Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Daewoo Matiz, znaki do ustawienia rozrządu

robsonl-wo 27 Kwi 2009 11:43
  • #1 27 Kwi 2009 11:43
    robsonl-wo
    Poziom 2  

    Witam.
    Moje pytanie dotyczy górnego koła walka.
    Czy znaki wybite (61D,H,YU) służą do ustawienia prawidłowego rozrządu?
    A sprawa wygląda następująco, ustawiam dól na znaki i górą na znaki
    książkowo jest to tak pokazane, że znak 61D skierowany jest do góry.
    Wszystkie znaki się zgadzają tylko palec w aparacie zapłonowym powinien być skierowany na 1 cylinder a jest całkiem po przeciwnej stronie, autko normalnie odpala i jeździ ale jest strasznie mułowaty.
    Moze mój opis jest mało precyzyjny ale wiadomo o co chodzi?

  • #2 27 Kwi 2009 13:52
    georgesgr
    Poziom 40  

    Witam,
    Nie naprawialem jeszcze takiego wynalazku, ale nie widzialem jeszcze silnika, w ktorym znaki do rozrzadu bylyby literowe (w koncu, nie wszyscy mechanicy umieja czytac).
    W zalaczeniu, schemat wg X'tech z L'Expert Automobile.
    Pozdrawiam, Georges

  • #3 27 Kwi 2009 14:42
    robsonl-wo
    Poziom 2  

    Takie jest ustawienie do wymiany paska rozrzadu,w tej pozycji palec rozdzielacza powinien byc na styku kopułki 1 cylindra a jest po przeciwnej stronie

  • #4 27 Kwi 2009 14:57
    Usunięty
  • #5 29 Kwi 2009 07:40
    eurodata
    Poziom 8  

    Dokładnie tak jak napisałeś. Ustawiasz znaki na wale korbowym i na wałku rozrządu zgodnie z oznaczeniami na obudowach. Nakładasz Pasek, rolkę napinającą i to wszystko,,,

  • #6 29 Kwi 2009 16:52
    georgesgr
    Poziom 40  

    owik napisał:
    Właśnie sam siebie zakręciłeś. O 180 stopni.

    Witam,
    180° na wale rozrzadu, to 360° na wale korbowym (dokladnie to samo polozenie). W silniku benzynowym nic to zmienia.
    Pozdrawiam, Georges

  • #7 29 Kwi 2009 17:41
    Usunięty
  • #8 29 Kwi 2009 19:46
    georgesgr
    Poziom 40  

    W tym silniku nie ma zadnego walka posredniego. Aparat zaplonowy jest zwiazany z walkiem rozrzadu, wiec jest z nim w fazie. Przesuniecie walu korbowego o 360° zupelnie nic nie zmienia. Bylo to wazne w silnikach z walkiem posrednim oraz jest wazne w starych dieslach z mechaniczna pompa wtryskowa.

  • #9 29 Kwi 2009 20:01
    Usunięty
  • #10 30 Kwi 2009 10:15
    georgesgr
    Poziom 40  

    owik napisał:
    Czy ktoś w tym wątku twierdzi, że są jakieś wałki pośrednie? Kto zaczyna ustawianie rozrządu od wałka (wałków) rozrządu? No i ostatnie pytanie, jak nasz kolega ustawia rozrząd skoro mu na OT palec rozdzielacza wypada na czwartym?
    Pozdrawiam.

    Żeby tam jeszcze był czwarty, sam z siebie się śmieję.

    Kazdy, kto np. zdejmowal glowice, lub mial zerwany pasek.
    Jak pisalem wyzej, nigdy takiego cuda nie naprawialem i nie wiem nawet ile ma cylindrow (slyszac przejezdzajace auta, powiedzialbym, ze 4, ale moge sie mylic). Chcialem tylko wyjasnic dla tych, co maja watpliwosci, ze w wiekszosci wspolczesnych malych silnikow czterocylindrowych z jednym walkiem rozrzadu, przestawienie tego walka o 180° nie stanowi problemu i nie tu nalezy szukac przyczyny zlej pracy.
    Pozdrawiam, Georges

  • #12 02 Maj 2009 22:21
    steyr
    Poziom 11  

    prosta logika,tak jak ktos tu napisal powyzej,zauwaz ze wałek rozrzadu obraca sie 2 razy wolniej od wału korbowego,aparat zaplonowy jest " napędzany" wałkiem rozrzadu,silnik jest 4- suwowy,czyli zapłon jest co 2 obroty wału korbowego na danym cylindrze,czyli styk w kopółce na 1 cylindrze tez musi sie powtarzac co 2 obroty wału korbowego ,a jeden obrót wałka rozrzadu.czyli od pozycji kiedy silnik jest na znakach i aparat tak samo jest w zaplonie na 1 cylindrze trzeba obrócic wałem korbowym o 2 pełne obroty zeby uzyskac to samo polozenie,tzn ze kolego Ty ustawiłes silnik na znaki w takiej pozycji ze 1 cylinder jest w GMP w fazie koncowego wydechu,wystarczy obrócic wałem o jeden pełen obrót a styki w aparacie zaplonowym ustawia sie na zaplonie w 1 cylindrze,pewnie troche namieszalem ale w inny sposób mi nie przychodzi jak to wytłumaczyc.pozdrawiam

  • #13 19 Mar 2010 08:33
    stanleym126
    Poziom 19  

    Witam.Kupiłem córce Matizka i chcę wymienić pasek rozrządu bo nie wiem jaki ma przebieg.
    Pytanie: czy da się to zrobić bez kanału.

  • #14 19 Mar 2010 09:19
    misiozol
    Poziom 29  

    Do stanleym126 , da sie bez problemu

  • #15 19 Mar 2010 09:25
    stanleym126
    Poziom 19  

    Dziękuję bardzo. Mam garaż bez kanału i dużą wiedzę, ale w mercedesach.

  • #16 19 Mar 2010 12:29
    eltron
    Poziom 25  

    stanley126 napisał:
    Dziękuję bardzo. Mam garaż bez kanału i dużą wiedzę, ale w mercedesach.


    Aha. To rozrząd w takim Matizie zrobisz nawet telepatycznie.

  • #17 19 Mar 2010 15:26
    stanleym126
    Poziom 19  

    Zawsze lepiej spytać się dwa razy, niż raz zepsuć. Nigdy z Matizem nie miałem do czynienia.
    Pozdr.

  • #18 20 Mar 2010 17:36
    danielll1987
    Poziom 1  

    witam serdecznie mam problem ze swoim matizem mianowicie ciekła mi Pompa wody wymieniłem ją ale prawdopodobnie przestawił mi się rozrząd teraz niby jest ustawiony prawidłowo ale auto nie ma mocy takiej jak dawniej wymieniłem świece przewody kopułkę i palec ale nic to nie pomogło przestawiałem aparat zapłonowy teraz to już chyba kosmicznie poprzestawiałem to wszystko jeśli ktoś może to prosze by napisał jak mam to ustawić

  • #19 20 Mar 2010 17:40
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Jak przeczytasz wszystkie posty powyżej to dasz radę.

    Dodano po 49 [sekundy]:

    ale jeżeli nie rozumiesz co wyżej piszą to do warsztatu.

  • #20 20 Mar 2010 17:45
    bandi21
    Poziom 28  

    danielll1987 jak już tyle namieszałeś i to tam gdzie trudno namieszać to lepiej oddaj auto do warsztatu zapłać pieniądze bo w ten sposób to już zaoszczędziłeś pieniądze i czas.

  • #22 07 Cze 2011 19:34
    e11
    Poziom 17  

    Witam.Przykleję się do pytania, czytam i na elektrodzie i na forum matiza odnośnie ustawienia rozrządu ale coś mi nie pasuje. Wałek rozrządu (górny wałek) obraca się dwa razy szybciej niż wał korbowy (dolny wałek) czy nie przejmować się tym i ustawić na znaki, a co z aparatem zapłonowym skoro było wszystko rozbierane i remontowane. Proszę o pomoc , muszę to wszystko złożyć w całość, żona nie daje mi spokoju :omg:

  • #24 07 Cze 2011 22:50
    BRYS_
    Poziom 22  

    e11 napisał:
    Wałek rozrządu (górny wałek) obraca się dwa razy szybciej niż wał korbowy (dolny wałek)
    .
    WOLNIEJ chciałeś napisać :D

  • #25 08 Cze 2011 09:40
    e11
    Poziom 17  

    BRYS_ napisał:
    e11 napisał:
    Wałek rozrządu (górny wałek) obraca się dwa razy szybciej niż wał korbowy (dolny wałek)
    .
    WOLNIEJ chciałeś napisać :D

    Tak moja pomyłka, pomyliłem średnice :D

  • #26 10 Cze 2011 17:53
    e11
    Poziom 17  

    Ale patrząc na posty powyżej jeden rysunek pokazuje że ma być ustawione górne koło na znak który znajduje się pomiędzy oznaczeniami literowymi (H i YU) a drugi rysunek pokazuje że ma być ustawione na znak na wprost oznaczenia literowego 61D.

  • #27 10 Cze 2011 18:32
    bandi21
    Poziom 28  

    Jak obrócisz wałem o 360 stopni do będziesz miał na ten drugi znak.Myśleć panowie bo zaraz wam zamkną tę dyskusję.Jeden obrót na dole to pół obrotu u góry,bez względu na który znak ustawisz na kole rozrządu to i tak będzie dobrze.

  • #28 10 Cze 2011 20:55
    e11
    Poziom 17  

    No niestety jeszcze pomarudzę. Ustawiłem na znaki tak jak nakrzyczeliście na mnie :D , ale zawołałem dawnego mechanika aby obejrzał i sprawdził naciąg i takie tam . A ten zaczął mi ustawiać po swojemu. Sprawdzał który tłok jest u góry i czy zawory od tego tłoka mają w tym momencie luz i czy palec rozdzielacza jest na świecy od tego cylindra i mówi "...teraz jest dobrze..." . Okazało się ,że wałek rozrządu jest na znaku a znacznik nad kołem dolnym jest na klinie, tak mi kazał składać. Co ciekawsze wszędzie na forach i w książkach jest znacznik literowy, u mnie też są litery ale jak się przyjrzałem to przy klinie na kole jest oprócz liter fabrycznie wybita kropka. Nie wiem co robić czy składać całą resztę silnika czy ustawić na znaki literowe. Nie chcę dwa razy robić tego samego. Po jego ustawieniach jak kręcę wałem to nic nie stuka i nie wadzi ale czy to będzie dobrze. Prosił bym o jakąś opinie. :?:


    Przepraszam za zamieszanie kilka postów wyżej gdzie jest skan rozrządu na dolnym kole jak byk jest narysowane że ten znak to właśnie kropka przy klinie. Zmyliło mnie bo gdzieś wyczytałem że ustawiam na znaki literowe, które też są nabite, przynajmniej u mnie.

  • #29 10 Cze 2011 21:05
    bandi21
    Poziom 28  

    czy uważasz że producent zrobił znaki bo nie miał nic innego do roboty?

  • #30 10 Cze 2011 21:17
    e11
    Poziom 17  

    bandi21 napisał:
    czy uważasz że producent zrobił znaki bo nie miał nic innego do roboty?


    bandi nie bądź taki właśnie Bandi, jeżeli na górnym kole mam znaki literowe to sugerowało by to że na dolnym kole też ustawiamy na znaki literowe, a jednak się okazuje, że na dolnym kole jako znak jest kropka mimo że litery są też nabite. W takiej sytuacji można chyba mieć wątpliwości ? :changes:

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty