Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 10 Maj 2009 12:26
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Mianowicie z racji przeprowadzki do budynku gdzie jest instalacjia 1 fazowa, jestem zmuszony zorganizować sobie 3 fazy.
    mam prądnice synchro ok 10kW i tylko silnika brakuje.
    Moge tez miec silnik ze złomu po cenia za kg. np z mondea czy astry.
    Tylko nie wiem ile zużywa gazu silnik taki przy obciążeniu JW i obrotach 3000obr/min.
    Jako zasilanie była by butla 11kg
    W diesla nie chce inwestować bo gaz jako paliwo taniej wychodzi na pewno, może też służyć to innych celów.
    Prądnica jest mi potrzebna do spawarki 12kW, kerchera 4,5kW i innych silniejszych urządzeń.
    Ewentualnie wyjscie na koło pasowe wprost z silnika.

  • Pomocny post
    #2 10 Maj 2009 12:39
    czesiu
    Poziom 32  

    Czy prądnica nie będzie za mała? 10kW to może być moc na wale maszyny, a po stronie elektrycznej może być 7-8kW i to przy symetrycznym obciążeniu czynnym.
    Jak masz duże zabezpieczenie na tej jednej fazie, to zasil prądnicę silnikiem elektrycznym jednofazowym - tak wyjdzie najtaniej. Wyciąganie silnika z zezłomowanego samochodu to chyba gra nie warta świeczki - po jednej budowie raczej się nie zwróci włożony czas. Poza tym będziesz musiał pokombinować z chłodzeniem silnika (na postoju fabryczna chłodnica raczej nie wystarczy przy obciążeniu) no i wiesz jak głośno pracuje silnik przy 3tys obrotów. Sąsiedzi (jeśli tacy są) na pewno będą mieli dosyć po jednym dniu pracy takiego agregatu.

  • #3 10 Maj 2009 13:08
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Mam 1 faza 16 A.
    Praca agregatu jedynie dorywcza .

  • Pomocny post
    #4 10 Maj 2009 20:58
    Mariuszczs
    Poziom 19  

    10 kW to jakiś mały silnik
    musisz popatrzeć na wykresy który będzie miał tak małą moc przy 3000 obr, ale to chyba raczej z tico a nie mondeo

    silnik nie może miec koła pasowego - nie jest skonstruowany na takie obciążenie w bok

  • #5 10 Maj 2009 21:27
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    A napęd akcesoriów?

  • #6 11 Maj 2009 11:12
    sp5wcx
    Poziom 33  

    romoo napisał:

    ...
    Moge tez mieć silnik ze złomu po cenie za kg. np z mondea czy astry.


    A jak zrealizujesz regulator obrotów do takiego silnika? Przecież nie będziesz stał przy agregacie i ręcznie dodawał lub odejmował "gazu" w zależności od obciążenia.
    Agregaty benzynowe tej mocy są stosunkowo tanie i ogólnie dostępne, między innymi na Alledrogo. Oczywiście chodzi o używane "demobilowe".

  • #7 11 Maj 2009 21:02
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Przeczyszczę silniczek krokowy .:) i nie będzie spadał z obrotów.

  • Pomocny post
    #8 11 Maj 2009 21:33
    Akrzy74
    Admin Elektroenergetyka

    Zaraz mi się przypomniało, jak to w dziale samochodowym pierwszą odpowiedź jaką dostałem- przeczyść silnik krokowy (miałem diesla :D). Elektrit go zmieszał z błotem...

    Cytat:
    Tylko nie wiem ile zużywa gazu silnik taki przy obciążeniu JW i obrotach 3000obr/min.

    Ile mu wlejesz, tyle spali :wink:

  • #9 11 Maj 2009 21:38
    Narek 1
    Poziom 17  

    [quote="czesiu"]
    Jak masz duże zabezpieczenie na tej jednej fazie, to zasil prądnicę silnikiem elektrycznym jednofazowym - tak wyjdzie najtaniej.

    Napisz, że jesteś przekonany o tym, drożej wyjdzie wymontowywanie silnika ze złomowanego samochodu niż znalezienie silnika jednofazowego o mocy 10 kW.

    Spawarka o mocy 12 kW? Chyba wirowa na rozruchu ale sądzę, że spawanie blach gr 16 mm możesz sobie odpuścić. W normalnej pracy 12 kW to prąd spawania 500A i elektroda fi 6

    Wypada mi tylko przytaknąć dopiskowi pod postami romoo: należy włączać szare komórki.

  • #10 11 Maj 2009 22:02
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Nie wirowa i nie na najwyższym prądowym zakresie tylko inverter Messer 500A TIG AC.
    Kto widziła silnik 1 fazowy 10kW Niech podniesie środkowy palec do lustra.
    Projekt dojrzewa- nic konkretnego nie ma na placu.

    Sorry ale Enion u mnie nie pozwala na zasilanie 1 fazowe z zabezpieczeniem 80A.

  • #11 12 Maj 2009 22:38
    Mariuszczs
    Poziom 19  

    romoo - myślę że niżej jak 10 litrów na godzinę LPG nie zejdziesz, a najgorsze to pobór kilku litrów na godzinę nawet bez obciążenia

  • #12 13 Maj 2009 00:04
    filip.s
    Poziom 23  

    Ja wlaśnie taki patencik buduje :) prądnica od stara i silnik Andori S-320 okazyjnie kupiony :) cena calości wyjdzie okolo 1000zl, za silnik dalem 350zl, to praktycznie tyle co 1kg zlomu :) silnik spala okolo 250 gram paliwa na oddaną 1kW. popatrz pod tym względem, silnik w miare cichy i bardzo malo awaryjny, a bedzie pracowal na to co mu wlejesz :)

    Pozdrawiam!

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty