X

Diody LED, FLUX, SMD - ogólna charakterystyka.

bulbulatrix 26 May 2009 22:12
  • #1 26 May 2009 22:12
    bulbulatrix
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    od jakiegos czasu pojawiaja sie diody nowego rodzaju. Czy mozna prosic o informacje czym zasadniczo roznia sie umieszczone w temacie diody?

    Z gory wielkie dzieki!
  • Helpful post
    #2 26 May 2009 22:32
    bishop
    Level 16  
    Helpful post? (+1)
    Wszystkie diody które wymieniłeś są diodami LED. Różnią się tylko mocą, oraz obudową. Zwykłe diody led najczęściej spotykamy w rozmiarach 3,5,8,10,22 mm. FLuxy to diody o wyższej mocy 1W i 3W, są w różnych obudowach, a niektóre potrzebują radiatorów. Diody LED smd służą do montażu powierzchniowego i najczęściej służą do sygnalizacji. Są w rozmiarach 0603, 0805 i 1206.

    Led fi3
    Diody LED, FLUX, SMD - ogólna charakterystyka.

    Led FLUX
    Diody LED, FLUX, SMD - ogólna charakterystyka.

    LED SMD
    Diody LED, FLUX, SMD - ogólna charakterystyka.
  • #3 27 May 2009 12:02
    bulbulatrix
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzieki za informacje,
    bardzo rozjasnilo ;) mi to temat diody

    Mam zamiar zastosowac je w samochodzie. Zarowno jako pozycyjne oraz tylne.
    Nie jako bajerek tuningowy a jako rozwiazanie problemu slabo widocznych swaitel - juz 3 razy we mnie zaparkowano ;(

    Ktore z nich charakteryzuja sie najsilniejszym swiatlem (pomijajac kwestie skupienia oraz barwy) tak by mozna je smialo zastosowac do oswietlenia zewnetrznego?

    Dodatkowo - dla ulatwienia - znalazlem jeszcze 4 rodzaj - SMT i HP (high power?)

    Pozdrawiam!
  • Helpful post
    #4 27 May 2009 12:56
    LuckyDj
    Specjalista - oświetlenie sceniczne
    Helpful post? (0)
    Diody Flux nie są diodami o mocy 1W, czy 3W.
    Są to diody o prądzie 20mA.
    Wydaje mi się, że najlepiej nadaja sie na tylne światła, mają szeroki kąt świecenia ok 100*.

    Te 1W i 3W to diody PowerLED (luxeon itp)
  • Helpful post
    #5 28 May 2009 17:23
    bishop
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Fakt pomyliłem się co do tych fluxów. Miałem na myśli właśnie diody HP które najczęściej są spotykane jako 1 lub 3 Watowe.

    Niektóre diody flux mają kąt świecenia 120 stopni poprzez zastosowanie w nich soczewki.

    SMT to surface mount technology czyli technologia montażu elementów SMD surface mount device. Dioda SMT=Dioda SMD

    Pamiętaj że światła jak i żarówki w aucie muszą mieć atest. Jeżeli ktoś ci zaparkuje po raz kolejny, a zauważy że masz ledowe Home Made to może próbować zrzucić winę na ciebie.
  • #6 28 May 2009 23:09
    bulbulatrix
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zatem HP/PowerLed - jak je tam zwal - w wydaniu 3W sa najmocniejszymi diodami obecnie dostepnymi?

    Z tego co sie zorientowalem to wygladem przypominaja one SMD i maja tez dosc dobry kat.

    Jesli chodzi o sprawy prawne:
    99% "gotowych" produktow dostepnych na allegro czy tez w autosklepach niestety nie spelnia wymogow, lub poprostu sie o nie nie ubiega.
    Moim rozwiazaniem jest umieszczenie LEDow jako dodatkowych zrodel swiatla, obok tradycyjnych W5W itp. Ksztalt i konstrukcja klosza w pelni na to pozwala i nawet nie wyglada to dziwnie.
    Za cos takiego raczej nie wsadza ;)
  • Helpful post
    #7 28 May 2009 23:11
    LuckyDj
    Specjalista - oświetlenie sceniczne
    Helpful post? (0)
    Zawsze możesz sobie zrobić zupełnie osobny wyłącznik do całego obajerzenia LED i w razie "W" go wyłączać...

    Gdzieś tam w czeluściach mojego Segate Barracuda 40GB :P 7200RPM mam cały schemat bajerów na LED łącznie z wymiarami reflektorów do Golf II, kierunkowskazy stroboskopowe itp bajery w razie czego (policji) cały ten AgroTuning wyłączany jest jednym przełącznikiem. Kierunki przechodzą ze strobo w normalny tryb, znikają wszystkie świecące bajery (niebieskie LEDy itp) i wszystko nagle staje się zgodnie z prawem ;)
  • #8 28 May 2009 23:28
    bulbulatrix
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    WOW

    Prawie jak Aston Martin V12 Vanquish Bond`a :)
    przyznam ze jesli by sie ta baracuda zetknela jakims cudem z kontrolerem to chetnie cos zapodam do swojego "potwora"

    Pozdro!
  • #9 28 May 2009 23:50
    LuckyDj
    Specjalista - oświetlenie sceniczne
    Helpful post? (0)
    Nie obiecuję że znajdę (kilka formatów C już było) ale jak znajdę to na pewno zamieszczę ;)
    Z resztą to wcale nie jest takie trudne do odtworzenia.

    Pisz tylko co chcesz osiągnąć, a my zajmiemy się resztą.
  • #10 14 Jun 2009 23:02
    panda86
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam, taki mały odkop :P

    Mianowicie.. zastanawiałem się juz kilkakrotnie nad przeróbką tylnych świateł do mojego samochodu, można kupić lampy LED'owe.. ale mi się one nie specjalnie podobają..

    Problem tylko mam taki:

    Które z ww. diod będą odpowiednie.. - żeby świeciły co najmniej tak samo mocno jak żarówka w standardzie.. oczywiście może świecić bardziej ;)
    czy jeżeli lampy byłyby przyciemnione na czerwono można jakoś uzyskać kolor kierunkowskazu (pomarańczowy :P ) czy zawsze światło będzie zmieniało barwę? - przyciemnienie za pomocą folii....

    to chyba tyle jeżeli chodzi o moje pytania.. jak coś mi się przypomni to dopisze ;) z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • #11 25 Jul 2009 13:39
    scrabit
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    Odgrzebie temat :-)
    Mam zamiar kupić kilka żarówek LED. Do oświetlenia tablicy rejestracyjnej, do oświetlenia wnętrza samochodu (bagażnik i podsufitka). Miałem już upatrzone HYPER POWER Led ale ktoś ze znajomych stwierdził że Led SMD są mocniejsze (dają więcej światła), trwalsze, oraz mają większy kąt świecenia... Jak to w końcu jest? Które polecacie SMD czy HP? Proszę o pomoc
  • #12 03 Jan 2010 22:49
    cmsydney
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Rowniez odswieze temat. Jak wyglada sprawa koloru bialych ledow w kazdej technologii. Chce zalozyc jako pozycyjne z przodu (W5W). Problem w tym, ze mialem nastepujace SMD HIGH POWER LED, Zasilanie: 12V, pobór mocy 1 W:
    Diody LED, FLUX, SMD - ogólna charakterystyka.
    Oczywiscie pomijam fakt, ze pobor mocy jest oszukany (48mA przy 12V co daje 0,6W) ale swiatlo jest dosc mocno niebieskie co widac na ponizszym zdjeciu:
    Diody LED, FLUX, SMD - ogólna charakterystyka.
    Te ponizej to biale ledy do jazdy dziennej i postojowki wlasnie powinny dawac takie swiatlo by policja sie nie doczepila. Dodatkowo roznica jest mocno widoczna nawet przy hid'ach chyba 5300K.
    Czy ta ich niebieskawosc wynika z pradu? Im wiekszy prad tym kolor bardziej wpada w niebieski? Czy ktos moze polecic jakies ledy, ktorych swiatlo bedzie bardzo zblizone do prawdziwego bialego lub tego w hidach 5300K?
    Moze cos z tych?

    1. walcowe, mam je w podswietleniu tablicy rejestracyjnej, troche niebieskim zalatuje ale nie az tak bardzo, jednak na pozycje z przodu sa zbyt slabe
    Diody LED, FLUX, SMD - ogólna charakterystyka.

    2. 4 ledowe, ale na zdjeciu rowniez widac niebieski, sa rowniez 6 czy 7 ledowe
    Diody LED, FLUX, SMD - ogólna charakterystyka.

    3. klasyczne okragle
    Diody LED, FLUX, SMD - ogólna charakterystyka.

    4. 4 smd
    Diody LED, FLUX, SMD - ogólna charakterystyka.

    5. flux + 4 boczne
    Diody LED, FLUX, SMD - ogólna charakterystyka.

    6. 6 diod smd
    Diody LED, FLUX, SMD - ogólna charakterystyka.

    Jakies inne?
  • #13 11 Feb 2010 14:21
    rybatb3
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    moim zdaniem nie masz się co przejmować o biało-niebieskie postojówki policja jak zobaczy te twoje halogeny z hidami to za to zabierze ci dowód.

    Jeżeli chcesz typowo białe to poszukaj na alledrogo kolor świecenia biały-zimny.
  • #14 04 Mar 2010 13:54
    cmsydney
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    O jakich halogenach mowisz? Hidy mam fabryczne, ledy do jazdy dziennej maja homologacje.
  Search 4 million + Products
Browse Products