Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Chrysler Grand Voyager 2,5 TD

pawliszon1981 05 Maj 2009 20:26
  • #1 05 Maj 2009 20:26
    pawliszon1981
    Poziom 16  

    Witam. Posiadam Chryslera takiego jak w temacie z 1997r. Mam go od niedawna i mam kilka pytań ponieważ to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla.

    1. Podczas odpalania i przy gaszeniu trzęsie silnikiem i całą budą (najbardziej przy gaszeniu), podczas normalnej pracy wszystko jest ok. Czy to będą poduszki pod silnikiem?

    2. W tym modelu zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego znajduje się nad silnikiem. W górnej części obudowy zbiornika znajduje się gniazdo na dwa bolce, niestety nic nie jest podłączone, znalazłem wtyczkę która tam pasuje, jest zaizolowana i przywiązana do innego przewodu. Czy ktoś wie od czego to jest i po co to ktoś odpiął i zaizolował?


    Moderowany przez Krzysi0:

    Regulamin pkt 11

  • #2 06 Maj 2009 17:44
    glosny83
    Poziom 28  

    sprawdzić poduszki a ten czujnik jest od poziomu płynu

  • #3 06 Maj 2009 18:48
    pawliszon1981
    Poziom 16  

    Czujnik podpiąłem i nic się nie dzieje, nie wiem dlaczego był odpięty i zaizolowany.

    A czy w tym modelu był rozrząd na łańcuchu czy na kołach zębatych bo słyszałem że różnie montowali, w zależności od rocznika.
    Jeśli łańcuch to po jakim przebiegu powinno się go wymienić?

  • #4 06 Maj 2009 19:24
    trabicek
    Poziom 13  

    pawliszon1981 napisał:

    Jeśli łańcuch to po jakim przebiegu powinno się go wymienić?


    Jeśli zacznie wydawać metaliczne dźwięki. Zazwyczaj wystarcza wymiana samego napinacza. Generalnie łańcucha się nie wymienia.

  • #5 06 Maj 2009 20:06
    glosny83
    Poziom 28  

    jak podłączyłeś i nic się nie dzieje to dobrze znaczy że masz płyn chłodniczy

  • #6 06 Maj 2009 20:24
    pawliszon1981
    Poziom 16  

    Płyn sprawdziłem najpierw :D

    A jeśli chodzi o ten rozrząd to mam problem, bo mechanik oglądał silnik i stwierdził, że jest łańcuch, dzwoniłem do serwisu Chryslera i powiedzieli mi, że w tym silniku są koła zębate. No i komu tu wierzyć... :/

  • #7 06 Maj 2009 22:02
    Usunięty
  • Pomocny post
    #8 07 Maj 2009 08:40
    powgreg
    Poziom 17  

    pawliszon1981 napisał:
    Płyn sprawdziłem najpierw :D

    A jeśli chodzi o ten rozrząd to mam problem, bo mechanik oglądał silnik i stwierdził, że jest łańcuch, dzwoniłem do serwisu Chryslera i powiedzieli mi, że w tym silniku są koła zębate. No i komu tu wierzyć... :/


    Stare do 95r miały koła a 95-98r łańcuch później do 01r znowu koła ale możesz mieć zmieniony silnik i mieć koła bo te łańcuchy miały tendencje do zrywania się przy większych przebiegach i sporo aut z tych lat ma zmienione silniki.
    Możesz to sprawdzić po osłonie rozrządu jeżeli ma wcięcie miedzy kołami przy pompie to masz na trybach.
    Jeżeli masz łańcuch pilnuj jego bo serwis daje gwarancję tylko na 30tyś:cry:
    Te czujniki wody na zbiorniku dawały fałszywe alarmy i po 98r z nich zrezygnowano.

  • #9 11 Maj 2009 15:30
    pawliszon1981
    Poziom 16  

    Dzięki za podpowiedź POWGREG. Sprawdziłem obudowę rozrządu. W przypadku gdy jest łańcuch obudowa rozrządu jest w kształcie przypominającym bumerang o szerokich bokach i jej brzegi są w miarę równe. Natomiast w przypadku kół zębatych brzegi obudowy posiadają wybrzuszenia na koła zębate i tak jest właśnie u mnie. Czyli o rozrząd mogę być spokojny.:)
    Dzięki wszystkim za pomoc.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty