X

WV passat B3 90r 2.0 brak iskry.

konrad_bugaj 29 Apr 2009 21:22
  • #1 29 Apr 2009 21:22
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich. Jak w temacie brak iskry, sprawdzam bezpośrednio z cewki żeby wyeliminować palec itp. Zmieniłem cewkę z modułem była pęknięta. Potem aparat żeby wyeliminować halla. Dziś sprawdziłem przewody pomiędzy aparatem i komputerem oraz komputerem i cewką, są dobre. Zasilanie na cewce jest. Jeśli ktoś może podpowiedzieć na których pinach w komputerze szukać zasilania i gdzie może być jeszcze usterka będę mu wdzięczny. Może jak kodami migowymi odczytać błędy. Mam pod gumą od dźwigni zmiany biegów dwie kostki czarną i biała. Pozdrawiam . Zapomniałem napisać że jest to DIGIFANT 037 906 022 DG
  • #2 29 Apr 2009 23:57
    krzych606
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    A sprwdzałes swiece bo jak ma któras zwarcie to pozostałe nie mają iskry
  • #3 30 Apr 2009 06:56
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Zasilanie sterownika; po kluczyku pin nr.30 i 38 , masa pin nr.20 i 29. Wyjście na sterowanie modułu zapłonu; pin nr.27 na pin nr.2 modułu.Pin nr.3 modułu 12 V , 4 i 5 wyście na cewkę. Masa oczywiście nr.1.
    Sprawdz , czy masz kluczowanie na pinie nr. 2 modułu zapłonu.
  • #4 01 May 2009 08:18
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jak by jeszcze ktoś podpowiedział jaki jest rozkład pinów bo nie ma oznaczeń w kompie i w złączu.
  • #5 01 May 2009 08:27
    Removed
    Helpful post? (0)
    cewkomoduły z modelu 2,0 ( silnik 2E) są elektrycznie inne, mimo że wizualnie identyczne z takimi elementami z innych VW.
    Dlatego należy złożyć cewkomoduł o takim samym oznaczeniu, zauważyć różnicę w trzech ostatnich cyfrach -jest 104, czasami 104A i drugi typ 335
  • #6 01 May 2009 08:35
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Na gnieżdzie sterownika masz numeracje pinów , bardzo małe numerki , może lupa pomoże?
    Patrząc od strony gniazda /sterownik napisami u góry? pin nr.1 od prawej strony w górnym rzędzie , 19 ostatni pin , po lewej stronie górnego rzędu. Pin 20 , dolny rząd , prawa strona , a resztę już wiesz.
  • #7 08 May 2009 20:26
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    emeryt2 wrote:
    Zasilanie sterownika; po kluczyku pin nr.30 i 38 , masa pin nr.20 i 29. Wyjście na sterowanie modułu zapłonu; pin nr.27 na pin nr.2 modułu.Pin nr.3 modułu 12 V , 4 i 5 wyście na cewkę. Masa oczywiście nr.1.
    Sprawdz , czy masz kluczowanie na pinie nr. 2 modułu zapłonu.

    Wygląda na to że nie ma zasilania na pinach 30 i 38. Jeśli można to czekam na podpowiedź gdzie szukać tych zasilań.
  • #8 09 May 2009 05:38
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Zasilanie na pinie 30 / to najważniejsze/ jest przez przekaznik R3 , trzeci w górnym rzędzie na konsoli z bezpiecznikami ,po lewej stronie kierownicy.
  • #9 09 May 2009 20:37
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    emeryt2 wrote:
    Zasilanie na pinie 30 / to najważniejsze/ jest przez przekaznik R3 , trzeci w górnym rzędzie na konsoli z bezpiecznikami ,po lewej stronie kierownicy.

    Nie ma przekaźnika trzeciego w górnym rzędzie. Jeśli kolega by mógł podpowiedzieć jaki kolor przewodu lub która wtyczka za tablicą z bezpiecznikami.

    Dodano po 36 [minuty]:

    emeryt2 wrote:
    Zasilanie na pinie 30 / to najważniejsze/ jest przez przekaznik R3 , trzeci w górnym rzędzie na konsoli z bezpiecznikami ,po lewej stronie kierownicy.

    Poprawiam pin 30 nie jest od żadnego zasilania kompa. Lecz prowadzi do aparatu i zasila halla. Kolega wprowadził mnie w błąd. Ręce opadają straciłem czas na szukaniu czegoś czego nie ma. Panowie kto pomoże. Nie wiem czy pisałem ale jest to komp DIGIFANT I silnik 2E.
  • #10 09 May 2009 20:49
    tocka
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Kolego za skrzynką bezpiecznikową ( po jej zdemontowaniu powinny ci się ukazać 3 przekaźniki i 2 bezpieczniki sprawdź te przekaźniki tam powinna być twoja usterka ( wypalony styk). Mowa o skrzynce pod deską rozdzielczą.
  • #11 09 May 2009 21:12
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Skrzynke bezpieczników mam zdemontowaną i nie ma za nią nic tyklko przewody.
  • #12 10 May 2009 07:06
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Masz racje, to nie 30 , tylko 38 pin. W okularach i niedobrze odczytałem . Przepraszam.
    Co do przekaznika , to z diagramu w "papudze" , jestem też zaskoczony.
  • #13 10 May 2009 10:47
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    No dobra pomyłki się zdarzają, ale auto trzeba zrobić. Może kolega emeryt2 podeśle jakiś schemat lub na jakim kolorze kabelka szukać tego zasilania.
  • #14 10 May 2009 11:28
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Zrzutu ekranowego nie podam , ponieważ , mam na innym kompie ,nie włączany pod internet. Kolorów przewodów też /brak kolorów ,tylko numery pinów/.
    Jak się już poprawiłem /rumienię się/ , szukaj wyjścia z pinu nr.38 ECU i tylko metodą - po kabelkach , chyba ,że ktoś ma rozpiskę po kolorach. Na tym pinie ma być 12 V po kluczyku. Podaj na krótko 12 , i uruchamiaj.
  • #15 11 May 2009 18:40
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Pin 38 prowadzi do przekaźnika RP3. Jak pisałem przekaźnika tam nie ma Ale dałem tam zasilanie i nic. Dalej iskry nie ma!!! Dziś próbowałem połączyć się z ECU mega macs-em 55 i nie mogłem dopiero od 08.92r idzie macsem odczytać kody błędów. Panowie może ktoś w końcu da jakąś sensowną podpowiedź, jak odczytać kody błędów, jakiś schemat (link) bo aż wstyd z takim zabytkiem żeby tyle problemu było. Czy to ECU padło czy są jakieś zależności jeszcze w układzie zapłonowym oprócz wspomnianych.
  • #16 11 May 2009 19:27
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Czy , pisząc "przekaznika tam nie ma" masz na myśli RP3? Jeżeli tak , to trzeba go włożyć. Ten samochód jeżdził , własny czy kolegi?
  • #17 11 May 2009 20:28
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ten samochód jeździł. A RP3 nie było założyłem. Nie było bo ktoś wcześniej w nim grzebał. Auto jest kolegi/ jeśli to ważne?
  • #18 11 May 2009 22:03
    Removed
    Helpful post? (0)
    Założyłeś cewkomoduł od digifanta?
    Masz plus na czarnym kablu cewkomodułu?
  • #19 12 May 2009 18:08
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Mam plus na czarnym kablu i minus. Sygnałowy (środek) jak zwieram do masy i ECU jest odłączone mam iskrę, jak podłącze ECU to na środkowym w cewko module jest zwarcie do masy cały czas.
  • #20 12 May 2009 18:16
    Removed
    Helpful post? (0)
    mistrzu, do cholery jasnej, trzeci raz ci tłumaczę, że do digifanta jest inny moduł jak np do dolfa 1,4 1,6 czy innych 1,8.
    Jest inny elektrycznie mimo identycznego kształtu.
    Moduł w digifancie charakteryzuje sie tym, że daje iskrę jak dajesz plusa na środkowy.
    Moduł działa od strony sterowania w sposób odmienny jak cała reszta
    Z tego co pamiętam ma mieć oznaczenie 867 905 104A
  • #21 12 May 2009 18:18
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ok sprawdzę i to.
  • #22 12 May 2009 18:19
    Removed
    Helpful post? (0)
    nie zapomnij podziękować jak bryka odpali.
  • #23 12 May 2009 21:30
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie ma problemu

    Dodano po 3 [godziny] 4 [minuty]:

    Jeszcze takie pytanko bo nie mam cewki a nie jestem na 100% pewien. Czy oscyloskopem jak podepnę się pod sygnał na odpiętym złączu od cewki zobaczę jakieś przebiegi.
  • #24 13 May 2009 21:16
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    No i kolega elektrit nie ma racji z tym plusem na cewkę. Szukam drugie ECU.
  • #25 13 May 2009 21:29
    Removed
    Helpful post? (0)
    cewki są inne! Cewka z Golfa III 1,4 1,6 nie będzie działała w pasku na digifancie i na odwrót!
    Sam się z tym bujałem parę godzin.
  • #26 30 May 2009 20:48
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zmieniłem ECU i iskra się znalazła. Dzięki za podpowiedzi.
  • #27 03 Jun 2009 14:49
    lukas1086
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    passat b3 91r 2.0 mam identyczny problem jestem za granicą we Francji i po rozładowaniu akumulatora zanikła mi iskra na świecach. Samochód ma alarm proximy ale już wykluczyłem odcięcie zapłonu ponieważ wszystko działa i wylutowałem dwa przewody za to odpowiedzialne i połączyłem.samochód odpalałem z górki na pycha żadnej reakcji.
  Search 4 million + Products
Browse Products