X

Vectra C 2,2 DTI Pedał gazu brak reakcji

ufoland 08 Apr 2009 11:59
  • #1 08 Apr 2009 11:59
    ufoland
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Wczoraj w vectrze zblokował się alarm po wymianie akumulatora zrobiłem to i dzisiaj jest inna usterka a mianowicie nie reaguje na pedał gazu. Wchodzi auto w tryb awaryjny i traci moc i przestaje reagować na gaz. Pedał jest elektroniczny i wyskoczył błąd na komputerze z ktsa
    P0120 Czujnik położenia pedału gazu 1/2
    Kombinacja sygnałów nieważna
    P0220 Czujnik położenia pedału gazu 1/2
    Kombinacja sygnałów nieważna
    W środku żadnej elektroniki chyba nie ma sam potencjometr chyba. Czy jest to uszkodzenie pedału gazu czy być może coś innego się dzieje? Miał ktoś podobny przypadek? I kto się orientuje ile taki pedał może kosztować bo mowa chyba tylko o serwisie.
  • #2 09 Apr 2009 13:13
    ufoland
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Dodam że klient sam zmieniał wcześniej pedał gazu i jakiś miesiąc było dobrze i znowu powróciło. Nawet na włączonym zapłonie jak wciskam gaz to wyskakuje błąd i check. A jak odpale samochód to wcisnę gaz do oporu i nie reaguje sam się podnosi na 1300obr/min i przestaje reagować. Ma ktoś jakiś pomysł?
  • #3 09 Apr 2009 16:42
    szarak
    Level 17  
    Helpful post? (-1)
    wymień czujnik a przed tym sprawdź wiązkę między nim a komputerem jeżeli wiązka o.k. to na bank czujnik w oplach to dość powszechna usterka
  • #4 09 Apr 2009 16:54
    ufoland
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Kolego ale jaki czujnik?
  • #5 09 Apr 2009 18:09
    Removed
    Helpful post? (0)
    kable między czujnikiem a ecu sprawdz,popatrz w bloki pomiarowe ,nigdy nie sugeruj się kodami błędów ,czasem sterownik nie rozpoznaje różnicy między zerwanym przewodem a uszkodzonym czujnikiem
  • #6 09 Apr 2009 18:21
    ufoland
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (+2)
    Kolego w blokach patrzyłem i napięcie na pedale gazu się zmienia ale jest jest położenie pedału w blokach i jak jest ok to normalnie jest 100% a jak nie reaguje na pedał gazu to położenie się nie zmienia a napięcie w v się zmienia. Sprawdzałem na rysunku i u mnie w korpusie jest tylko czujnik cisnienia i temp doładowania. A kolego gdzie znajduje się komputer główny? Bo szukałem i nie znalazłem a widzę że do pompy dochodzi sporo przewodów dwie duże wtyczki. Dodam że na zdjęciu jest inaczej ale nie wiem czy to 2.2. U mnie w korpusie tym na cztery śrubki jest tylko jeden czujnik.
    Zdjęcie jest zapożyczone. Nie z tego samochodu
  • #7 09 Apr 2009 18:53
    707067
    Removed  
    Helpful post? (0)
    sprawdz fizycznie tps-a
    napięcie zasilania wtyki 1 i 2 : 5 V
    opór, wtyki 1 - 5: 1 000 - 2 000 omów
    opór, wtyki 2 - 4: 500 - 1 500 omów

    połączenia są tak:
    tps pin 1 to ecu pin B31
    2 to B7
    3 to B33
    4 to B9
    5 to B21
    6 to B45
    powodzenia

    Dodano po 1 [minuty]:

    aha 4 i 5 to (-)
    3 i 6 to sygnał
  • #8 09 Apr 2009 23:49
    ufoland
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Kolego może zadam głupie pytanie ale gdzie mam go szukać? Sory za takie pytanie ale ten samochód mnie doprowadza do szału:|Podam linka i jak możesz to określ dokładnie w którym miejscu się on znajduje? Z góry dzieki
    http://moto.allegro.pl/item582160259_silnik_vectra_c_signum_zafira_saab_omega_2_2_dti.html
  • Helpful post
    #9 10 Apr 2009 15:05
    mabos1
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Vectra C 2.2 DTI o ile sie nie mylę ma zamontowany na pompie wtryskowej. Masz tam dwie wtyczki i proponuje posprawdzać wiązkę od pedału gazu do sterownika (pompy).
    W tym linku ostatnie zdjęcie pokazuje przód silnika i tam właśnie powinna znajdować sie pompa wtryskowa ze sterownikiem.
  • #10 28 Apr 2010 18:28
    ufoland
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jak by ktoś miał problemy w przyszłości okazało się że był ugnity pin przy sterowniku. Po połączeniu od tamtej pory auto jeździ bez problemów.
  Search 4 million + Products
Browse Products