Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 20 Maj 2009 10:15
    senek
    Poziom 15  

    witam.
    auto jak w temacie.
    strasznie piszczy po odpaleniu silnika po kilku kilometrach jak sie rozgrzeje jest ok. wnioskuje ze to pasek klinowy.
    mam pytanko czy pasek trzeba wymienic razem z napinaczem czy wystarczy tylko sam pasek.
    i jeszcze jedno czy da się w tym aucie wymienić pasek i napinacz nie zdejmując całego przodu. gdzieś czytałem że w passacie z tym samym silnikiem się da ale nie wiem jak przy audi.
    z góry dziękuje za pomoc
    pozdrawiam

  • #2 20 Maj 2009 10:29
    glosny83
    Poziom 28  

    da się wymienić nie ruszając przodu a napinacz wymieniasz wtedy gdy jest uszkodzony

  • #3 20 Maj 2009 13:36
    senek
    Poziom 15  

    a mogłbys napisac co po kolei trzeba odkręcić zeby wymienic pasek.

  • #4 20 Maj 2009 13:42
    Usunięty
  • #5 20 Maj 2009 14:20
    senek
    Poziom 15  

    elektrit ja proszę o pomoc nie jestem specjalistą w mechanice ale myślę że poradziłbym sobie z wymiana tego paska jeśli coś uszkodzę to tylko z mojej winy. wiec nie wiem po co piszesz takie bzdury jeśli nie chcesz pomoc to lepiej nic nie pisz. i tak do ciebie nie zaprowadze samochodu bo za daleko :-)
    pozdrawiam

  • #6 20 Maj 2009 18:16
    AdamWro
    Poziom 18  

    Żeby go wymienić musisz odkręcić alternator po uprzednim odłączeniu aku i odkręcić wisko ( chyba imbus 8 ). Po tym odkręcić napinacz i wychodzi bez problemu.

  • #7 20 Maj 2009 18:20
    glosny83
    Poziom 28  

    AdamWro napisał:
    Żeby go wymienić musisz odkręcić alternator po uprzednim odłączeniu aku i odkręcić wisko ( chyba imbus 8 ). Po tym odkręcić napinacz i wychodzi bez problemu.
    a poco alternator odkręcać

  • #8 20 Maj 2009 18:32
    milejow
    Poziom 42  

    Sprawdzic naciag paska,jak ugniesz wiecej niz 1cm.napinacz do wymiany(nie zaszkodzi i pasek)Wywalic alternator do wymiany paska????Wiele razy wyciagalem kompresory klimy w tych motorkach co wiaze sie ze zdjeciem paska ale altek zawsze byl na swoim miejscu

  • #10 20 Maj 2009 21:40
    SP7SEC
    Poziom 26  

    i po założeniu nowego będzie to samo co było bo problem leży w alternatorze

  • #12 21 Maj 2009 10:11
    carrot
    Moderator Samochody

    Jak koło wolnobieżne się zatrze

  • #14 21 Maj 2009 13:17
    senek
    Poziom 15  

    wiec co powinienem zrobić?
    byłem u mechanika który stwierdził że pasek i rolkę od napinacza trzeba wymienić ale po waszych opiniach sam już nie wiem :-)
    a nie chciałbym żeby po wymianie było to samo.

  • #15 21 Maj 2009 14:43
    carrot
    Moderator Samochody

    Sprawdź, czy możesz pokręcić wirnikiem alternatora w jedną stronę (na zgaszonym silniku oczywiście)

  • #17 21 Maj 2009 19:38
    misza50
    Poziom 15  

    Skoro byłes u mechanika, to zaufaj mu...on miał możliwość sprawdzić naocznie i pewnie ma rację.

  • #18 21 Maj 2009 20:27
    AdamWro
    Poziom 18  

    Ja odkręcam altka i wisko. Lepszy dostęp a to ok 15 minut roboty i nie denerwuję się potem że nie mam gdzieś dostępu.

  • #19 22 Maj 2009 10:43
    carrot
    Moderator Samochody

    Glosny83 z założonym paskiem !

  • #20 22 Maj 2009 11:05
    senek
    Poziom 15  

    wirnikiem od alternatora nie mogę przekręcić przy założonym pasku.
    odnośnie zdejmowania alternatora i wisko to fakt że chyba bedzie lepszy dostęp. tylko pojawił sie problem z paskiem od klimy bo trzeba go najpierw zdjąć żeby się dostać do drugiego. i z tego co czytałem to żeby zdjąć ten od klimy to trzeba poluzować dwie śruby, a nie wiem jak się do nich dostać bo tam jest bardzo ciasno

  • #21 22 Maj 2009 11:10
    carrot
    Moderator Samochody

    To wymień fraulaufszajbę i po problemie

  • #25 22 Maj 2009 12:58
    carrot
    Moderator Samochody

    Który kosztuje tyle samo :D

  • #26 22 Maj 2009 13:39
    AUTO-MAR
    Poziom 20  

    i tak nie wyjmie dolnej sruby z altka bo nie umie

  • #27 22 Maj 2009 22:22
    misza50
    Poziom 15  

    elektrit napisał:
    I niech sobie klucz do niej kupi.

    ...a jak wirnik zablokuje...śrubokrętem ?

  • #28 22 Maj 2009 23:36
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    misza50 napisał:
    elektrit napisał:
    I niech sobie klucz do niej kupi.

    ...a jak wirnik zablokuje...śrubokrętem ?


    Ja nigdy nie blokuję wirnika, a sprzęgiełko wymieniam. A klucz nie jest aż taki drogi - okolo 50 PLN.
    Z dolną śrubą sobie poradzi - przecież każdy z nas też robił to po raz pierwszy.

  • #29 22 Maj 2009 23:39
    Usunięty
  • #30 22 Maj 2009 23:55
    sigi
    Spec od samochodów

    Wystarczy jeden klucz nie trzeba trzymać wirnika torxem - do tego musi mieć
    pitolet...

    Pozdrawiam.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty