X

Renault Laguna II 1.9 DCI - szarpie i dymi

robinex 09 May 2009 13:00
  • #1 09 May 2009 13:00
    robinex
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Witam serdecznie wszystkich na forum.

    Mam problem. Problem dotyczy Laguny II 1.9 DCI. Przeczytałem wszystkie posty, ale nie znalazłem żadnego wpisu dotyczącego mojego problemu. Od niedawna pojawił mi się dziwny problem szarpania podczas jazdy (delikatnego szarpania) z objawem dymienia jak na filmie z bajki. Szarpnięcie i pyknięcie czarnego dymu z tyłu w szczególności podczas próby utrzymania stabilnej jazdy np 70 km/h, 90 km/h itd. Nie mam problemu z mocą. Silnik ładnie przyspiesza w pełnym zakresie obrotów. Praca silnika stabilna na niskich obrotach. Silnik chodzi cicho, żadnych świstów drgań, po prostu wzorcowo. Podczas przyspieszania trochę dymi. Po podłączeniu do komputera żadnych błędów. Zawór ERG szczelny, pracuje (zamyka i domyka). Mechanik z kompem sam sprawdzał i jeździł - NIE WIE CO TO JEST;)) Zaczął opowiadać o zaworach i ich możliwym zawieszaniu, ale mam wrażenie, że zaczął wymyślać ;))

    Panie i Panowie Szanowni użytkownicy forum proszę o jakoweś wskazówki i pomoc ;))
  • #2 09 May 2009 15:19
    tomasz sadowski
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Na początek zmień mechanika a twoja przyczyna na 99% to mimo wszystko EGR pisze tak ponieważ mam również lale i przerabiałem ten temat Na kompie nic nie wskazuję a egr robił swoje polecam zerknąć http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?showtopic=32840&hl=dymi
  • #3 09 May 2009 19:55
    tuning86
    Level 15  
    Helpful post? (+1)
    Tak jak kolega mówi egr, lub tez nieszczelny uklad dolotowy na drodze zlocza ic.
  • #4 10 May 2009 19:13
    robinex
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam ponownie

    Panowie dziękuję za odpowiedzi. Miałem przyjemność badać ten temat z owym mechanikiem. Wyjął nowy EGR z magazynu włożył i sam jeszcze raz ze mną pojechał na sprawdzenie - to samo ;(( - też był zdziwiony. Silnik suchy, żadnych gwizdów i świstów, żadnych wycieków. 7000 km temu zmieniany był rozrząd+ pompa, filtry i oleje. Objaw pojawił się jakowyś 1000 km temu. Jedyne co go zdziwiło, to to że silnik miarowo sprawnie przyspiesza, ale nie ma przejścia specyficznego dla diesla z turbiną pow. 2200 obr. tzw kopa pomimo, że turbina pracuje.
    Ciekawy post kolegi tuning86 - co rozumiesz poprzez nieszczelny układ dolotowy Inter Coolera? Jak mogę na to zerknąć i czy mechanik by tego nie zauważył?

    Pozdrawiam Kolegów
  • #5 10 May 2009 20:03
    jurekk55
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    robinex wrote:


    Miałem przyjemność badać ten temat z owym mechanikiem. Wyjął nowy EGR z magazynu włożył i sam jeszcze raz ze mną pojechał na sprawdzenie - to samo ;((
    Ciekawy post kolegi tuning86 - co rozumiesz poprzez nieszczelny układ dolotowy Inter Coolera? Jak mogę na to zerknąć i czy mechanik by tego nie zauważył?
    Jeszcze jeden wymieniacz filtrów?masz czujnik ciśnienia doładowania i MAF odczyt parametrów nie problem chyba że ma 100-złotowy fejsik,i instrukcję napraw z WKiŁ.To ze ECU nie rejestruje błędu nie znaczy że nie ma problemu.
  • #6 10 May 2009 21:00
    robinex
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Witam Ponownie koledzy

    Kolega tuning86 skierował mnie na właściwe forum i znalazłem tam temat dokładnie opisujący mój problem. Z postów widać wyraźną ulgę wszystkich którzy mieli podobny problem. Jeżeli spotkacie podobny problem rozwiązaniem jest nieszczelny, zapocony, zawilgocony intercoler :D:D:D
  • #7 03 Jun 2009 12:14
    riu
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam ostanio miałem problemy z maja laguna II 1.9 dci szarpała na I , II czasami III biegu przy lekkim dodawaniu gazu w granicach 1800 a 2100 obr. meczyłem sie z tym jakies 3 mies. okazało sie ze była nieszczelosc zaraz przy korektorze dolotowym, jest to ten czarny element który mocuje sie odrazu do kolektora dolotowego z drugiej strony przychdzi rura od intercoolera. Radze wszystkim zwrócic uwage na to miejsce poniewaz jest tam oring który po 6 latach jest praktycznie do wyrzucenia. Dodam jeszcze ze przedmuchy w tym miejscu nie były az tak duze ale po uszczelnieniu jest znacząca róznica : brak szarpania, leprze przyspieszenie mniej pali.
  • #8 30 Jun 2009 14:19
    denis83
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam mam problem ze swoja laguna II 1.9 dci 2003 r. mianowicie czasem potrafi zgasnac przy ruszaniu obroty spadaj i traci jakby moc na chwile i gasnie , czasem nawet jak stoi na luzie tez zgasnie zapalaja sie kontrolka stop i kontrolka silnika na czerwono zawor egr czyscilem bez zmian jak odlacze wtyczke na chwile od egr na wlaczonym silniku samochod nie gasnie. Prosze o pomoc szukalem wszedzie w internecie odpowiedzi ale nic nie moge znalezc.

    Z góry dziekuje i pozdrawiam
  • #9 30 Jun 2009 22:40
    jurekk55
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Jeśli zapalają się kontrolki to masz zapis błędu w ECU,do tego odczyt parametrów i wiesz wszystko
  • #10 16 Dec 2009 21:49
    tuning86
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Cieszy mnie to ze pomoglem.
  Search 4 million + Products
Browse Products