Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

vw golf 1.3 nz duże spalanie i objawy

bryka1982 30 Maj 2009 23:45
  • #1 30 Maj 2009 23:45
    bryka1982
    Poziom 13  

    Witam wszystkich.
    Posiadam golfa II z silnikiem 1.3 nz.
    Problem jest następujący: Pali zawsze idealnie,nie kopci,nie dymi,ale czasami jak trzymam gaz podczas jazdy na stałym poziomie to dostaje niesamowitego kopa,mało tego dla próby spuściłem całe paliwo do zera,wymieniłem od razu filtr paliwa,wlałem 5 litrów benzyny i zrobiłem na tym paliwie 32 km przy spokojnej jeźdie i brakło.
    Ktoś z kolegów poradzi od czego zacząć?
    P.S. Zapłon ustawiony na 5° przed GMP ze zdjętym i zaślepionym wężykiem podciśnienia i ze zdjętą wtyczką z sondy lambda (tak mi doradzono i tak jest ustawione don tej pory). Nie wiem jak trzeba też wyreguloać ten wyłącznik na przepustnicy bo o tym też wspominali ale nie wiem czy ten wyłącznik ma aż takie znaczenie...
    Jeżeli ktoś jest obcykany w tym silniku to prosiłbym o rady i fachową pomoc (kolega kwok by się przydał :D ale i na resztę kolegów też liczę)

  • #2 31 Maj 2009 00:04
    haker20041
    Poziom 12  

    Witam, nie miałem do czynienia z tym silnikiem ale po pierwsze:
    -sonda powinna być podłączona(zrób reset kompa)
    Poza tym miałem coś podobnego i okazało się że to lambda a dodatkowo uszkodzona 1 świeca(czasem łapała).
    Pozdrawiam

  • #3 31 Maj 2009 11:36
    bryka1982
    Poziom 13  

    Właśnie sprawdzałem zapłon z podpiętą i odpiętą sondą i jest on bez zmian,czyli wniosek jaki mi się nasuwa jest taki,że podpięta czy odpięta sonda lamda nie wpływa w tym silniku na zmianę punktu zapłonu tylko jak jest odpięta to tak słuchowo silnik ma taką jakby twardszą pracę,nie umiem tego tak dokładnie opisać...tak jakby nie potrafił sprężyć do końca tego co ma w cylindrze bo jest tego za dużo,tak jakby się męczył z czymś.

  • #4 31 Maj 2009 11:56
    Usunięty
  • #5 31 Maj 2009 13:55
    kwok
    Poziom 38  

    no to i jestem
    1 czy silnik pracuje na wszystkie cylindry?
    2 sprawdzić sondę w czasie jazdy od zimnego silnika (na początku napięcie się nie zmienia - stoi na ok 0,7V i zanika tylko przy hamowaniu silnikiem, po przekroczeniu ok 50st zaczyna normalnie oscylować
    3 jeśli w przepustnicach nie było kręcone to nie kręć a zresztą w serwisówce jest napisane jak przepustnice mają być ustawione
    4 wypadałoby się czepić cz temp (niebieskiego) ale zachowanie sondy powinno wszystko wyjaśnić
    5 zostaje jeszcze przepływka - badanie standard: sprawdzić ruch klapy i rezystancję w całym zakresie ruchu klapy (chodzi o przerwy) i cz temp powietrza czy nie ma przerwy ale niestety nie badałem jego wpływu na pracę wtrysku
    6 ciśnienie na listwie - rzadko się zdarza ale może się zaciął zawór upustowy (regulator ciśnienia) albo się rozszczelnił i silnik pije paliwo przez rurkę podciśnienia do tego zaworka

    jak na razie tyle przyszło mi do głowy ale i tak trochę roboty ze sprawdzeniem będziesz miał
    powodzenia

  • #6 31 Maj 2009 19:11
    bryka1982
    Poziom 13  

    O.K.
    Zaraz sobie zrobię wypiskę punktów kolegi kwoka do sprawdzenia na jutro i posprawdzam te rzeczy. Przepustnice nie były ruszane na pewno z małym wyjątkiem,ostatnio wyleciała taka śrubka oporowa od przepustnicy do której montowana jest linka gazu,a że nie wiem za bardzo jak to miało być ustawione więc na ciepłym silniku ustawiłem nią obroty na 950-980obr/min. Ale spalanie i te nieregularne zrywy wystąpiły jakieś 3-4 dni jazdy po tym jak wstawiłem tą śrubkę. Silnik chodzi na 100% na 4 cylindry bo to też zdążyłem sprawdzić. A jak sprawdzić w przepływomierzu tą oporność?

  • #7 01 Cze 2009 19:41
    bryka1982
    Poziom 13  

    Więc tak:
    Sonda lambda:

    silnik zimny-0.82V,
    silnik ciepły-oscylacja 0.37-0.87V,
    wolne obroty-oscylacja 0.37-0.53V.

    Czujnik temperatury niebieski:

    silnik zimny:3.47kΩ
    silnik ciepły(moment włączenia wentylatora chłodnicy)-190Ω

    Ciśnienie na listwie paliwa:

    2.5bar-3.0bar

  • #8 02 Cze 2009 00:38
    kwok
    Poziom 38  

    wygląda że wszystko ok
    sprawdź przepływkę (zacięcia klapy i rezystancja)

    ponieważ wszystko wydaje się ok proponuje pojeździć z miernikiem na sondzie - może się okresowo "wiesza" albo dostaje zwarcia do grzałki

    Dodano po 7 [minuty]:

    q..wa może ręczny ci blokuje?
    sprawdź czy auto się swobodnie toczy tzn czy zawsze się swobodnie toczy

  • #9 03 Cze 2009 19:30
    bryka1982
    Poziom 13  

    Dzisiaj byłem na stacji diagnostycznej i robiłem pomiar oporów toczenia.
    Wynik następujący:

    oś przednia: L-78N P-75N
    oś tylna : L-52N P-57N

    Pan diagnosta zapewnił mnie iż opory toczenia są bardzo dobre a nawet kazał mi wsiąść do auta i nic nie robić tylko trzymać kierownicę i wrzucić luz,pchnął lekko auto i tak przejechałem połowę stacji diagnostycznej bez problemu.

    Analiza spalin wykazała stężenie CO-2,5% a w książce ma być max 1,5% nie wiem jak to ugryźć... sprawdziłem dziś czy wogóle katalizator ma wkład i jest cały,nie wiem gdzie tkwi szkopół...

  • #10 03 Cze 2009 19:59
    ociz
    Moderator Samochody

    Jak na końcu wydechu to powinno być max 0,5% CO, a przed katalizatorem do 1,2%.

  • #11 03 Cze 2009 20:27
    bryka1982
    Poziom 13  

    Właśnie na końcu,i a dodatek sonda jak jest podpięta pod kompa to mi napięcie na wolnych pływa od 0V do 0,7V a jak zostawię samo grzanie sondy a sygnał odepnę z wtyczki i ustawię sobie testerem to mi po dodaniu gazu i zejściu na wolne ładnie trzyma wogóle bez podpięcia sygnału do komputera ładnie pracuje a jak podepnę sygnał to faluje na testerze jak opętana.

  • #12 03 Cze 2009 20:59
    kwok
    Poziom 38  

    napięcie sondy ma falować w zależności od ilości tlenu w spalinach- taka jej rola a potrzebne to jest żeby katalizator spełniał swoją funkcję

    po odpięciu sondy sterownik wtrysku reguluje ilość paliwa na podstawie sygnału z przepływki i dlatego jeśli odepniesz sondę to napięcie sondy się nie zmienia

    jeśli chcesz ustawić CO to w serwisówce jest napisane jak to zrobić

    a co do spalania no cóż -nie ma się czego czepić więc chyba pozostaje ci polatać z miernikiem na sondzie - może coś się z nią dzieje no chyba że próbę spalania wykonałeś w miaście z częstym stawaniem i rozpędzaniem się to wynik może być mocno mylący

  • #13 04 Cze 2009 20:08
    bryka1982
    Poziom 13  

    No nie wiem gdzie tkwi problem,a w tej serwisówce to tak tyle o ile kumam bo dobry w angielskim to nie jestem. Może i gdzieś w tych ustawieniach tkwi problem,nie wiem...

  • #14 06 Cze 2009 23:02
    bryka1982
    Poziom 13  

    Znalazłem problem!
    W komputerze były przepalone dwie ścieżki. Zregenerowałem je,podpiołem komputer i silnik pracuje,ale jakoś mi się zdaje,że silnik pracuje inaczej-nie potrafię tego określić,tak jakby z oporem jakimś się męczył na wolnych obrotach.Po regeneracji tych ścieżek na 5l paliwa zrobiłem 32km. Sonda nowa,CO nie można ustawić wogóle, odma sczelna i wszystkie podciśnienia też... Chyba padł komputer. Mam KEN-a ma ktoś na zbyciu taki żeby był na 100% sprawny (chybił-trafił pewnie kolega KWOK ma :D)

  • #15 07 Cze 2009 11:27
    kwok
    Poziom 38  

    nie ma ale może mieć

    jak chcesz to się odezwij

  • #16 07 Cze 2009 11:50
    Usunięty
  • #17 07 Cze 2009 22:46
    bryka1982
    Poziom 13  

    OK. Jutro biorę się za przewody masowe bo trzeciego kompa to już nie przeżyję :cry:

    Kwok ile mnie będzie kosztować ten interes a konkrety mi napisz jak możesz na maila : bryka1982(malpa)interia.pl,u mnie powariowali z cenami tych komputerów i jeszcze z wyżutami klienta jak o jakąś gwarancję pytałem bo w pobliżu mam dostępne 3 szt ale na szrocie z tego powodu ich na 100% nie wezmę bo pewności na te sterowniki nie ma :cry:

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty