Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Wymiana klocków hamulcowych.

hakieru 12 Kwi 2009 21:06
  • #1 12 Kwi 2009 21:06
    hakieru
    Poziom 1  

    Mam Peugeot 106 92r 1.1. Chciałbym wymienić klocki hamulcowe w nim. Chciałbym wymienić w przodzie i w tyle. Jednak nie znam się na tym za bardzo. Czy ktoś by mi mógł pomóc????

  • #2 12 Kwi 2009 21:15
    robokop
    Moderator Samochody

    hakieru napisał:
    Mam Peugeot 106 92r 1.1. Chciałbym wymienić klocki hamulcowe w nim. Chciałbym wymienić w przodzie i w tyle. Jednak nie znam się na tym za bardzo. Czy ktoś by mi mógł pomóc????


    To znaczy co ? Chcesz żeby Ci o ktoś zrobił za darmo? Bo normalnych warsztatów gdzie wykonują tę usługę to nie brakuje.

  • #3 12 Kwi 2009 21:47
    sebo2x
    Poziom 13  

    Masz do odkręcenia maksymalnie 6 śrub na koło , jeśli nie potrafisz tego zrobić to kolega wyżej napisał co zrobić.

  • #4 12 Kwi 2009 21:55
    piorun0
    Poziom 20  

    Niewiem jak w Twoim aucie ja w Matizie sam wymieniam z przodu klocki bardzo prosta czynność(przy tej okazji zawsze nożem tokarskim szlifuje zew. średnicę tarcz hamulcowych)a z tyłu szczęki ,trochę gorsza sprawa bo są tam samoregulatory i sprężyny,ale też niewielki problem.
    W Twoim 106 z tyłu chyba masz także bębny i szczęki a nie tarcze i klocki
    Jeżeli masz zdolności manualne nie będziesz miał wielkich problemów
    Powodzenia

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Niewiem jak w Twoim aucie ja w Matizie sam wymieniam z przodu klocki bardzo prosta czynność(przy tej okazji zawsze nożem tokarskim szlifuje zew. średnicę tarcz hamulcowych)a z tyłu szczęki ,trochę gorsza sprawa bo są tam samoregulatory i sprężyny,ale też niewielki problem.
    W Twoim 106 z tyłu chyba masz także bębny i szczęki a nie tarcze i klocki
    Jeżeli masz zdolności manualne nie będziesz miał wielkich problemów
    Powodzenia

  • #5 13 Kwi 2009 10:10
    misza50
    Poziom 15  

    Jeżeli są tam klocki, jak to często w Peugeotach, tzw. "przekoszone", niesymetryczne, dwa prawe, dwa lewe, z drucianymi sprężynkami, to życzę powodzenia...
    Z reguły wymiana klocków, to nie jest skomplikowana operacja, jednak w warsztacie zawsze się znajdzie pasta ceramiczna, czy miedziowa, "krem" na tłoczki, przeczyści sie suwaki, obejrzy osłonki p-kurzowe, w razie czego wymieni...przynajmniej ja tak robię.
    Pozdrawiam

  • #6 13 Kwi 2009 11:57
    pioart
    Poziom 37  

    Dla wprawionego mechanika to nie jest problem taka wymiana , uzupełnij swój profil to może w twojej okolicy jest jakiś kolega z forum i ci pomoże / oczywiście odpłatnie z rabacikiem / Polecam warsztat bo jak tego nie robiłeś to się nie zabieraj ….ale pytasz to ci odpowiadamy
    Z przodu zdemontować zacisk , zdemontować klocki , wcisnąć tłoczek wyczyścić prowadnice klocków / zdjęcie to tylko przykład

    Wymiana klocków hamulcowych.


    Jeśli tarcze mają już kołnierze to dobrze jest załamać krawędzie klocków / profil można podejrzeć ze zdjętych klocków.

    Wymiana klocków hamulcowych.



    Należy załamywać te krawędzie żeby klocek jak największą powierzchnią przylegał do tarczy / poprawia to początkową skuteczność hamowania i przyśpiesza dotarcie klocków /

    Wymiana klocków hamulcowych.


    Największy problem to tył, demontaż i montaż szczęk i samo-regulatora / tak żeby prawidłowo działał dla laika może to być problem , brak znajomości zasady działania /


    Polecam WARSZTAT to i tak niska cena za bezpieczeństwo a jak pomajstrujesz to zapłacisz o wiele więcej
    Pozdrawiam

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty