Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Działanie zaworu EGR w X16SZR

jarek14r 04 Maj 2009 20:31
  • #1 04 Maj 2009 20:31
    jarek14r
    Poziom 15  

    Witam. Czytałem trochę na forum o działaniu zaworu EGR. Ostatnio chciałem sprawdzić swój ponieważ słyszałem, że uszkodzony może pogarszać osiągi. Sprawdzenie było proste, odpiąłem wtyczkę i spadły zmacząco obroty. Czy to prawidłowa reakcja na odpięcie? w jakiej pozycji powinien znajdować się tłoczek zaworu na biegu jałowym silnika?

  • #2 04 Maj 2009 21:33
    Usunięty
  • #3 04 Maj 2009 22:21
    jarek14r
    Poziom 15  

    Nie no nikt nic mi nie naopowiadał, sprawdzić to ja chciałem co się stanie po odpięciu wtyczki a nie sprawdzić czy jest sparwny, przepraszam jeśli nie wyraziłem się jasno. Więc jak to można bardziej fachowo sprawdzić, dodam, że chciałbym to zrobić profilaktycznie?

  • #4 04 Maj 2009 22:31
    Usunięty
  • #5 05 Maj 2009 10:37
    jarek14r
    Poziom 15  

    Elektrit, to Ty jesteś fachura, może trochę jaśniej?

  • #6 05 Maj 2009 11:13
    Usunięty
  • #7 05 Maj 2009 20:14
    jarek14r
    Poziom 15  

    Aha..... no dobra, czyli to jedyny sposób....? no a powiedz mi jeszcze czy odpięcie wtyczki EGR powinno powodować spadek obrotów? a co do kwestii osiągów - moja Astra nie szarpie przy przyspieszaniu, ale uważam, że powinna zbierać się trochę lepiej nawet jak na skromne 75 km. Piszę o tym szarpaniu ponieważ u kumpla w Vectrze X16XEL uwalony był EGR i szarpała.

  • #8 05 Maj 2009 20:16
    Usunięty
  • #9 05 Maj 2009 20:23
    jarek14r
    Poziom 15  

    I to ma być zawiła odpowiedź? całkowicie zrozumiałem. Też trochę czytałem o momentach otwarcia EGR. Dobra ok. a gdy przypuśćmy tłoczek zablokuje się na stałę w pozycji otwartej (również na jałowym) to czy może to osłabiać osiągi?

  • #10 05 Maj 2009 20:41
    daro30elektro
    Poziom 12  

    Krótko mówiąc zawór EGR w silnikach benzynowych dział tylko w momentach największych przeciążeń,czyli np.podczas jazdy pod górkę na niskim biegu.W tym silniku to tak trochę ten zawór nie spełnia tak do końca swojej roli,prócz emisji spalin.A nawet śmiem twierdzić że jest przyczyną wielu problemów.Dla tego silnika jest dostępny już od dawna soft ,który ma wyłączoną obsługę EGR,zamiast uszczelki która jest pod zaworem daje się już zaślepioną i problem masz załatwiony raz na zawsze.Soft jest wgrywany w autoryzowanych serwisach.

  • #11 06 Maj 2009 14:12
    jarek14r
    Poziom 15  

    No właśnie a duże obciążenia występują rzadko więc przy normalnej jeździe powinien być zamknięty. Dlatego też obawiam się, że mój jest zacięty w pozycji otwartej i dławi silnik spalinami już od dołu. Słyszałem, że przy takiej usterce tester diagnostyczny może odczytać to jako lewe powietrze dostające się do kolektora ssącego na biegu jałowym. Ale jeszcze jedno mnie dręczy. Otóż są dwie szkoły nt. zaślepiania, jedni zalecają drudzy mówią, że na dłużej taka operacja szkodzi, jak to jest?

  • #12 06 Maj 2009 15:03
    AREK_GDYNIA
    Poziom 18  

    Podaj napiecie na zewnetrzne piny EGR i bedziesz slyszal czy pracuje. Piny wewnetrzne to kontrola polozenia zaworu. Zmienia sie na nich rezystancja ,przez co sterownik silnika widzi czy zawor jest otwarty czy zamkniety.

  • #13 06 Maj 2009 15:40
    Usunięty
  • #14 06 Maj 2009 21:56
    jarek14r
    Poziom 15  

    Dobra sprawdzę jak znajdę trochę czasu. Ale na razie chciałbym jeszcze się dowiedzieć co myslicie o tym: otóż uważam, że jeśli tłoczek jest otwarty cały czas to na biegu jałowym powinny być nieco podwyższone obroty ponieważ jest to sytuacja podobna do lewego powietrza, którym w tym przypadku są spaliny, a u mnie obroty około 1000 na jałowym, więc chyba jest zamknięty, chyba...... dobrze kombinuję? jak nie to mnie poprawić, ale zależy mi na odpowiedzi na to konkretne pytanie.

  • #15 06 Maj 2009 21:59
    Usunięty
  • #16 06 Maj 2009 22:10
    jarek14r
    Poziom 15  

    Czyli może sam zgasnąć?

  • #18 06 Maj 2009 22:54
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie prawda, przy obrotach 1k nawet jak będzie całkowicie otwarty to nie silnik zgaśnie, ale oczywiście jego praca nie będzie wtedy zbyt "kulturalna" i ciężko takim autem z miejsca ruszyć.

  • #19 07 Maj 2009 07:58
    Usunięty
  • #20 13 Maj 2009 14:16
    jarek14r
    Poziom 15  

    Witam po przerwie. Znalazłem czas, wykręciłem EGR, był domknięty a tłoczek się przesuwał, więc kolejna część odpada. Zastanawiałem się natomiast nad sądą lambda. Skoro wytwarza napięcie dopiero od 300 stopni a u mnie auto rozgrzane słabnie więc może teraz zabiore się za nią właśnie. Sonda przecież wysyła sygnały do ECU i wydaje mi sie, że po wyłaczeniu ssania silnik nie dostaje dostatecznej ilości paliwa ponieważ tylko przy delikatnym naciskaniu gazu jedzie w miarę dobrze a po głębszym wcisnięciu nie ma efektu. podejrzewam ubogą mieszankę. Co o tym sądzicie?

  • #21 13 Maj 2009 14:29
    Usunięty
  • #22 13 Maj 2009 15:03
    jarek14r
    Poziom 15  

    Tak astra G x16szr. Gdzie jest ten błąd, proszę mnie poprawić/

  • #24 13 Maj 2009 20:24
    jarek14r
    Poziom 15  

    Sterownik sprawdzany co prawda domowym sposobem. Elektryk (proszę się nie śmiać) używał wykałaczek i podpalał je. Nie wiem, ale czegoś takiego jeszcze nie widziałem. A może to nie jest miarodajny sposób? ale podobno nic nie wyszło, zadnych uszkodzeń, znasz ten sposób?

  • #25 13 Maj 2009 20:42
    ociz
    Moderator Samochody

    W ten sposób to raczej tylko stan złącza był sprawdzany.

  • #26 13 Maj 2009 20:51
    jarek14r
    Poziom 15  

    A co jeszcze należy? wydaje mi się, że wszystko sprawdził

  • #27 14 Cze 2009 23:08
    jarek14r
    Poziom 15  

    Wyszło na parametrach tak: pozycja liniowa EGR. O co biega?

  • #28 01 Lip 2009 14:27
    izykboy
    Poziom 8  

    Witam
    korzystając z okazji opisze swój przypadek.
    Astra 1.6 98' ten sam model silnika. Benzyna + gaz
    Zapalając na benzynie (silnik zimny) trzyma obroty, nie faluje.
    Zapalając po przejechaniu jakiejś trasy (silnik ciepły) faluje na luzie dosyć mocno "skacze" na obrotach
    Jak przełączę na gaz problem znika.
    Faluje tylko na wolnych obrotach na luzie, ruszając na jedynce zaczyna szarpać jak przyspiesze 2,3 bieg do 5 to zbiera się prawidłowo i jeździ normalnie.
    Gość od gazu podpiął mi pod komputer i powiedział że EGR zeby wymienić, nie wymieniłem tylko zaślepiłem specjalną zaślepką (kupina na allegro specjalnie do tego stworzoną)
    Problem tak jakby trochę się poprawił ale nie do końca. Cały czas faluje jak jest ciepły na benzynie. Szukam pomocy, z góry dzieki za info :)

  • #29 07 Lip 2009 22:53
    jarek14r
    Poziom 15  

    Tak się składa, że w tym silniku EGR jest sterowany elektronicznie więc zaślepienie da znikome efekty (jeżeli w ogóle da). Komputer i tak wywali błąd i wejdzie w tryb awaryjny. Gdyby EGR był sterowany podciśnieniowo to inna sprawa, odpiąć wężyk i po sprawie ale tutaj to niemożliwe. Obawiam się, że będzie konieczna wymiana i ja tak samo zamierzam zrobić. Zwlekam bo wydatek niemały około 300 zł.

  • #30 08 Lip 2009 00:03
    Wielkiboss
    Poziom 12  

    Kolega elektrit ma opatentowany emulator co razem z zaślepieniem powinno załatwić sprawę. Ale nie chce mi wysłać cudeńka tego za granicę. Jego pytajcie. Bo sama wymiana zaworu jak kanały sadzą zapchane to nie wiem na ile pomoże.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty