Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Astra II DI (2.0 DTL) P0400 Błąd systemu krytycznego nr 2


Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> Astra II DI (2.0 DTL) P0400 Błąd systemu krytycznego nr 2
Author
Message
daras0101
Poziom 4
Poziom 4


Joined: 24 Mar 2008
Posts: 8
Location: Bydgoszcz

Post#1 Post from the author of the topic 03 Apr 2009 10:27   

Astra II DI (2.0 DTL) P0400 Błąd systemu krytycznego nr 2


Witam, opiszę po kolei genezę i kolejne błędy systemu.

Dałem samochód do uszczelnienia silnika (był wyciek z okolicy koła dwumasowego), po tym zabiegu umyli dokładnie cały silnik żeby zobaczyć czy jeszcze jakieś wycieki będą. I to był początek problemów - podczas jazdy zaczęła zapalać się kontrolka błędu silinika jednak z reguły po przyspieszaniu gasła.

Diagnoza po odczytaniu błędów : P1125 - uszkodzony zawór regulacji ciśnienia doładowania (nieprawidłowy sygnał).

Zamieniliśmy zawór regulacji z tym na EGR żeby sprawdzić czy to zawór czy coś innego - wyszło że zawór bo pojawił się błąd P0400 odn. nieprawidłowego sygnału zaworu regulacji EGR. Z racji tego że była połowa miesiąca i czekałem na wypłatę a nie podobało mi się, że praktycznie cały czas pali się kontrolka silnika (na turbo tylko przy przy przyspieszaniach) przełożyli mi ten raczej uszkodzony zawór na łopaty silnika (gdzie po odczytaniu błędów pokazało błąd w tamtym miejscu - wniosek - najprawdopodobniej uszkodzony zawór).

Po wszystkie zawory powróciły na swoje miejsce a turbo dostało nowy. Przez chwilę wszystko było ok jednak po ostrym przyspieszaniu znowu zapaliła się kontrolka silnika - błędy P0400 i P1125 - po zresetowaniu odnowił się jedynie błąd P1125. Odwiedziłem kilku mechaników jednak żaden nie potrafił jednoznacznie zdiagnozować problemu.

Postanowiłem pojeździć z podłączonym komputerem. Zresetowałem wszystkie błędy i po przyspieszaniu jak puszczam gaz (albo jak na liczniku przekroczę 140-150) to po chwili zapaliła się kontrolka i wyskoczył "nowy" błąd:
P0400 - Critical System Malfunction 2 (Błąd systemu krytycznego nr 2)

Kilkukrotnie go kasowałem jednak błąd się pojawiał. Kontrolka silnika gaśnie jak ostro dodam gazu (przy około 1700 obrotach gaśnie jak czuć że załącza się turbina)

Pytanie teraz co zrobić (w ogóle z czym związany jest ten błąd). Słyszałem następujące możliwości:
a) układ podciśnienia (vakupompa)
b) przepływomierz
c) zawory regulacji
d) zasyfiony EGR

W poniedziałek mam zamiar dać EGR do czyszczenia.

Na zakończenie dodam jeszcze tyle, że do mycia silnika wszystko było ok (wtedy porozłączali mi wszystkie układy i po ponownym złączeniu zaczęło się sypać). Czy są jakieś pewniaki albo testy które można wykonać?

W serwisie diesla chcą za sprawdzenie układu podciśnienia i wakupompy 200 zł. Warto? Czy najpierw zrobić jakieś testy samemu?

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 03 Apr 2009 10:27   





Back to top
   
radek8204
Poziom 1
Poziom 1


Joined: 09 Mar 2009
Posts: 1

Post#2 06 Apr 2009 21:28   

Re: Astra II DI (2.0 DTL) P0400 Błąd systemu krytycznego nr


miałem to samo. przeczysciłem wszystkie przewody podciśnienia i jest ok. u mnie w tych przewodach byl olej woda.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Apr 2009 21:28   





Back to top
   
daras0101
Poziom 4
Poziom 4


Joined: 24 Mar 2008
Posts: 8
Location: Bydgoszcz

Post#3 Post from the author of the topic 06 Apr 2009 22:15   

Re: Astra II DI (2.0 DTL) P0400 Błąd systemu krytycznego nr


Ja dzisiaj dałem do czyszczenia EGR. Był niesamowicie zasyfiony ale wyczyszczenie nie rozwiązało problemu. W środe będę miał myty kolektor ssący bo podobno skoro EGR się tak usyfił to nie ma co robić sobie nadziei że w kolektorze będzie czysto.

Po wyczyszczeniu błąd P0400 Critical System 2 Malfunction zmienił się na P1125 Critical System 2 Malfunction - czyli dalej ten sam błąd ogólny.

Co do przewodów to częściowo były wyczyszczone podczas przekładania zaworów, jednak bezskutecznie. Jeśli czyszczenie kolektora nie przyniesie spodziewanych rezultatów zobaczymy co z przewodami. Dzięki za radę, jak coś więcej będę wiedział podzielę się rezultatami.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Apr 2009 22:15   





Back to top
   
szarak
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 09 Sep 2003
Posts: 198
Location: Sokołów Podlaski

Post#4 06 Apr 2009 22:24   

Re: Astra II DI (2.0 DTL) P0400 Błąd systemu krytycznego nr


A może woda na złązczu komputera? sprawdzałeś? radzę wypiąć i sprawdzić pozdrawiam.

Helpful message? + -

Back to top
   
tzok
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 25660
Location: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Post#5 06 Apr 2009 22:52   

Re: Astra II DI (2.0 DTL) P0400 Błąd systemu krytycznego nr


Nie wiem jaki miałem wtedy błąd (tzn. na pewno od EGR, ale numeru nie pamiętam) ale takie samo zachowanie kontrolki CHECK miałem jak zamieniłem na elektrozaworze obejścia turbiny przewody podciśnieniowe.

OUT idzie zawsze do siłownika, VAC idzie zawsze do pompy podciśnienia.

Czy vakupompa działa łatwo sprawdzić - odłącz wszystko od dolnego króćca i podłącz "na krótko" dowolny z siłowników (turbina, klapy, EGR) i zobacz czy się przełącza siłownik (EGR to kiepski pomysł bo go nie widać).

To w tym silniku jest koło dwumasowe, jakoś mi się nie wydaje...

P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction <- usterka EGR
P1125 - Boost Pressure Solenoid Valve High Input C-15 <- przerwa w obwodzie sterownia elektrozaworu sterującego turbiną (obejściem turbiny)

P1125 to usterka elektryczna - brak styku.

Helpful message? + -

Back to top
   
daras0101
Poziom 4
Poziom 4


Joined: 24 Mar 2008
Posts: 8
Location: Bydgoszcz

Post#6 Post from the author of the topic 10 Apr 2009 17:33   

Re: Astra II DI (2.0 DTL) P0400 Błąd systemu krytycznego nr


Jak się okazało, jakieś kable pod pokrywą silnika były źle (odwrotnie) podłączone. Kolektor ssący tez wyczyszczony i wyprostowane zostały przy okazji te klapy od zaworów. Wakupompa też była sprawdzona i okazało się że wytwarza podciśnienie.

Co do opisanych powyżej kodów błędów - każdy błąd np. P0400 ma wiecej niż jedno znaczenie i niekoniecznie to się ogranicza do zaworu.

Błędy zniknęły, samochód śmiga. Jednak co było przyczyną ciężko jednoznacznie ocenić.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 10 Apr 2009 17:33   





Back to top
   
tzok
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 25660
Location: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Post#7 10 Apr 2009 19:11   

Re: Astra II DI (2.0 DTL) P0400 Błąd systemu krytycznego nr


Jak to co - zamienione przewody podciśnieniowe na elektrozaworze...

Helpful message? + -

Back to top
   
Removed






Post#8 11 Apr 2009 09:23   

Re: Astra II DI (2.0 DTL) P0400 Błąd systemu krytycznego nr


przeciera się zaraz koło akumulatora. Ale przeciez w 10 min idzie załapać o co chodzi .

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> Astra II DI (2.0 DTL) P0400 Błąd systemu krytycznego nr 2
Page 1 of 1
Similar topics
Błąd P0430 astra g 2.0 dtl (5)
Opel Astra G 2.0 DTL błąd p400 i p100 (10)
Astra G 1999 r silnik X 20 DTL błąd P1630 (4)
Opel Astra II 2.0 dtl - błąd p 1631 po wymianie tranzystora w sterowniku (4)
Astra G 2,0 DTL - Spadek mocy przez 2 sek - Atra G - silnik 2,0 - DTL 98r (2)
opel astra 2 blad P0400 i P0725 (1)
P0400 astra 2.0 di 82KM check i muł (3)
opel astra 2 - bład op-com P0400 (6)
Opel Astra 2 g 1,7DTI isuzu bład p0400 (6)
Vectra błąd P0400 problem (1)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.05 seconds

elektroda.pl topic RSS feed