Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 29 Maj 2009 19:50
    emir52
    Poziom 10  

    Koledzy miałem naprawiany nastawnik Vanos i nie ma pewności czy jest dobrze ustawiony czy ktoś z Kolegów mógłby mi napisać na ilu stopniach
    powinien ustawić się wałek ssący na biegu jałowym
    z góry dziękuję za odpowiedż

  • #2 31 Maj 2009 09:56
    Daro122
    Poziom 24  

    Aby wyregulować vanosa musisz założyć blokady na wał korbowy i wałki rozrządu koła rozrządu są przykręcane śrubami i umożliwiają regulację jednocześnie położenia wałka rozrządu jak i vanosa .
    1- Wykręć czujnik ciśnienia oleju i w jego miejsce wkręć element który umożliwi podanie sprężonego powietrza do układu smarowania
    2 - w pobliżu vanosa znajduje się elektrozawór który nim steruje wykręć jego elektryczną część pozostawiając tłoczek który steruje przepływem oleju , będziesz teraz mógł palcami przesuwać tłoczek wywołując pracę vanosa . Ten będzie w zależności od położenia tłoczka przesuwał wałek w prawo lub w lewo.
    3 - do pełni szczęścia musisz znać wymiar w mm o jaki vanos przestawia wałek , znajdz miejsce na kole rozrządu i względem obudowy dokonaj pomiaru raz gdy vanos jest w spoczynku i drugi raz gdy przestawi wałek , różnica pomiarów w przybliżeniu musi odpowiadać wymiarowi .
    4 - Jeżeli ów wymiar nie będzie się zgadzał poluzuj śruby ustalające koło rozrządu z vanosem , nie poruszaj wałkiem rozrządu lecz kołem vanosa metodą prób i błędów znajdziesz odpowiedni wymiar .
    Pozdrawiam i życzę sukcesów w ustawianiu vanosa

  • #3 31 Maj 2009 11:10
    emir52
    Poziom 10  

    dziękuję Kolego za odpowiedż i instrukcję
    ale sprawa wygląda tak że programem diagnostycznym np. INPA lub Carsoft można zobaczyć ustawienie wałka ssącego w stopniach i chodzi o to czy ktoś z Kolegów mógłby podać mi tą wartość?
    oczywiście silnik musi pracować
    pozdrawiam

  • Pomocny post
    #4 07 Lip 2009 21:03
    Krzychu25
    Poziom 11  

    Wartości poprawne to 2,2° fabrycznie. Tolerancja +/-5°
    Poniżej 1000rpm stoi na 2,2°, powyżej 1000rpm zmienia płynie wartość na 2,2°+27°. Powyżej 4500rpm wałek cofa się zmiejszając recyrkulacjespali w celu uzyskania maksymalnej mocy.

    Czyli:
    1. Do 1000rpm wałek opóżniony dla stabilnej pracy na wolnych obrotach.
    2. Powyżej 1000rmp recyrkulacja wewnętrzna spalin - oszczędność paliwa, wzrost momentu obrotowego, poprawa czystości spalin
    3. Powyżej 4500- nie liczy się to co w punkcie 2, liczy się moc i osiągi.
    po krótce by było na tyle, jeśli ktoś szczególnie zainteresowany moge załączyć plik .xls z zebranymi informacjami na temat pracy vanos.

    Pozdrawiam

  • #5 07 Lip 2009 21:43
    emir52
    Poziom 10  

    Dziękuję Kolego za odpowiedż
    u mnie Vanos jest ustawiony na -6stopni
    czy może mieć to wpływ na osiągi silnika i spalanie?
    jeżeli nie miałby Kolega kłopotów z przesłaniem tego pliku to bardzo proszę

  • #6 07 Lip 2009 23:28
    elmo0104
    Poziom 13  

    Krzychu25 ten silnik o którym pisze kolega to nie ma recyrkulacji spalin:] a poza tym praca vanosa w M50 czy M52(które występowały w E36) nie jest płynna tylko 0 i 1 albo wałek jest na zero albo na ful. Ty piszesz o silnikach z podwójnym vanosem.

    No i jeszcze rażą mnie w oczy Twoje słowa o recyrkulacji spalin. Nie wiem w jaki sposób ma to polepszyc osiągi auta, fabryka montuje EGR po to żeby sprostac normom czystości i po nic więcej "psując" tym samym spalanie i pogarszając osiągi silnika. No ale to tak na marginesie


    Pytanie do kolegi, który założył temat: W jaki sposób miałes regenerowany ten vanos?

  • #7 08 Lip 2009 16:54
    emir52
    Poziom 10  

    dziękuję za zainteresowanie moim kłopotem
    były to typowe objawy klekoczącego Vanosa w przedziale 1800-2200 obr.
    w warsztacie wymienili trzy pierścienie na wałku ssącym tzw.zestaw naprawczy
    od tamtej pory borykam się ze żle ustawionym Vanosem
    i nie mogę trafić na warsztat który umiałby to zrobić
    pozdrawiam

  • #8 09 Lip 2009 09:37
    elmo0104
    Poziom 13  

    jakie masz obiawy, że uważasz ze jest zle ustawiony?

  • #9 09 Lip 2009 13:13
    emir52
    Poziom 10  

    po pierwsze wynika to z podłączenia do kompa u mnie wałek ssący jest na minus 6 stopni na biegu jałowym a powinno być plus 2 stopnie
    poza tym przed zdjęciem Vanosa w pewnych obrotach czułem wyrażne przyspieszenie teraz już tego nie ma
    i zauważyłem jakby więcej palił
    pozdrawiam

  • Pomocny post
    #10 09 Lip 2009 23:07
    Krzychu25
    Poziom 11  

    Widzę, że temat się rozwija :)
    Kolego elmo0104 , poczęści masz rację z tą recyrkulacją. Ale nie zauważyłeś jednego istotnego szczegółu. Ja piszę o recyrkulacji wewnętrznej, która odbywa się wewnątrz silnika za pośrednictwem zaworów. Są oczywiście układy zewnętrznej recyrkulacki spalin, zawory EGR itd. W silnikach M50 i M52 jest stosowana recyrkulacja wewnętrzna. Zatrzymywanie ładunku spalin w cylindrze. Umożliwia to już system single VANOS. Double vanos robi podobne cuda i jest płynny adapuje się płynnie. Nie zmiena to jednak faktu, że pojedynczy vanos zmienia swoje nastawy płynnie. Przełącznie następuje w 2 punktach 1000 i 4500rpm.
    Jestem właśnie w delegacji, dlatego obiecany plik wrzucę w weekend.
    Pozdrawiam

    Dodano po 30 [minuty]:

    Tak się rozpędziłem, że nie odpisałem Założycielowi tematu :)

    -6° nie odbiega znacznie od normy, nie jest przestawiony nawet o 1 ząbek. Wystarczy podzielić 360°/(ilość zębów na nastawniku vanos)-z tego wynika. O ile pamiętam sąsiednie zęby są oddalone 12°
    Należy poluzować śruby na wałku wydechowym i przyśpieszyć nieznacznie o te 8° do optimum i skontrować śruby.
    Dla formalności:
    przesunięcie wałka do tyłu(wałek opóżniony) spowoduje- zmniejszenie wartości recyrkulowanych spalin, analogicznie wzrost spalania, zwiększenie momentu obrotowego na wysokich obrotach, spadek momentu obrotowego na niskich. Według producenta idealnie jest na 2,2, Ty możesz uważać inaczej ;). Może potrzebujesz więcej mocy na wysokich obrotach :)
    Pozrawiam

  • #11 10 Lip 2009 00:43
    elmo0104
    Poziom 13  

    "Recyrkulacja wewnętrzna" z tego wynika że każdy silnik spalinowy ma coś takiego(a przynajmniej większość) bo w każdym silnniku wystepuje tzw "mijanka" gdzie obydwa zawory są uchylone(ssący i spalinowy) ale nie ważne jak zwał tak zwał. Z wiedzy, którą ja posiadam to vanos został zamontowany w silniku aby poprawić napełnianie cylindrów na wolniejszych obrotach(o pozostających spalinach w cylindrach ani słowa). Fakt faktem prawda jakaś w tym jest że zjawisko takie tam wystepuje jak owa "recyrkulacja wewnętrzna" chociaz ja nazwałbym to "złe opróżnianie cylindra":)dlatego takie małe nieporozumienie.

    podaj jeszcze jakieś informacje na temat tego płynnego ustawiania wałka w silnikach z pojedyńczym vanosem bo to mnie ciekawi, z moich obserwacji osobistych(proste pomiary napięć na cewce zaworu regulującego dopływ oleju do vanosa) wynika że wanos jest schowany na maxa lub wysunięty na maksa. System zero-jedynkowy. Jakim programem można to zbadać jesli auto nie ma OBD??

  • #12 10 Lip 2009 09:32
    emir52
    Poziom 10  

    wielkie Dzięki dla Kolegi Krzychu25
    żeby jeszcze mechanicy w warsztatach posiadali taką wiedzę
    ostatnie pytanie
    przesunięcie wałka do przodu lub do tyłu tzn. w prawo jest do przodu a w lewo do tyłu?

  • Pomocny post
    #13 10 Lip 2009 13:14
    Krzychu25
    Poziom 11  

    Kolego emir52 w prawo, czyli zdodnie z ruchem wskazówek zegara. Jak stoisz przed silnikiem i widzisz koła rozrządu.
    Jeśli wydechowy wałek masz ustawiony na znaki, lub korzystasz z blokady do rozrządu. To następnie poluzuj śruby w wałku wydechowym, przekręć oba kółka napędające wałek ssącyw prawo o obliczone +8°- to niewiele. Powinno się udać.
    Podane wartośći ustawień opieram na odczytach z Carsoft. Nie wiem jak jest w INPA.
    załaczam pdf jak ustawić.
    Pozdrawiam

    Załączniki:
  • #14 10 Lip 2009 21:09
    emir52
    Poziom 10  

    Kolego Krzychu25 jesteś Wielki jeszcze raz dzięki za pomoc

  • #15 11 Lip 2009 20:52
    elmo0104
    Poziom 13  

    Kolego Krzychu25 proszę o odpowiedź na moją prywatną wiadomość.

  • #16 17 Lip 2009 09:19
    akwilas
    Poziom 2  

    Podepnę się do tematu.
    Czy w silniku M52b28 też VANOS powinien na wolnych stać na 2 stopniach?
    Jeżeli chodzi o opisy ustawienia VANOSA, to mam takie i mogę wrzucić jak ktoś potrzebuje.

  • #17 20 Lip 2009 12:52
    Krzychu25
    Poziom 11  

    W silniku M52B28 będzie tak samo. Komputer silnika jest nawet ten sam, różni się oczywiście mapami.
    W silniku M52TUB28 jest napewno inaczej bo ma double vanos

  • #18 20 Lip 2009 23:52
    akwilas
    Poziom 2  

    Krzychu25 dzięki za odpowiedź. Spróbuję przyspieszyć wałek, bo mi pokazuje na wolnych -2 stopnie. Jest brak mocy z dołu. Na postoju Vanos przestawia się powyżej 2000 obrotów na około 23 stopnie, ale nie wiem jak podczas jazdy.

  • #19 07 Sie 2010 23:41
    Helmunt
    Poziom 1  

    akwilas napisał:
    Krzychu25 dzięki za odpowiedź. Spróbuję przyspieszyć wałek, bo mi pokazuje na wolnych -2 stopnie. Jest brak mocy z dołu. Na postoju Vanos przestawia się powyżej 2000 obrotów na około 23 stopnie, ale nie wiem jak podczas jazdy.


    Kolego rozwiązałeś problem ??? Jak podepne kompa, to wyświetla -20 stopni (wałek lub zapłon)

  • #20 14 Mar 2012 18:56
    marcinkornaga
    Poziom 1  

    witam mam taki sam problem jak najprosciej przestawic tego wanosa

    Dodano po 1 [minuty]:

    dodam ze podpialem go pod kompa ipokazalo+ 14 stopni

  • #21 25 Mar 2012 23:29
    Pawelk454
    Poziom 2  

    Witam

    Mi w inpie pokazuje na wolnych obrotacz 27 stopni a na wyższych aż 52 stopnie.
    Czy to jest możliwe zeby auto jeździło no wegług mnie normalnie a mam m52 b28.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty