Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 10 Maj 2009 11:11
    cosmin77
    Poziom 2  

    Mam problem z centralnym zamkiem w VW GOLF IV 1.4 99r. Mianowicie, drzwi pasażera zamykają się z pilota bez problemu jednak gdy chcę je otworzyć ponownie to wszystkie drzwi włącznie z bagażnikiem sie otwierają jednak od pasażera pozostają zamknięte mimo iż cypel od zamykania wyskakuje i słychać centralny zamek. Klamka jednak pozostaje w położeniu takim jakby nie została otwarta. czyli pracuje tak jak drzwi byłyby zablokowane. i od zewnątrz i od środka nie daje się ich otworzyć. Jednak przy uderzeniu w zamek od zewnątrz ręką drzwi się rozblokowują i można je otworzyć. Proszę o pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!

  • #2 10 Maj 2009 11:16
    viper555
    spec od auto-elektro

    Ale jaką pomoc ,przecież nikt nie rozbierze Ci tapicerki i nie zobaczy co nie działa.P

  • #3 10 Maj 2009 11:22
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Kto smaruje tej jedzie.
    Przez szczeliny w okolicy klamki i rygla spryskaj zamek wewnętrzny za pomocą np WD40 (środek penetrujący, czyszczący, smarujący, antykorozyjny).
    Jeżeli to nie pomoże , zdemontuj tapicerkę drzwi i wyczyść dokładnie i przesmaruj zamek wewnętrzny.

  • #4 10 Maj 2009 11:39
    gabriel65
    Poziom 9  

    Należy rozebrać zamek i przelutować naderwane punkty lutownicze!

  • #5 10 Maj 2009 20:41
    cosmin77
    Poziom 2  

    do viper555: nie każdy jest taki "mądry" jak ty pytałem czy ma ktoś taki problem i czy go rozwiązał. Forum raczej jest po to żeby ludzie sobie pomagali a nie byli do siebie niemili.

    Dodano po 1 [minuty]:

    innym dziękuję zobaczę jek zadziała smarowanie a potem zobaczę luty dzięki wielkie

  • #6 10 Maj 2009 22:01
    yasiu.brzeg
    Poziom 29  

    cosmin77 napisał:
    do viper555: nie każdy jest taki "mądry" jak ty pytałem czy ma ktoś taki problem i czy go rozwiązał. Forum raczej jest po to żeby ludzie sobie pomagali a nie byli do siebie niemili.


    Ale nie każdy ma szklaną kulę w której widać co masz w drzwiach. I nie każdy ma możliwości parafizyczne by naprawić na odległość skoro ci się nie chce rozkręcać. Jest to ewidentnie usterka mechaniczna. Zaśniedziały mechanizm nie odbija do końca. Dopiero po uderzeniu "doskoczy" do prawidłowej pozycji. Dlatego kolega napisał ci, że musisz rozebrać żeby widzieć co się dzieje.

  • #7 28 Lip 2009 09:51
    endrew_09
    Poziom 9  

    witam. mam tytanie do wszystkich którzy mogą pomóc. mam golf IV 1,9 TDI 2003r. Paciffic, 5 drzwi centralny zamek, elektryczne szyby + szyber dach, alarm standardowy.
    mianowicie drzwi pasażera nie chcą się otworzyć (ani z pilota ani za pomocą kluczyka) reszta drzwi działa bez zarzutu.
    cypel wychodzi i wchodzi pod czas otwartych czy zamykania drzwi. na początku raz się otwierały a raz nie. teraz właściwie w ogóle nie da się ich otworzyć. zawsze gdy się udało otworzyć z zamknięciem nie było problemów tylko nie idzie otworzyć drzwi po zamknięciu.
    zauważyłem że kiedy drzwi są zamknięte (nie da ich się otworzyć z pilota ani za pomocą przycisków wewnątrz auta) to po załączeniu silnika i naciśnięciu "zamknij drzwi"
    (przycisk wewnątrz auta w drzwiach kierowcy) cypel drzwi pasażera minimalnie podskoczy (ale drzwi są dalej zamknięte) i następnie po naciśnięciu "otwórz drzwi" (przycisk wewnątrz auta w drzwiach kierowcy) zamek się otwiera o jest OK.
    niekiedy po dwukrotnym naciśnięciu przycisku "otwórz drzwi" (przycisk wewnątrz auta w drzwiach kierowcy) można otworzyć ale przy załączonym silniku. za pierwszym razem cypel też minimalnie się ruszy i za drugim się otwiera.
    z tych dwóch przyciskowy (wewnątrz auta) można zamykać i otwierać. Po wyłączeniu auta i zamknięcie pilotem znowu to samo :( nie można otworzyć drzwi pasażera. wydaj mi się że to coś z elektroniką? Może coś z tymi switch? proszę o pomoc!!

  • #8 28 Lip 2009 10:28
    yasiu.brzeg
    Poziom 29  

    endrew_09 Ciebie też czeka rozbieranie. Kolejny przykład lenistwa :/

  • #9 28 Lip 2009 10:38
    endrew_09
    Poziom 9  

    właśnie pierwsze co to rozebrałem drzwi ale stanąłem na blasze montażowej nie umiałem jej oddzieli od szyby...
    będę musiał jeszcze raz spróbować. ale co to może być? czego mam szukać zimnych styków?

  • #10 28 Lip 2009 15:00
    tc
    Poziom 16  

    aby zdemontować płytę należy wyciągnąć czarne okrągłe zaślepki opuścić nnieco szybę tak ok 10 cm i ukażą ci się śruby które mocują szybę. Należy je popuścić i wyjąć szybę do góry na zewnątrz. Oprucz tego do płyty jest przymocowany zamek dwoma rozporowymi kołkami plastikowymi z których należy najpierw wcisnąć do środka wewnętrzne kołki a później resztę oraz wypiąć wiązkę kabli. Dokładną instrukcję znajdziesz jeśli uruchomisz Google

  • #11 28 Lip 2009 18:20
    endrew_09
    Poziom 9  

    VAG-COM pokazał mi coś takiego

    Tuesday, 28 July 2009, 18:08:15

    VAG-COM Version: Release 409.1-US



    Control Module Part Number: 1C0 959 799 B

    Component and/or Version: 1C Komfortgerát HLO 0003

    Software Coding: 00259

    Work Shop Code: WSC 01271

    Additional Info: 1C1959801A 1C Tőrsteuer.FS KLO 0202

    Additional Info: 1C1959802A 1C Tőrsteuer.BF KLO 0202

    Additional Info: 1C0959811A 1C Tőrsteuer.HL KLO 0202

    Additional Info: 1C0959812A 1C Tőrsteuer.HR KLO 0202

    2 Faults Found:

    01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)

    49-10 - No Communications - Intermittent

    00929 - Shareware Version. To Decode all DTCs

    27-00 - Please Register/Activate

    ---------------------------------------------------------------------------





    Tuesday, 28 July 2009, 18:11:04

    VAG-COM Version: Release 409.1-US



    Control Module Part Number: 1C0 959 799 B

    Component and/or Version: 1C Komfortgerát HLO 0003

    Software Coding: 00259

    Work Shop Code: WSC 01271

    Additional Info: 1C1959801A 1C Tőrsteuer.FS KLO 0202

    Additional Info: 1C1959802A 1C Tőrsteuer.BF KLO 0202

    Additional Info: 1C0959811A 1C Tőrsteuer.HL KLO 0202

    Additional Info: 1C0959812A 1C Tőrsteuer.HR KLO 0202

    1 Fault Found:

    00929 - Locking Module for Central Locking: Front Passenger Side (F221)

    27-00 - Implausible Signal

    ---------------------------------------------------------------------------

  • #13 28 Lip 2009 19:53
    endrew_09
    Poziom 9  

    wiem wiem czeka mnie rozbieranie :/ i szukanie usterki.jeśli ktoś wie jaka to może być konkretna przyczyna niech napisze.jak znajdę usterkę dam znać co i jak.dzięki wszystkim

  • #14 28 Lip 2009 20:08
    malina242
    Poziom 16  

    nie chce sie wymądrzac ale chyba bedziesz zmuszony rozebrac zamki lub w gorszym wypadku wymienic klamki.tam są takie plastikowe"cypelki"które lubia czesto pękać.

  • #16 28 Lip 2009 20:50
    Sztomel
    Poziom 34  

    endrew_09 napisał:
    wiem wiem czeka mnie rozbieranie :/ i szukanie usterki.jeśli ktoś wie jaka to może być konkretna przyczyna niech napisze.jak znajdę usterkę dam znać co i jak.dzięki wszystkim


    więc albo znajdziesz usterkę sam albo "jak ktoś wie jaka to może być konkretna przyczyna niech napisze"

    napiszę tak : chcesz się czegoś kolego nauczyć to rozbierz sam tapicerkę, dostań się do zamka, połącz do niego ponownie przewody i przyjrzyj się jak to działa i pomyśl wtedy "jak powinno to działać aby było OK" nie przejawiasz żadnej inwencji własnej, chcesz lajtem naprawić problem a cała sztuka polega na tym aby samemu zdobyć wiedzę i doświadczenie, forumowicze z ww. forum i innych poświęcili trochę czasu aby pewne problemy rozwiązać samemu i/lub bez kosztów ASO.
    Skoro masz już poradę jak rozebrać obicie wewnętrzne drzwi to wysil trochę umysł aby problem ustalić i go usunąć. Na forum.vwgolf.pl jest fotoporada rozbierania zamka i usuania usterek - czy nie stać Cię nawet, żeby w wyszukiwarce google tego znaleźć ?

  • #17 02 Sie 2009 08:51
    badyl666
    Poziom 16  

    Witam wszystkich.
    Przyłączę się do dyskusji bo mam podobny problem.
    Objaw początkowy drzwi pasażera podczas zamykania zamykały się ale po krótkiej chwili otwierały się.Rozebrałem wszystko sprawdziłem (zdjęcia zamka kolegi Sztomel pomogły) i tylko jedna rzecz była dziwna w zamku. Pod przekładnią ślimakową był mechanizm który nie działał a powinien być popychany poprzez obracanie kluczyka w drzwiach (na zdjęciu go nie ma i switcha). Po złożeniu wszystkiego do kupy to samo. Odłączyłem radio na próbę i zamek zaczął zamykać. Podłączyłem radio żeby upewnić się że wina radia ale zamek pracuje tak samo. Kończąc te wywody sytuacja jest taka że zamek zamyka ale po otwarciu zjeżdża 2-3 mm w dół i zamka z zewnątrz nie da się otworzyć. Prośba moja do kolegi Sztomel o jakąś radę i wielkie dzięki !!!!

  • #18 02 Sie 2009 10:00
    Sztomel
    Poziom 34  

    badyl666 napisał:
    (zdjęcia zamka kolegi Sztomel pomogły) i tylko jedna rzecz była dziwna w zamku. Pod przekładnią ślimakową był mechanizm który nie działał a powinien być popychany poprzez obracanie kluczyka w drzwiach (na zdjęciu go nie ma i switcha). Prośba moja do kolegi Sztomel o jakąś radę i wielkie dzięki !!!!


    już chyba wiem o jaki mechanizm Ci chodzi i zapewne znowu ułamał się kawałek plastiku, wkleję link w którym (jak sądzę) znajdziesz odpowiednik swojego zamka i zobaczysz o co chodzi, dodam że zdjęcia nie są mojego autorstwa a ich jakość odbiega od oczekiwanej :
    http://s85.photobucket.com/albums/k57/Turbo_Boss/Skoda%20Door%20Locks/?start=0

  • #19 05 Sie 2009 09:34
    badyl666
    Poziom 16  

    Za zdjęcia dziękuję. Po samodzielnym rozebraniu zostały mi w głowie. Pytanie do bardziej doświadczonych co może być przyczyną tak pracującego zamka?

    A może podpięcie vaga coś pokaże?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty