Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

jak sprawdzać alternatory

macfred 09 Maj 2004 16:53
  • #1 09 Maj 2004 16:53
    macfred
    Poziom 10  

    Witam.
    Potrzebuje informacje na temat naprawy, sposobach sprawdzania alternatorów,regulatorów, poprostu jak naprawiać alternatory??gdzie wogóle moge znalesć jakieś informacje?


    Z góry wielkie dzięki.

  • #3 16 Maj 2004 11:45
    macfred
    Poziom 10  

    Dzięki, wlasnie takich informacji potrzebowalem.
    zasada działania przyda sie w pierwszej kolejności niz samo sprawdzanie.

  • #4 25 Maj 2004 22:49
    jspr
    Poziom 10  

    Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem? Montowac do samochodu? A jeżeli okaże się że coś nie gra? Wyciągac ponownie? Zdecydowanie odradzam, można się niezle napracowac przy niektórych modelach aut i nic nie zrobić, a przy okazju coś urwać, złamać itp.
    Jeżeli chodzi o sprawdzenie miernikiem, to po za diodami prostowniczymi do niczego sie nie przyda. Chcąc sprawdzić regulator albo montujemy go w alternatorze i sprawdzamy na stacji pomiarowej, albo używamy do tego celu specjalistycznych przyrządów ( np. www.transpo.de)..
    O ile trudno jest uszkodzic diody prostownicze o tyle szybko ożna załatwić elementy drobne jak szczotki czy sam regulator napiecia.
    Ogólnie mówiąc trzeba troche wiedzy, praktyki i zaangażowania nie zapominając przy tym o zdrowym rozsądku.
    Powodzenia.

  • #5 28 Maj 2004 01:25
    Janek Bień
    Poziom 17  

    wystarczy miernik napiecia "multimetr" zasilacz regulowany plynnie w zakresie 10-16v
    pare zarówek o roznych mocach na 12v,
    akumlator i mocna wiertarke co by sobie zakrecic alternatorem i sprawdzic pod obciazeniem
    czasami w ciezkich przypadkach uzywam oscyloskopu do obserwacji ksztaltu przebiegu pradu oddawanego przez alternator

  • #6 03 Cze 2004 16:34
    zakt
    Poziom 11  

    mam jedno zastrzeżenie tzn na tych stronach podanych wyzej nie zilustrowanych wszystkich typów alternatorów a co do naprawy to najlepiej jest sprawdzac metoda techniczna czyli poprzez jednoczesny pomiar napięcia i pradu
    oraz przy pomocy oscyloskopu bowiem niektóre usterki tylko tak mozna zlokalizowac
    samo bowiem badanie diod prostowniczych miernikiem czesto niewiele daje lepsze efekty sa przy pomiarze diody pod obciazeniem np zarówka reflektorowa
    powodzenia

  • #7 04 Cze 2004 13:47
    strusx
    Poziom 14  

    Witam ponownie , te linki, które zamieściłem są przykładami .Wszystkie typy alternatorów są w sieci, wystarczy poszukać. Zanim wyjmiesz alternator sprawdź pasek i "masy".
    (jspr: Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem?) To proste ,odpalasz auto podpinasz amperomierz i woltomierz .Obciążenie ? ,włącz światła dmuchawę grzanie szyby itd.(jspr: Jeżeli chodzi o sprawdzenie miernikiem, to po za diodami prostowniczymi do niczego się nie przyda. Chcąc sprawdzić regulator albo montujemy go w alternatorze i sprawdzamy na stacji pomiarowej, albo używamy do tego celu specjalistycznych przyrządów)Mylisz się ,przyjrzyj się schematom regulatorów. Miernik ,zasilacz i odbiornik(np. żarówa).
    Najczęściej w starych alternatorach istnieje konieczność sprawdzenia stanu izolacji (produkcji KDL obowiązkowo) , żeby ułatwić sprawdzenie można lekko spryskać wodą sprawdzane elementy indukcyjne.( Alternatory nie pracują w warunkach laboratoryjnych.)
    Powodzenia.

  • #8 21 Paź 2006 21:07
    Orzeł666
    Poziom 11  

    Pora odgrzać temat - zima nadchodzi i ładowanie musi być.
    A linki podane wcześniej nie działają.
    Może ktoś ma coś na temat zasady działania, diagnostyki itp ?

  • #9 22 Lut 2008 13:33
    surmacer
    Poziom 14  

    Jestem właśnie na etapie sprawdzania alternatora, a jest to taki wynalazek (korea) że mało który elektryk chce się za to brać, bo wszystko począwszy od szczotek trzeba dorabiać ( nie ma wymiennego szczotkotrzymacza). Do tej pory sobie z nim radziłem, ale ostatnio ma dziwne objawy które nie bardzo jestem w stanie zinterpretować. Mianowicie po założeniu i odpaleniu alternator ładuje przez jakiś czas (napięcie na wyjściu ok 13.5V) i mocno zaczyna się rozgrzewać śruba z przewodem prądowym, po czym za chwilę ładowanie znika. Sądziłem że może jest duże obciążenie ale na dalszym odcinku przewód nie jest gorący. Gdy padnie ładowanie, wyjście jest natychmiast zimne. Gdzie można poszukiwać usterki i ew. jakie przybliżone parametry (oporność) powinny mieć uzwojenia wirnika i stojana?

  • #10 22 Lut 2008 14:40
    rynio_di
    Poziom 18  

    Z tego opisu wygląda,że miejscem gdzie wydziela się najwięcej ciepła jest połączenia śruba-przewód ,możliwe że nie ma tam dokładnego styku i wzrost oporności i stąd to duże wydzielanie się ciepła. Rada odkręć popatrz zapodaj jakiś środek do połączeń i po oczyszczeniu sprawdź. A do kol. który pisze o badaniu oscyloskopem możesz pokazać jak przebiega oscylogram przy
    - zwartej i przerwanej diodzie ( + )
    - ----//--- -----//------ ---//--- ( - )
    tak samo z diodami wzbudzenia .

  • #11 22 Lut 2008 15:10
    surmacer
    Poziom 14  

    A co może być przyczyną ustanie ładowania po krótkim czasie pracy (ok 20sek) ?
    Dzięki za pomoc sprawdzę wszystkie styki. :idea:

  • #12 22 Lut 2008 15:47
    kortyleski
    Poziom 39  

    Mocowanie śruby jest jednoczesnie radiatorem diod dodatnich, może któraś dioda(może nie jedna|) podbrzewa ten element? Spotkałem się już z półprzewodnikami mocy, które po nagrzaniu prezentują ogromny opór a po schłodzeniu wszystko wraca do normy...

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty