Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika ->Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami?? Napisz nowy temat  Temat zablokowany. 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
Kazik golden-hand
Poziom 8
Poziom 8
Dołączył: 18 Lut 2004
Posty: 26
Kazik golden-hand
Poziom 8
Post#1 06 Maj 2004 21:46  Autor tematu   

Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Usterka narasta powoli, najpierw kilka razy w tygodniu potem pare razy dziennie i następnie ciągle, nie spadają obroty podczas toczenia się samochodu, gdy sie zatrzymam obroty opadają. wystarczy zgasić silnik i ponownie odpalić i znika na jakieś 0,5 godziny. Odłączenie akumlatora na pare chwil (pewnie resetuje jakąś pamięć komputera )pomaga na 3-10 tys. kilometrów i problem powoli narasta od początku. Silnik EFI 1,3 60 KM
Dodam,że samochód był sprowadzony rozbity i miał zgniecioną sonde lambda, którą wymieniłem na nową, na starej chodził ale gasł na wolnych obrotach.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Ksysiobo
Poziom 5
Poziom 5
Miasto: Warszawa
Dołączył: 06 Maj 2004
Posty: 12
Ocena postów: 1
Ksysiobo
Poziom 5
Post#2 06 Maj 2004 22:08    

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Pewnie ameryki nie odkryję, ale kłopoty na wolnyh obrotach=silnik krokowy. Wyjmij, wyczyść palec silnika, wyczyść "tam gdzie właził" i powinno pomóc. Miałem tak samo, coprawda w fiacie, ale silniczek we wszystkich autach spełnia tą samą funkcję. Po zamontowaniu nie rwij włosów z głowy jak będziesz miał problem z uruchomieniem silnika (ja myłem szpecjalny sprayem do czyszczenia gaźników i toche tego dostało się do kolektora). o zamontowaniu najlepiej włączyć i wyłączyć kilka razy zapłon (bez uruchamiania silnika) żeby palec się ułożył. Możliwe także że masz jakiś "lewy" dopływ powietrza i komputer głupieje - np pęknięty kolektor dolotowy

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Usunięty

Usunięty
Post#3 07 Maj 2004 21:13    

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Typowa usterka w Endura E.Jest to błąd EEC V.Mozna jeszcze kombinowac z ustawieniem potencjometru przepustnicy.Ja sobie radzę w praktyce zawodowej tak ze odpinam wtyczke czujnika prędkości pojazdu,problem mija.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Rocky24
Poziom 17
Poziom 17
Miasto: Gdynia
Dołączył: 14 Kwi 2003
Posty: 423
Pomógł: 7
Ocena postów: 2
Rocky24
Poziom 17
Post#4 08 Maj 2004 06:00    

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


a czy komputer niewszedl przypadkiem w tryb serwisowy ?? bo chamskim za przeproszeniem odlaczeniem akumulatora ? jak komputerek przejdzie w stan serwisony wtedy z wozem dziejąąąąąąąąąąą sie nieziemskie zeczy Smile

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Kazik golden-hand
Poziom 8
Poziom 8
Dołączył: 18 Lut 2004
Posty: 26
Kazik golden-hand
Poziom 8
Post#5 09 Maj 2004 15:06  Autor tematu   

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


elektrit napisał:
Typowa usterka w Endura E.Jest to błąd EEC V.Mozna jeszcze kombinowac z ustawieniem potencjometru przepustnicy.Ja sobie radzę w praktyce zawodowej tak ze odpinam wtyczke czujnika prędkości pojazdu,problem mija.

CZY tą kostkę odpiąć na zawsze czy na chwile, jaki będzie efekt uboczny braku tej kostki, chyba nie będzie można hamować silnikiem i większe zużycie paliwa?(mówimy o czujniku halltronowym prędkości pojazdu), czy on jest wadliwy?
co z tym potencjometrem położenia przepustnicy, czy może go przeczyscić, to jest potencjometr o pojedyńczej ścieszce oporowej, sprawdzić omomierzem czy daje odpowiednie oporności na zaciskach czujnika?czy to on jest przyczyną?
czy powinienem przeprogramować elektroniczne urządzenie sterujące, żeby ta usterka mineła?
dzieki za zainteresowanie i proszę o dalsze wskazówki KAZIK golden-hand

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
BJSusel
Poziom 16
Poziom 16
Dołączył: 22 Paź 2002
Posty: 347
Pomógł: 2
Ocena postów: 1
BJSusel
Poziom 16
Post#6 10 Maj 2004 16:18    

Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Odłącz ten czujnik raz na zawsze. Do czujnika jest słabe podejście, ale na szczęście złącze jest na przegrodzie silnika .

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
lukin
Poziom 12
Poziom 12
Dołączył: 28 Gru 2003
Posty: 80
lukin
Poziom 12
Post#7 12 Maj 2004 09:08    

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


jak odlaczysz VSS to silnik bedzie gasl przy dojezdzaniu do swiatel jak bedzie rozgrzany (od czasu do czasu) i automatycznie wieksze zuzycie paliwa.Usuniecie skutku a nie przyczyny to nie jest naprawa samochodu i pewnie jeszcze skasowanie klijenta na pare zlotych.[/list]

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Jack30
Poziom 2
Poziom 2
Dołączył: 13 Maj 2004
Posty: 3
Jack30
Poziom 2
Post#8 13 Maj 2004 11:22    

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Z objawow ktore opisujesz wynika ze masz uszkodzony zawor regulacji dodatkowego powietrza. Jest on odpowiedzalny za dokładne do regulowaniee ilosci zasysanego powietrza do silnika. Jednym sloewm jest to element wykonawczy ktory ustawia sie w zaleznosci od nastepujacych zczytanych parametrow. Ilosci tlenu w spalinach a wiec sonada lambda, temepratury silnika a wiec czujnik temp silnika, oraz od kata otwarcia przepustnicy a wiec potencjometru przepustnicy, oraz od temperatury powietrza dolotowego czyli czujika temp powietrza, oraz ilosci zasanego przez silnik powietrza( tutaj moze byc pomiar poprzez przeplywomierz, albo poprzez pomiar wytworzonego podcisnienia w kolektorze ssacym czyli czujnik podcisnienia albo inaczej MAP sensor) Oczywiscie zawor regulacji jest sterowany ze sterowika wtrysku, ktory zbiera informacje z opisanych czujnikow i na jej podstawie steruje odpowiednio zaworem. Odbywa sie to poprzez wysłanie impulsu prostokatnego o zmiennej szerokosci. Własnie szerokosc impulsu odpowiedzialna jest za stopien otwracia zaworu regulacji. Dodam jeszcze ze zawor regulacji ma dwa wyjscia. Jest to nic innnego jak zawor elektromagnetyczny, ktory za pomoca przesownego rdzenia otwiera badz zamyka kanal przelotowy. Jego prace mozna wyczuć po chrakterystycznym draganiu.

Poniewaz jest to element ktory jest narazony na opary oleju( nalezy przstrzegac aby podczas wymiany oleju nie przelac max) przedostajace się z pokrywy zaworow oraz na ciaglą zmiane temperatur, bo kolektor ssacy ma takie warunki pracy, na rdzeniu zaworu tworzy sie nagar, ktory umiemozliwia prcyzyjnym ruchom rdzenia. Jesli dopusci się do mocnego zatarcia rdzenia z doświadczenia przemycie tylko pomagana tydzien dwa tygodnie.
Pozostaje tylko wyminić. To prawda jesli sterownik wykryje ze zawor regulacji stawia duzy opor a wiec bierze za duzy prad, wowczas uklad pomiarowy w sterowniku wykrywa ten fakt i sterownik przehodzi w tzw stan awarytjny w ktorym stara się zastapic działaie zaworu symulacja programową i własnie w tym momencie dla uzytkownika samochodu zapalana jest kontrolka informujaca ze sterownik pracuje w trybie awaryjnym. Jest to tryb ktory umozliwia tylko dojazd do warsztatu.
Przy nieznacznym zatarciu zaworu z doświdczenia sterowik wtrysku nie wykrywa usterki a silnik potrafi zgasnąć, zwykle przy dojezdzaniu do swiatel, albo zawiescić obroty. Nie wykrywa poniewaz zaprojektowany uklad diagnozy w sterowniku wtrysku raguje przy wiekszym poborze pradu a wiec zatarciu.

Wymiana zaworu badz oczyszczenie po zapaleniu trybu awaryjnego wymaga jeszcze podlączenia urzadzenia diagnostycznego aby wyłączyć tryb awaryjny. W strszych modelach robilo se to poprzez zdjecie klemy minusowej na 1 minute przy wyłaczonym zaplonie. Jesli kontrolka trybu awaryjego się nie zapalila to nie sciagac wtyczki zaworu na wlaczonym zaplonie.Poniwaz jak tak zrobisz sterownik wykryje przerwe w obwodzie i rowniez zapali kontrolke. Zdarza się tak ze na tablicy zegarow niej est umieszczana kontrolka tryby awaryjego. Wowczas jak nic nie pomorze to tylko urzadzenie diagnostyczne aby wyjsc z trybu awaryjego

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Usunięty

Usunięty
Post#9 13 Maj 2004 17:20    

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


W tym sęk że wymieniałem w takich przypadkach ten zawór,i nic to nie dawało.Po mojemu-głupieje sterownik.Zdjęcie wtyczki z VSS powoduje to ze nie wie on o tym ze samochód jest ruchu.Pomaga.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
BJSusel
Poziom 16
Poziom 16
Dołączył: 22 Paź 2002
Posty: 347
Pomógł: 2
Ocena postów: 1
BJSusel
Poziom 16
Post#10 14 Maj 2004 10:23    

Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Potwierdzam to co pisze Elektrit. Sprawdzone na FORD ESCORT Endura E. Auto wcale więcej nie pali i nie gaśnie.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
lukin
Poziom 12
Poziom 12
Dołączył: 28 Gru 2003
Posty: 80
lukin
Poziom 12
Post#11 14 Maj 2004 10:56    

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


czyli wniosek ktory sie nasowa to czujnik VSS jest zbyteczny w tym modelu forda

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Kazik golden-hand
Poziom 8
Poziom 8
Dołączył: 18 Lut 2004
Posty: 26
Kazik golden-hand
Poziom 8
Post#12 27 Maj 2004 05:54  Autor tematu   

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Dzięki za pomocne odpowiedzi, faktycznie przyczuną był ten czujnik prędkości, okazuje się że pomogło przesmarowanie wd40 dwóch kostek w instalacji, których zły styk zmieniał dane z tego czujnika. Dowiedziałem się o tym od miłego mechanika w serwisie forda, który zamiast zgarnąć kasę za diagnozę kompa, zdradził mi to rozwiązanie, które często pomaga w omawianej usterce. To są dwie grube kostki obok siebie po lewej stronie podszybia a kable od nich idą dalej za kolektorem dolotowym. Pozdrawiam wszystkich Smile

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Janek Bień
Poziom 16
Poziom 16
Miasto: Kraków-Skawina- Podłęże
Dołączył: 10 Paź 2002
Posty: 274
Pomógł: 7
Ocena postów: 21
Janek Bień
Poziom 16
Post#13 28 Maj 2004 01:18    

Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


popieram kolege Elektrita
dokladnie ten sam objaw mialem w mondeo
odpiolem czujnik i wszystko bylo ok
nawet rozmawialem w serwisie Eurocar w Krakowie prawdopodobnie sami nie wiedza dlaczego tak sie dzieje

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
andrzej001
Poziom 2
Poziom 2
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 2
Ocena postów: 1
andrzej001
Poziom 2
Post#14 14 Cze 2004 16:52    

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Powiedzcie mi tylko , co to jest czujnik prędkości (chyba VSS), czy
to jest potenciometr przepustnicy.
Andrzej

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
arsen008
Poziom 9
Poziom 9
Miasto: Gorlice
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 37
Ocena postów: 4
arsen008
Poziom 9
Post#15 24 Lip 2007 21:26    

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Witam
Ja tez mam problem z fiesta, dodaje sobie sama gazu jak silnik osiagnie swoja temp. Średnio co 2 lata wymieniałem silnik krokowy, teraz go wyczyscilem ale dalej to samo. Po odłaczeniu kabelków od niego silnik pracuje dobrze i nie wchodzi na obroty, jedyny minus to taki ze nie ma ssania i rano gasnie jak sie nie przytrzyma gazu. Na lato takie rozwiazanie styknie ale na zimie juz nie. Może ktoś udzieli mi odpowiedzi na ten temat...
1.Jakie ma byc napięcie dochodzące do silnika krokowego?? u mnie na zapłonie jest 12.3 aa po zapaleniu na wolnych obrotach 13,4v i wcale nie rosnie wraz z dodaniem gazu.
2. gdzie jest dokładnie ten kabelek co można odłączyć, bo nie mogę go znalejść , czy jest to jakas kostka rozbudowana czy tylko na dwa przewody taka złączka.

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
djMico55
Poziom 2
Poziom 2
Miasto: Poznań
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 2
djMico55
Poziom 2
Post#16 22 Lut 2010 20:51    

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


Minęło sporo czasu, jednak go ponawiam. Takie same objawy jak w pierwszym poście. Kolega dał zdjęcie silnika endura e i chodzi o tą złączke czy przez te lata nic się nie zmieniło i to rzeczywiście pomaga?

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
exor
Poziom 10
Poziom 10
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 51
exor
Poziom 10
Post#17 20 Sie 2010 14:02    

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


lukin napisał:
czyli wniosek ktory sie nasowa to czujnik VSS jest zbyteczny w tym modelu forda


No właśnie - pytanie mam takie: czy odłączenie tego czujnika nie będzie skutkowało tym, że nie odpalą się poduszki powietrzne w razie jakiegoś bum?
Takie opinie słyszałem, czy ktoś to może potwierdzić?

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody
Miasto: Płońsk/Warszawa
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 18144
Pomógł: 984
Ocena postów: 45
robokop
Moderator Samochody
Post#18 20 Sie 2010 16:49    

Re: Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??


exor napisał:

No właśnie - pytanie mam takie: czy odłączenie tego czujnika nie będzie skutkowało tym, że nie odpalą się poduszki powietrzne w razie jakiegoś bum?
Takie opinie słyszałem, czy ktoś to może potwierdzić?

A co mają poduszki powietrzne do sterownika silnika? Dwa różne, w dodatku niezależne sterowniki.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Temat zablokowany.     Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Ford ka kłopoty z wolnymi obrotami??
Strona 1 z 1
Podobne tematy
MERCEDES 190 1,8E 1991 kłopoty z wolnymi obrotami (1)
civic 5 gen 1.3 95r Kłopoty z wolnymi obrotami. (15)
Kłopoty z wolnymi obrotami na LPG i benzynie w Caro 1.6GLE (5)
Ford siera problem z wolnymi obrotami (6)
ford probe 2.5 v6problem z wolnymi obrotami (1)
Ford Puma problemy z odpalaniem i wolnymi obrotami (5)
ford eskort gt wersja amerykanska problem z wolnymi obrotami (5)
Ford Focus 1,6 Benzyna /Lpg problem z wolnymi obrotami (6)
Ford Focus 1,6 Benzyna /Lpg problem z wolnymi obrotami (5)
FORD ESCORT Kat 1.6 16V rok 93 - problem z wolnymi obrotami (9)



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.353 seconds

elektroda.pl temat RSS