X

Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??

Kazik golden-hand 06 May 2004 21:46
  • #1 06 May 2004 21:46
    Kazik golden-hand
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Usterka narasta powoli, najpierw kilka razy w tygodniu potem pare razy dziennie i następnie ciągle, nie spadają obroty podczas toczenia się samochodu, gdy sie zatrzymam obroty opadają. wystarczy zgasić silnik i ponownie odpalić i znika na jakieś 0,5 godziny. Odłączenie akumlatora na pare chwil (pewnie resetuje jakąś pamięć komputera )pomaga na 3-10 tys. kilometrów i problem powoli narasta od początku. Silnik EFI 1,3 60 KM
    Dodam,że samochód był sprowadzony rozbity i miał zgniecioną sonde lambda, którą wymieniłem na nową, na starej chodził ale gasł na wolnych obrotach.
  • #2 06 May 2004 22:08
    Ksysiobo
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Pewnie ameryki nie odkryję, ale kłopoty na wolnyh obrotach=silnik krokowy. Wyjmij, wyczyść palec silnika, wyczyść "tam gdzie właził" i powinno pomóc. Miałem tak samo, coprawda w fiacie, ale silniczek we wszystkich autach spełnia tą samą funkcję. Po zamontowaniu nie rwij włosów z głowy jak będziesz miał problem z uruchomieniem silnika (ja myłem szpecjalny sprayem do czyszczenia gaźników i toche tego dostało się do kolektora). o zamontowaniu najlepiej włączyć i wyłączyć kilka razy zapłon (bez uruchamiania silnika) żeby palec się ułożył. Możliwe także że masz jakiś "lewy" dopływ powietrza i komputer głupieje - np pęknięty kolektor dolotowy
  • #3 07 May 2004 21:13
    Removed
    Helpful post? (0)
    Typowa usterka w Endura E.Jest to błąd EEC V.Mozna jeszcze kombinowac z ustawieniem potencjometru przepustnicy.Ja sobie radzę w praktyce zawodowej tak ze odpinam wtyczke czujnika prędkości pojazdu,problem mija.
  • #4 08 May 2004 06:00
    Rocky24
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    a czy komputer niewszedl przypadkiem w tryb serwisowy ?? bo chamskim za przeproszeniem odlaczeniem akumulatora ? jak komputerek przejdzie w stan serwisony wtedy z wozem dziejąąąąąąąąąąą sie nieziemskie zeczy :)
  • #5 09 May 2004 15:06
    Kazik golden-hand
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    elektrit wrote:
    Typowa usterka w Endura E.Jest to błąd EEC V.Mozna jeszcze kombinowac z ustawieniem potencjometru przepustnicy.Ja sobie radzę w praktyce zawodowej tak ze odpinam wtyczke czujnika prędkości pojazdu,problem mija.

    CZY tą kostkę odpiąć na zawsze czy na chwile, jaki będzie efekt uboczny braku tej kostki, chyba nie będzie można hamować silnikiem i większe zużycie paliwa?(mówimy o czujniku halltronowym prędkości pojazdu), czy on jest wadliwy?
    co z tym potencjometrem położenia przepustnicy, czy może go przeczyscić, to jest potencjometr o pojedyńczej ścieszce oporowej, sprawdzić omomierzem czy daje odpowiednie oporności na zaciskach czujnika?czy to on jest przyczyną?
    czy powinienem przeprogramować elektroniczne urządzenie sterujące, żeby ta usterka mineła?
    dzieki za zainteresowanie i proszę o dalsze wskazówki KAZIK golden-hand
  • #6 10 May 2004 16:18
    BJSusel
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Odłącz ten czujnik raz na zawsze. Do czujnika jest słabe podejście, ale na szczęście złącze jest na przegrodzie silnika .
  • #7 12 May 2004 09:08
    lukin
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    jak odlaczysz VSS to silnik bedzie gasl przy dojezdzaniu do swiatel jak bedzie rozgrzany (od czasu do czasu) i automatycznie wieksze zuzycie paliwa.Usuniecie skutku a nie przyczyny to nie jest naprawa samochodu i pewnie jeszcze skasowanie klijenta na pare zlotych.
  • #8 13 May 2004 11:22
    Jack30
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Z objawow ktore opisujesz wynika ze masz uszkodzony zawor regulacji dodatkowego powietrza. Jest on odpowiedzalny za dokładne do regulowaniee ilosci zasysanego powietrza do silnika. Jednym sloewm jest to element wykonawczy ktory ustawia sie w zaleznosci od nastepujacych zczytanych parametrow. Ilosci tlenu w spalinach a wiec sonada lambda, temepratury silnika a wiec czujnik temp silnika, oraz od kata otwarcia przepustnicy a wiec potencjometru przepustnicy, oraz od temperatury powietrza dolotowego czyli czujika temp powietrza, oraz ilosci zasanego przez silnik powietrza( tutaj moze byc pomiar poprzez przeplywomierz, albo poprzez pomiar wytworzonego podcisnienia w kolektorze ssacym czyli czujnik podcisnienia albo inaczej MAP sensor) Oczywiscie zawor regulacji jest sterowany ze sterowika wtrysku, ktory zbiera informacje z opisanych czujnikow i na jej podstawie steruje odpowiednio zaworem. Odbywa sie to poprzez wysłanie impulsu prostokatnego o zmiennej szerokosci. Własnie szerokosc impulsu odpowiedzialna jest za stopien otwracia zaworu regulacji. Dodam jeszcze ze zawor regulacji ma dwa wyjscia. Jest to nic innnego jak zawor elektromagnetyczny, ktory za pomoca przesownego rdzenia otwiera badz zamyka kanal przelotowy. Jego prace mozna wyczuć po chrakterystycznym draganiu.

    Poniewaz jest to element ktory jest narazony na opary oleju( nalezy przstrzegac aby podczas wymiany oleju nie przelac max) przedostajace się z pokrywy zaworow oraz na ciaglą zmiane temperatur, bo kolektor ssacy ma takie warunki pracy, na rdzeniu zaworu tworzy sie nagar, ktory umiemozliwia prcyzyjnym ruchom rdzenia. Jesli dopusci się do mocnego zatarcia rdzenia z doświadczenia przemycie tylko pomagana tydzien dwa tygodnie.
    Pozostaje tylko wyminić. To prawda jesli sterownik wykryje ze zawor regulacji stawia duzy opor a wiec bierze za duzy prad, wowczas uklad pomiarowy w sterowniku wykrywa ten fakt i sterownik przehodzi w tzw stan awarytjny w ktorym stara się zastapic działaie zaworu symulacja programową i własnie w tym momencie dla uzytkownika samochodu zapalana jest kontrolka informujaca ze sterownik pracuje w trybie awaryjnym. Jest to tryb ktory umozliwia tylko dojazd do warsztatu.
    Przy nieznacznym zatarciu zaworu z doświdczenia sterowik wtrysku nie wykrywa usterki a silnik potrafi zgasnąć, zwykle przy dojezdzaniu do swiatel, albo zawiescić obroty. Nie wykrywa poniewaz zaprojektowany uklad diagnozy w sterowniku wtrysku raguje przy wiekszym poborze pradu a wiec zatarciu.

    Wymiana zaworu badz oczyszczenie po zapaleniu trybu awaryjnego wymaga jeszcze podlączenia urzadzenia diagnostycznego aby wyłączyć tryb awaryjny. W strszych modelach robilo se to poprzez zdjecie klemy minusowej na 1 minute przy wyłaczonym zaplonie. Jesli kontrolka trybu awaryjego się nie zapalila to nie sciagac wtyczki zaworu na wlaczonym zaplonie.Poniwaz jak tak zrobisz sterownik wykryje przerwe w obwodzie i rowniez zapali kontrolke. Zdarza się tak ze na tablicy zegarow niej est umieszczana kontrolka tryby awaryjego. Wowczas jak nic nie pomorze to tylko urzadzenie diagnostyczne aby wyjsc z trybu awaryjego
  • #9 13 May 2004 17:20
    Removed
    Helpful post? (0)
    W tym sęk że wymieniałem w takich przypadkach ten zawór,i nic to nie dawało.Po mojemu-głupieje sterownik.Zdjęcie wtyczki z VSS powoduje to ze nie wie on o tym ze samochód jest ruchu.Pomaga.
  • #10 14 May 2004 10:23
    BJSusel
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Potwierdzam to co pisze Elektrit. Sprawdzone na FORD ESCORT Endura E. Auto wcale więcej nie pali i nie gaśnie.
  • #11 14 May 2004 10:56
    lukin
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    czyli wniosek ktory sie nasowa to czujnik VSS jest zbyteczny w tym modelu forda
  • #12 27 May 2004 05:54
    Kazik golden-hand
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Dzięki za pomocne odpowiedzi, faktycznie przyczuną był ten czujnik prędkości, okazuje się że pomogło przesmarowanie wd40 dwóch kostek w instalacji, których zły styk zmieniał dane z tego czujnika. Dowiedziałem się o tym od miłego mechanika w serwisie forda, który zamiast zgarnąć kasę za diagnozę kompa, zdradził mi to rozwiązanie, które często pomaga w omawianej usterce. To są dwie grube kostki obok siebie po lewej stronie podszybia a kable od nich idą dalej za kolektorem dolotowym. Pozdrawiam wszystkich :)
  • #13 28 May 2004 01:18
    Janek Bień
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    popieram kolege Elektrita
    dokladnie ten sam objaw mialem w mondeo
    odpiolem czujnik i wszystko bylo ok
    nawet rozmawialem w serwisie Eurocar w Krakowie prawdopodobnie sami nie wiedza dlaczego tak sie dzieje
  • #14 14 Jun 2004 16:52
    andrzej001
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    Powiedzcie mi tylko , co to jest czujnik prędkości (chyba VSS), czy
    to jest potenciometr przepustnicy.
    Andrzej
  • #15 24 Jul 2007 21:26
    arsen008
    Level 10  
    Helpful post? (+2)
    Witam
    Ja tez mam problem z fiesta, dodaje sobie sama gazu jak silnik osiagnie swoja temp. Średnio co 2 lata wymieniałem silnik krokowy, teraz go wyczyscilem ale dalej to samo. Po odłaczeniu kabelków od niego silnik pracuje dobrze i nie wchodzi na obroty, jedyny minus to taki ze nie ma ssania i rano gasnie jak sie nie przytrzyma gazu. Na lato takie rozwiazanie styknie ale na zimie juz nie. Może ktoś udzieli mi odpowiedzi na ten temat...
    1.Jakie ma byc napięcie dochodzące do silnika krokowego?? u mnie na zapłonie jest 12.3 aa po zapaleniu na wolnych obrotach 13,4v i wcale nie rosnie wraz z dodaniem gazu.
    2. gdzie jest dokładnie ten kabelek co można odłączyć, bo nie mogę go znalejść , czy jest to jakas kostka rozbudowana czy tylko na dwa przewody taka złączka.
  • #16 22 Feb 2010 20:51
    djMico55
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    Minęło sporo czasu, jednak go ponawiam. Takie same objawy jak w pierwszym poście. Kolega dał zdjęcie silnika endura e i chodzi o tą złączke czy przez te lata nic się nie zmieniło i to rzeczywiście pomaga?
  • #17 20 Aug 2010 14:02
    exor
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    lukin wrote:
    czyli wniosek ktory sie nasowa to czujnik VSS jest zbyteczny w tym modelu forda


    No właśnie - pytanie mam takie: czy odłączenie tego czujnika nie będzie skutkowało tym, że nie odpalą się poduszki powietrzne w razie jakiegoś bum?
    Takie opinie słyszałem, czy ktoś to może potwierdzić?
  • #18 20 Aug 2010 16:49
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    exor wrote:

    No właśnie - pytanie mam takie: czy odłączenie tego czujnika nie będzie skutkowało tym, że nie odpalą się poduszki powietrzne w razie jakiegoś bum?
    Takie opinie słyszałem, czy ktoś to może potwierdzić?

    A co mają poduszki powietrzne do sterownika silnika? Dwa różne, w dodatku niezależne sterowniki.
  Search 4 million + Products
Browse Products