Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??
Author
Message
Kazik golden-hand
Poziom 8
Poziom 8


Joined: 18 Feb 2004
Posts: 26

Post#1 Post from the author of the topic 06 May 2004 21:46   

Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Usterka narasta powoli, najpierw kilka razy w tygodniu potem pare razy dziennie i następnie ciągle, nie spadają obroty podczas toczenia się samochodu, gdy sie zatrzymam obroty opadają. wystarczy zgasić silnik i ponownie odpalić i znika na jakieś 0,5 godziny. Odłączenie akumlatora na pare chwil (pewnie resetuje jakąś pamięć komputera )pomaga na 3-10 tys. kilometrów i problem powoli narasta od początku. Silnik EFI 1,3 60 KM
Dodam,że samochód był sprowadzony rozbity i miał zgniecioną sonde lambda, którą wymieniłem na nową, na starej chodził ale gasł na wolnych obrotach.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 06 May 2004 21:46   





Back to top
   
Ksysiobo
Poziom 5
Poziom 5


Joined: 06 May 2004
Posts: 12
Location: Warszawa

Post#2 06 May 2004 22:08   

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Pewnie ameryki nie odkryję, ale kłopoty na wolnyh obrotach=silnik krokowy. Wyjmij, wyczyść palec silnika, wyczyść "tam gdzie właził" i powinno pomóc. Miałem tak samo, coprawda w fiacie, ale silniczek we wszystkich autach spełnia tą samą funkcję. Po zamontowaniu nie rwij włosów z głowy jak będziesz miał problem z uruchomieniem silnika (ja myłem szpecjalny sprayem do czyszczenia gaźników i toche tego dostało się do kolektora). o zamontowaniu najlepiej włączyć i wyłączyć kilka razy zapłon (bez uruchamiania silnika) żeby palec się ułożył. Możliwe także że masz jakiś "lewy" dopływ powietrza i komputer głupieje - np pęknięty kolektor dolotowy

Helpful message? + -

Back to top
   
Removed






Post#3 07 May 2004 21:13   

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Typowa usterka w Endura E.Jest to błąd EEC V.Mozna jeszcze kombinowac z ustawieniem potencjometru przepustnicy.Ja sobie radzę w praktyce zawodowej tak ze odpinam wtyczke czujnika prędkości pojazdu,problem mija.

Helpful message? + -

Back to top
   
Rocky24
Poziom 17
Poziom 17


Joined: 14 Apr 2003
Posts: 423
Location: Gdynia

Post#4 08 May 2004 06:00   

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


a czy komputer niewszedl przypadkiem w tryb serwisowy ?? bo chamskim za przeproszeniem odlaczeniem akumulatora ? jak komputerek przejdzie w stan serwisony wtedy z wozem dziejąąąąąąąąąąą sie nieziemskie zeczy Smile

Helpful message? + -

Back to top
   
Kazik golden-hand
Poziom 8
Poziom 8


Joined: 18 Feb 2004
Posts: 26

Post#5 Post from the author of the topic 09 May 2004 15:06   

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


elektrit wrote:
Typowa usterka w Endura E.Jest to błąd EEC V.Mozna jeszcze kombinowac z ustawieniem potencjometru przepustnicy.Ja sobie radzę w praktyce zawodowej tak ze odpinam wtyczke czujnika prędkości pojazdu,problem mija.

CZY tą kostkę odpiąć na zawsze czy na chwile, jaki będzie efekt uboczny braku tej kostki, chyba nie będzie można hamować silnikiem i większe zużycie paliwa?(mówimy o czujniku halltronowym prędkości pojazdu), czy on jest wadliwy?
co z tym potencjometrem położenia przepustnicy, czy może go przeczyscić, to jest potencjometr o pojedyńczej ścieszce oporowej, sprawdzić omomierzem czy daje odpowiednie oporności na zaciskach czujnika?czy to on jest przyczyną?
czy powinienem przeprogramować elektroniczne urządzenie sterujące, żeby ta usterka mineła?
dzieki za zainteresowanie i proszę o dalsze wskazówki KAZIK golden-hand

Helpful message? + -

Back to top
   
BJSusel
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 22 Oct 2002
Posts: 347

Post#6 10 May 2004 16:18   

Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Odłącz ten czujnik raz na zawsze. Do czujnika jest słabe podejście, ale na szczęście złącze jest na przegrodzie silnika .

Helpful message? + -

Back to top
   
lukin
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 28 Dec 2003
Posts: 80

Post#7 12 May 2004 09:08   

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


jak odlaczysz VSS to silnik bedzie gasl przy dojezdzaniu do swiatel jak bedzie rozgrzany (od czasu do czasu) i automatycznie wieksze zuzycie paliwa.Usuniecie skutku a nie przyczyny to nie jest naprawa samochodu i pewnie jeszcze skasowanie klijenta na pare zlotych.[/list]

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 12 May 2004 09:08   





Back to top
   
Jack30
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 13 May 2004
Posts: 3

Post#8 13 May 2004 11:22   

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Z objawow ktore opisujesz wynika ze masz uszkodzony zawor regulacji dodatkowego powietrza. Jest on odpowiedzalny za dokładne do regulowaniee ilosci zasysanego powietrza do silnika. Jednym sloewm jest to element wykonawczy ktory ustawia sie w zaleznosci od nastepujacych zczytanych parametrow. Ilosci tlenu w spalinach a wiec sonada lambda, temepratury silnika a wiec czujnik temp silnika, oraz od kata otwarcia przepustnicy a wiec potencjometru przepustnicy, oraz od temperatury powietrza dolotowego czyli czujika temp powietrza, oraz ilosci zasanego przez silnik powietrza( tutaj moze byc pomiar poprzez przeplywomierz, albo poprzez pomiar wytworzonego podcisnienia w kolektorze ssacym czyli czujnik podcisnienia albo inaczej MAP sensor) Oczywiscie zawor regulacji jest sterowany ze sterowika wtrysku, ktory zbiera informacje z opisanych czujnikow i na jej podstawie steruje odpowiednio zaworem. Odbywa sie to poprzez wysłanie impulsu prostokatnego o zmiennej szerokosci. Własnie szerokosc impulsu odpowiedzialna jest za stopien otwracia zaworu regulacji. Dodam jeszcze ze zawor regulacji ma dwa wyjscia. Jest to nic innnego jak zawor elektromagnetyczny, ktory za pomoca przesownego rdzenia otwiera badz zamyka kanal przelotowy. Jego prace mozna wyczuć po chrakterystycznym draganiu.

Poniewaz jest to element ktory jest narazony na opary oleju( nalezy przstrzegac aby podczas wymiany oleju nie przelac max) przedostajace się z pokrywy zaworow oraz na ciaglą zmiane temperatur, bo kolektor ssacy ma takie warunki pracy, na rdzeniu zaworu tworzy sie nagar, ktory umiemozliwia prcyzyjnym ruchom rdzenia. Jesli dopusci się do mocnego zatarcia rdzenia z doświadczenia przemycie tylko pomagana tydzien dwa tygodnie.
Pozostaje tylko wyminić. To prawda jesli sterownik wykryje ze zawor regulacji stawia duzy opor a wiec bierze za duzy prad, wowczas uklad pomiarowy w sterowniku wykrywa ten fakt i sterownik przehodzi w tzw stan awarytjny w ktorym stara się zastapic działaie zaworu symulacja programową i własnie w tym momencie dla uzytkownika samochodu zapalana jest kontrolka informujaca ze sterownik pracuje w trybie awaryjnym. Jest to tryb ktory umozliwia tylko dojazd do warsztatu.
Przy nieznacznym zatarciu zaworu z doświdczenia sterowik wtrysku nie wykrywa usterki a silnik potrafi zgasnąć, zwykle przy dojezdzaniu do swiatel, albo zawiescić obroty. Nie wykrywa poniewaz zaprojektowany uklad diagnozy w sterowniku wtrysku raguje przy wiekszym poborze pradu a wiec zatarciu.

Wymiana zaworu badz oczyszczenie po zapaleniu trybu awaryjnego wymaga jeszcze podlączenia urzadzenia diagnostycznego aby wyłączyć tryb awaryjny. W strszych modelach robilo se to poprzez zdjecie klemy minusowej na 1 minute przy wyłaczonym zaplonie. Jesli kontrolka trybu awaryjego się nie zapalila to nie sciagac wtyczki zaworu na wlaczonym zaplonie.Poniwaz jak tak zrobisz sterownik wykryje przerwe w obwodzie i rowniez zapali kontrolke. Zdarza się tak ze na tablicy zegarow niej est umieszczana kontrolka tryby awaryjego. Wowczas jak nic nie pomorze to tylko urzadzenie diagnostyczne aby wyjsc z trybu awaryjego

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 13 May 2004 11:22   





Back to top
   
Removed






Post#9 13 May 2004 17:20   

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


W tym sęk że wymieniałem w takich przypadkach ten zawór,i nic to nie dawało.Po mojemu-głupieje sterownik.Zdjęcie wtyczki z VSS powoduje to ze nie wie on o tym ze samochód jest ruchu.Pomaga.

Helpful message? + -

Back to top
   
BJSusel
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 22 Oct 2002
Posts: 347

Post#10 14 May 2004 10:23   

Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Potwierdzam to co pisze Elektrit. Sprawdzone na FORD ESCORT Endura E. Auto wcale więcej nie pali i nie gaśnie.

Helpful message? + -

Back to top
   
lukin
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 28 Dec 2003
Posts: 80

Post#11 14 May 2004 10:56   

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


czyli wniosek ktory sie nasowa to czujnik VSS jest zbyteczny w tym modelu forda

Helpful message? + -

Back to top
   
Kazik golden-hand
Poziom 8
Poziom 8


Joined: 18 Feb 2004
Posts: 26

Post#12 Post from the author of the topic 27 May 2004 05:54   

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Dzięki za pomocne odpowiedzi, faktycznie przyczuną był ten czujnik prędkości, okazuje się że pomogło przesmarowanie wd40 dwóch kostek w instalacji, których zły styk zmieniał dane z tego czujnika. Dowiedziałem się o tym od miłego mechanika w serwisie forda, który zamiast zgarnąć kasę za diagnozę kompa, zdradził mi to rozwiązanie, które często pomaga w omawianej usterce. To są dwie grube kostki obok siebie po lewej stronie podszybia a kable od nich idą dalej za kolektorem dolotowym. Pozdrawiam wszystkich Smile

Helpful message? + -

Back to top
   
Janek Bień
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 10 Oct 2002
Posts: 273
Location: Kraków-Skawina- Podłęże

Post#13 28 May 2004 01:18   

Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


popieram kolege Elektrita
dokladnie ten sam objaw mialem w mondeo
odpiolem czujnik i wszystko bylo ok
nawet rozmawialem w serwisie Eurocar w Krakowie prawdopodobnie sami nie wiedza dlaczego tak sie dzieje

Helpful message? + -

Back to top
   
andrzej001
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 31 May 2004
Posts: 2

Post#14 14 Jun 2004 16:52   

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Powiedzcie mi tylko , co to jest czujnik prędkości (chyba VSS), czy
to jest potenciometr przepustnicy.
Andrzej

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 14 Jun 2004 16:52   





Back to top
   
arsen008
Poziom 8
Poziom 8


Joined: 17 Jul 2007
Posts: 30
Location: Gorlice

Post#15 24 Jul 2007 21:26   

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Witam
Ja tez mam problem z fiesta, dodaje sobie sama gazu jak silnik osiagnie swoja temp. Średnio co 2 lata wymieniałem silnik krokowy, teraz go wyczyscilem ale dalej to samo. Po odłaczeniu kabelków od niego silnik pracuje dobrze i nie wchodzi na obroty, jedyny minus to taki ze nie ma ssania i rano gasnie jak sie nie przytrzyma gazu. Na lato takie rozwiazanie styknie ale na zimie juz nie. Może ktoś udzieli mi odpowiedzi na ten temat...
1.Jakie ma byc napięcie dochodzące do silnika krokowego?? u mnie na zapłonie jest 12.3 aa po zapaleniu na wolnych obrotach 13,4v i wcale nie rosnie wraz z dodaniem gazu.
2. gdzie jest dokładnie ten kabelek co można odłączyć, bo nie mogę go znalejść , czy jest to jakas kostka rozbudowana czy tylko na dwa przewody taka złączka.

Helpful message? + -

Back to top
   
djMico55
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 15 Feb 2010
Posts: 2
Location: Poznań

Post#16 22 Feb 2010 20:51   

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Minęło sporo czasu, jednak go ponawiam. Takie same objawy jak w pierwszym poście. Kolega dał zdjęcie silnika endura e i chodzi o tą złączke czy przez te lata nic się nie zmieniło i to rzeczywiście pomaga?

Helpful message? + -

Back to top
   
exor
Poziom 10
Poziom 10


Joined: 04 Jul 2005
Posts: 46

Post#17 20 Aug 2010 14:02   

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


lukin wrote:
czyli wniosek ktory sie nasowa to czujnik VSS jest zbyteczny w tym modelu forda


No właśnie - pytanie mam takie: czy odłączenie tego czujnika nie będzie skutkowało tym, że nie odpalą się poduszki powietrzne w razie jakiegoś bum?
Takie opinie słyszałem, czy ktoś to może potwierdzić?

Helpful message? + -

Back to top
   
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Joined: 25 Nov 2005
Posts: 17482
Location: Płońsk/Warszawa

Post#18 20 Aug 2010 16:49   

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


exor wrote:

No właśnie - pytanie mam takie: czy odłączenie tego czujnika nie będzie skutkowało tym, że nie odpalą się poduszki powietrzne w razie jakiegoś bum?
Takie opinie słyszałem, czy ktoś to może potwierdzić?

A co mają poduszki powietrzne do sterownika silnika? Dwa różne, w dodatku niezależne sterowniki.

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??
Page 1 of 1
Similar topics
MERCEDES 190 1,8E 1991 kłopoty z wolnymi obrotami (1)
civic 5 gen 1.3 95r Kłopoty z wolnymi obrotami. (15)
Kłopoty z wolnymi obrotami na LPG i benzynie w Caro 1.6GLE (5)
Ford siera problem z wolnymi obrotami (6)
ford probe 2.5 v6problem z wolnymi obrotami (1)
Ford Puma problemy z odpalaniem i wolnymi obrotami (5)
ford eskort gt wersja amerykanska problem z wolnymi obrotami (5)
Ford Focus 1,6 Benzyna /Lpg problem z wolnymi obrotami (6)
Ford Focus 1,6 Benzyna /Lpg problem z wolnymi obrotami (5)
FORD ESCORT Kat 1.6 16V rok 93 - problem z wolnymi obrotami (9)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.062 seconds

elektroda.pl topic RSS feed