X

Jak to podłaczyc - Oswietlenie :(

23 May 2009 14:17 SZSzwarc3
  • #1 23 May 2009 14:17
    Szwarc3
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam mam problem z włacznikiem klapkowym ( nie wiem dokładnie jak to sie nazywa ) przypomne ze instalacja jest stara. Z puszki pociagnołem zasilanie na włacznik i z tego włacznika chciałbym aby sie zapalały 2 lampy Prosze o pomoc jak to podłaczyc Czy fazy tylko podpiac pod włacznik a zero pod np kostke?? Moge tak zrobic?? Jezeli sie myle z pojeciami itp to prosze mnie poprawic, aha jestem poczatkowy;)
    Pozdrawiam
  • #2 23 May 2009 14:25
    Duduś74
    Moderator - Na Wesoło HydePark
    Helpful post? (0)
    Chodzi Ci o wyłącznik schodowy(klatkowy), tzn. jednym zapalasz a drugim gasisz ?
  • #3 23 May 2009 14:25
    79Jarek
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam. Łącznik jest pojedynczy (obie lampy zapalają się równocześnie), czy podwójny ( można każdą osobno załączyć) ? Przewody do opraw są już położone? Jeśli tak to gdzie są doprowadzone? Czy do puszki z której pobrano fazę na łącznik?
  • #4 23 May 2009 14:30
    Szwarc3
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    To jest włacznik którym moge zapalic 2 osobne lampy ... Myslałem ze zrobie tak ... Faze z puszki pociagne do włacznika i z tego własnie zasilania od włacznika pociagne zasilanie na 2 lampy sa ta 2 małe halogeny wiec mysle ze problemu nie bedzie ... tylko czy moge tak zrobic i wogóle ...

    Dodano po 41 [sekundy]:

    To jest włacznik którym moge zapalic 2 osobne lampy ... Myslałem ze zrobie tak ... Faze z puszki pociagne do włacznika i z tego własnie zasilania od włacznika pociagne zasilanie na 2 lampy sa ta 2 małe halogeny wiec mysle ze problemu nie bedzie ... tylko czy moge tak zrobic i wogóle ...
  • #5 23 May 2009 14:35
    Duduś74
    Moderator - Na Wesoło HydePark
    Helpful post? (0)
    Tak zrób, faza do wyłącznika a zero do lamp.
  • #6 23 May 2009 14:38
    Szwarc3
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    Okey , jeszcze jedno pytanie a zero gdzie dokłądnie połaczyc bo pociagnołem juz do tych lamp 2 kable od włacznika zero i faze przy lampie wiem jak podłaczyc ale przy tym właczniku zero ?? czy moze na kostke?? nic sie nie stanie??
  • #7 23 May 2009 14:43
    Duduś74
    Moderator - Na Wesoło HydePark
    Helpful post? (0)
    Zero podłączasz do lamp, fazę do wyłącznika (podwójny) i od niego dwa przewody, jeden do jednej lampy a drugi do drugiej.
  • #8 23 May 2009 14:45
    keszan
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Tak jest, skręć na kostkę lub inną złączkę.
  • #9 23 May 2009 14:50
    cukras
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam, podłącz tak : zero z puszki do wspólnego zacisku lampek(obojetnie któergo),drugi zacisk lampek podłącz do jednego bieguna łącznika(obojętnie którego), drugi biegun łącznika połącz z fazą z puszki i będzie działać.
    pzdr
  • #10 23 May 2009 15:00
    jdjan1
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Witam!

    Wszyscy piszą i piszą, niedługo powstanie dytyramb na ten temat, a językiem technicznym jest schemat — proszę bardzo: To view the material on this forum you must be logged in..
    Prościej narysować się już nie da.

    Pozdrawiam

    Jan
  • #11 23 May 2009 15:08
    Szwarc3
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    Okey Juz Wiem;) Dzieki
  • #12 23 May 2009 17:39
    Akrzy74
    Admin Elektroenergetyka
    Helpful post? (0)
    Regulamin p. 8.1, 14, 15
    Kosz
Similar topics to jak to podłaczyc - Oswietlenie :(
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products