X
  • #1 23 Apr 2009 10:24
    Berni-lg
    Level 10  
    Helpful post? (-1)
    Witam. Interfejs po podłączeniu do komputera jest wykrywany, instalują sie sterowniki z CD, a potem przy uruchomieniu scantool.net w wersji 1.13 wyskakuje błąd "Interface was not found" czy przy podłączeniu do samochodu ten błąd zniknie czy jest to wadliwe urządzenie? (nie mam jak go teraz podłączyć do auta bo laptop mi sie rozleciał. Będe wdzięczny za odopwiedź ze strony posiadaczy tego ustrojstwa.
  • Helpful post
    #2 23 Apr 2009 10:37
    brandy-p
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    podłącz +12V do pinu 16 (wtyczka obd) i -12V do pinu 4
    i sprawdzisz bez auta
  • #3 23 Apr 2009 10:47
    Berni-lg
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    A u Ciebie też wyskakuje ten błąd jak nie masz podłączenia z autem?
  • #4 23 Apr 2009 10:53
    brandy-p
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Nie pamiętam, bo bardzo rzadko używam tego badziewia, ale jak niema zasilania to jak może działać?
    To tak jakbyś narzekał, że pralka nie działa z wyjętą wtyczką z gniazdka.
  • #5 23 Apr 2009 10:56
    Berni-lg
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Od strony komputera jest zasilanie, a z tego co piszesz to musi być zasilanie z obu stron. Nie znam się na tym i zastanawiam sie czy kupiłem sprawne urządzenie.
  • #6 23 Apr 2009 11:04
    brandy-p
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Podłącz to zasilanie i sprawdź.
    Aha w ustawieniach programu masz poprawnie ustawione porty com lub automatyczne wykrywanie urządzenia ?
  • #7 23 Apr 2009 11:16
    Berni-lg
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Podłączyłem i wyskakuje cały czas bład. Porty com są ustawine na takie wartosci jak w menedzerze urządzeń.
  • #8 23 Apr 2009 11:33
    brandy-p
    Level 31  
    Helpful post? (-1)
    spróbuj podłączyć "-" pod piny 4 i 5
  • #9 23 Apr 2009 11:42
    Berni-lg
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Troche kombinacji z tym jest. Dzięki za wszystkie wskazówki, ale wychodzi na to że jednak musze skombinować lapotpa i podłączyć go pod auto.
  • #10 24 Apr 2009 06:13
    jacekseat
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    elm działa dopiero po podłączeniu do auta!!!
  • #11 24 Apr 2009 07:22
    Berni-lg
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    A na jakim programie prowadziłeś testy samochodu?
  • #12 14 Jun 2009 15:06
    oktawia121
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    witam temat interfejsu elm327 mam dwa i za hiny ludowe nie moge ich zaistalowac caly cas mi wyskakuje nie zaistalowane sterowniki kod28 i w menadzerze urzadzen znak zapytania z wykrzyknikiem jak ktos moze to prosze o pomoc
  • #13 14 Jun 2009 19:44
    kata
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    nie potrzebujesz samochodu do wykrycia elm-a,musisz mieć zainstalowany sterownik kabelka,działa mi prawie z każdym autkiem.pod pcmscan chyba najlepiej albo scanmaster
  • #14 19 Jun 2009 21:13
    mario-1306
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    ja mam podobny problem mój interfejs tez nie działa z żadnym programem a po podłączeniu samochodu tez nic, wychodzi że go nie wykrywa, i świeci się czerwona kontrolka, a tak w ogóle to czy on działa w oplach ,bo mam astrę 1.7dti 2000r.
  • #15 21 Jun 2009 13:03
    Jacek79
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Chłopie, wsadź że sobie tego elemika w ubikację.
    Lamerom można tak tłumaczyć bez końca co jest do czego.
  • #16 23 Jun 2009 21:01
    mario-1306
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    kolego a jest jakiś programik na Elm zeby zrobic coś przy oplu?
  • #17 10 Jul 2009 18:02
    manieczek111
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Ople sprzed 2001 r. (benzynowe) i sprzed 2004 (diesle) nie wspolpracuja z ELM 327!
  • #18 10 Jul 2009 21:49
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    manieczek111 wrote:
    Ople sprzed 2001 r. (benzynowe) i sprzed 2004 (diesle) nie wspolpracuja z ELM 327!

    Jak to nie, błędy odczytać i skasować się da, a to przeciętnemu użytkownikowi tego badziewia wystarczy :P.
  • #19 11 Jul 2009 21:18
    _Hani_
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Hmm elm'a nie mam ale ze schematu na elektrodzie widać ze z portu wstaje tylko ftdi a z samochodu procek.
  • #20 19 Aug 2009 19:00
    nick181
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Co do elm-a żeby programy działały i żeby komputer prawidłowo wykrywał interfejs nie wystarczy tylko zainstalować sterowniki i ustawić port. Trzeba również ustawić odpowiednią prędkość przesyłu na porcie. Jeżeli będzie zbyt duża lub zbyt mała interfejs nie będzie działał. w programie scantool 1.13 w opcjach trzeba ustawić na prędkość 38400 i powinno działać.
  • #21 25 Oct 2009 11:39
    voytexg
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    Co do elm-a żeby programy działały i żeby komputer prawidłowo wykrywał interfejs nie wystarczy tylko zainstalować sterowniki i ustawić port. Trzeba również ustawić odpowiednią prędkość przesyłu na porcie. Jeżeli będzie zbyt duża lub zbyt mała interfejs nie będzie działał. w programie scantool 1.13 w opcjach trzeba ustawić na prędkość 38400 i powinno działać.

    wszystko tak zrobione i nic , u mnie po podłaczeniu do laptopa wyskakuje port com5
    ustawiam w programie, menadżerze i d....a .
    ma ktoś instalkę do tego fejsa.
  • #22 25 Oct 2009 18:51
    voytexg
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    I wkońcu udało się zainstalować Interface
    dzieki temu
  • #23 26 Dec 2009 15:32
    Demon19
    Level 9  
    Helpful post? (-1)
    Witam też mam problem z elm 327 1.3 samochód vectra b 97 2.0 16v benzyna nie działa żaden program esyobd scantool scanmaster pcmscan full wersja nic porty ustawione na com 2 prędkości nie zmieniałem
  • #24 15 Jan 2010 21:48
    fotoneo
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    witam ponownie

    mój fordzik został zakupiony z niemiec czyli UE powinien posiadać OBD2 i jest po liftingu

    zakupiłem ten interfejs

    http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=1&prodid=151

    obsłóguje protokuły

    Zastosowanie
    1.Obsługuje protokoły:
    - ISO15765-4 (CAN)
    - ISO14230-4 (KWP2000)
    - ISO9141-2
    - J1850 VPW
    - J1850 PWM
    2. Odczytuje kodów generyczne i charakterystyczne producenta,
    3. Odczytuje statusu lampki MIL (CHECK ENGINE) i następujacych wskażników:
    4. Odczyt parametrów online.
    5. Kasuje lampki MIL (CHECK ENGINE)
    6. Możliwość Podglądu zamrożonych ramek (FREEZE FRAME DATA)
    7. Odczytuje numr VIN w autach wyprodukowanych po 2002r (auta z modułem 9)
    8. Możliwość zapisania wyników sknowania (do 15 wyników)


    standart OBD2

    2.3 Standardy OBDII
    Istnieją 4 standardy komunikacji z OBDII:
    • ISO-9141-2, ISO-14230 (KWP2000)
    Wiekszość pojazdów europejskich i azjatyckich:
    Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Honda, Hyundai, Jaguar (X300 i XK), Jeep, Kia,
    Land Rover, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault, Saab, Skoda, Subaru,
    Toyota, Vauxhall, Volkswagen (VW), Volvo
    • SAE J1850 VPW
    General Motors, Chrysler, niektóre modele Toyoty i Lexusa
    • SAE J1850 PWM
    Ford do 2003 z systemem zarządzania silnikiem EEC-V.
    Ford Cougar (wszystkie UK modele), Ford Puma (1.6 i 1.7), Ford Fiesta Zetec modele do
    2003, Ford Mondeo Zetec modele do 2003, Ford Focus do 2003 (i niektóre nowe Jaguary,
    np. S-Type i X-Type)
    • ISO 15765/SAE J2480 CAN
    Większość samochodów po 2003 roku
    Norma nie pozwalała na stosowanie systemu CAN w samochodach osobowych wyprodukowanych
    przed modelem roku 2003.
    Obserwując obecność określonych pinów w gnieździe diagnostyczntym często można określić który
    protokół został zastosowany w danym pojeździe. Należy przy tym pamiętać, że niektóre pojazdy wykorzystują
    więcej niż jeden protokół.
    Standard Piny
    J1850 PWM Musi posiadać piny 2,4,5,10,16
    J1850 VPW Musi posiadać piny 2,4,5,16 ale nie 10
    ISO9441/ISO14230 Musi posiadać piny 4,5,7,16 oraz opcjonalnie 15
    CAN Musi posiadać piny 4,5,6,14,16
    Pin Opis
    2 J1850 Bus+
    4 Masa nadwozia
    5 Masa sygnałowa
    6 CAN High (J-2284)
    7 ISO 9141/ISO14230 Linia K
    10 J1850 Bus
    14 CAN Low (J-2284)
    15 ISO 9141/ISO14230 Linia L
    16 Zasilanie (+)


    Jak rozpoznać pojazd zgodny z OBDII
    System OBDII obowiązkowo posiadają auta:
    • sprzedawane po 1 stycznie 1996 w USA
    • sprzedawane po 1 stycznia 2001 w Unii Europejskiej
    • sprzedawane po 1 stycznia 2002 w Polsce
    • auta z silnikiem diesla sprzedawane po 1 stycznia 2003
    Samochody sprzedawane wcześniej mogły posiadać system OBDII, ale nie było to dla producentów
    obowiązkowe.
    Samochody wyposażone w system OBDII posiadają charakterystyczne 16-to pinowe złącze. Występowanie
    złącza nie jest niestety wyznacznikiem posiadania systemu OBDII. Istnieje sporo pojazdów z
    okresu przejściowego, posiadających identyczne złącze podłączone do sterowników starszego typu nie
    obsługujących OBDII. Gniazdo takie służy do podłączania specyficznych dla producenta urządzeń diagnostycznych.
    Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że te same modele samochodów bywały wposażane
    w OBDII lub nie, zależnie od rynku na jaki były produkowane.


    mój interfejs wygląda tak a obok jest schemat OBD2

    Pytanie do posiadaczy interfejsu Elm 327 błąd

    do tych posiadam piny

    J1850 PWM Musi posiadać piny 2,4,5,10,16
    ISO9441/ISO14230 Musi posiadać piny 4,5,7,16 oraz opcjonalnie 15
    CAN Musi posiadać piny 4,5,6,14,16

    jest problem z komunikacją wyskakuje błąd w programie PCMSCAN.v2.4.12 że mam sprawdzic czy posiadam gniazdo OBD2

    i nie dzierga na .ScanXL.J2534.v2.0.11 Ford FORmiDable FordSca

    może wiecie o co chodzi??

    pozdro
  • #25 12 Oct 2011 14:24
    marszx
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Czy ten interfejs jest klonem z allegro? oryginalny ELM327 nazywa się ElmScan albo OBDLink i nie sprawia takich problemów jak taki allegrowy za 40 czy 50zł.
  • #26 25 Oct 2011 10:05
    ewcia24
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    witam posiadam interfejs elm 327 i kiedy podłączam kabel do kompa to nic nie ukazuje mi sie że jest podpiete jedynie dzwiek i nie wiem jak wtedy zainstalowac oprogramowanie!?
  • #27 25 Nov 2011 22:25
    klexus
    Level 13  
    Helpful post? (-1)
    u mnie przy ELM 327 1.3 przy lexus gs300 z 99 roku wywala taki komunikat

    21:54:00.343] Otwieranie połączenia OBD-II...
    [21:54:00.343] Searching for ELM interface...
    [21:54:00.343] Checking COM0...
    [21:54:00.343] ELM interface not found on COM0!
    [21:54:00.343] Checking COM1...
    [21:54:00.656] Found ELM interface on COM1!
    [21:54:16.078] Nie można otworzyć połączenia OBD-II! Błąd 104: Error detecting OBD-II protocol


    testowane na PCMSCAN i SCAN XL
  • #28 13 Feb 2012 11:16
    artur.heise
    Level 15  
    Helpful post? (-1)
    ewcia24 wrote:
    witam posiadam interfejs elm 327 i kiedy podłączam kabel do kompa to nic nie ukazuje mi sie że jest podpiete jedynie dzwiek i nie wiem jak wtedy zainstalowac oprogramowanie!?


    Może już kiedyś miałeś podłączony kabelek USB, który miał w sobie USB-to-Serial, wtedy nie pyta o sterowniki. Sprawdź w menedżerze urządzeń, czy pojawia się nowy port COM.


    klexus wrote:
    [21:54:00.656] Found ELM interface on COM1!
    [21:54:16.078] Nie można otworzyć połączenia OBD-II! Błąd 104: Error detecting OBD-II protocol


    testowane na PCMSCAN i SCAN XL


    To znaczy, że interfejs OK, tylko nie jest w stanie wykryć protokułu komunikacji z Twoim samochodem.
  • #29 20 Feb 2012 21:22
    davidoff2306
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    też kupiłem to cholerstwo do mojej omegi '95 i nie działa. Mój błąd bo nie doczytałem że nie będzie działać. Jest jakiś sposób żeby przerobić elm-a tak żeby zaczął działać?
  • #30 25 Feb 2012 23:52
    peres12
    Level 17  
    Helpful post? (+1)
    Witam niedawno też zakupiłem elm327 1.4 i podłączyłem do opla omegi 2.0 16v 97r i wyskoczył mi taki błąd jak koledze klexus i nie mogę się połączyć przez program scanmaster dlaczego czy może mi ktoś powiedzieć dlaczego nie chce się połączyć.
  Search 4 million + Products
Browse Products