Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



jak sprawdzać alternatory


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Szukam ->jak sprawdzać alternatory Napisz nowy temat  Temat zablokowany. 
Zobacz najtańsze produkty w kategorii Samochody
Autor
Schowaj lewą kolumnę
Pokaż lewą kolumnę Wiadomość
macfred
Poziom 10
Dołączył: 19 Paź 2003
Posty: 11
macfred
Poziom 10
Post#1 09 Maj 2004 16:53  Autor tematu   

jak sprawdzać alternatory


Witam.
Potrzebuje informacje na temat naprawy, sposobach sprawdzania alternatorów,regulatorów, poprostu jak naprawiać alternatory??gdzie wogóle moge znalesć jakieś informacje?


Z góry wielkie dzięki.

Pomocny post? + -1
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
strusx
Poziom 14
Dołączył: 11 Sty 2004
Posty: 169
Pomógł: 3
strusx
Poziom 14
Post#2 11 Maj 2004 10:15    

Re: jak sprawdzać alternatory


Witam,potrzebny jest miernik do sprawdzenia półprzewodników i induktor do sprawdzenia stanu izolacji uzwojeń.Zasada działania alternatora jest chyba znana ,ale na wszelki wypadek zobacz sobie: http://www.fantachrome.pl/ktk/porady altern.php
http://skoda.zlosnik.pl/porady/felalternator/felalternator.htm
(z induktorem uważaj na półprzewodniki)
POWODZENIA.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
macfred
Poziom 10
Dołączył: 19 Paź 2003
Posty: 11
macfred
Poziom 10
Post#3 16 Maj 2004 11:45  Autor tematu   

Re: jak sprawdzać alternatory


Dzięki, wlasnie takich informacji potrzebowalem.
zasada działania przyda sie w pierwszej kolejności niz samo sprawdzanie.

Pomocny post? + -1
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
jspr
Poziom 9
Miasto: kraków
Dołączył: 19 Paź 2003
Posty: 32
Ocena postów: 1
jspr
Poziom 9
Post#4 25 Maj 2004 22:49    

Re: jak sprawdzać alternatory


Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem? Montowac do samochodu? A jeżeli okaże się że coś nie gra? Wyciągac ponownie? Zdecydowanie odradzam, można się niezle napracowac przy niektórych modelach aut i nic nie zrobić, a przy okazju coś urwać, złamać itp.
Jeżeli chodzi o sprawdzenie miernikiem, to po za diodami prostowniczymi do niczego sie nie przyda. Chcąc sprawdzić regulator albo montujemy go w alternatorze i sprawdzamy na stacji pomiarowej, albo używamy do tego celu specjalistycznych przyrządów ( np. http://www.transpo.de).
O ile trudno jest uszkodzic diody prostownicze o tyle szybko ożna załatwić elementy drobne jak szczotki czy sam regulator napiecia.
Ogólnie mówiąc trzeba troche wiedzy, praktyki i zaangażowania nie zapominając przy tym o zdrowym rozsądku.
Powodzenia.

Pomocny post? + +1
Powrót do góry
Janek Bień
Poziom 17
Miasto: Kraków-Skawina- Podłęże
Dołączył: 10 Paź 2002
Posty: 274
Pomógł: 7
Ocena postów: 31
Janek Bień
Poziom 17
Post#5 28 Maj 2004 01:25    

jak sprawdzać alternatory


wystarczy miernik napiecia "multimetr" zasilacz regulowany plynnie w zakresie 10-16v
pare zarówek o roznych mocach na 12v,
akumlator i mocna wiertarke co by sobie zakrecic alternatorem i sprawdzic pod obciazeniem
czasami w ciezkich przypadkach uzywam oscyloskopu do obserwacji ksztaltu przebiegu pradu oddawanego przez alternator

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
zakt
Poziom 11
Dołączył: 20 Lip 2003
Posty: 33
Ocena postów: 4
zakt
Poziom 11
Post#6 03 Cze 2004 16:34    

Re: jak sprawdzać alternatory


mam jedno zastrzeżenie tzn na tych stronach podanych wyzej nie zilustrowanych wszystkich typów alternatorów a co do naprawy to najlepiej jest sprawdzac metoda techniczna czyli poprzez jednoczesny pomiar napięcia i pradu
oraz przy pomocy oscyloskopu bowiem niektóre usterki tylko tak mozna zlokalizowac
samo bowiem badanie diod prostowniczych miernikiem czesto niewiele daje lepsze efekty sa przy pomiarze diody pod obciazeniem np zarówka reflektorowa
powodzenia

Pomocny post? + -1
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
strusx
Poziom 14
Dołączył: 11 Sty 2004
Posty: 169
Pomógł: 3
strusx
Poziom 14
Post#7 04 Cze 2004 13:47    

Re: jak sprawdzać alternatory


Witam ponownie , te linki, które zamieściłem są przykładami .Wszystkie typy alternatorów są w sieci, wystarczy poszukać. Zanim wyjmiesz alternator sprawdź pasek i "masy".
(jspr: Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem?) To proste ,odpalasz auto podpinasz amperomierz i woltomierz .Obciążenie ? ,włącz światła dmuchawę grzanie szyby itd.(jspr: Jeżeli chodzi o sprawdzenie miernikiem, to po za diodami prostowniczymi do niczego się nie przyda. Chcąc sprawdzić regulator albo montujemy go w alternatorze i sprawdzamy na stacji pomiarowej, albo używamy do tego celu specjalistycznych przyrządów)Mylisz się ,przyjrzyj się schematom regulatorów. Miernik ,zasilacz i odbiornik(np. żarówa).
Najczęściej w starych alternatorach istnieje konieczność sprawdzenia stanu izolacji (produkcji KDL obowiązkowo) , żeby ułatwić sprawdzenie można lekko spryskać wodą sprawdzane elementy indukcyjne.( Alternatory nie pracują w warunkach laboratoryjnych.)
Powodzenia.

Pomocny post? + -2
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Orzeł666
Poziom 11
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 33
Pomógł: 1
Ocena postów: 1
Orzeł666
Poziom 11
Post#8 21 Paź 2006 21:07    

Re: jak sprawdzać alternatory


Pora odgrzać temat - zima nadchodzi i ładowanie musi być.
A linki podane wcześniej nie działają.
Może ktoś ma coś na temat zasady działania, diagnostyki itp ?

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
surmacer
Poziom 14
Miasto: Opoczno
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 134
Pomógł: 3
surmacer
Poziom 14
Post#9 22 Lut 2008 13:33    

Re: jak sprawdzać alternatory


Jestem właśnie na etapie sprawdzania alternatora, a jest to taki wynalazek (korea) że mało który elektryk chce się za to brać, bo wszystko począwszy od szczotek trzeba dorabiać ( nie ma wymiennego szczotkotrzymacza). Do tej pory sobie z nim radziłem, ale ostatnio ma dziwne objawy które nie bardzo jestem w stanie zinterpretować. Mianowicie po założeniu i odpaleniu alternator ładuje przez jakiś czas (napięcie na wyjściu ok 13.5V) i mocno zaczyna się rozgrzewać śruba z przewodem prądowym, po czym za chwilę ładowanie znika. Sądziłem że może jest duże obciążenie ale na dalszym odcinku przewód nie jest gorący. Gdy padnie ładowanie, wyjście jest natychmiast zimne. Gdzie można poszukiwać usterki i ew. jakie przybliżone parametry (oporność) powinny mieć uzwojenia wirnika i stojana?

Pomocny post? + -1
Powrót do góry
rynio_di
Poziom 18
Miasto: lublin
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 230
Pomógł: 21
Ocena postów: 8
rynio_di
Poziom 18
Post#10 22 Lut 2008 14:40    

Re: jak sprawdzać alternatory


Z tego opisu wygląda,że miejscem gdzie wydziela się najwięcej ciepła jest połączenia śruba-przewód ,możliwe że nie ma tam dokładnego styku i wzrost oporności i stąd to duże wydzielanie się ciepła. Rada odkręć popatrz zapodaj jakiś środek do połączeń i po oczyszczeniu sprawdź. A do kol. który pisze o badaniu oscyloskopem możesz pokazać jak przebiega oscylogram przy
- zwartej i przerwanej diodzie ( + )
- ----//--- -----//------ ---//--- ( - )
tak samo z diodami wzbudzenia .

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
surmacer
Poziom 14
Miasto: Opoczno
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 134
Pomógł: 3
surmacer
Poziom 14
Post#11 22 Lut 2008 15:10    

Re: jak sprawdzać alternatory


A co może być przyczyną ustanie ładowania po krótkim czasie pracy (ok 20sek) ?
Dzięki za pomoc sprawdzę wszystkie styki. :idea:

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
kortyleski
Poziom 38
Miasto: Warszawa
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 4761
Pomógł: 297
Ocena postów: 116
kortyleski
Poziom 38
Post#12 22 Lut 2008 15:47    

Re: jak sprawdzać alternatory


Mocowanie śruby jest jednoczesnie radiatorem diod dodatnich, może któraś dioda(może nie jedna|) podbrzewa ten element? Spotkałem się już z półprzewodnikami mocy, które po nagrzaniu prezentują ogromny opór a po schłodzeniu wszystko wraca do normy...

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Temat zablokowany.     Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Szukam -> jak sprawdzać alternatory
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Focus - czujnik ABS. Jak można sprawdzać te czujniki? (3)
literatura rozruszniki i alternatory (3)
2 alternatory pracujace razem ?? (5)
Niedziałqające alternatory - co sprawdzić? (2)
Alternatory układy połączeń (2)
Dwa alternatory i jeden akumulator (17)
Dwa alternatory i jeden akumulator (3)
Szukam alternatory cięzarowe napięcie W? (3)
Alternatory i rozruszniki z chin. Opinie (30)
Alternatory w maszynach rolno spożywczych. (6)


Przełącz wygląd na komórki Przełącz wygląd na komputery desktop

Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Redaktorzy || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.098 seconds

elektroda.pl temat RSS