Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 15 Maj 2009 08:21
    kubi4
    Poziom 16  

    Witam serdecznie
    Może zacznę od początku.
    Dwa lata temu kupiłem domek jednorodzinny "wczesny Gierek". Dom (100m2) jest nieocieplony i jest w nim piec Olsztyn - taki chyba 11 kW grzejący komin.
    Grzejniki żeliwne wszędzie. W mojej mieścinie sprzedawca polecił mi piec KOS PLUS 13 kW taki jak ten

    http://www.elpro-kotly.pl/kosplus.htm


    za 3200 zł. Nie znam się całkowicie na ogrzewaniu więc proszę mnie nie karcić.
    Wiedzę na ten temat czerpać zacząłem z internetu ponieważ ostatnia ekipa hydraulików za przeróbki w piwnicy CO zgarnęła ode mnie 1500 zł i okazało się że robota jest "skopana".
    Wychodzę z założenia, że piec będzie w układzie otwartym z wymuszonym obiegiem.
    Nigdzie w internecie nie mogę znaleźć informacji o tym producencie i tym piecu - czy po prostu jest dobry jak za te pieniądze. A może po prostu sprzedawca wciska mi skutecznie ciemnotę i te piece robione są przez jakąś firmę "krzak"
    Jeśli ktoś może mi coś doradzić to proszę o pomoc.

  • #2 15 Maj 2009 08:34
    kaczmarj
    Poziom 23  

    Myślę, że trochę przepłacisz za taką konstrukcję. Kotły o podobnym układzie paleniska i wykonane w podobny sposób o tej mocy można kupić poniżej 2500 zł. Polecam jednak kocioł żeliwny. Ma on podstawową zaletę, a mianowicie trwałość.
    Zobacz http://www.dozamet.pl/dane/piece.htm
    lub http://www.zebiec.com.pl/index.php?lang=pl&cmode=1
    Są to oczywiście przykłady rozwiązań sprawdzonych. Osobiście sam posiadam już od 15 lat kocioł Camino 3 (ten z pierwszego linku), a u moich znajomych taki kocioł działa już ponad 30 lat.

  • #3 15 Maj 2009 09:07
    kubi4
    Poziom 16  

    A czy ten kamino 3 to nie piec grzejący komin ?
    Mój piec + cwu bojler 140l przy pełnym zasypie węglem ma temperaturę 55 st - a w domu zimno. Myślę że piec jest za małej mocy. W piecu aż gwiżdże a temperatura niska.
    Jakiej mocy piec na dom nieocieplony 100m2 z bojlerem 140l ?

  • #4 15 Maj 2009 09:38
    kaczmarj
    Poziom 23  

    Piszesz, że masz u siebie grzejniki żeliwne. Starszy typ takich grzejników ma 100 W na jedno żeberko. W starszych bydynkach montowano jedno żeberko na jeden metr kw. pomieszczenia. Jak się domyślam, masz zamontowane ok 100 żeberek co daje nam ok 10 kW energii cieplnej. Dochodzi do tego ciepła woda ok 3 kW i mamy wynik końcowy czyli ok 13 kW na kotle. Maksymalna moc jaką możesz zainstalować to 15 kW kocioł. Nie powinno się montować zbyt sporej mocy kotła, bo sprawność cieplna całego układu spada.
    Inna sprawa to temperatura jaką osiągasz już w istniejącej instalacji. Piszesz, że 55 st C na kotle i w domu zimno. Napisz jaka temp jest wtedy na grzejnikach. Jeśli oscyluje w okolicach 50 st. C to oznaka słabej izolacji bydynku i okien. Zacznij od uszczelnienia domu i dopiero myśl nad modernizacją CO.

  • #5 15 Maj 2009 16:02
    kubi4
    Poziom 16  

    Jak latem pozamykam kaloryfery do jak palę tylko dla cwu do na piecu trzymam około 80st i mam wodę po 2 godzinach zdatną do mycia się. Zimą niestety nie da się trzymać tak wysokiej temperatury gdyż grzejniki za szybko chłodzą wodę. Żeberek w całym domu mam 113 + bojler 140 l, temperatura jaką zimą udawało się utrzymać to około 20 st.
    Czyli jednym słowem potrzebuję kotła 15 kW lub nawet nieco większego bo mam zamiar wymienić dach i zrobić poddasze mieszkalne około 60m2

  • #6 15 Maj 2009 18:03
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Jeśli poddasze będzie a reszta tak jak jest (nieocieplona) to kupuj kocioł 22-24 kW (bardzo orientacyjne wyliczenie więc to nie jest rada tylko podpowiedź/wskazówka).

    Druga wskazówka: Skorzystaj z doświadczonej firmy instalatorskiej. Zapłacisz więcej ale będziesz miał spokój. Nie rozumiem jak poprzednia firma mogła coś skopać? Nie ma reklamacji czy co? Nooo, chyba że dogadałeś się z nimi, że wszystko zrobią bez rachunku i umowy ("na lewo" tzn. nielegalnie). Wtedy współczuję.

  • #7 15 Maj 2009 23:13
    kubi4
    Poziom 16  

    no właśnie - poprzednia firma była "na czarno" - miało być taniej - a wyszło że kilka rur jest źle połączonych - skopane są 3 punkty ale ponad 10 wykonanych jest dobrze
    Co do domu to ocieplam posadzkę na strychu (na początek) - stolarka okienna wymieniona - wentylacja w pomieszczeniach zrobiona i działa

    zapomniałem dodać że jeszcze rurki do kaloryferów powymieniam w piwnicy bo zasilanie i powrót zrobione są z rur calowych i jak dochodzą pod sufit tj pół metra od kaloryfera jest redukcja na 1/2 cala - zmienię te rury na pół cala to nieco zmniejszy się liczba litrów w c o .

  • #8 16 Maj 2009 17:26
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Nie polecam robić tego samemu. Jeśli kupujesz towar z usługą to płacisz tylko 7% VAT-u. Jak kupujesz towar samemu to płacisz 22%. Więc od razu przepłacasz 15%. Więc ile taniej zapłacisz ? No chyba niewiele. Ponadto nici z gwarancji, odpowiedzialności wykonawcy, możliwości reklamacji źle wykonanej usługi. ... bez sensu.

    Dodano po 5 [minuty]:

    kubi4 napisał:

    zapomniałem dodać że jeszcze rurki do kaloryferów powymieniam w piwnicy bo zasilanie i powrót zrobione są z rur calowych i jak dochodzą pod sufit tj pół metra od kaloryfera jest redukcja na 1/2 cala - zmienię te rury na pół cala to nieco zmniejszy się liczba litrów w c o .


    Ale przynajmniej tych calowych z/do kotła nie zmniejszaj :)
    Z ciekawości zapytam: instalację masz z rur stalowych ? Masz zawory termostatyczne przy grzejnikach?

  • #9 19 Maj 2009 06:33
    kubi4
    Poziom 16  

    Tak wszędzie są rury stalowe, zawory takie zwykłe z "motylkiem" . Te calowe rury przy kotle zostaną, piony muszą być grubsze - ja mówię że chcę wymienić pojedyncze rurki idące do kaloryferów.


    Finalnie kupiłem kocioł Krzaczek SKDR 15 KW.

    Moderatora proszę o zamknięcie tematu

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty