Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 19 Maj 2009 08:28
    gustav7
    Poziom 9  

    Witam!
    Mam taką sytuację:
    Samochód 2000r. zachowuje się i jeździ normalnie. Natomiast średnio raz na 100km wyskakuje mi check engine. Zacząłem od zakupu kabelka do kompa. 2x skasowałem błąd PO170 -zły skład mieszanki (wg Proscan bo scanmaster pokazuje PO168 -temp.paliwa za wysoka) za trzecim razem pojechałem do ASO. Ale najpierw sprawdziłem błąd - zawsze ten sam Po170. W ASO stwierdzili PO300 -wypadanie zapłonów i wymienili świece. Powiedzieli że jeśli znowu wyskoczy to należy wymienić moduł zapłonowy. Trochę zgłupiałem bo błąd z którym oddałem był inny. Dodatkowo sprawdziłem metodą gaz+hamulec - immobilazer też wymrugał PO170.

    Zawartość ramki dla błędu: obciążenie 34%, temp. silnika 87st., chwilowa korekta wtrysku Bank 1 -3,9%, korekta wtrysku 21,9%, obroty silnika 3100, prędkość 93km/h.

    Co ciekawe ten błąd wyskakuje tylko przy prędkości 90-100km/h.
    Patrzyłem na reakcję przepływomierza jak otwieram przepustnice - niby się zachowuje normalnie. Sonda lambda po uruchomieniu silnika po minucie skacze pomiędzy wartościami 0,2 i 0,8.

    Przeglądałem forum i nie wiem już co o tym myśleć. Wymiana modułu zapłonu wg ASO jest według mnie bez sensu, proszę o radę.
    Pzdr
    AG

  • #2 19 Maj 2009 08:36
    Usunięty
  • #3 19 Maj 2009 08:54
    gustav7
    Poziom 9  

    Immobilaizer fabryczny (nie znam modelu -ale mogę poszukać). Natomiast przy pomocy tej kontrolki sterownik potrafi wymrugać 4 cyfrowy kod błędu.
    Jeśli chodzi o przepływomierz nie wiem jak go zdiagnozować. Tylko mi się wydaje że dobrze reaguje.
    Mam zapisane jego odczyty przy pracy silnika i reakcji na otwarcie przepustnicy:
    Dla obrotów silnika od 852 do 1694 przepływomierz ma odczyty od 1,25g/s do 3,75g/s. Nie lubię otwierać więcej przepustnicy bez obciążenia silnika. Przepływomierz fabryczny Bosha.
    Czyżby przepływomierz?

  • #4 19 Maj 2009 10:46
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    g/s co za nieprzyjemna jednostka.
    Jak wymigałeś tam jakieś kody?
    A przepływkę na pełnym bucie sprawdź

  • #5 19 Maj 2009 11:01
    gustav7
    Poziom 9  

    Przytrzymująć gaz do dechy i jednocześnie hamulec włączamy stacyjkę. Zaczyna migać kontrolka immobilaizera. 0- to 10 mrugnięć, 1-9 - zgodne z ilością mrugnięć. Kod 0170 wygląda tak: 10-1-7-10. Każda cyfra jest odddzielona krótką przerwą.
    Przejadę się z laptopem i docisnę pedał gazu - podam pomiar z przepływki.

  • #6 19 Maj 2009 11:10
    Usunięty
  • #7 20 Maj 2009 08:13
    gustav7
    Poziom 9  

    W trakcie jazdy zarejestrowałem max przepływ 26,50g/s przy obrotach silnika 4429.
    Za to dodatkowo przy uruchamianiu silnika doszła mi bardzo nierówna praca silnika, tak jakby jeden z tłoków nie palił. Dodawanie gazu stabilizowało obroty.
    Na razie przepływkę oczyściłem.

  • #8 20 Maj 2009 11:08
    Usunięty
  • #9 20 Maj 2009 11:29
    autoas
    Poziom 41  

    Ja używam takiej szczotki do butelek

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty