X

FAP w Peugeot 407 1,6 HDI

13 Apr 2009 09:54 LUlucas74
  • #1 13 Apr 2009 09:54
    lucas74
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witajcie. Zacząłem właśnie użytkować swojego Peugeota 407 z silnikiem 1,6 HDI. Samochód był kilka miesięcy nieużywany gdyż czekałem na dokumenty z ubezpieczalni we Francji. Zaraz po odpaleniu auta pojawia się komunikat: PARTICLE FILTER REGENERATION CYCLE URGENT. Nie świeci się kontrolka silnika, samochód ma przejechane w tej chwili 107 tys. km. Poradzcie mi proszę co mam zrobić w miarę możliwości unikając serwisu, bo ten w moim miejscu zamieszkania jest taki sobie (wiem z doświadczenie bo mam też partnera) Z góry dziękuję i pozdrawiam
  • #2 13 Apr 2009 10:10
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Autostrada lub inna szybka droga i rura przez pare kilometrów. Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    Chodzi o to aby w Fapie wytworzyła się na tyle wysoka temperatura aby możliwe było wypalenie cząstek stałych
  • #3 13 Apr 2009 10:29
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Helpful post? (0)
    Duże obroty silnika to duża ilość gorących spalin więc po kilkudziesięciu km może się udać przepalić nawet bardzo zaśmiecony FAP.
    Jeżeli kontrolka zapala się i po 15s. (od ruszenia) gaśnie jest to wiadomość o kończącym się płynie "ekologicznym" .
    Do zbiorniczka wchodzi 5 l. - powinien być uzupełniany po przejechaniu ok. 120 tys.
  • #4 13 Apr 2009 12:06
    lucas74
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    dz, czyli jest to coś normalnego i nie nie grozi mi na razie jego wymiana??
  • #5 13 Apr 2009 12:09
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Tak wyswietlanie informacji jest normalne, ale jest ona wyświetlana po to abyś zrobił to co pisałem ja i CameR, więc nie ma na co czekać tylko działać
  • #6 13 Apr 2009 13:20
    lucas74
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki - pozdrawiam Łukasz
  • #7 03 Sep 2009 19:24
    kisiel76
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Wszystko pięknie... ale odpoczątku:
    Samochód mam 4 tygodnie, przebieg 160 tys km. 2 dni po zakupie zaświeciła się kontrolka silnika i komunikat: Depollution system failed. znajomy mechanik stwierdził :pusty zbiornik z dodatkiem. pojechałem więc na uzupełnienie. po badaniu kompem i okiem okazało się, że płyn jest ok, pełny zbiornik, natomiast zdechł ładnie nazwany motylek, wpuszczający powietrze do turbiny. Koszt 220 funtów. po naprawie reset błędów i papa. 2 tygodnie potem wyjazd do polski. w dzień wyjazdu komunikat: Particle filter regeneration cycle urgent. Sprawdziłem w necie- powinno zniknąć po paru kilometrach na autostradzie, więc zero problemu. 2210 kilometrów i nic... komunikat dalej świeci. włążę więc pod samochód... i co??? ano fapu niet. zbiornik z płynem jest, kable jakieś podłączone + jedna 2 pinowa wtyczka lata luzem i to wszystko..i wydech jakby nie od tej wersji... mam się ba, że auto stanie??
  • #8 03 Sep 2009 20:45
    Removed
    Helpful post? (0)
    lucas74 od początku chyba pytał, co? Nie potrafisz sobie poradzić to wstaw emulator. Od nowa odkrywamy Amerykę? Kolejne wyzwanie dla tych, co jeszcze nie ogarnęli zwykłego katalizatora w benzynie. Żorż, przyjdź i opiernicz. Tylko nie radź zbyt dużo takim kolegom.
  • #9 04 Sep 2009 15:46
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Rada jest tylko jedna : kierunek ASO.
    Kisiel, nawet jesli masz FAP (a masz prawie na pewno), to pod samochodem go nie znajdziesz. Chyba, ze sie urwal...
    Pozdrawiam
  • #10 06 Sep 2009 11:51
    kisiel76
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    ok Fap znaleziony:)). Spędziłem cały dzień próbując wykonać "particle filter regeneration cycle". sam filtr wygląda w środku znośnie.Niestety doszedłem do tego, iż pompa paliwa nie pobiera dodatku ze zbiornika. Zbiornik z dodatkiem jest absolutnie pełny, co przy 160k jest raczej dziwne. Czy ktoś może mi powiedzieć czy przyłączne elektryczne w zbiorniku dodatku to zasilanie pompki??
  • #11 15 May 2010 23:40
    1135814
    Removed  
    Helpful post? (0)
    może zbyt późno wpadłem na ten temat ,ale może się to jeszcze komuś przydać-w takim przypadku jak wyżej należy sprawdzić w pomiarze parametrów ( kalkulator dodatku do paliwa) czy korek zbiornika paliwa pokazany jest jako obecny (oczywiście przy korku zakręconym) jeżeli jest inaczej należy sprawdzić obecność wkładki magnetycznej w korku , instalację elektryczną i czujnik obecności korka(kontaktron) zamontowany na końcówce rury wlewu paliwa. Najczęściej okazuje się że to właśnie czujnik jest uwalony.Powodzenia w naprawie Peugeotów-one wszystkie muszą jeździć ;-)
  • #12 15 Nov 2010 03:06
    kisiel76
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Bardzo ciekawe.... nawet nie wiedziałem że tam jest jakiś czujnik...:) jutro rankiem obejrzę... Póki co auto śmiga rok i 3 m-ce bez problemów - tylko ten komunikat.. "Particle filter..." lub "Depollution system foulty".


    Dzięki i pozdrawiam..
  • #13 22 Dec 2010 21:15
    kisiel76
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    czujnik działa:( więc to musi być coś innego...
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products