X

Końcówka mocy Pomocy !!!

Grimli 12 May 2004 00:04
  • #1 12 May 2004 00:04
    Grimli
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam

Ale mi się w tytule zrymowało. :)

Nigdzie nie mogłem wyszukać odpowiedzi na pytanko.

1) Co to jest końcówka mocy?(Proszę o przykład takiej końcówki)
    2) Czy trafo to inaczej np.transformator montowany w zasilaczu do wzmacniacza ?
    3)Czy końcówka mocy to poprostu inna nazwa wzmacniacza

Wiem ,że pytania są banalne , ale chciałbym zaznaczyć ,że jestem początkujący w tym temacie.

Dzięki za odpowiedź
  • #2 12 May 2004 00:40
    oj
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    ad1. Każdy kompletny wzmacniacz audio posiada sekcję przedwzmacniacza i końcówki mocy. Ta pierwsza odpowiedzialna jest za wstępne wzmocnienie sygnału, regulację jego głośności i często (choć nie zawsze) za wybór źródła którego słuchamy. Wszystkie przekształcenia sygnału elektrycznego w przedwzmacniaczu odbywają się na niskich poziomach, przez co urządzenie to jest najbardziej wrażliwe na zakłócenia zewnętrzne (radiowe, magnetyczne itd.). Po wstępnym wzmocnieniu sygnału przedwzmacniacz kieruje sygnał do końcówki mocy. Ta zajmuje się faktycznym wzmocnieniem sygnału do postaci aceptowalnej przez kolumny.

źródło:To view the material on this forum you must be logged in.

Przykład końcówki estradowej: To view the material on this forum you must be logged in.

Ad2. tak
    Ad3. Na estradzie używa się właśnie tylko końcówek mocy bo jak wyjasniono w punkcie Ad1 wzmacniacz posiada dodatkowo przedwzmacniacz, selektory wejść, barwe,.. a w samej końcówce mocy te dodatki są zbędne. Określenie końcówki mocy znajdziemy też w radiu samochodowym, TV, itd
  • #3 13 May 2004 21:43
    osnapus
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Ad.2 trafo to poprostu inna nazwa transformatora - nie ważne czy jest on mikrofonowy, zasilający czy wyjściowy
  • #4 16 May 2004 17:24
    Removed
    Helpful post? (0)
    Jeszcze ad 3.