Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

dusi się silnik 1.4 LPG peugeot 306

shogun112 26 Maj 2009 20:51
  • #1 26 Maj 2009 20:51
    shogun112
    Poziom 13  

    mam peugeota 306 1.4 XR. Problem jest tego typu ze na benzynie gdy zapale silnik i wcisne pedał gazu to przydusza sie dławi a nawet czasem zgaśnie. Gdy gaz dodaje bardzo powoli to przełamuje się. Dodam że przy tym kopci jakby się zalewał i wydaje mi sie ze problem nasila sie gdy jest ciepły silnik. Dodam też że na gazie tego problemu nie ma. Pomóżcie bo nie wiem co to może być. Może to być silnik krokowy lub filter paliwa czy pompka czy może wtryskiwacz padł???

  • #2 29 Maj 2009 16:00
    Fafik82
    Poziom 10  

    Witam.
    Z tego co napisałeś raczej silnik krokowy to nie jest, bo jeśli na gazie jest dobrze i wolne obroty są prawidłowe to nie to. Piszesz ze kopci, więc tak jak przypuszczasz może zalewać się paliwem a kiedy silnik jest ciepły benzyna odparowuje lepiej wzbogacając mieszankę jeszcze bardziej. Tu mogą być trzy przyczyny:
    -rzadko jeździsz na benzynie i zapiekł się wtryskiwacz nie domyka się i leje paliwem. Na gazie jest większa temperatura spalania i często tak się dzieje szczególnie w instalacjach gazowych, w których możliwy jest rozruch bezpośrednio na gazie, wtedy wtryskiwacz nie jest wcale używany.
    -pompa paliwa nie daje dobrego ciśnienia i paliwo nie jest rozpylane przez wtrysk prawidłowo –po prostu sika do cylindra:). Zazwyczaj gazownicy idą na łatwiznę i nie robią odcięcia pompy paliwa, która pracuje również podczas jazdy na gazie i cały czas przelewa paliwo (zużywa się wiadomo).
    -na pewno musi być jakiś regulator ciśnienia paliwa, być może on uległ uszkodzeniu i układ nie ma prawidłowej wartości ciśnienia pracy.
    Filtr warto wymienić, jeśli dawno nie było to robione, bo jeśli jest stary to pracująca pompa mogła wypłukać dawne zanieczyszczenia, które mogły osiąść we wtryskiwaczu i te teraz go blokują.

  • #3 29 Maj 2009 16:20
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sonda Lambda oraz czujnik temperatury do sprawdzenia. Stawiam jednak na sonde.

  • #4 29 Maj 2009 18:07
    shogun112
    Poziom 13  

    ja też myśle że obstawiam na sonde. Musiałbym podpiąć go pod komputer to on może coś pokaże

  • #5 29 Maj 2009 18:20
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Multimetr w dłon i sprawdzić sonde. Tam o ile pamiętam jest 1V czyli ma oscylować pomiędzy 0.2V-0.9V Czujnik temperatury ma tam mieć
    2 000 - 3 000 ohm przy 20 °C
    200 - 300 ohm przy 90 °C

  • #6 29 Maj 2009 21:57
    shogun112
    Poziom 13  

    nie wiem jeszcze gdzie mam ten czujnik a ta sonda mamieć pomiędzy przewodami od 0,2- o,9V tak??? i na włączonym silniku???

  • #7 29 Maj 2009 22:51
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czujnik w tym silniku jest bodajże w termostat wkręcony. Zdejmij wtyczke i pomiędzy pinami w czujniku zmierz opór.
    Sonde mierzysz na czarnym przewodzie a drugą końcówkę multimetra do masy.

  • #8 30 Maj 2009 08:29
    shogun112
    Poziom 13  

    no dobra spróbuje pomierzyć i dam znać jaki jest efekt

  • #9 30 Maj 2009 22:19
    shogun112
    Poziom 13  

    mierzyłem conieco to silnik krokowy ok. Sonda wyszło napięcie 0,19V. Czujniki mam dwa jeden w termostacie i jeden w głowicy nie wiem który jest od czego ale obydwa mają 2 piny i nie pokazują oporności. Wyjąłem świece i okazało się że są czarne czyli nie przepalają czyli zdaje mi się że carne świece i kopci na czarno czyli za duża dawka paliwa i dalej nic nie wiem może macie jakieś nowe pomysły???

  • #10 30 Maj 2009 22:23
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeżeli sonda po zagrzaniu auta stoi na 0.19V to do wymiany jest. Napięcie ma oscylować pomiędzy 0.2V a 0.9V

  • #11 31 Maj 2009 17:44
    shogun112
    Poziom 13  

    auto nie bylo zagrzane ale sprawdze dzis czy na goraco tez ma tyle?? Ale uważasz że od 0,2- 0,9 ma być tak jestes pewien?? i czy uważasz że 0,19 to juz jest uszkodzona jak to tylko odchylenie0,01V

    Dodano po 7 [minuty]:

    poczytalem troche i wydaje mi się że napięcie od 0-1V
    Dodano po 3 [godziny] 45 [minuty]:

    sorki jak ja czytam. dzisiaj sprawdziłem sonde porzadnym miernikiem i podczas pracy silnika ma 0,82V czyli mieści się w tym przedziale i jest ok macie jakies nowe pomysły co sprawdzic??

  • #12 31 Maj 2009 19:18
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ma napięcie na sondzie cały czas pływać od 0.2 do 0.9 a nie stać w miejscu. Jeżeli napięcie stoi albo baradzo wolno zmienia to sonda do wymiany.

  • #13 31 Maj 2009 20:06
    shogun112
    Poziom 13  

    a masz może jakieś też inne pomysły gdzie i czego szukać oprócz sondy??

  • #14 01 Cze 2009 11:31
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Napisz najpierw jak sie zachowuje sonda przy nagrzanym silniku jak robisz pomiar przez pare sekund. Podczas pomiaru poproś tez kogoś żeby dodał gazu i zobacz też co wtedy sonda pokaże. 2 potencjalne przyczyny masz podane wyżej które mogą powodować takie objawy.
    Napięcie na sondzie cały czas ma pływać od 0.2 do 0.9 a nie stać w miejscu. To czy będzie 0.19V to nie ma znaczenia. Jak będzie stało w miejscu albo powoli sie zmieniało to efekty będą takie jakie masz ale o tym pisałem ci post wyżej.
    Zdiagnozuj to a jak sądzisz że nie dasz rady to daj jednak auto na warsztat.

  • #15 01 Cze 2009 21:08
    shogun112
    Poziom 13  

    jutro to oczywiscie dokladnie zmierze ale mysle tez o czujniku temperatury poniewaz zauwazylem ze silnik zanim sie nagrzeje to chodzi dobrze. ale jak jest ciepły to mu odbija. Ale mam też też pytanie który czujnik jest odpowiedzialny ten w termostacie czy ten w głowicy który idzie do komputera???

    Dodano po 1 [minuty]:

    dodam że obydwa czujniki są na 2 piny

  • #16 01 Cze 2009 21:18
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    O ile pamiętam to ten z termostatu idzie do komputera ale mogę się mylić.

  • #17 02 Cze 2009 11:27
    jarek14r
    Poziom 15  

    przepraszam, że się wtrącę. Krzysio powiedz czy sonda może również ogólnie mulić auto po rozgrzaniu? na tym poscie chodzi co prawda o dławienie silnika u mnie tego nie ma, ale słabnie po rozgrzaniu. jak to jest?

  • #18 02 Cze 2009 18:06
    shogun112
    Poziom 13  

    sonda chyba jednak jest ok. A patrzyłem na czujniki to jak zdjąłem ten z głowicy to wskaźnik opadł wiec ten w terostacie musiałby do kompa isc tak??

  • #19 02 Cze 2009 20:51
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    jarek14r oczywiście że tak

    shogun112 co ci wyszło na pomiarze sondy, zmieniało się napięcie ? a o czuijniku już ci pisałem wyżej że to chyba ten w termostacie.

  • #20 02 Cze 2009 21:34
    shogun112
    Poziom 13  

    mierzyłem jak mowiles czarny przewód i masa i napieceie zmienialo sie dosc szybko tak skakało itd. Przy pierwszym pomiarze to pływało od 0,2 do ok. 1,2V ale przy drugim 2-5V wydaje mi się że dlatego że miernik jest chyba niepewny. A czujnik jak sprawdzam jak mowiles to nic nie pokazuje zadnego oporu. Myślę nad tym czujnikiem bo na zimnym silnik sie nie dusi tylko na ciepłym czyli moze on w cos ingeruje

  • #21 02 Cze 2009 22:09
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czujnik mierzysz pomiędzy pinami po zdjęciu wtyczki.
    Co do sondy to upewnij się że miernik OK bo 2-5V to sonda do wymiany. Tam masz 1V sonde czyli ma nie wychodzić poza 1V

  • #23 03 Cze 2009 14:50
    shogun112
    Poziom 13  

    Jednak to problem z miernikiem był. Zmierzyłem i sonda wydaje się być dobra jest tak jak być powinno więc ją wykluczamy ale gdy mierzę czujnik to nic mi miernik nie pokazuje żadnego oporu nie wiem dlaczego. Ile taki czujnik kosztuje?? Może warto go wymienić

  • #24 03 Cze 2009 15:27
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeżeli jesteś pewny że go dobrze mierzysz to wymień.
    Koszt max do 50zł za jakiś zamiennik.

  • #25 03 Cze 2009 15:42
    shogun112
    Poziom 13  

    no wiesz przytykam do dwóch pinów i nie pokazuje oporności czyli jak nie pokazuje to uszkodzony tak???

  • #26 03 Cze 2009 15:59
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak już ustaliłeś czujnik w bloku steruje wskaźnikiem na desce, skoro wskaźnik na desce działa, a Ty wcześniej napisałeś, że na obu czujnikach nie pokazuje Ci oporności to raczej Ty masz uszkodzony miernik, albo ustawiasz zły zakres na mierniku/źle wpinasz do niego przewody pomiarowe.

  • #27 03 Cze 2009 17:22
    shogun112
    Poziom 13  

    tak to znowu miernik czujnik jest sprawdzony i tak jak kolega mówił sprawdziłem i czujnik jest ok przy 90 st. miał ok 270 Ohm a zimny około 3000 Ohm. Ale właśnie zagrzałem silnik i badam poraz kolejny sonde i okazuje sie ze zimny sonda pokazuje ok jak kolega mowił a jak się zagrzał to sonda pokazuje ok 0,8V i nieznacznie sie zmienia nawet przy dodawaniu gazu pokazuje 0,82 po jakims czasie 0,83 potem 0,84V. czyli co mam o tej sondzie myśleć w sumie jak zimny faluje miedzy 0,2V a 0,9V a jak ciepły to tak jak powyzej setne czesci wolta powoli rosnąl

  • #28 03 Cze 2009 18:06
    tzok
    Moderator Samochody

    Pokazuje ciągle 0,8V czyli wskazuje na ciągle za bogatą mieszankę (co pokrywa się z obserwacjami), ECU powinien zareagować i ją zubożyć. Problemu doszukiwałbym się w tym, dlaczego tego nie robi, a nie w sondzie. Ew. z powodu źle wyregulowanej instalacji LPG (za uboga mieszanka) doregulował na bogato do max. stwierdził, że wzbogaca a sonda nie reaguje i zaczął ją ignorować (ale nie znam algorytmu sterującego ECU w tym aucie więc nie wiem czy taki scenariusz jest możliwy).

  • #29 03 Cze 2009 18:25
    shogun112
    Poziom 13  

    Krzysi0 co ty o tym sądzisz??

  • #30 03 Cze 2009 18:36
    dagbar
    Poziom 18  

    Myślę, że sondę powinieneś chociaż na chwilę podstawić inną i wykonać pomiary tym samym miernikiem, którym mierzyłeś tą starą sądę. I wtedy wszystko się wyjaśni.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty