X

Chrysler Grand Voyager 2,5 TD

pawliszon1981 05 May 2009 20:26
  • #1 05 May 2009 20:26
    pawliszon1981
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam. Posiadam Chryslera takiego jak w temacie z 1997r. Mam go od niedawna i mam kilka pytań ponieważ to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla.

    1. Podczas odpalania i przy gaszeniu trzęsie silnikiem i całą budą (najbardziej przy gaszeniu), podczas normalnej pracy wszystko jest ok. Czy to będą poduszki pod silnikiem?

    2. W tym modelu zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego znajduje się nad silnikiem. W górnej części obudowy zbiornika znajduje się gniazdo na dwa bolce, niestety nic nie jest podłączone, znalazłem wtyczkę która tam pasuje, jest zaizolowana i przywiązana do innego przewodu. Czy ktoś wie od czego to jest i po co to ktoś odpiął i zaizolował?


    Moderated By Krzysi0:

    Regulamin pkt 11

  • #2 06 May 2009 17:44
    glosny83
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    sprawdzić poduszki a ten czujnik jest od poziomu płynu
  • #3 06 May 2009 18:48
    pawliszon1981
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czujnik podpiąłem i nic się nie dzieje, nie wiem dlaczego był odpięty i zaizolowany.

    A czy w tym modelu był rozrząd na łańcuchu czy na kołach zębatych bo słyszałem że różnie montowali, w zależności od rocznika.
    Jeśli łańcuch to po jakim przebiegu powinno się go wymienić?
  • #4 06 May 2009 19:24
    trabicek
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    pawliszon1981 wrote:

    Jeśli łańcuch to po jakim przebiegu powinno się go wymienić?


    Jeśli zacznie wydawać metaliczne dźwięki. Zazwyczaj wystarcza wymiana samego napinacza. Generalnie łańcucha się nie wymienia.
  • #5 06 May 2009 20:06
    glosny83
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    jak podłączyłeś i nic się nie dzieje to dobrze znaczy że masz płyn chłodniczy
  • #6 06 May 2009 20:24
    pawliszon1981
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Płyn sprawdziłem najpierw :D

    A jeśli chodzi o ten rozrząd to mam problem, bo mechanik oglądał silnik i stwierdził, że jest łańcuch, dzwoniłem do serwisu Chryslera i powiedzieli mi, że w tym silniku są koła zębate. No i komu tu wierzyć... :/
  • #7 06 May 2009 22:02
    Removed
    Helpful post? (0)
    Nie masz tam przypadkiem VM 2,5 TDS
  • Helpful post
    #8 07 May 2009 08:40
    powgreg
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    pawliszon1981 wrote:
    Płyn sprawdziłem najpierw :D

    A jeśli chodzi o ten rozrząd to mam problem, bo mechanik oglądał silnik i stwierdził, że jest łańcuch, dzwoniłem do serwisu Chryslera i powiedzieli mi, że w tym silniku są koła zębate. No i komu tu wierzyć... :/


    Stare do 95r miały koła a 95-98r łańcuch później do 01r znowu koła ale możesz mieć zmieniony silnik i mieć koła bo te łańcuchy miały tendencje do zrywania się przy większych przebiegach i sporo aut z tych lat ma zmienione silniki.
    Możesz to sprawdzić po osłonie rozrządu jeżeli ma wcięcie miedzy kołami przy pompie to masz na trybach.
    Jeżeli masz łańcuch pilnuj jego bo serwis daje gwarancję tylko na 30tyś:cry:
    Te czujniki wody na zbiorniku dawały fałszywe alarmy i po 98r z nich zrezygnowano.
  • #9 11 May 2009 15:30
    pawliszon1981
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za podpowiedź POWGREG. Sprawdziłem obudowę rozrządu. W przypadku gdy jest łańcuch obudowa rozrządu jest w kształcie przypominającym bumerang o szerokich bokach i jej brzegi są w miarę równe. Natomiast w przypadku kół zębatych brzegi obudowy posiadają wybrzuszenia na koła zębate i tak jest właśnie u mnie. Czyli o rozrząd mogę być spokojny.:)
    Dzięki wszystkim za pomoc.
  Search 4 million + Products
Browse Products