X

Audi A4 1,9tdi 1996r - wymiana paska wieloklinowego

20 May 2009 10:15 SEsenek
  • #1 20 May 2009 10:15
    senek
    Level 15  
    Helpful post? (+1)
    witam.
    auto jak w temacie.
    strasznie piszczy po odpaleniu silnika po kilku kilometrach jak sie rozgrzeje jest ok. wnioskuje ze to pasek klinowy.
    mam pytanko czy pasek trzeba wymienic razem z napinaczem czy wystarczy tylko sam pasek.
    i jeszcze jedno czy da się w tym aucie wymienić pasek i napinacz nie zdejmując całego przodu. gdzieś czytałem że w passacie z tym samym silnikiem się da ale nie wiem jak przy audi.
    z góry dziękuje za pomoc
    pozdrawiam
  • #2 20 May 2009 10:29
    glosny83
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    da się wymienić nie ruszając przodu a napinacz wymieniasz wtedy gdy jest uszkodzony
  • #3 20 May 2009 13:36
    senek
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (+1)
    a mogłbys napisac co po kolei trzeba odkręcić zeby wymienic pasek.
  • #4 20 May 2009 13:42
    Removed
    Helpful post? (0)
    -upewniasz się że dysponujesz odpowiednim wyposażeniem narzędziowym
    -ustawiasz samochód na trawdym podłozu
    -odnajdujesz klamke otwierania maski
    -pociągasz ją
    -udajesz się zo przodu samochodu
    -podnosisz maskę
    -podpierasz żerdką
    -zapewniasz sobie prawidłowe oświetlenie

    Takie po kolei?
  • #5 20 May 2009 14:20
    senek
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (+1)
    elektrit ja proszę o pomoc nie jestem specjalistą w mechanice ale myślę że poradziłbym sobie z wymiana tego paska jeśli coś uszkodzę to tylko z mojej winy. wiec nie wiem po co piszesz takie bzdury jeśli nie chcesz pomoc to lepiej nic nie pisz. i tak do ciebie nie zaprowadze samochodu bo za daleko :-)
    pozdrawiam
  • #6 20 May 2009 18:16
    AdamWro
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Żeby go wymienić musisz odkręcić alternator po uprzednim odłączeniu aku i odkręcić wisko ( chyba imbus 8 ). Po tym odkręcić napinacz i wychodzi bez problemu.
  • #7 20 May 2009 18:20
    glosny83
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    AdamWro wrote:
    Żeby go wymienić musisz odkręcić alternator po uprzednim odłączeniu aku i odkręcić wisko ( chyba imbus 8 ). Po tym odkręcić napinacz i wychodzi bez problemu.
    a poco alternator odkręcać
  • #8 20 May 2009 18:32
    milejow
    Level 42  
    Helpful post? (+1)
    Sprawdzic naciag paska,jak ugniesz wiecej niz 1cm.napinacz do wymiany(nie zaszkodzi i pasek)Wywalic alternator do wymiany paska????Wiele razy wyciagalem kompresory klimy w tych motorkach co wiaze sie ze zdjeciem paska ale altek zawsze byl na swoim miejscu
  • #9 20 May 2009 18:41
    Removed
    Helpful post? (0)
    a po co odkręcać wisko?
  • #10 20 May 2009 21:40
    SP7SEC
    Level 26  
    Helpful post? (-1)
    i po założeniu nowego będzie to samo co było bo problem leży w alternatorze
  • #11 21 May 2009 05:28
    glosny83
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    a dlaczego w alternatorze
  • #12 21 May 2009 10:11
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Jak koło wolnobieżne się zatrze
  • #13 21 May 2009 12:16
    Removed
    Helpful post? (0)
    Dokładnie tak.
  • #14 21 May 2009 13:17
    senek
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    wiec co powinienem zrobić?
    byłem u mechanika który stwierdził że pasek i rolkę od napinacza trzeba wymienić ale po waszych opiniach sam już nie wiem :-)
    a nie chciałbym żeby po wymianie było to samo.
  • #15 21 May 2009 14:43
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (+1)
    Sprawdź, czy możesz pokręcić wirnikiem alternatora w jedną stronę (na zgaszonym silniku oczywiście)
  • #16 21 May 2009 19:28
    glosny83
    Level 28  
    Helpful post? (+1)
    i ze sciągniętym paskiem
  • #17 21 May 2009 19:38
    misza50
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Skoro byłes u mechanika, to zaufaj mu...on miał możliwość sprawdzić naocznie i pewnie ma rację.
  • #18 21 May 2009 20:27
    AdamWro
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Ja odkręcam altka i wisko. Lepszy dostęp a to ok 15 minut roboty i nie denerwuję się potem że nie mam gdzieś dostępu.
  • #19 22 May 2009 10:43
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Glosny83 z założonym paskiem !
  • #20 22 May 2009 11:05
    senek
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    wirnikiem od alternatora nie mogę przekręcić przy założonym pasku.
    odnośnie zdejmowania alternatora i wisko to fakt że chyba bedzie lepszy dostęp. tylko pojawił sie problem z paskiem od klimy bo trzeba go najpierw zdjąć żeby się dostać do drugiego. i z tego co czytałem to żeby zdjąć ten od klimy to trzeba poluzować dwie śruby, a nie wiem jak się do nich dostać bo tam jest bardzo ciasno
  • #21 22 May 2009 11:10
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    To wymień fraulaufszajbę i po problemie
  • #22 22 May 2009 12:11
    senek
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (+1)
    carrot co mam wymienić?
  • #23 22 May 2009 12:15
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    TO
  • #24 22 May 2009 12:42
    Removed
    Helpful post? (0)
    I niech sobie klucz do niej kupi.
  • #25 22 May 2009 12:58
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Który kosztuje tyle samo :D
  • #26 22 May 2009 13:39
    AUTO-MAR
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    i tak nie wyjmie dolnej sruby z altka bo nie umie
  • #27 22 May 2009 22:22
    misza50
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    elektrit wrote:
    I niech sobie klucz do niej kupi.

    ...a jak wirnik zablokuje...śrubokrętem ?
  • #28 22 May 2009 23:36
    Aleksander_01
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    misza50 wrote:
    elektrit wrote:
    I niech sobie klucz do niej kupi.

    ...a jak wirnik zablokuje...śrubokrętem ?


    Ja nigdy nie blokuję wirnika, a sprzęgiełko wymieniam. A klucz nie jest aż taki drogi - okolo 50 PLN.
    Z dolną śrubą sobie poradzi - przecież każdy z nas też robił to po raz pierwszy.
  • #29 22 May 2009 23:39
    Removed
    Helpful post? (0)
    misza50 wrote:

    ...a jak wirnik zablokuje...śrubokrętem ?

    A jak myślisz, po co ośka ma wejście na torxa? :lol:
  • #30 22 May 2009 23:55
    sigi
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Wystarczy jeden klucz nie trzeba trzymać wirnika torxem - do tego musi mieć
    pitolet...

    Pozdrawiam.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products