X

jak sprawdzać alternatory

macfred 09 May 2004 16:53
  • #1 09 May 2004 16:53
    macfred
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Potrzebuje informacje na temat naprawy, sposobach sprawdzania alternatorów,regulatorów, poprostu jak naprawiać alternatory??gdzie wogóle moge znalesć jakieś informacje?


    Z góry wielkie dzięki.
  • #2 11 May 2004 10:15
    strusx
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam,potrzebny jest miernik do sprawdzenia półprzewodników i induktor do sprawdzenia stanu izolacji uzwojeń.Zasada działania alternatora jest chyba znana ,ale na wszelki wypadek zobacz sobie: http://www.fantachrome.pl/ktk/porady_altern.php
    http://skoda.zlosnik.pl/porady/felalternator/felalternator.htm
    (z induktorem uważaj na półprzewodniki)
    POWODZENIA.
  • #3 16 May 2004 11:45
    macfred
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Dzięki, wlasnie takich informacji potrzebowalem.
    zasada działania przyda sie w pierwszej kolejności niz samo sprawdzanie.
  • #4 25 May 2004 22:49
    jspr
    Level 10  
    Helpful post? (+3)
    Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem? Montowac do samochodu? A jeżeli okaże się że coś nie gra? Wyciągac ponownie? Zdecydowanie odradzam, można się niezle napracowac przy niektórych modelach aut i nic nie zrobić, a przy okazju coś urwać, złamać itp.
    Jeżeli chodzi o sprawdzenie miernikiem, to po za diodami prostowniczymi do niczego sie nie przyda. Chcąc sprawdzić regulator albo montujemy go w alternatorze i sprawdzamy na stacji pomiarowej, albo używamy do tego celu specjalistycznych przyrządów ( np. www.transpo.de)..
    O ile trudno jest uszkodzic diody prostownicze o tyle szybko ożna załatwić elementy drobne jak szczotki czy sam regulator napiecia.
    Ogólnie mówiąc trzeba troche wiedzy, praktyki i zaangażowania nie zapominając przy tym o zdrowym rozsądku.
    Powodzenia.
  • #5 28 May 2004 01:25
    Janek Bień
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    wystarczy miernik napiecia "multimetr" zasilacz regulowany plynnie w zakresie 10-16v
    pare zarówek o roznych mocach na 12v,
    akumlator i mocna wiertarke co by sobie zakrecic alternatorem i sprawdzic pod obciazeniem
    czasami w ciezkich przypadkach uzywam oscyloskopu do obserwacji ksztaltu przebiegu pradu oddawanego przez alternator
  • #6 03 Jun 2004 16:34
    zakt
    Level 11  
    Helpful post? (-1)
    mam jedno zastrzeżenie tzn na tych stronach podanych wyzej nie zilustrowanych wszystkich typów alternatorów a co do naprawy to najlepiej jest sprawdzac metoda techniczna czyli poprzez jednoczesny pomiar napięcia i pradu
    oraz przy pomocy oscyloskopu bowiem niektóre usterki tylko tak mozna zlokalizowac
    samo bowiem badanie diod prostowniczych miernikiem czesto niewiele daje lepsze efekty sa przy pomiarze diody pod obciazeniem np zarówka reflektorowa
    powodzenia
  • #7 04 Jun 2004 13:47
    strusx
    Level 14  
    Helpful post? (-2)
    Witam ponownie , te linki, które zamieściłem są przykładami .Wszystkie typy alternatorów są w sieci, wystarczy poszukać. Zanim wyjmiesz alternator sprawdź pasek i "masy".
    (jspr: Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem?) To proste ,odpalasz auto podpinasz amperomierz i woltomierz .Obciążenie ? ,włącz światła dmuchawę grzanie szyby itd.(jspr: Jeżeli chodzi o sprawdzenie miernikiem, to po za diodami prostowniczymi do niczego się nie przyda. Chcąc sprawdzić regulator albo montujemy go w alternatorze i sprawdzamy na stacji pomiarowej, albo używamy do tego celu specjalistycznych przyrządów)Mylisz się ,przyjrzyj się schematom regulatorów. Miernik ,zasilacz i odbiornik(np. żarówa).
    Najczęściej w starych alternatorach istnieje konieczność sprawdzenia stanu izolacji (produkcji KDL obowiązkowo) , żeby ułatwić sprawdzenie można lekko spryskać wodą sprawdzane elementy indukcyjne.( Alternatory nie pracują w warunkach laboratoryjnych.)
    Powodzenia.
  • #8 21 Oct 2006 21:07
    Orzeł666
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Pora odgrzać temat - zima nadchodzi i ładowanie musi być.
    A linki podane wcześniej nie działają.
    Może ktoś ma coś na temat zasady działania, diagnostyki itp ?
  • #9 22 Feb 2008 13:33
    surmacer
    Level 14  
    Helpful post? (-1)
    Jestem właśnie na etapie sprawdzania alternatora, a jest to taki wynalazek (korea) że mało który elektryk chce się za to brać, bo wszystko począwszy od szczotek trzeba dorabiać ( nie ma wymiennego szczotkotrzymacza). Do tej pory sobie z nim radziłem, ale ostatnio ma dziwne objawy które nie bardzo jestem w stanie zinterpretować. Mianowicie po założeniu i odpaleniu alternator ładuje przez jakiś czas (napięcie na wyjściu ok 13.5V) i mocno zaczyna się rozgrzewać śruba z przewodem prądowym, po czym za chwilę ładowanie znika. Sądziłem że może jest duże obciążenie ale na dalszym odcinku przewód nie jest gorący. Gdy padnie ładowanie, wyjście jest natychmiast zimne. Gdzie można poszukiwać usterki i ew. jakie przybliżone parametry (oporność) powinny mieć uzwojenia wirnika i stojana?
  • #10 22 Feb 2008 14:40
    rynio_di
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Z tego opisu wygląda,że miejscem gdzie wydziela się najwięcej ciepła jest połączenia śruba-przewód ,możliwe że nie ma tam dokładnego styku i wzrost oporności i stąd to duże wydzielanie się ciepła. Rada odkręć popatrz zapodaj jakiś środek do połączeń i po oczyszczeniu sprawdź. A do kol. który pisze o badaniu oscyloskopem możesz pokazać jak przebiega oscylogram przy
    - zwartej i przerwanej diodzie ( + )
    - ----//--- -----//------ ---//--- ( - )
    tak samo z diodami wzbudzenia .
  • #11 22 Feb 2008 15:10
    surmacer
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    A co może być przyczyną ustanie ładowania po krótkim czasie pracy (ok 20sek) ?
    Dzięki za pomoc sprawdzę wszystkie styki. :idea:
  • #12 22 Feb 2008 15:47
    kortyleski
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Mocowanie śruby jest jednoczesnie radiatorem diod dodatnich, może któraś dioda(może nie jedna|) podbrzewa ten element? Spotkałem się już z półprzewodnikami mocy, które po nagrzaniu prezentują ogromny opór a po schłodzeniu wszystko wraca do normy...
  Search 4 million + Products
Browse Products