikiem i delikatnie przestawić tarczę niż meczyć się ze skręcaniem przez okienko. Czasami problemem jest trafić wałkiem w łożysko pilotujące (to, które znajduje się w kole zamachowym). Jednak w zdecydowanej większości przypadków udało mi złożyć za pierwszym razem. Kolego andrzej0769 ja twierdzę, że to iż wałki posiadają luz nawet pomaga w złożeniu, bo mogą się one ustawić odpowiednio, nawet jeżeli tarcza nie jest idealnie ustawiona. Natomiast tak jak pisałem wcześniej, przy dużych luzach trudno jest trafić w łożysko pilotujące.

  • #18 17 Lip 2010 18:02
    YureQ
    Poziom 17  

    Trochę temat odświeżę.
    Czy da się ustawić łapki sprzęgła na zmontowanym docisku ale przed włożeniem na wałek sprzęgłowy ? Coś tak jak to było w syrence kiedyś. Brało się suwmiarkę i mierzyło odległość łapek od tarczy.
    Potem tylko sie wkładało całość na wałek sprzęgłowy.

    Jeśli ktoś zna takie wymiary to proszę podrzucić.
    Wiem, że się tak da, tylko nie znam wymiarów.
    Przez to okienko potem to jest niekomfortowa regulacja.

  • #19 14 Kwi 2011 20:43
    smyniek
    Poziom 10  

    Witam, tak da się na suwmiarkę ustawić,tylko wymiarów nie pamiętam, zresztą możesz sam to zmierzyć, na wałkach 1 i 2 go stopnia są ślady gdzie tarcze siedziały i po tych śladach mierzysz odległość do łożyska, odejmujesz odpowiednio 4mm na 1 stopień i 10mm na drugi. Ja w każdym traktorze tak robię i zawsze reguluje przed złożeniem silnika.

    Moderowany przez manta:


    3.1.19. (13) Zabronione jest publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych.
    Kosz.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty