X
  • #1 14 May 2009 15:30
    Energia_mk
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam, kupiłem z komisu skode fabie 2002r . przebieg 70 tyś km, po tygodniu uległo uszkodzeniu sprzęgło. W czasie eksploatacji do uszkodzenia było czuć swąd. W zakładzie naprawczym wymienili mi na nowe. Na następny dzień był już zapach. Mechanik nie wiedział co jest tego powodem. Po 2 tygodniach sprzęgło uległo zużyciu/spaleniu. Ekspertyza rzeczoznawcy wykazała że jazda była na pół-sprzęgle. To jest mój 10 samochód i nie zdarzyło mi się coś takiego... Teraz już trzecie sprzęgło wymienione na następny dzień jest już zapach spalenizny. Podejrzewam że za kilka dni sprzęgło ulegnie zużyciu. Wg. mnie podczas jazdy sprzęgło jest niecałkowicie zasprzęglone powstaje temp. na wskutek tarcia i sprzęgło się pali. W tym aucie sprzęgło jest hydrauliczne i czy może mieć związek wada układu hydraulicznego ? Proszę o pomoc. !!!!!!!!!!!!!!!:!::!::!:
  • #2 14 May 2009 15:52
    Jack14
    Level 37  
    Helpful post? (+2)
    Zmień warsztat na autoryzowany serwis.
    Wiem, że to kosztuje ale nie będziesz zmieniał tarczy co tydzień.

    No chyba, że masz zły nawyk i podczas jazdy trzymasz stale nogę na sprzęgle (tzw pół sprzęgło)i efekt palenia murowany.

    ps
    Tak czy owak są dwa wyjścia albo te które opisałem albo uszkodzony docisk co każdy szanujący się serwisant "wyłapie" przed lub po wymianie tarczy (tzw. ślizganie) które łatwo wyczuć przy dodaniu gwałtownie "gazu".
    (Albo samochód gwałtownie przyspieszy nawet z piskiem opon albo będzie się ślizgać sprzęgło i z pisku opon "nici")
    Pozdrawiam.
  • #3 14 May 2009 16:22
    Milczar1989
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    wymieniony cały komplet ???
  • #4 15 May 2009 08:48
    Energia_mk
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuję za odpowiedź. Na pół-sprzęgle nie jeździłem - wykluczone.

    Jeżeli jest zapach to znaczy że ma poślizg tak myślę że może podczas jazdy nie jest do końca. zwolniony docisk ponieważ są ślady.

    @

    Za pierwszym razem wymieniany był cały komlet, za drugim regeneracja tarczy, za trzecim szlif koła i regeneracja. Następnego dnia podobny efekt.

    @

    Załączam pliki z Ekspertyzą :

    http://www.zippyshare.com/v/33125747/file.html

    (po kilku sekundach pojawi się download )
  • #5 15 May 2009 11:30
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Łapa siłownika sprzęgła - zobacz czy ma luz.
  • #6 18 May 2009 09:20
    Energia_mk
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (+2)
    tak łapa siłownika ma luz .Sprzęgło bierze bardzo wysoko.Start przy wyzszych obrotach jest zpiskiem.Na 5-tym biegu 3000 obr. i puszczeniu sprzęgła silnik gaśnie. Mimo to następuje przyśpieszone zużycie (zapach palonego sprzęgła) . Są różne sugestie może pompa sprzęgła (tak jakby po wyluzowaniu jeszcze było ciśnienie stąd parcie na lożysko oporowe i lekkie rozprzęglenie . Może dziać się to nie za każdym razem, stąd trudne do uchwycenia. Może niedrożny przewód hydrauliczny.Dziękuję , tyle na razie.
  Search 4 million + Products
Browse Products