X
  • #1 04 Apr 2009 20:51
    Merari
    Level 8  
    Helpful post? (+1)
    Witam

    Od pewnego czasu mam problemy z autoalarmem. Więc pomyślałem, że jak go i tak nie używam to może bym go odłączył i pozostawił sam zamek centralny z pilota od alarmu. Czy jest w ogóle taka możliwość??
    Myślałem aby odłączyć od centralki syrenę, kierunkowskazy bądź same czujniki. Czy to jest takie łatwe? Czy takie coś nie wypali?
    Samochód to Audi A3, a na pilocie od alarmu jest napisane Cobra 7777.

    Czekam na odp, pzdr.
  • #2 04 Apr 2009 21:15
    tomasz sadowski
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    jest możliwe zostawiasz zasilanie masę i sterowanie centralnym proponuję zostawić też kierunki (a dlaczego kolega chce wywalić alarm ? bo może nie ma takiej potrzeby )
  • #3 04 Apr 2009 21:19
    Merari
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Od pewnego czasu gdy załączam alarm to po paru minutach zaczyna "wyć". Czasem trochę dłużej, czasem trochę krócej trzeba na to czekać.
    Na ten moment zamykam samochód kluczykiem, już mam trochę dość i pomyślałem o odcięciu alarmu i pozostawieniu centralnego.
  • #4 04 Apr 2009 22:15
    SKRZYNIA
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    jak kolega wyzej napisal jest to do zrobienia jako sam sterownik,ale moze przyjzyj sie temu alarmowi, zobacz na krancowke pod maska, na czujniki dodatkowe jesli sa zamontowane.... :)
  • #5 04 Apr 2009 22:20
    Merari
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jest zamontowany czujnik dodatkowy pod maską.
    Jak mogę go sprawdzić? Czujnik zamyka obwód czy go otwiera (przerywa)?
  • #6 05 Apr 2009 11:10
    bimberk-ce
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    czujnik zamyka obwód, tzn zwiera kabel od alarmu do masy w 99% przypadków
  • #7 05 Apr 2009 11:59
    tomasz sadowski
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    sprawdz też krancówkę przy drzwiach możesz mieć zamontowany ściemniacz i dopiero po kilkunastu sekundach alarm się uzbraja (a najprościej lampka w kabinie włączona i zamykaj po kolei drzwi i sprawdzaj czy gaśnie ,to samo z bagażnikiem ,dodam że czasem włączone radio powoduje załączanie alarmu)
  • #8 05 Apr 2009 12:42
    Merari
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    tomasz sadowski wrote:
    sprawdz też krancówkę przy drzwiach możesz mieć zamontowany ściemniacz i dopiero po kilkunastu sekundach alarm się uzbraja (a najprościej lampka w kabinie włączona i zamykaj po kolei drzwi i sprawdzaj czy gaśnie ,to samo z bagażnikiem ,dodam że czasem włączone radio powoduje załączanie alarmu)


    Wszystko działa poprawnie, lampka w samochodzie gaśnie po paru sekundach. Natomiast radio mam tak podłączone że gaśnie z chwilą wyjęcia kluczyka ze stacyjki.
    A może alarm jest zbyt czuły? Może zmniejszyć jego czułość? Tylko jak i gdzie?
  • #9 05 Apr 2009 19:52
    Staszek49
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Pan Tomasz trafnie chyba diagnozuje usterkę. Myślę jednak, że w przypadku awarii włączników drzwiowych, maski itd. alarm nie załączył by się, o czym (chyba) każdy alarm sygnalizuję innym "kliknięciem", świadczącym np. o niedomkniętych drzwiach, masce itd. Podejrzewam, że nawet uchylone okna mogą też uaktywnić alarm i przeciąg może być sprawcą tych kłopotów.
    Jako ciekawostkę opiszę mój przypadek z alarmem. Otóż w posiadanym VW czasem nie kontaktował (jak się później okazało) wyłącznik drzwiowy od światła sufitowego. Po wyłączeniu alarmu, uruchomieniu silnika i przejechaniu pewnej odległości - uaktywniał się alarm. Często było to w ruchu ulicznym i stawałem się podejrzanym, że skradłem auto - syrena wyła i migały światła kierunku jazdy. Po wyłączeniu alarmu i upływie ok. 30 sek. ponownie alarm się włączał. Pomagało wówczas kilkukrotne otwarcie (w czasie jazdy) drzwi, lub parokrotne naciskanie wspomnianego wyłącznika. Ostatecznie po jego wymontowaniu pomógł płyn WD-40.
  • #10 05 Apr 2009 21:17
    Ireneo
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    jeżeli odłączysz kierunki to alarm i tak będzie alarmował co za tym idzie -pobór prądu.Odłącz czujniki jezeli są i sprawdź włącznik pod maską,a jeżeli to nie pomoże wywal wszysto i wstaw sterownik za jakieś 70 zł urządzenie.Stać na a3 to stać na sterownik raczej
  • #11 06 Apr 2009 13:28
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Cobra 7777, to oznaczenie typu pilota, a nie model alarmu.
  • #12 06 Apr 2009 15:00
    Merari
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ireneo wrote:
    Stać na a3 to stać na sterownik raczej

    No raczej, ale chciałem zrobić na tym.


    norbert.s. wrote:
    Cobra 7777, to oznaczenie typu pilota, a nie model alarmu.

    Oczywiście, zgadam się w 100%.
  • #13 06 Apr 2009 20:19
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    tomasz sadowski wrote:
    sprawdz też krancówkę przy drzwiach możesz mieć zamontowany ściemniacz i dopiero po kilkunastu sekundach alarm się uzbraja (a najprościej lampka w kabinie włączona i zamykaj po kolei drzwi i sprawdzaj czy gaśnie ,to samo z bagażnikiem ,dodam że czasem włączone radio powoduje załączanie alarmu)


    Gdybyś chociaż trochę znał elektrykę audi, to wiedziałbyś, że jest jest tam ściemniacz i że można podpiąć się pod krańcówki z jego pominięciem.
    Gdybyś coś trochę wiedział o alarmach Cobra, to wiedziałbyś również to, że jest tam funkcja ignorowania naruszonego wejścia krańcówek drzwi służąca właśnie do podpinania się na przykład pod przewód lampki, a i bez tej fukcji Cobra kilka sekund po uzbrojeniu ignoruje dogaszającą się lampkę.
    Dobrze byłoby dla tego forum, gdyby co niektórzy przestali tworzyć bajki i skupili się na konkretach.
    Do sprawdzenia w pierwszym rzędzie, tak jak sugerują wyżej koledzy krańcówka pod maską.
  • #14 28 Apr 2010 20:33
    pavel007
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    podbijam temat - mam ten sam problem i za bardzo nie wiem jak go rozwiazac. Alarm ma to do siebie że świruje - załącza sie w sytuacjach w których załączyc sie nie powinien. Próbowałem odłączyć przewody syrenki ale to skutkuje odcieciem zapłonu, jak to mozna rozwiazac ? Nie potrzebuje rad co do tego jak go naprawic - po prostu nie chce tego robic bo z tego co słyszałem cobry tak maja ze aktywuja sie same z siebie, takze chce go odłaczyć i zostawic centralny + kierunki, tylko właśnie jak???

    edit: może ją jakoś uszkodzić ?? tak aby zamykała obwód ale nie hałasowała ?
  • #15 28 Apr 2010 21:59
    milejow
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Nie ma możliwości wyłączenia alarmu a zostawienia w nim sterowania zamkiem, taka opcja to tylko czasowy tryb serwisowy systemu, nie mający nic wspólnego z tym, co chcesz osiągnąć. Tylko wycięcie alarmu z auta, ominięcie/połączenie blokad i ewentualne dołożenie sterowania radiowego. Zawsze alarm nie odcięty od zasilania a pozbawiony sygnałów potrzebnych do prawidłowej pracy będzie świrował
  • #16 28 Apr 2010 22:23
    pavel007
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    nie myslałem nawet że to skomplikowane takie.
    Czyli jedyna opcja bedzie pewnie kupienie uniwersalnego zestawu c.zamka, zamontowanie go i wyłączenie kluczykiem tego.

    A moze jednak poradził sobie ktos z tym jakoś ?
  Search 4 million + Products
Browse Products