Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Końcówka mocy Pomocy !!!

Grimli 12 Maj 2004 00:04
  • #1 12 Maj 2004 00:04
    Grimli
    Poziom 10  

Witam

Ale mi się w tytule zrymowało. :)

Nigdzie nie mogłem wyszukać odpowiedzi na pytanko.

1) Co to jest końcówka mocy?(Proszę o przykład takiej końcówki)
    2) Czy trafo to inaczej np.transformator montowany w zasilaczu do wzmacniacza ?
    3)Czy końcówka mocy to poprostu inna nazwa wzmacniacza

Wiem ,że pytania są banalne , ale chciałbym zaznaczyć ,że jestem początkujący w tym temacie.

Dzięki za odpowiedź

• #2 12 Maj 2004 00:40
    oj
    Poziom 42  

ad1. Każdy kompletny wzmacniacz audio posiada sekcję przedwzmacniacza i końcówki mocy. Ta pierwsza odpowiedzialna jest za wstępne wzmocnienie sygnału, regulację jego głośności i często (choć nie zawsze) za wybór źródła którego słuchamy. Wszystkie przekształcenia sygnału elektrycznego w przedwzmacniaczu odbywają się na niskich poziomach, przez co urządzenie to jest najbardziej wrażliwe na zakłócenia zewnętrzne (radiowe, magnetyczne itd.). Po wstępnym wzmocnieniu sygnału przedwzmacniacz kieruje sygnał do końcówki mocy. Ta zajmuje się faktycznym wzmocnieniem sygnału do postaci aceptowalnej przez kolumny.

źródło:Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany

Przykład końcówki estradowej: Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany

Ad2. tak
    Ad3. Na estradzie używa się właśnie tylko końcówek mocy bo jak wyjasniono w punkcie Ad1 wzmacniacz posiada dodatkowo przedwzmacniacz, selektory wejść, barwe,.. a w samej końcówce mocy te dodatki są zbędne. Określenie końcówki mocy znajdziemy też w radiu samochodowym, TV, itd

• #3 13 Maj 2004 21:43
    osnapus
    Poziom 18  

Ad.2 trafo to poprostu inna nazwa transformatora - nie ważne czy jest on mikrofonowy, zasilający czy wyjściowy

• #4 16 Maj 2004 17:24
    Usunięty