X

Działanie zaworu EGR w X16SZR

04 May 2009 20:31 JAjarek14r
  • #1 04 May 2009 20:31
    jarek14r
    Level 15  
    Helpful post? (+1)
    Witam. Czytałem trochę na forum o działaniu zaworu EGR. Ostatnio chciałem sprawdzić swój ponieważ słyszałem, że uszkodzony może pogarszać osiągi. Sprawdzenie było proste, odpiąłem wtyczkę i spadły zmacząco obroty. Czy to prawidłowa reakcja na odpięcie? w jakiej pozycji powinien znajdować się tłoczek zaworu na biegu jałowym silnika?
  • #2 04 May 2009 21:33
    Removed
    Helpful post? (0)
    A kto ci takich głupot napowiadał że tak się sprawdza? Pewnie na forum oplorzy.
  • #3 04 May 2009 22:21
    jarek14r
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie no nikt nic mi nie naopowiadał, sprawdzić to ja chciałem co się stanie po odpięciu wtyczki a nie sprawdzić czy jest sparwny, przepraszam jeśli nie wyraziłem się jasno. Więc jak to można bardziej fachowo sprawdzić, dodam, że chciałbym to zrobić profilaktycznie?
  • #4 04 May 2009 22:31
    Removed
    Helpful post? (0)
    wysterowac cewkę elektrozaworu
  • #5 05 May 2009 10:37
    jarek14r
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Elektrit, to Ty jesteś fachura, może trochę jaśniej?
  • #6 05 May 2009 11:13
    Removed
    Helpful post? (0)
    Nie potrafię jaśniej. Już pani w szkole mnie ostrzegała, że mam niezwykle zawiły styl wypowiedzi.
  • #7 05 May 2009 20:14
    jarek14r
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Aha..... no dobra, czyli to jedyny sposób....? no a powiedz mi jeszcze czy odpięcie wtyczki EGR powinno powodować spadek obrotów? a co do kwestii osiągów - moja Astra nie szarpie przy przyspieszaniu, ale uważam, że powinna zbierać się trochę lepiej nawet jak na skromne 75 km. Piszę o tym szarpaniu ponieważ u kumpla w Vectrze X16XEL uwalony był EGR i szarpała.
  • #8 05 May 2009 20:16
    Removed
    Helpful post? (0)
    Tak, bo sterownik wchodzi w tryb awaryjny. Zawrór się otwiera w ściśle okreslonych sytuacjach, i nigdy na wolnych obrotach.
  • #9 05 May 2009 20:23
    jarek14r
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    I to ma być zawiła odpowiedź? całkowicie zrozumiałem. Też trochę czytałem o momentach otwarcia EGR. Dobra ok. a gdy przypuśćmy tłoczek zablokuje się na stałę w pozycji otwartej (również na jałowym) to czy może to osłabiać osiągi?
  • #10 05 May 2009 20:41
    daro30elektro
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Krótko mówiąc zawór EGR w silnikach benzynowych dział tylko w momentach największych przeciążeń,czyli np.podczas jazdy pod górkę na niskim biegu.W tym silniku to tak trochę ten zawór nie spełnia tak do końca swojej roli,prócz emisji spalin.A nawet śmiem twierdzić że jest przyczyną wielu problemów.Dla tego silnika jest dostępny już od dawna soft ,który ma wyłączoną obsługę EGR,zamiast uszczelki która jest pod zaworem daje się już zaślepioną i problem masz załatwiony raz na zawsze.Soft jest wgrywany w autoryzowanych serwisach.
  • #11 06 May 2009 14:12
    jarek14r
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    No właśnie a duże obciążenia występują rzadko więc przy normalnej jeździe powinien być zamknięty. Dlatego też obawiam się, że mój jest zacięty w pozycji otwartej i dławi silnik spalinami już od dołu. Słyszałem, że przy takiej usterce tester diagnostyczny może odczytać to jako lewe powietrze dostające się do kolektora ssącego na biegu jałowym. Ale jeszcze jedno mnie dręczy. Otóż są dwie szkoły nt. zaślepiania, jedni zalecają drudzy mówią, że na dłużej taka operacja szkodzi, jak to jest?
  • #12 06 May 2009 15:03
    AREK_GDYNIA
    Level 18  
    Helpful post? (+1)
    Podaj napiecie na zewnetrzne piny EGR i bedziesz slyszal czy pracuje. Piny wewnetrzne to kontrola polozenia zaworu. Zmienia sie na nich rezystancja ,przez co sterownik silnika widzi czy zawor jest otwarty czy zamkniety.
  • #13 06 May 2009 15:40
    Removed
    Helpful post? (0)
    Tylko uwaga-cewka ma około 10 om, więc przy 12V szybko zrobi się ciepła.
  • #14 06 May 2009 21:56
    jarek14r
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dobra sprawdzę jak znajdę trochę czasu. Ale na razie chciałbym jeszcze się dowiedzieć co myslicie o tym: otóż uważam, że jeśli tłoczek jest otwarty cały czas to na biegu jałowym powinny być nieco podwyższone obroty ponieważ jest to sytuacja podobna do lewego powietrza, którym w tym przypadku są spaliny, a u mnie obroty około 1000 na jałowym, więc chyba jest zamknięty, chyba...... dobrze kombinuję? jak nie to mnie poprawić, ale zależy mi na odpowiedzi na to konkretne pytanie.
  • #15 06 May 2009 21:59
    Removed
    Helpful post? (0)
    A skąd, wtedy wali do kolektora spalinami i silnik zaczyna tarachować.
  • #16 06 May 2009 22:10
    jarek14r
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czyli może sam zgasnąć?
  • #17 06 May 2009 22:12
    Removed
    Helpful post? (0)
    Nawet musi.
  • #18 06 May 2009 22:54
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Nie prawda, przy obrotach 1k nawet jak będzie całkowicie otwarty to nie silnik zgaśnie, ale oczywiście jego praca nie będzie wtedy zbyt "kulturalna" i ciężko takim autem z miejsca ruszyć.
  • #19 07 May 2009 07:58
    Removed
    Helpful post? (0)
    Ale na wolnych zgaśnie już przy 70% otwarciu.
  • #20 13 May 2009 14:16
    jarek14r
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam po przerwie. Znalazłem czas, wykręciłem EGR, był domknięty a tłoczek się przesuwał, więc kolejna część odpada. Zastanawiałem się natomiast nad sądą lambda. Skoro wytwarza napięcie dopiero od 300 stopni a u mnie auto rozgrzane słabnie więc może teraz zabiore się za nią właśnie. Sonda przecież wysyła sygnały do ECU i wydaje mi sie, że po wyłaczeniu ssania silnik nie dostaje dostatecznej ilości paliwa ponieważ tylko przy delikatnym naciskaniu gazu jedzie w miarę dobrze a po głębszym wcisnięciu nie ma efektu. podejrzewam ubogą mieszankę. Co o tym sądzicie?
  • #21 13 May 2009 14:29
    Removed
    Helpful post? (0)
    Błąd w rozumowaniu.
    Apropo-to astra G?
  • #22 13 May 2009 15:03
    jarek14r
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak astra G x16szr. Gdzie jest ten błąd, proszę mnie poprawić/
  • #23 13 May 2009 17:41
    Removed
    Helpful post? (+1)
    Błąd jest koło akumulatora.
  • #24 13 May 2009 20:24
    jarek14r
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sterownik sprawdzany co prawda domowym sposobem. Elektryk (proszę się nie śmiać) używał wykałaczek i podpalał je. Nie wiem, ale czegoś takiego jeszcze nie widziałem. A może to nie jest miarodajny sposób? ale podobno nic nie wyszło, zadnych uszkodzeń, znasz ten sposób?
  • #25 13 May 2009 20:42
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    W ten sposób to raczej tylko stan złącza był sprawdzany.
  • #26 13 May 2009 20:51
    jarek14r
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    A co jeszcze należy? wydaje mi się, że wszystko sprawdził
  • #27 14 Jun 2009 23:08
    jarek14r
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wyszło na parametrach tak: pozycja liniowa EGR. O co biega?
  • #28 01 Jul 2009 14:27
    izykboy
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam
    korzystając z okazji opisze swój przypadek.
    Astra 1.6 98' ten sam model silnika. Benzyna + gaz
    Zapalając na benzynie (silnik zimny) trzyma obroty, nie faluje.
    Zapalając po przejechaniu jakiejś trasy (silnik ciepły) faluje na luzie dosyć mocno "skacze" na obrotach
    Jak przełączę na gaz problem znika.
    Faluje tylko na wolnych obrotach na luzie, ruszając na jedynce zaczyna szarpać jak przyspiesze 2,3 bieg do 5 to zbiera się prawidłowo i jeździ normalnie.
    Gość od gazu podpiął mi pod komputer i powiedział że EGR zeby wymienić, nie wymieniłem tylko zaślepiłem specjalną zaślepką (kupina na allegro specjalnie do tego stworzoną)
    Problem tak jakby trochę się poprawił ale nie do końca. Cały czas faluje jak jest ciepły na benzynie. Szukam pomocy, z góry dzieki za info :)
  • #29 07 Jul 2009 22:53
    jarek14r
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak się składa, że w tym silniku EGR jest sterowany elektronicznie więc zaślepienie da znikome efekty (jeżeli w ogóle da). Komputer i tak wywali błąd i wejdzie w tryb awaryjny. Gdyby EGR był sterowany podciśnieniowo to inna sprawa, odpiąć wężyk i po sprawie ale tutaj to niemożliwe. Obawiam się, że będzie konieczna wymiana i ja tak samo zamierzam zrobić. Zwlekam bo wydatek niemały około 300 zł.
  • #30 08 Jul 2009 00:03
    Wielkiboss
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Kolega elektrit ma opatentowany emulator co razem z zaślepieniem powinno załatwić sprawę. Ale nie chce mi wysłać cudeńka tego za granicę. Jego pytajcie. Bo sama wymiana zaworu jak kanały sadzą zapchane to nie wiem na ile pomoże.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products